Είδα το «Αγαπητέ μ@λ@κ@» και σκέφτηκα ότι ξέρω πολλούς για το ρόλο
- 23 ΝΟΕ 2024
«Παράσταση βασισμένη σε μυθιστόρημα που έγραψε η Γαλλίδα Λένα Κιτσοπούλου». Αυτό που είπαν και με έπεισαν να πάω στο Μικρό Γκλόρια μια Πέμπτη που έβλεπα ουρές έξω από τα θέατρα στην Ιπποκράτους. Νομίζω η μανία των Αθηναίων με το θέατρο ξεκίνησε λίγο μετά την πανδημία. Δεν έχω καταλάβει ακόμη αν διψούν για τέχνη ή για ανθρώπινη επαφή.
Αγαπητέ μ@λ@κ@
Δεν σε βρίζω. Έτσι λένε την επίμονα σύγχρονη παράσταση που είδα και κατάλαβα ότι οι Γαλλίδες θέλουν να δημιουργούν θόρυβο, αλλά λένε τα πράγματα που όλες ξέρουμε, μιλάνει για τα πάντα και για τίποτα. Απλά, προσθέτουν και λίγα γαλλικά (ή όπως το πουλάνε «εξερευνούν το άσεμνο, ριζοσπαστικά»). Το Αγαπητέ μ@λ@κ@ γράφτηκε μόλις το 2022 από το φαινόμενο της γαλλικής λογοτεχνίας Virginie Despentes, κερδίζοντας εκατομμύρια φανατικούς αναγνώστες σε όλο τον κόσμο. Η punk φεμινίστρια συγγραφέας είναι επιζώσα ομαδικού βιασμού, έχει παραιτηθεί από την ετεροφυλοφιλία και είναι πρώην πόρνη (δεν δέχεται τον όρο σεξεργάτρια, της φαίνεται πολύ αμερικάνικος).
Έγινε διάσημη με την best-seller τριλογία Βερνόν Σουμπουτέξ. Έχει προταθεί για το Prix Goncourt, το πιο διάσημο λογοτεχνικό βραβείο της Γαλλίας. Στο Αγαπητέ μ@λ@κ@ τρολάρει έναν αρχετυπικό καταθλιπτικό άνδρα πρωταγωνιστή, που έχουμε συναντήσει όλες οι γυναίκες. Κάποιες μετανιώνουν την ώρα και τη στιγμή. Άλλες, τον βλέπουν ακόμα συμπαθητικά. Όλες γνωρίζουν ότι είναι αυτό που λέμε με μια λέξη: «μ@λ@κ@ς».
Στην παράσταση με τη σκηνοθετική υπογραφή του Σωτήρη Καραμεσίνη, ο άντρας αυτός είναι ο Ορέστης Τζιόβας. Και στο τέλος της παράστασης καταλαβαίνεις ότι το έργο (και το μυθιστόρημα) αποτελεί έναν ύμνο στη φιλία, τον μόνο δεσμό που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο λιγότερο μ@λ@κ@ και τη ζωή περισσότερο υποφερτή. Όλα ξεκινούν στα social media. Με ένα ποστάρισμα. Αναρτώντας στο Instagram μια φωτογραφία της Rebecca Latté, μιας star του κινηματογράφου της οποίας η καριέρα βρίσκεται σε παρακμή, ο συγγραφέας Oscar Jayack ανοίγει ένα κουτί της Πανδώρας που δεν πρόκειται να κλείσει. H σταρ του σινεμά έχει επίγνωση της αντικειμενοποίησης και της σεξουαλοποίησης του γυναικείου σώματος στον κινηματογράφο. Στα 50 της, καταλαβαίνει ότι η θηλυκότητά της δεν της χρησιμεύει πλέον.
Εκείνος της γράφει ότι είναι παρατημένη, χοντρή και τσιρίζει στα social media σαν τσιουάουα γιατί ονειρεύεται να την προσέξουν. Και η Εύα Κοτανίδη τον προσέχει. «Ελπίζω τα παιδιά σας να πεθάνουν συντετριμμένα κάτω από ένα φορτηγό» απαντά με ωμότητα. Ο συγγραφέας (Ορέστης Τζιόβας), του οποίου η μεγαλύτερη αδερφή ήταν φίλη της Rebecca (Εύη Κοτανίδου) όταν ήταν έφηβη, διαγράφει τη δημοσίευσή του, ζητά γρήγορα συγγνώμη και παραδέχεται ότι γνωρίζονται.
Και αρχίζουν να συνομιλούν στην παράσταση, επιστολικά (ανταλλάσσοντας μηνύματα). Τι έχουν να πουν μεταξύ τους αυτοί οι 2 εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες; Ο «μ@λ@κ@ς» και η ηθοποιός βρίσκουν τελικά τον δρόμο για διάλογο. Ξεκινώντας από τον αχαλίνωτο μισανθρωπισμό τους και την αγάπη τους για τα αγχολυτικά και το αλκοόλ. Στην ουσία όμως πρόκειται για 2 χαρακτήρες που διαπραγματεύονται τη ζωή στα 50 (γενικά την μεσήλικη ζωή) αποφασίζοντας να βάλουν τέλος στους εθισμούς. Παρακολουθούμε και τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα μιας νεαρής φεμινίστριας blogger, της Zoé Katana (Μυρτώ Γκόνη), η οποία, ακολουθώντας το κίνημα #MeToo, καταγγέλλει την παρενόχληση από τον Oscar όταν ήταν υπεύθυνη τύπου του.
Η υπόθεση σύμφωνα με το δελτίο τύπου είναι αυτή: Τι συμβαίνει όταν ένας επιτυχημένος συγγραφέας, στη δίνη των καταχρήσεων και του #MeToo, μια super star του σινεμά και sex symbol σε κλιμακτήριο και μια νεο- φεμινίστρια blogger σε νευρική κρίση, συναντιούνται στην σκηνή; Η απάντηση είναι πιο απλή: γλυκιά μελαγχολία. Οι 3 πρωταγωνιστές εκμυστηρεύονται ο ένας στον άλλο τα πιο οικεία μυστικά τους. Και στο τέλος φαίνονται ανυπεράσπιστοι.
Info: Ο Σωτήρης Καραμεσίνης και η Εύα Κοτανίδη μεταφέρουν στη θεατρική σκηνή, για πρώτη φορά παγκοσμίως, το “Αγαπητέ μ@λάκα” στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ: Ορέστης Τζιόβας, Εύα Κοτανίδη, Μυρτώ Γκόνη. Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.00, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος και είναι ακατάλληλη για θεατές κάτω των 16 ετών.
Εισιτήρια εδώ.