#ΤΟΖΗΣΑΜΕ

Είδα το «Υπάρχω» και ξέρω γιατί θα κάνει ρεκόρ εισιτηρίων η ταινία για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη

Tanweer Greece

Είδα το Υπάρχω και ξέρω α) ότι θα πας να το δεις κι εσύ στις αίθουσες την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, β) ότι ο λόγος που θα πας είναι ο Στέλιος Καζαντζίδης και η φωνάρα που συγκίνησε εκατομμύρια Έλληνες και ακόμα το άκουσμα της προκαλεί ανατριχίλα και γ) ότι αναρωτιέσαι αν κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας να αποδώσει τον τραγουδιστή που έγινε θρύλος. Έχω όλες τις απαντήσεις και 10 λόγους που αξίζει να δεις την ταινία για τις ντίβες και τους μύθους. 

Νοστάλγησα μια Ελλάδα που δεν έζησα 

Υπάρχω

Αν υπάρχει μια λέξη που συνοψίζει τα 132 λεπτά του Υπάρχω είναι η πορτογαλική “saudade”. Περιφραστικά μπορεί να αποδοθεί ως η λαχτάρα για κάτι που μάλλον δεν υπήρξε ποτέ. Το μελαγχολικό συναίσθημα της νοσταλγίας για μια κατάσταση που δεν έζησες ποτέ στην πραγματικότητα. Στην ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου (που θυμίζει έντονα τις ταινίες της Finos Film, που είναι και συμπαραγωγός) είδα μια Ελλάδα που δεν θυμίζει σε τίποτα αυτή που έχω μεγαλώσει. Λογικό, το Υπάρχω είναι ακόμη μια ταινία εποχής της Tanweer που θέλει να αποτυπώσει κινηματογραφικά την ιστορία μας. Ευτυχώς, η Κατερίνα Μπέη (υπογράφει κι εδώ το σενάριο), η σεναριογράφος στην Ευτυχία και στη Φόνισσα έχει αποδείξει ότι μπορεί να φέρει εις πέρας αυτή την αποστολή. 

Είδα κινηματογραφικά καρέ της συλλογικής, διαγενεαλογικής ελληνικότητας. Την προσφυγιά, τη φτώχεια, την πείνα, τη δίψα για επιβίωση και δημιουργία, τον καημό, τα παλιά τα γλέντια που ήταν αυθεντικά και γεμάτα νοιάξιμο. Τη ζωή χωρίς τα φτιασίδια του Instagram. Κατάλαβα γιατί το τραγούδι Βράχο Βράχο τον Καημό μου πούλησε 100000 δίσκους σε μια εποχή που στην Ελλάδα υπήρχαν μόνο 34000 πικ απ. Άκουσα στον λυγμό του Χρήστου Μάστορα λίγο από τον αθάνατο λυγμό του Καζαντζίδη.

Οι θρυλικοί έρωτες του Στέλιου Καζαντζίδη είναι και αρχή και φινάλε στο Υπάρχω

Τον Στέλιο Καζαντζίδη τον κουβαλάμε στο DNA μας. Πιστεύεις ότι δεν ξέρεις τους στίχους από τα τραγούδια του; Στοιχηματίζω ότι αν ακούσεις το πρώτο κουπλέ από το Υπάρχω, θα σιγοτραγουδήσεις το επόμενο. Θα ήταν ο γείτονας του παππού σου στο Κερατσίνι, θα τον άκουγαν οι γονείς σου που βρέθηκαν «γκασταρμπάιτερ» στις φάμπρικες της Γερμανίας. Έχεις συναίσθηση του μεγέθους του ονόματός του. Είναι αυτό που λέμε με μια λέξη, αθάνατος.

Το Υπάρχω σου δείχνει και τις αθέατες πλευρές του. Πώς ο άνθρωπος που άνηκε στο λαό ερωτευόταν; Ο Στελάκης (όπως τον έλεγε η πρώην γυναίκα του, η Μαρινέλλα) αγαπήθηκε πολύ. Σε μια μετεμφυλιακή κοινωνία που η Ελληνίδα αγωνιζόταν να βρει τη θέση της. Ο Στέλιος Καζαντζίδης κουβαλούσε τραύματα (ο πατέρας του, οργανωμένος στον Ε.Λ.Α.Σ. δολοφονήθηκε στον Εμφύλιο από παρακρατικές αντικομμουνιστικές ομάδες) αλλά δήλωνε «αισθηματίας».

H Μαρινέλλα της Ασημένιας Βουλιώτη είναι ο πρώτος γάμος του Καζαντζίδη

Η Μαρινέλλα και ο Στέλιος Καζαντζίδης γνωρίστηκαν το 1956, βλέπουμε την πρώτη γνωριμία τους στο Υπάρχω στη Θεσσαλονίκη. Παντρεύτηκαν 7 Μαΐου του 1964 σε κλειστό οικογενειακό κύκλο με κουμπάρους τον Μανώλη Χιώτη και τη Μαίρη Λίντα. Ήταν 10 χρόνια μαζί και το τέλος της σχέσης (και του γάμου τους) συνέβη τον Σεπτέμβριο του 1966. Έγραψαν ιστορία μαζί και χώρισαν σαν καλοί φίλοι. Εκείνη ήθελε να είναι τραγουδίστρια. Εκείνος δεν ήθελε να είναι με την Κίτσα την τραγουδίστρια. Τα καλά που περάσανε μαζί ήταν περισσότερα από τα δύσκολα κι αυτό φαίνεται στην κινηματογραφική απόδοση του έρωτά τους. 

Η φωτιά και λάβρα Καίτη Γκρέυ της Κλέλιας Ρένεση 

Ο θυελλώδης έρωτας του Υπάρχω είναι ακαταμάχητα κινηματογραφικός. Από το πρώτο ταγκό μέχρι το τελευταίο φιλί τους. Ήταν 5 χρόνια ζευγάρι και δεν ήταν εύκολα. Είχαν ζήλιες και καβγάδες. Εκείνη ήταν ήδη η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια στα μαγαζιά όταν γνωρίστηκαν. Εκείνος φαντάρος. Είχαν μια παθιασμένη σχέση με τσακωμούς που έληξε όταν εκείνη πήρε την απόφαση να φύγει από το σπίτι τους. Η Κλέλια Ρένεση είναι αριστούργημα στην ταινία. 

Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος που σκηνοθετεί μια ταινία μνήμης 

Ο σκηνοθέτης δηλώνει Καζαντζιδικός. Άκουσε το Υπάρχω πρώτη φορά μετά από ένα χωρισμό, την ημέρα που κυκλοφόρησε. Και πίστεψε ότι γράφτηκε για εκείνον. Θα πουν πολλοί ότι έκανε μια αγιογραφία για τον Στέλιο Καζαντζίδη. Ότι φώτισε τις πτυχές του χαρακτήρα του που είναι ανώδυνες για το θρύλο του. Και καλά έκανε. Ο Στέλιος Καζαντζίδης έζησε 100 ζωές σε μία. Ο κάθε σκηνοθέτης θα δώσει στο κοινό τη δική του αφήγηση. Έδωσε τον Καζαντζίδη μέσα από το ρόλο του Χρήστου Μάστορα (πιο ήρεμος και κάπως πιο χαλαρός) και όχι τον οξύθυμο, θυμωμένο Καζαντζίδη που μπορεί να περίμενε κανείς.

Ο Χρήστος Μάστορας στην παρθενική του εμφάνιση σε ταινία είναι αρκετά καλός 

Κυρίως, έχει φωνή. Και είναι ένα πρότυπο αρρενωπότητας που δείχνει ένα διαφορετικό, γλυκό πρόσωπο του Στέλιου Καζαντζίδη σε μια νέα γενιά που μπορεί να μην έχει μεγαλώσει με τα τραγούδια του Στελάρα. Δεν είναι εύκολο να βρεις έναν ηθοποιό που μπορεί να πει Καζαντζίδη και αν τον ντουμπλάρεις, μπορεί να «χάσει» η ταινία. Ο Μάκης Γαζής τον πρότεινε για το ρόλο. Και μάλλον το στοίχημα τους βγήκε.

Οι καταπληκτικοί ηθοποιοί που κάνουν μικρούς ρόλους με μεγάλη σημασία 

Μουσική, έρωτες, οικογένεια, φίλοι, ψάρεμα, δημιουργία, μπράβοι της νύχτας, φανατικοί θαυμαστές, μεγάλες διαμάχες, δημιουργούν το ψηφιδωτό της ζωής του Στέλιου Καζαντζίδη στην ταινία Υπάρχω. Οι ιδανικοί άνθρωποι στους σωστούς ρόλους κατάλαβαν τέλεια το job description. Ο Γιώργος Γάλλος είναι υπέροχος στο ρόλο του Πυθαγόρα, ο  Γιώργος Καραμίχος μοιάζει καρμπόν με τον Μάκη Μάτσα, ο Νίκος Ψαρράς είναι τέλειος στο ρόλο του Τάκη Λαμπρόπουλου της Columbia, η Άννα Συμεωνίδου είναι φανταστική ως Βάσουλα Καζαντζίδη και έπαθα σοκ με τον Περικλή ΣΙούντα που κάνει τον Χρήστο Νικολόπουλο. Σοκ. Όπως και με τον Μιχάλη Βαλάσογλου που κάνει τον Άκη Πάνου. 

Ο Ηλίας Βαλάσης είναι συγκλονιστικά καλός «κακός» στο Υπάρχω 

Υπάρχει μια σκηνή στην ταινία (δεν θα κάνω spoiler) που ο Καζαντζίδης υποχρεώθηκε υπό την απειλή όπλου από γνωστό νταή (και χίτη) της εποχής, τον περιβόητο νονό Κατελάνο, να τραγουδήσει 22 φορές ένα συγκεκριμένο τραγούδι. Του Μπιθικώτση. Στη συγκεκριμένη σκηνή είναι απόλαυση και ο Γιώργος Γιαννόπουλος στο ρόλο του Βασίλη Χειλά (η Τριάνα του Χειλά, το κοσμικό κέντρο που μεσουράνησε από το 1938 έως το 1959, βρισκόταν στη Λεωφόρο Συγγρού και φιλοξένησε τα μεγαλύτερα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού).

Ο Δημήτρης Καπουράνης ενσαρκώνει τον Γιώργο Λιάνη

Ο Γιώργος Λιάνης σε ηλικία 29 ετών κατάφερε να πείσει τον Στέλιο Καζαντζίδη να ανοίξει τη ψυχή του σε μια συνέντευξη που κράτησε 7 ώρες, ανοιχτά του Θερμαϊκού. Κι αυτό είναι το αφηγηματικό όχημα της ταινίας Υπάρχω. Από το τεστ του ψαρέματος που περνούσε τις γυναίκες της ζωής του, μέχρι την απόφαση του να εγκαταλείψει την νύχτα.

Η Αγορίτσα Οικονόμου αξίζει βραβείο 

Η Γεσθημανή Καζαντζίδη είναι η γυναίκα της ζωής του Στέλιου Καζαντζίδη. Ήταν ένας διάσημος «μαμάκιας». Η ξεριζωμένη μάνα του που στερήθηκε τα πάντα για να μεγαλώσει τον πρίγκιπά της. Η Αγορίτσα Οικονόμου που ήταν συγκλονιστική και στο Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα και στη Φόνισσα είναι ο ρόλος που κλέβει την παράσταση.

Info: 19 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από την Tanweer

Exit mobile version