ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2022

Ελληνική Τηλεόραση 2022: Ο εθισμός στην (άγρια) ενημέρωση, η διαρκής αναμπουμπούλα και οι συνεντεύξεις που θα θυμόμαστε

24MEDIA Creative Team/Papadakis Press/MEGA/ANT1/SKAI

Η ελληνική τηλεόραση μάς έδωσε πολλά. Μας πήρε και κάποια κατά καιρούς, όπως τη λογική, το μέτρο, την ποιότητα, τα μυαλά εν γένει. Έχουμε να θυμόμαστε καλές και κακές στιγμές. Με τις πρώτες ευτυχώς να υπερτερούν ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να πιστεύουμε για τον ρομαντισμό της υπόθεσης.

Αποχαιρετάμε το 2022 κάνοντας τη δική μας ανασκόπηση με θέμα «ελληνική τηλεόραση». Ο εθισμός στην (άγρια) ενημέρωση, η διαρκής αναμπουμπούλα, οι συνεντεύξεις που θα θυμόμαστε, η περίπτωση της ΕΡΤ, το φινάλε των Άγριων Μελισσών κι άλλα πολλά.

Ελληνική Τηλεόραση 2022: Μετακινήσεις, μεταγραφές, απολύσεις, αναμπουμπούλα, νούμερα τηλεθέασης

Ήρεμη τη χρονιά που πέρασε στην ελληνική τηλεόραση δεν μπορείς να την πεις. Δεν ξέρω τι κάνατε σπίτια σας, πάντως στα τηλεοπτικά σπίτια έγινε της αναστάτωσης. Μετακομίσεις μετά από χρόνια παραμονής στο ίδιο κανάλι, αλλαγές, αλλαγές κι άλλες αλλαγές, κοψίματα πρόωρα, αγώνας επιβίωσης, κι άλλες αλλαγές.

Στις μετακινήσεις δύο είναι τα ονόματα που έκαναν τον μεγαλύτερο ντόρο. Το ένα της ενημέρωσης και το άλλο της ψυχαγωγίας. Μαρία Αναστασοπούλου και Φαίη Σκορδά, οι δύο μεταγραφές που συζητήθηκαν πολύ.

Η Μαρία Αναστασοπούλου αποχώρησε από τον ΣΚΑΙ μετά από μια δεκαετία και πήγε στον ΑΝΤ1 στο πλευρό του Γιώργου Παπαδάκη στο «Καλημέρα Ελλάδα». Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Γιώργος Παπαδάκης έχει μιλήσει για αλλαγή σκυτάλης και μάλιστα εντός της παρούσας τηλεοπτικής σεζόν. Έχει μέλλον η Μαρία Αναστασοπούλου, το μόνο βέβαιο.

Από την άλλη, η Φαίη Σκορδά πήρε τη μεγάλη απόφαση και αποχώρησε από τον ΑΝΤ1 με κατεύθυνση τον ΣΚΑΙ. Από το «Πρωινό» στο «Πρωινό μας», μια κτητική αντωνυμία δρόμος.

Και από τις μεταγραφές στις αναμπουμπούλες. Πάει, δεν πάει το Love Island; Πάει, δεν πάει το Love Island; Πάει, δεν πάει το Love Island; Ε, δεν πήγε τελικά και ολοκληρώθηκε πριν την ώρα του.

Πριν την ώρα της ολοκληρώθηκε και η εκπομπή «Μαζί» στο Open με την Ίνα Ταράντου. Και στις δύο των περιπτώσεων η σκέψη μας στους συναδέλφους που μένουν μεσούσης της σεζόν χωρίς δουλειά. Να μένουμε στα σημαντικά.

Και στο πλευρό της Ντόρας Κουτροκόη που χωρίς καμία προειδοποίηση βρέθηκε εκτός ΣΚΑΙ εν μια νυκτί. Τετάρτη πήγε, Πέμπτη γεια σας. Αυτά να μην γίνονται παιδιά γιατί γυρνάμε πίσω και καθόλου δεν το θέλουμε.
Και με τις ανακατατάξεις τι γίνεται;

Το κάρο σέρνει το «Γεια σου» και η Μαρία Μπακοδήμου. Αλλαγές επί αλλαγών μπας και πιάσει η εκπομπή. Άνθρωποι ήρθαν, άνθρωποι έφυγαν, οι ώρες άλλαξαν, της θεματολογίας αλλάχθησαν τα φώτα. Άντε και να δούμε. Μια από τα ίδια και το «Πρωινό μας» που έκανε τις προσθήκες του και αναμένει να καρποφορήσει το δέντρο.

Και με τη Δούκισσα Νομικού τι έγινε; Την είδαμε στο τρέιλερ του Πρωινού, την είδαμε στην επίσημη φωτογράφιση, την είδαμε στην πρεμιέρα, την είδαμε και 4-5 φορές ακόμα και εχάθη από την ελληνική τηλεόραση. «Έγινε κάτι που με στεναχώρησε πολύ» αρκέστηκε να πει λίγο καιρό μετά. Συμβαίνουν αυτά στις ζωντανές εκπομπές.

Ελληνική Τηλεόραση 2022: Η ενδοοικογενειακή βία στα σενάρια των ελληνικών σειρών

«Κάπου διάβασα ότι το λένε ενδοοικογενειακή βία. Απαγορεύεται από τον νόμο και υποτίθεται πως προστατεύεται από το σύνταγμα το δικαίωμα αυτό. Να μην σε χτυπάνε, να μην φοβάσαι. Θέλω να πιστεύω ότι δεν έχει πρόθεση να κάνει κακό. Κι όμως κάνει. Και εγώ δεν έχω πρόθεση κι όμως κάνω που ανέχομαι».

Η ανατριχιαστικά συγκλονιστική Μαρία Καβογιάννη στο Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη δίνει την ερμηνεία της ζωής της.

Οι ελληνικές σειρές καταπιάνονται με κοινωνικά ζητήματα. Στο επίκεντρο πολλών η ενδοοικογενειακή και έμφυλη βία. Παθογένειες της κοινωνίας μας κομμάτι των σεναρίων. Μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες. Κι όμως η τηλεόραση μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα.

Δεν ήταν μόνο το Maestro. Ήταν το «Κάνε ότι κοιμάσαι» στην ΕΡΤ. Ήταν το «Αυτή η νύχτα μένει» στον Alpha. Ήταν τα «Ψέματα» επίσης στον Alpha. Ήταν η «Στοργή» στον ΣΚΑΙ.

«Όταν μια γυναίκα σου λέει όχι, σημαίνει όχι».

Ήταν και είναι η ελληνική τηλεόραση που θέλουμε να βλέπουμε. Η τηλεόραση που τολμά να αγγίξει ευαίσθητα θέματα που όμως είναι γύρω μας, ακόμα και μέσα στο σπίτι μας. Ποιος ξέρει; Έστω κι ένας άνθρωπος να βρει τη δύναμη να φύγει και να αλλάξει τη ζωή του, θα είναι νίκη.

Ελληνική Τηλεόραση 2022: Ο εθισμός στην (άγρια) ενημέρωση

Δεν είναι απαραίτητο να πούμε πολλά. Υπόθεση Ρούλα Πισπιρίγκου. Υπόθεση 12χρονης στον Κολωνό. Υπόθεση Φιλιππίδη. Υπόθεση Λιγνάδη. Ή όταν η ενημέρωση έγινε φτηνό ριάλιτι μαζικής κατανάλωσης.

Οι απανταχού τηλεοπτικές εκπομπές -από δελτία ειδήσεων μέχρι πρωινάδικα και ψυχαγωγικά μαγκαζίνο- κάλυψαν τις σοβαρότατες αυτές υποθέσεις ανταγωνιζόμενες το ποια θα φέρει στο φως τα πιο «καυτά» στοιχεία.

Το απόλυτο ξεχείλωμα με πληροφορίες και ρεπορτάζ που δεν χρειαζόταν να ξέρουμε. Κι όμως τις ακούγαμε και τις βλέπαμε σε ζωντανή μετάδοση καθημερινά επί μήνες.

Και να σου τα νούμερα τηλεθέασης. Όσο πιο τραβηγμένη η είδηση, τόσο πιο υψηλά τα νούμερα τηλεθέασης, τόσο πιο έντονη η ανάγκη για «διεισδυτικό» ρεπορτάζ στην ελληνική τηλεόραση.

Χαρακτηριστική η αναφορά της Μαρίας Μπακοδήμου στο «Γεια σου» το οποίο ξεκίνησε ως εναλλακτικό χιουμοριστικό μαγκαζίνο και κατέληξε «μια από τα ίδια».

«Πού να το περίμενα ότι τόσα χρόνια κάνοντας ψυχαγωγία, θα έρθει η ώρα να ξεκινήσω την εκπομπή με μια ψυχολόγο κι έναν πρόεδρο αστυνομικών γιατί η επικαιρότητα είναι μαύρη κι άραχνη, θα έλεγα».

Δεν θα ξεχάσει κανείς το ολόγραμμα ενός νεκρού παιδιού σε τηλεοπτικό πλατό.

Πόλεμος στην Ουκρανία, ένας πόλεμος σε ζωντανή μετάδοση

24 Φεβρουαρίου 2022

Η φρίκη επέστρεψε στην Ευρώπη

Ένας πόλεμος σε ζωντανή μετάδοση στην ελληνική τηλεόραση.

«Πολεμήστε για την ελευθερία σας, για την Ουκρανία, μαζί με την Χερσώνα, το Μπερντιάνσκ, το Κίεβο και μαζί με όλες τις ουκρανικές πόλεις που εκτιμούν τη ζωή και δεν φοβούνται.

Ουκρανοί, σε όλες τις πόλεις μας, όπου εισέβαλε ο εχθρός, νιώστε το. Περάστε στην επίθεση. Βγείτε στους δρόμους.

Πρέπει να παλέψετε κάθε φορά που παρουσιάζεται μια ευκαιρία. Πρέπει να βγείτε έξω και να οδηγήσετε αυτό το κακό έξω από τις πόλεις μας. Η κανονική ζωή είναι πλέον απλώς αδύνατη».

Βολοντίμιρ Ζελένσκι

Τέλος για το «Στην υγεια μας» μετά από 17 χρόνια

Μετά από 17 χρόνια το “Στην υγειά μας” έριξε αυλαία στην ελληνική τηλεόραση. Ο Σπύρος Παπαδόπουλος ανακοίνωσε το τέλος της εκπομπής που για χρόνια κράτησε συντροφιά σε εκατομμύρια τηλεθεατές.

«Ήταν καλοκαίρι του 2004, όταν με φώναξε η Βίκυ Λάσκαρη-τηλεοπτική παραγωγός- και μου πρότεινε μια 3ωρη ψυχαγωγική εκπομπή στην ΕΡΤ.

Της είπα, ότι αν έκανα κάτι, θα ήταν για το ελληνικό τραγούδι που γνωρίζω και αγαπώ. Και έτσι ξεκινήσαμε με πρώτο αφιέρωμα στον αγαπημένο Μάνο Ελευθερίου.

Σαν χτες μου φαίνεται. Πέρασαν όμως 17 χρόνια. Και νιώθω ότι αυτό το καράβι που όλα αυτά τα χρόνια μας ταξίδεψε -και πού δε μας πήγε!- ήρθε η ώρα να δέσει. Γιατί όσο καλό κι ανθεκτικό να είναι ένα σκαρί, στο τέλος πάντα η θάλασσα νικάει!

Με λίγα λόγια, αγαπημένοι μου “Έλληνες απανταχού”, νομίζω ότι είναι η σωστή στιγμή το ”ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ” να περάσει στην ιστορία. Ελπίζω, όχι και στη λήθη.

Ευχαριστώ από καρδιάς όοοολους τους τραγουδιστές, τους μουσικούς, τους χορευτές, τους προσκεκλημένους, τους τεχνικούς, τους συνεργάτες που μαζί φτιάξαμε τόσα ωραία πράγματα και βέβαια ένα ξεχωριστό ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στην αγαπημένη μου Βίκυ.

Ταύτα και μένω, διότι δεν μπορώ τους αποχωρισμούς!

Δεν θα χαθούμε!

Υ.Γ. Δεν ξέρω γιατί, αλλά θέλω να μοιραστώ το απωθημένο μου για καλλιτέχνες που αγαπώ και που για διαφόρους λόγους δεν κάναμε εκπομπή μαζί τους. Την Χαρούλα Αλεξίου, τους Active member, τον Τόλη Βοσκόπουλο, τον Φοίβο Δεληβοριά, την Ματούλα Ζαμάνη, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, την Μαρινέλλα, τον Γιάννη Μαρκόπουλο, τον Δήμο Μούτση, τον Σταύρο Ξαρχάκο και τον Νίκο Ξυδάκη!», ήταν το μήνυμα του Σπύρου Παπαδόπουλου.

Ελληνική Τηλεόραση 2022: Η περίπτωση της ΕΡΤ και η περιπτωσάρα του ERTFLIX

Η ΕΡΤ επενδύει σταθερά στη μυθοπλασία και (μας) κερδίζει. Η ελληνική τηλεόραση στα καλύτερά της.

  • Κάνε ότι κοιμάσαι
  • Φλόγα και Άνεμος
  • Μια νύχτα του Αυγούστου
  • Τα Νούμερα
  • Τα καλύτερά μας χρόνια
  • Κι όμως είμαι ακόμα εδώ
  • Χαιρέτα μου τον Πλάτανο

Η επιτυχία των σειρών μυθοπλασίας της ΕΡΤ μπορεί να μην φάνηκε στα νούμερα τηλεθέασης της Nielsen, ωστόσο, αποτυπώθηκε σε αυτά του ERTFLIX, της ψηφιακής πλατφόρμας του καναλιού.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητά του, το ERTFLIX μετρά 2 εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, 295.000 κάθε μέρα, ενώ μόνο τον Οκτώβριο του 2022 δέχθηκε 9,7 εκατομμύρια επισκέψεις.

Μάλιστα, από τα καταγεγραμμένα ποσοστά, αποδεικνύεται πως το ERTFLIX υπερδιπλασιάζει την πραγματική τηλεθέαση των τριών καναλιών της ΕΡΤ.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, τα σαββατοκύριακα καταγράφεται αύξηση κατά 38,5% των επισκέψεων στο ERTFLIX, ενώ μια απροσδόκητη αύξηση σημειώνεται και τις Τρίτες, με την εξήγηση να είναι απλή:

Η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το Κάνε ότι κοιμάσαι προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτή που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.

Η δυναμική του ERTFLIX επιβεβαιώνεται και από την απόφαση της κρατικής τηλεόρασης να προβάλλει πρώτα σε αυτό την επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το Βραχιόλι της Φωτιάς.

«Η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το Βραχιόλι της Φωτιάς, θα ανέβει πρώτα στο ERTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1″, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στο κανάλι.

Άγριες Μέλισσες: Ένας πολύ σημαντικός κύκλος έκλεισε

Έπειτα από 3 χρόνια επεισοδίων, οι Άγριες Μέλισσες έφτασαν στον τέλος τους. Το φινάλε της δραματικής σειράς εποχής του ΑΝΤ1 που διαδραματιζόταν στο Διαφάνι Θεσσαλίας χάρισε συγκλονιστικές στιγμές με πολύ αίμα, λύτρωση και έντονα συναισθήματα στους τηλεθεατές.

Οι σεναριογράφοι της σειράς, Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρος Καλκόβαλης, θέλησαν πουν τα δικά τους ευχαριστώ, λίγες ώρες πριν την προβολή του τελευταίου επεισοδίου των Μελισσών.

«421 επεισόδια μετά από εκείνη την πρώτη Κυριακή, που το Διαφάνι άνοιξε τις πόρτες του στη μικρή οθόνη. Από εκείνη την πρώτη Κυριακή…μέχρι σήμερα. Λες και ήταν χθες. Λες και πέρασε μια ολόκληρη ζωή.

Εκατοντάδες άνθρωποι δούλεψαν σ’ αυτήν τη σειρά με μεράκι, ταλέντο, αφοσίωση, αγάπη. Και κάπως έτσι φτιάξαμε το δικό μας χωριό, μέσα στους δρόμους του Διαφανίου. Ένα πραγματικό χωριό, που το αποτελούσαν οι Μελισσάνθρωποι, όπως αποκαλούμασταν χαϊδευτικά.

Κανείς μας δεν πίστευε ότι θα φτάσουμε τόσο μακριά.

O δρόμος δεν ήταν εύκολος. Κάθε άλλο. Υπήρχαν δυσκολίες, εμπόδια, αμφιβολίες, σε κάθε βήμα. Και κάθε φορά κάποιο αόρατο χέρι τα παραμέριζε όλα την τελευταία στιγμή για να προχωρήσουμε. Ο «θεός των Μελισσών» λέγαμε χιουμοριστικά μεταξύ μας… κατά βάθος ο καθένας μας σκεφτόταν τους ανθρώπους που χάσαμε λίγο πριν και κατά τη διάρκεια αυτών των τριών χρόνων κι έγιναν φύλακες άγγελοι!

Εκτός απ’ το αόρατο χέρι όμως, υπήρχαν και πάρα πολλά ορατά, που σήκωσαν στις πλάτες τους αυτήν την προσπάθεια. Και σ’ αυτούς χρωστάμε πολλά ευχαριστώ.

Ξεκινώντας απ’ τον παραγωγό μας Γιάννη Καραγιάννη, που το πίστεψε απ’ την αρχή και μας έδωσε απόλυτη ελευθερία λέγοντάς μας «προχωρήστε κι εγώ είμαι εδώ». Και μαζί μ’ εκείνον τους ανθρώπους του Αντ1 που όλα αυτά τα χρόνια μας στηρίζουν. Από τον Theo Kyriakou που ήταν πάντα κοντά μας, τον George Pofantis τη Stella Litou την Theano Kiriaki τον Alex Balasinos Ελένη Βουλγαρίδου και τόσους ακόμα.

Τον ”μαέστρο” μας Lefteris Charitos που εκτός από συνεργάτης έγινε φίλος και οικογένεια, κι έδωσε την ψυχή του μαζί με την υπέροχη σκηνοθετική του ομάδα, για να δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο, που θα μείνει για πάντα στη μνήμη μας και τις καρδιές μας.

Το αδιανόητα ταλαντούχο καστ, που έδωσε ανάσα, φωνή, μορφή στους ήρωές μας και μας γέμιζε με τη σιγουριά πως όσο δύσκολη κι αν είναι η σκηνή, θα την ερμηνεύσουν μοναδικά. Δεν υπάρχουν λόγια για όσα μας πρόσφεραν αυτά τα τρία χρόνια μόνο βαθιά υπόκλιση κι ένα ατελείωτο χειροκρότημα.

Όλους τους τεχνικούς μας, που εκτός από τρομεροί καλλιτέχνες είναι και πραγματικοί ήρωες που πάλευαν με τον χρόνο και αντίξοες συνθήκες για να φέρουν αυτό το αποτέλεσμα.

Τον Alexandros Sidiropoulos την Urania Patelli που ντύσανε με εξαιρετική μουσική και στίχους τη σειρά, μαζί με την Anastasia Moutsatsou B που η φωνή της απογείωσε πολλά απ’ τα τραγούδια μας. Τραγούδια που έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι των Μελισσών.

Ειδική μνεία θέλουμε να κάνουμε στην υπεύθυνη διανομής Μιράντα Ρωσταντή την μοντέζ Lydia Antonova τον σκηνογράφο Αντώνης Γ. Χαλκιάς τον βοηθό σκηνογράφου John Mirsiotis τον διευθυντή φωτογραφίας

Βαγγέλη Κατριτζιδακη και τον υπεύθυνο προγράμματος και βοηθό σκηνοθέτη George Vassalos. Πέρα από τους προφανείς λόγους για τους οποίους έχουν την ευγνωμοσύνη μας, ξέρουν αυτοί γιατί…

Και φυσικά ένα τεράστιο, ξεχωριστό «ευχαριστώ» στην επιμελήτριά μας Dina Kassou, που είναι κι εκείνη φίλη και οικογένεια και της χρωστάμε περισσότερα απ’ όσα μπορεί να φαντάζεται και τον Tom Tsampanis και τη Vasia Karitinou τη σεναριακή ομάδα μας, που έχουμε την μεγάλη τύχη να τους έχουμε στο πλευρό μας.

Όλοι αυτοί αποτέλεσαν μια μοναδική κυψέλη, χωρίς βασίλισσες και κηφήνες. Παρά μόνο με εργάτριες μέλισσες που δούλευαν αδιάκοπα με τη χαρά της δημιουργίας.

Θέλουμε ακόμα να ευχαριστήσουμε τις οικογένειές μας για την αμέριστη στήριξή τους και την Χρυσούλα και τον Κώστα… Τους δικούς μας φύλακες αγγέλους.

Το τελευταίο όμως ”ευχαριστώ” το χρωστάμε στον κόσμο που μας αγκάλιασε και μας τίμησε όλα αυτά τα χρόνια με την προτίμησή του. Που μας έβαλε στο σπίτι του και δεν έχανε ευκαιρία να μας βομβαρδίζει με μηνύματα αγάπης και με τις προσωπικές τους ιστορίες, που όσο φτάναμε στο τέλος έρχονταν όλο και περισσότερες.

Για να μοιραστούν μαζί μας τις δικές τους σκέψεις και τα συναισθήματα. Πώς τους συντροφεύσαμε στον καιρό της πανδημίας και του εγκλεισμού, πώς τους θυμίσαμε όμορφες ή άσχημες στιγμές, πόσο λάτρεψαν ή μίσησαν ήρωες και τόσα άλλα. Και μέσα σε όλα αυτά, ζήσαμε την τεράστια τιμή από τον Panagiotis Timogiannakis, ο οποίος δημιούργησε μια κοινότητα μοναδική και έδωσε πολύτιμα μαθήματα για τον κινηματογράφο με όχημα τη σειρά.

Η αγάπη που λάβαμε ήταν για μας το μεγαλύτερο παράσημο. Η δύναμή μας να συνεχίσουμε. Και γι’ αυτό θα είμαστε αιώνια ευγνώμονες.

Αυτό ίσως ήταν το δυσκολότερο κείμενο που έπρεπε να γράψουμε για τις Άγριες Μέλισσες. Γιατί εμπεριέχει τη λέξη ”αντίο”. Ξέρουμε όμως πως το Διαφάνι θα μείνει για πάντα στις καρδιές μας και ελπίζουμε να μείνει και στις δικές σας.

Γι’ αυτό δε θα πούμε “αντίο”…θα πούμε εις το επανιδείν.

Μελίνα & Πέτρος»

Ελληνική Τηλεόραση 2022: Συνεντεύξεις που θα θυμόμαστε

Συνεντεύξεις που θα θυμόμαστε για τους πολύ σωστούς αλλά και για τους πολύ λάθος λόγους. Πάρα πολλοί ήταν αυτοί που έδωσαν συνεντεύξεις μέσα στη χρονιά που μας αποχαιρετά. Πολλοί ήταν αυτοί που έλαβαν το χειροκρότημά μας και τα σέβη μας.

Υπήρξαν φυσικά και οι παραφωνίες. Πώς αλλιώς θα γινόταν, δηλαδή. Δεν πειράζει. Για να ξέρουμε κι εμείς να κρατάμε τις αποστάσεις μας.

Πατέρας Αντώνιος

Ραγδαίες ήταν οι εξελίξεις στην «Κιβωτό του Κόσμου» μετά τις καταγγελίες για σεξουαλική κακοποίηση και ξυλοδαρμούς παιδιών. Ο πατέρας Αντώνιος, μιλώντας στην ΕΡΤ, έκανε λόγο για ανυπόστατα ψεύδη, ενώ η πρεσβυτέρα, πρόεδρος του Οργανισμού, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τα παιδιά που προχώρησαν σε καταγγελίες να είναι υποκινούμενα.

«Είμαστε λυπημένοι και στενοχωρημένοι για όλο αυτό το μεγάλο κύμα καταγγελιών. Έχουμε κάνει την έρευνά μας και όσα καταγγέλλονται είναι ανυπόστατα ψεύδη. Είμαι θυμωμένος και αγανακτισμένος. Έχω ακούσει να λένε ότι αναγκάζαμε παιδιά σε σκληρή εργασία, όταν μιλάμε για επαφή των παιδιών με τη γη και τα ζώα, στο πλαίσιο θεραπευτικών παιδαγωγικών προγραμμάτων σε αγροκτήματα. Ακούσαμε ότι τα παιδιά είναι έγκλειστα και ότι δεν έχουν επαφές με τους γύρω τους, ενώ τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο.

Δεν γνωρίζουμε τίποτα. Όσα γνωρίζουμε είναι από δημοσιεύματα. Έχουμε πέσει από τα σύννεφα. Υπάρχουν πολλά πρόσωπα που εξυπηρετούν τα παιδιά. Ξαφνικά ένα έργο 25 ετών κατηγορείται από τον καθένα χωρίς αποδείξεις και έλεγχο” τόνισε και ζήτησε σεβασμό, καθώς στην “Κιβωτό του Κόσμου” ζουν πολλά παιδιά».

Σε ερώτηση γιατί τα παιδιά δεν μίλησαν στον ίδιο αλλά στις Αρχές, απάντησε ότι έχει πολύ καλή σχέση με όλα τα παιδιά. «Πολλές φορές μπορεί να συγκρουστούμε με παιδιά, για να τα βοηθήσουμε, να υψώσουμε ανάστημα σε πράγματα που δεν αρμόζουν. Πολλές φορές είμαι ο κυματοθραύστης.

Δεν θα επιτρέψουμε παραβατικές συμπεριφορές που έχουν δει από βιώματά τους. Προσπαθούμε με αγάπη, στοργή και καλοσύνη να τα κρατήσουμε. Αυτό είναι μια πολύ επίπονη διαδικασία, που κάθε μέρα αντιμετωπίζουμε».

Η πρεσβυτέρα από πλευράς της τόνισε ότι πιστεύει ότι υπάρχουν συμφέροντα πίσω από τις καταγγελίες και ότι τα παιδιά που μίλησαν στις Αρχές μπορεί να είναι υποκινούμενα. «Βάλλεται ένας ολόκληρος οργανισμός.

Έχουμε δουλέψει 25 χρόνια με παιδιά και έχουμε δεχθεί ελέγχους από παντού» είπε. Εκτίμησε δε ότι κάποια παιδιά εκδικούνται λόγω του ότι δεν τους επετράπη η παραβατική συμπεριφορά στην “Κιβωτό”.

«Προσπαθούμε να σταματήσουμε κάποια παιδιά που έχουν πάρει τον κατήφορο. Αν η αγάπη μας και το ενδιαφέρον μας “πληρώνεται” με καταγγελίες, δεν το καταλαβαίνω».

Ιωάννα Παλιοσπύρου

Η Ιωάννα Παλιοσπύρου εμφανίστηκε στους Πρωταγωνιστές του Σταύρου Θεοδωράκη και για πρώτη φορά μάς έδειξε το πρόσωπό της.

Μας έδειξε την ομορφιά του κόσμου της. Μας έδειξε τη δύναμή της. Μας έδειξε τον αγώνα της. Και όπως είπε και ο ψυχίατρός της, το βιτριόλι μπορεί να της έκαψε το πρόσωπο, αλλά δεν κατάφερε να κάψει την ψυχή της.

«Έχω αποκτήσει μεγάλο μέρος της αυτοπεποίθησης που είχα, πλέον κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη και μου χαμογελάω και νιώθω ότι είμαι όμορφη.

Νιώθω ότι είμαι όμορφη, με κοιτάζω και λέω είμαι όμορφη. Η λέξη όμορφη δεν έχει να κάνει 100% με την εικόνα την εξωτερική. Έχει να κάνει με το πώς νιώθω.

Έχει να κάνει με την αγάπη που παίρνω καθημερινά από τους δικούς μου και έτσι έχω ξαναχτίσει όλο αυτό το συναίσθημα και την αυτοπεποίθηση και την ομορφιά που νιώθω πραγματικά μέσα μου και αυτό βγαίνει προς τα έξω».

Γιώργος Αλκαίος

Πήγε ο Γιώργος Αλκαίος στον Γρηγόρη Αρναούτογλου. Κάθισε στην πολυθρόνα του, βολεύτηκε κι άρχισε να απαντά σε ερωτήσεις. Όλα ωραία πήγαιναν μέχρι που φτάσαμε στο προσφιλές θέμα του παρουσιαστή, οικογένεια και παιδιά.

Η αλήθεια είναι πως ο Γιώργος Αλκαίος έχει επιλέξει να κρατά την προσωπική του ζωή μόνο για εκείνον. Θυμάσαι εσύ μια σχέση του Αλκαίου; Δεν θυμάσαι.

Και μετά τη σχέση έρχεται και η ερώτηση για την απόκτηση παιδιού. Μήπως, λέω μήπως, να σταματούσαμε να κάνουμε τέτοιες ερωτήσεις σε γυναίκες και άνδρες; Μήπως, λέω μήπως.

Ο Γιώργος Αλκαίος παίρνει τον λόγο και δίνει μία υπέροχη απάντηση. «Το θέμα δεν είναι το παιδί. Η αρχή γίνεται με τον συνοδοιπόρο. Και έχω και μία λέξη -δεν τη βρήκα εγώ, μου την είπε ένας πολύ αγαπημένος άνθρωπος- όλοι χρειαζόμαστε τον θεραπευτή μας.

Άμα δεν βρούμε τον θεραπευτή μας δεν μπορούμε να προχωρήσουμε. Πώς να κάνω εγώ παιδί αν δεν έχω βρει αυτόν τον άνθρωπο; Και ξαφνικά θα κάνω εγώ αυτά που κάνανε οι παππούδες μας στους γονείς μας και οι γονείς μας σ’ εμάς;

Και να γίνεται ένας φαύλος κύκλος; Δεν υπάρχει κανένας λόγος για το “εγώ” μου να φέρω ένα παιδί στον κόσμο -προς Θεού δεν πάω κόντρα σ’ εσένα- είναι καθαρά δικό μου θέμα αυτό», ανέφερε ο Γιώργος Αλκαίος.

«Μα, θα ήσουν πολύ καλός πατέρας» συνεχίζει ο Γρηγόρης Αρναούτογλου. «Το πιστεύω και το ξέρω, δυστυχώς, όμως, το κοινωνικό πλαίσιο με τρομάζει πάρα πολύ. Γιατί ξέρεις τι σκέφτομαι; Σκέφτομαι τι αγωνία τραβάς εσύ αυτή τη στιγμή.

Οπότε έρχεσαι εσύ που περνάς όλον αυτόν τον Γολγοθά, να μου πεις εμένα γιατί δεν κάνω παιδί. Και συγγνώμη κι απ’ όλους τους γονείς, αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ», απάντησε ο Γιώργος Αλκαίος.

Νεφέλη Ορφανού

Η Νεφέλη Ορφανού μίλησε στην κάμερα του «Πρωινού μας» και είπε να μοιραστεί στην ελληνική τηλεόραση τις απόψεις της περί των βιασμών και των κακοποιητικών συμπεριφορών. Στον καλλιτεχνικό χώρο αναφέρθηκε αλλά η άποψη είναι άποψη, ανεξαρτήτως χώρου.

Η Νεφέλη Ορφανού, δυστυχώς, δεν είναι η μόνη εκεί έξω που θεωρεί πως κάτι θα έκανε το θηλυκό για να υπέστει όσα υπέστει. Σε ποια λογική κινούμαστε; Εμένα που είμαι κυρία και μετρημένη γιατί δεν μου συνέβη. Κατάλαβες τώρα;

Η Νεφέλη Ορφανού δήλωσε: «Δεν ξέρω τι έχει συμβεί, ούτε θέλω να το ψάξω και ούτε και με ενδιαφέρει. Με τον Πέτρο ήταν μια εποχή που κάτι έχει συμβεί και είχα πολλά χρέη και μου είπε ο δικηγόρος μου πως αν δεν δώσω κάποια, μπαίνω φυλακή. Κλείστηκα στο καμαρίνι και πλάνταξα στο κλάμα.

Εκείνη την ώρα μπήκε ο Πέτρος, μου λέει: ”Τι συμβαίνει, ποιος σε πείραξε;” Μου έδωσε διπλό μισθό, και όταν πήγα να του τα δώσω, μου τα πέταξε. Δεν θέλω να κατηγορήσω ανθρώπους που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε αυτή τη διαδικασία.

Έχω δει όμως και το ”Πέτρο, τι κάνεις” (σ.σ.: με λάγνα φωνή). Ο Πέτρος τι να σου κάνει μετά από αυτό; Εγώ αυτά τα πράγματα τα είχα διαχωρισμένα. Από εδώ το ψωμί, από εκεί το κρεβάτι. Εγώ γιατί δεν υπέστην βιασμό;

Και ήμουν σε ηλικία που θα μπορούσαν να με περάσουν στην κρεβατοκάμαρα. Γιατί δεν έγινε; Μου πρότειναν και εμένα να βγούμε, αλλά έλεγα πως είμαι σε σχέση. Οπότε, εγώ προσωπικά έχω τις καλύτερες εντυπώσεις και για τους δύο».

Χριστίνα Μπόμπα

Η Χριστίνα Μπόμπα, καλεσμένη της Ελένης Μενεγάκη, αναφέρθηκε στην εξωσωματική γονιμοποίηση και την απόφασή της να μιλήσει ανοιχτά για ένα θέμα που απασχολεί πάρα πολλές γυναίκες και παραμένει ακόμα ταμπού.

«Το ήθελα πολύ και το προσπάθησα πάρα πολύ και δεν ερχόταν εύκολα και μίλησα ανοιχτά για αυτό. Ήμουν έτοιμη. Νόμιζα ότι είναι πολύ εύκολο να μείνεις έγκυος και όταν μίλησα για αυτό πήρα τόσα μηνύματα από κόσμο στην ηλικία μου και πιο μεγάλες γυναίκες και πιο μικρές που δυσκολευόντουσαν και δεν τολμούσαν να το πουν.

Λες και είναι ταμπού στη γενιά μας για ένα ζευγάρι να μην μπορεί να κάνει παιδί. Είναι τόσο συχνό και σύνηθες. Τελικά, ενώ σκεφτόμουν πως είναι κάτι πολύ προσωπικό για να το μοιραστώ, θεώρησα πως είναι κάτι που πρέπει να λέγεται ανοιχτά.

Η εγκυμοσύνη ήταν εύκολη. Αυτό που ήταν για μένα πάρα πολύ απαιτητικό ήταν οι πρώτοι δύο μήνες ζωής των κοριτσιών.

Ενώ ζεις την απόλυτη ευτυχία σαν μαμά, μέσα μου – ήταν οι ορμόνες, ήταν ότι ήταν δύο και ο θηλασμός ήταν πολύ απαιτητικός – ήταν τόσο έντονη η ευθύνη του να τα καταφέρω με δύο μωρά που ήταν δύσκολο. Τώρα είμαι τόσο ωραία.

Ευτυχώς κατάφερα για έναν χρόνο και με τη βοήθεια του Σάκη να κάτσω στο σπίτι», ανέφερε η Χριστίνα Μπόμπα.

Νότης Χριστοδούλου

Ο Νότης Χριστοδούλου βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή The 2Night Show του Γρηγόρη Αρναούτογλου. Μεταξύ άλλων μίλησε για την άρνηση της μητέρας του να αποδεχτεί ότι είναι ομοφυλόφιλος.

«Η μητέρα μου ήταν πολύ ελεύθερος άνθρωπος και με είχε μεγαλώσει με μια ελευθερία, κάποιες νόρμες, πάνω στις οποίες στηρίχτηκα και της έβγαλα κάποια στιγμή στα 25 μου την αλήθεια μου.

Όταν βρήκα έναν άνθρωπο, με τον οποίο ζήσαμε μαζί 16 υπέροχα χρόνια, ένιωσα την ανάγκη στην αρχή της σχέσης, όταν κατάλαβα ότι ήταν ένα πραγματικό διαμάντι για μένα, να πω, “Μαμά, έλα να σου πω κάτι. Έχω βρει αυτόν τον άνθρωπο, είμαι πολύ ευτυχισμένος, ζω το ιδανικό“.

Η μητέρα μου, προφανώς, κουβαλούσε τον τρόπο που γαλουχήθηκε από τη δική της μητέρα. Ήθελε δουλειά μέσα της. Θεωρώ πως ο γονέας οφείλει να είναι συνοδοιπόρος, όχι στις επιλογές του παιδιού του, γιατί η σεξουαλική κατεύθυνση δεν είναι επιλογή, αλλά στη φύση του παιδιού του. Πρέπει να είναι δίπλα στο παιδί του- ούτε μπροστά του να του κόψει κάθε προοπτική, ούτε και άφαντος.

Δυστυχώς όμως, η μητέρα μου δεν μπόρεσε να το αποδεχτεί. Είπε, “σε ευχαριστώ που μου το κοινοποίησες, εγώ δεν μπορώ να το αποδεχτώ και κάνω ότι το ξεχνάω”. (…)

Αν ζυγίσουμε και δούμε από μακρινό πλάνο ότι είναι παιδί χωρισμένων γονιών, χωρίς αντρικό πρότυπο στη ζωή του και όλος ο άξονας της ύπαρξής του είναι η μητέρα του, καταλαβαίνεις ότι αν μη τι άλλο η αποδοχή της μητέρας του είναι το πρωτεύον.

Η μητέρα μου, ενώ 15 χρόνια δεν με αποδέχτηκε, τα τελευταία της λόγια ήταν τα εξής: “Μπορείς να μου πάρεις τηλέφωνο τον φίλο σου;”. Και φεύγω να πάω στο σπίτι και στον δρόμο μαθαίνω ότι έπαθε ανακοπή. Τα τελευταία λόγια που άκουσα από αυτόν τον άνθρωπο ήταν η αποδοχή».

Ελένη Καγιάβα και Γιώργος Μάσσιας

Η Ελένη Καγιάβα και ο Γιώργος Μάσσιας ήταν καλεσμένοι στην Ελένη Μενεγάκη και μίλησαν για την απόφασή τους να δωρίσουν τα όργανα του γιου τους, Δημήτρη, τον οποίο έχασαν πριν από 14 χρόνια. Υπάρχουν οι άλλοι, υπάρχουν κι αυτοί οι άνθρωποι στην κοινωνία μας και είναι σημαντικό να έχουν θέση και λόγο στην ελληνική τηλεόραση.

«Ο πόνος δεν περνάει ποτέ. Απλά βρίσκεται δίπλα σου. Εμείς έπρεπε να τον βάλουμε δίπλα μας γιατί έχουμε άλλα δύο παιδιά» είπε η μητέρα του Δημήτρη, ενώ για την απόφασή τους να δωρίσουν τα όργανα του παιδιού, ανέφερε ο πατέρας του:

«Δεν ήταν ακαριαία η απόφαση, είχαμε δυόμιση μέρες στη διάθεσή μας για να αποφασίσουμε. Σύμφωνα με τις ιατρικές ενημερώσεις που είχαμε μπορούσαμε εύκολα να καταλάβουμε ότι δυστυχώς θα βρισκόμασταν στη δύσκολη θέση να χάσουμε το παιδί».

Φωτεινή Παντζιά

Το συγκλονιστικό ταξίδι της μέχρι να υιοθετήσει το δεύτερο παιδί της αφηγήθηκε στη Φαίη Σκορδά η υπέροχη Φωτεινή Παντζιά. Η φωτεινή Φωτεινή είναι μαμά του 9χρονου Άγγελου από την Αιθιοπία και πολύ πρόσφατα μεγάλωσε την οικογένειά της με την έλευση της Βασιλικής.

«Τον πρώτο μήνα δεν κοιμόταν καθόλου γιατί είχε μια αγωνία μην χάσει αυτό που συμβαίνει γύρω γύρω και δεν κοιμόταν το μεσημέρι κοιμόταν το απόγευμα την ώρα ήταν πολύ χαρούμενη ήταν πολύ αυτό το βράδυ ήταν σαν να έχεις ένα κουκλάκι που το βγάζεις από την πρίζα και αυτό λοιπόν με το που δεν αντέχει άλλο.

Απλά κάποια στιγμή κοιμότανε γιατί το σώμα δεν αντέχει. Πλέον όμως άρχισε όλο αυτό και το θεωρεί κανονικά και κοιμάται το μεσημέρι και ξυπνάει το απόγευμα και έχει φίλους και έχει νονούς και νονές και κάνουμε βόλτες».

«Είναι σπουδαίο αυτό που ζω, δεν θέλω τίποτα άλλο στη ζωή μου», ακούσαμε να λέει η Φωτεινή. Η σπουδαία Φωτεινή.

Σοφία Ίσσαρη

Η πρόεδρος Ευρωπαϊκής Ένωσης Κωφών, Σοφία Ίσσαρη, βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Πρωίαν σε είδον τη μεσημβρίαν» και η συνέντευξη με τον Φώτη Σεργουλόπουλο έγινε στη νοηματική γλώσσα. Μια ωραία στιγμή για την ελληνική τηλεόραση.

«Γεννήθηκα κωφή και όλη η οικογένειά μου είμαστε κωφοί. Όταν γεννιέται ένα παιδί κωφό, υπάρχει πρόβλημα στην ταυτότητα. Οι κωφοί όταν γεννούν ένα παιδί κωφό, δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί η νοηματική γλώσσα είναι η φυσική τους γλώσσα, επικοινωνούν και όλα καλά.

Εάν το παιδί κωφό, αποδεχτεί την ταυτότητα και τη γλώσσα του, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα στην κοινωνία. Αυτό προσπαθούμε να πούμε και στους γονείς. Το 90% των παιδιών που γεννιούνται είναι από ακούοντες γονείς. (…)

Πολύ παλιότερα ήταν δύσκολο και δεν υπήρχε καθόλου πρόσβαση (στο πανεπιστήμιο). Όσο περνούν τα χρόνια, γίνεται λίγο καλύτερο. Μέχρι την τρίτη λυκείου είναι εντάξει τα παιδιά γιατί υπάρχουν τα σχολεία. Όταν πάω στο πανεπιστήμιο σαν φοιτήτρια έχω μεγάλο πρόβλημα αποκλεισμού.

Δεν έχω πρόσβαση γιατί δεν υπάρχει διερμηνέας εκεί και νιώθω ότι απορρίπτομαι, δεν μαθαίνω τίποτα. Τώρα κάτι αρχίζει και γίνεται, πιέζει και η Ομοσπονδία να υπάρχουν διερμηνείς σε όλες τις βαθμίδες και κυρίως στα πανεπιστήμια.

Υπάρχει μεγάλη ανεργία στους κωφούς. Αν για παράδειγμα, θέλει να δουλέψει σε μία τράπεζα θα απορριφθεί επειδή είναι κωφός. Εάν στείλω βιογραφικό γιατί τη θέλω να πάρω την τάδε δουλειά, θα με απορρίψει αμέσως γιατί είμαι κωφή.

Δεν θα μου κάνει συνέντευξη να δει τα προσόντα μου, τα πτυχία μου. Δεν περνάμε καν από συνεντεύξεις. Πρέπει να ενημερώσουμε τι σημαίνει κωφός, υπάρχουν διερμηνείς. Ακόμη και όταν θέλω να νοικιάσω ένα σπίτι, θα πάρω διερμηνέα να τον καλέσει. Μόλις μάθει ο ιδιοκτήτης ότι είμαι κωφός με απορρίπτει απευθείας γιατί θεωρεί ότι δεν θα μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου».

Αιμίλιος Χειλάκης

Ο Αιμίλιος Χειλάκης μίλησε στην Ελένη Μενεγάκη για την εκτίμηση που τρέφει στις γυναίκες. «Όλα τα λάθη που έχω κάνει μεγαλωμένος πατριαρχικά, μου έδειξαν τι πρέπει να κάνω σωστά. Δεν μπόρεσα να ξεφύγω έχοντας μεγαλώσει τη δεκαετία του ’70.

Όταν μπόρεσα να διαχειριστώ τον εαυτό μου, δημιούργησα την οικογένεια που έχω με την Αθηνά. Επίσης, με γοητεύει πολύ η πολυσχιδής σκέψη των γυναικών».

Ζωζώ Σαπουντζάκη

Όσο ζω Ζωζώ, γι’ αυτό και η συνέντευξή της στη Μαρία Μπακοδήμου είναι για να τη διαβάζεις ξανά και ξανά.
«Όταν ξυπνώ, το μόνο πράγμα που κάνω είναι να χτενίσω τα μαλλιά μου και να ρίχνω νερό στο πρόσωπό μου. Καμιά φορά βάζω αυγό στο πρόσωπό μου και παγάκια πριν μακιγιαριστώ.

Τον ύπνο τον αγαπώ, θέλω 8 ώρες και σηκώνομαι το πρωί και είμαι “φράπα”, κούκλα. Αφού κοιτάζω εγώ τον εαυτό μου και λέω “είμαι τόσο ωραία;” Πραγματικά θαυμάζω τον εαυτό μου».