EUROVISION

Eurovision 2019: Όλα όσα είδαμε στον Α’ Ημιτελικό. Από τη Netta μέχρι τη συμμετοχή της Αυστραλίας που λάτρεψε το Twitter

AP Photo/ Sebastian Schneider

Το ραντεβού μας είχε δοθεί από νωρίς για το βράδυ της Τρίτης. Η Eurovision για άλλους μπορεί να θεωρείται πανηγυράκι αλλά για πολλούς ανάμεσά μας,  κι εγώ να ξεκαθαρίσω πως συμπεριλαμβάνομαι σε αυτή τη δεύτερη ομάδα, είναι μια όμορφη pop συνήθεια. Ακόμα κι αν δεν περιμέναμε από τον ημιτελικό να μας εντυπωσιάσει αφού οι άσοι παραμένουν στο μανίκι της παραγωγής για τον τελικό, είχαμε την ευκαιρία να δούμε μερικά από τα τραγούδια που θεωρούνται φαβορί για τη νίκη στη σκηνή (βλέπε Πορτογαλία) και τελικά να αποκλείονται στο τέλος της βραδιάς και φυσικά να παρακολουθήσουμε την Τάμτα να διαγωνίζεται για τη Κύπρο με το Replay και τη Κατερίνα Ντούσκα για την Ελλάδα με το Better Love.

Διάβασε επίσης: Eurovision 2019: Η εμφάνιση της Τάμτα στον Α’ Ημιτελικό

Διάβασε κι αυτό: Eurovision 2019: Η εμφάνιση της Κατερίνας Ντούσκα στη σκηνή

Ωστόσο θα ήμουν άδικη αν δε σε προετοίμαζα ότι τα highlight της βραδιάς ήταν δύο και δεν είχαν να κάνουν με το διαγωνιστικό τμήμα του Α’ Ημιτελικού. Είχαν να κάνουν με τη διαφορετικότητα. Η Netta στην αρχή και η Dana International στο τέλος της βραδιάς έδωσαν τον τόνο για το τι είναι η Eurovision. Ένας μουσικός – τηλεοπτικός διαγωνισμός όπου όλα βρίσκουν χώρο αρκεί να κινούνται από και προς την αγάπη και τη χαρά. Ακόμα κι αν στην χώρα που φιλοξενεί τον διαγωνισμό πετάνε πύραυλοι πάνω από τα κεφάλια των 41 ομάδων που διαγωνίζονται στην Eurovision, η αγάπη πάντα υπερισχύει στη σκηνή και τις καρδιές μας «Τόλμα να ονειρευτείς» είναι το σύνθημα της φετινής διοργάνωσης και η αγάπη πάντα σε κάνει να τολμάς και να ονειρεύεσαι.

 

Για μία απόλυτα Eurovisio-νική εβδομάδα συντονίσου καθημερινά 16:00-18:00 στην εκπομπή «Το Lifestyle φταίει» στο ραδιόφωνο News24/7 στους 88,6.

Πάμε τώρα να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η έναρξη έγινε με την ιστορία της Netta που έφερε ξανά τη Eurovision στο Ισραήλ μετά από αρκετά χρόνια. Σέξι όσο δεν την είχαμε δει ποτέ ως τώρα, η Νέτα βγήκε στη σκηνή και απέδειξε για μία ακόμα φορά ότι ακόμα κι αν δεν λατρέψαμε το Toy της, αγαπήσαμε τρομερά την ίδια γιατί απέδειξε ότι τα στερεότυπα για το τέλειο σώμα, το τέλειο μελωδικό τραγούδι, την τέλεια εμφάνιση δεν χωράνε στη σκηνή της Eurovision.

 

Απαστράπτοντες ήταν οι τέσσερις παρουσιαστές της Eurovision, Bar Refaeli, Erez Tal, Assi Azar και Lucy Ayoub οι οποίοι πήραν τη σκυτάλη από τη Netta που καλωσόρισε το κοινό και ανανέωσε το ραντεβού του μαζί του για τον τελικό του Σαββάτου.

 

Εμείς παρακολουθούσαμε τον ημιτελικό με τον σχολιασμό της Μαρίας Κοζάκου και του Γιώργου Καπουτζίδη, ο οποίος φαίνεται πως φυλάει τις δυνάμεις του για τη βραδιά του τελικού. Αρκετή σοβαρότητα και λίγες στιγμές χιούμορ είχε η επιστροφή του στη θέση στην οποία πολύ τον αγαπήσαμε.

To Τwitter ενθουσιάστηκε με την επιστροφή του Γιώργου Καπουτζίδη τον οποίο παρακάλεσαν να μην μας ξαναφήσει ποτέ και θα συμφωνήσουμε, αλλά δεν ενθουσιάστηκε τόσο με την Τάμτα που βγήκε πρώτη στη σκηνή της Eurovision. Η Τάμτα παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην πρόβα της, έδωσε τον καλύτερο εαυτό της στον διαγωνισμό και ξεχώρισε με τη σκηνική της παρουσία.

Ακόμα και αν δεν μπορεί να συγκριθεί με το περσινό, εκρηκτικό Fuego της Ελένης Φουρέιρα, το Replay παρέσυρε το κοινό στο ρυθμό του. Εντάξει ίσως όχι όλο το κοινό  αλλά τα προγνωστικά επαληθεύτηκαν και η Τάμτα πέρασε πανηγυρικά στον τελικό.

Ενώ δεν έλειψε και το πολιτικό σχόλιο.

 

Τη σκυτάλη πήρε το Μαυροβούνιο με τους D-Moll και το τραγούδι «Heaven», σε σύνθεση του Dejan Božović και στίχους του Adis Eminić. Οι D-Moll είναι ένα συγκρότημα έξι μελών που αποτελείται από τους Tamara Vujačić, Mirela Ljumić, Željko Vukčević, Ivana Obradović, Emel Franca και Rizo Feratović. Γνωρίστηκαν ως φοιτητές και είπαν να μεταφέρουν τη χημεία τους στη Eurovision. Η σκηνική τους παρουσία ήταν καλή, το κοινό χειροκρότησε και περάσμα στον Darude.

 

O Darude βγήκε στη συνέχεια στη σκηνή μαζί με τον Sebastian Rejman με μια ροκ μπαλάντα απο τη Φινλανδία και ένα εντυπωσιακό video να συνοδεύει το τραγούδι της που κάτι από 90’s θύμιζε περισσότερο.

 

Το γυναικείο συγκρότημα Tulia από την Πολωνία παρουσίασε ένα τραγούδι εμπνευσμένο από την ταινία «Ψυχρός πόλεμος» του Pawel Pavlikowsky, γιατί η κουλτούρα του θεάματος βρίσκει διόδους επικοινωνίας ανάμεσα στην ποπ και το κινηματογράφο. Φωνητικά δεν μπορούσες να μην τις προσέξεις, αλλά τις πρόσεχες τόσο που σου ερχόταν να αλλάξεις το κανάλι για λίγο, ώσπου να ησυχάσουν. To ίδιο μάλλον πίστεψε και το κοινό και οι Πολωνές φίλες του Γιώργου Καπουτζίδη που μπορούσε να μιμηθεί τέλεια το τραγούδι τους δεν πέρασαν στον τελικό.

 

Τη Σλοβενία εκπροσώπησε ένα ζευγάρι που γνωρίστηκε στο Instagram. Τα αθώα τους βλέμματα αιχμαλώτιζαν την κάμερα και οπτικά έμοιαζαν σαν να μπέρδεψαν την πόρτα της Eurovision των ενηλίκων με τη Junior Eurovision. H προσπάθεια εκτιμήθηκε και πήραν το πολυπόθητο εισιτήριο.

 

Η πρώτη στιγμή που ξεσηκωθήκαμε μετά το τραγούδι της Τάμτα ήταν με την Τσεχία και τους Lake Malawi. Ο κόσμος των Like και των social media σε ένα ρυθμικό ποπ τραγούδι που παρουσιάστηκε σε μία υπέροχη βιντεοκλιπίστικη λογική στις οθόνες μας

 

Ο Ούγγρος εκπρόσωπος του διαγωνισμού Joci Papa με το Man bun του βγήκε στη σκηνή και τραγούδησε για τον μέντορα του, τον πατέρα του και όλους τους πατεράδες του κόσμου. Ηταν ομολογουμένως μια συγκινητική στιγμή στον αποψινό ημιτελικό ως προς την πρόθεση γιατί ως προς την εκτέλεση νομίζω μας εκτέλεσε κανονικότατα.

 

17χρονη ΖENA από τη Λευκορωσία, είναι βετεράνος της Eurovision αφού έχει εκπροσωπήσει τη χώρα της στον διαγωνισμό Eurovision Junior και τον έχει παρουσιάσει κιόλας. Το τραγούδι της όπως και αρκετά του Α’ Ημιτελικού ασχολήθηκε με το θέμα των social media και της πίεσης που δέχονται οι έφηβοι και όχι μόνο από τους συνομηλίκους τους στο μέτρημα των like. Η Zena με το Like It μας ξεσήκωσε. 

 

Η Νevene Bonzovic εκπροσώπησε την Σερβία στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision το 2013 στο Μάλμε της Σουηδίας με το τραγούδι Ljubav je svuda και επέστρεψε φέτος στο Τελ Αβίβ. Το Kruna που ερμήνευσε ήταν μια κλασική μπαλάντα που θα μπορούσε άνετα να διαγωνιστεί σε κάθε χρονιά της Eurovision χωρίς να κάνει καμία έκπληξη ποτέ. Κι αυτή πέρασε στον τελικό και καθόλου δεν μας δυσαρεστεί αυτό. Καλές φωνές να ακούμε και τίποτα άλλο δεν θέλουμε.

 

Πολλές ποπ μπαλάντες είχε αυτός ο Α’ Ημιτελικός. Μία από αυτές ήταν και του Eliot με το κοινό να παρασύρεται στον ρυθμό της. Ο Eliot με λιτή σκηνική παρουσία βασίστηκε στη δύναμη του τραγουδιού του και στο γλυκό του baby face για να παρουσιάσει το τραγούδι του. Μελαγχολικό το Wake Up και πραγματικά όμορφο.

 

Δεύτερος στο Your Face Sounds Familiar και δεύτερος στο The Voice ήρθε ο Oto Nemsadze και ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν μπόρεσε να μη σχολιάσει ότι μάλλον ο Κωστής Μαραβέγιας θα κερδίζει τα The Voice και στη Γεωργία. Το δεύτερο man bun στη σκηνή της Eurovision τραγούδησε μία ακόμα μπαλάντα βγαλμένη λες από ροκ όπερα. Το αποτέλεσμα δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακό, όσο φερ ειπείν οι Δαίμονες, άντε και οι Καμπάνες του Έντελβάις. Μήπως να σκεφτούμε κι εμείς μία ροκ όπερα με το Νίκο Καρβέλα στο τιμόνι για του χρόνου;

 

Μάλλον η πιο εντυπωσιακή οπτικά εμφάνιση της βραδιάς ανήκε στην Αυστραλία και τη Kate Miller. Από το κλασικό τραγούδι στη σκηνή της Eurovision βρέθηκε  και μάλιστα όχι στο έδαφος αλλά σαν στυλίτης μοναχός να ισορροπεί στο κενό μαζί με τις χορεύτριες που τη συνόδευσαν.

 

Η εμφάνισή της ήταν κάτι μεταξύ άγαλμα της Ελευθερίας, χαρακτήρα του Frozen και Blake Lively στο περσινό Met Gala, αλλά η φωνή της πραγματικά μεγάλης έκτασης. Η εμφάνιση παραμυθένια, και το σκηνικό ονειρικό.

 

Φυσικά η ομοιότητα με το Frozen, οι αναφορές στον Harry Potter το GoT αλλά και γενικώς τις απόκριες δεν πέρασε απαρατήρητη από τους χρήστες του Twitter.

 

Ούτε και η ελληνική πρωτοπορία επί του θέματος κρέμομαι από το ταβάνι.

 

Φοιτητές της σχολής Καλών Τεχνών ήταν οι Ισλανδοί Hatari που δημιούργησαν το τραγούδι Hatrið mun sigra. Το μίσος θα επικρατήσει αν δεν αγαπηθούμε τραγούδησαν με μία εμφάνιση που φωνητικά παρέπεμπε στους Lordi, ακουστικά σε ένα μεγάλο underground club και οπτικά σε ό,τι πιο BDSM έχουμε δει ποτέ στη σκηνή της Eurovision. Η Eurovision ευνοεί τους πρωτοπόρους αλλά είστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο;

 

Στην Εσθονία η παρουσίαση ήταν απλή. Ο Victor Crone όμορφος πολύ, με την κιθάρα του και τη φωνή του βγήκε και τραγούδησε μάλλον ξεχνώντας ότι η Eurovision είναι και τηλεοπτικό γεγονός. Το τραγούδι του με τίτλο Storm είναι και αυτό στην μεγάλη κατηγορία των συμμετοχών που θα μπορούσαμε να έχουμε δει και πέρσι και πρόπερσι και πριν από 10 χρόνια.  Παρόλα αυτά το κοινό όπως φαίνεται πιστεύει στην αξία της διαχρονικά αδιάφορης μπαλάντας και ο Victor με την ομορφάδα και την κιθάρα του έλαβε κι αυτός το εισιτήριό του για τον τελικό.

 

Μιλώντας για το στοιχείο της έκπληξης που πολλά τραγούδια του Α’ Ημιτελικού δεν είχαν  ένα από αυτά που το διέθεταν είναι το Telemoveis. Θα καταστρέψω το κινητό, θέλω να ζήσω και να το διαλύσω, μας τραγούδησε ο Conan Osiris, η περσόνα στην οποία μεταμορφώθηκε στη σκηνή ο Πορτογάλος Tiago Miranda για να παρουσιάσει το τραγούδι του. Πλαστικό μούσι, πράσινες στολές, Αιγυπτιακή διάθεση και ένας άντρας χορεύτης πάνω σε πουέντ. Αν δεν έβγαλες συμπέρασμα δεν σε αδικώ, και παρόλο που το τραγούδι ανήκε στα λεγόμενα και φαβορί έμεινε στην απέξω.

 

Σε έναν ημιτελικό όπου κυριάρχησαν οι μπαλάντες, δεν είναι τυχαίο που αυτή της Κατερίνας Ντούσκα ξεχώριζε από την πρώτη στιγμή. Αναγεννησιακή αισθητική, γυναίκες στη σκηνή, η φωνή της Κατερίνας Ντούσκα να ταξιδεύει τον κόσμο και πραγματικά πόσο ενθουσιαστήκαμε και δεν περιγράφω άλλο. Να σου πω μόνο πώς το τραγούδι ήταν το μόνο που εισήγαγε το στοιχείο της διάδρασης στον Α’ Ημιτελικό της Eurovision πετώντας ένα μπαλόνι στο κοινό το οποίο ταξίδευε όση ώρα η Κατερίνα επιδείκνυε τις τρομερές φωνητικές της ικανότητες.

Ο ενθουσιασμός στο Twitter διάχυτος.

 

 

Δες ακόμα: Κατερίνα Ντούσκα – Eurovision 2019: Το αναγεννησιακού ύφους φόρεμά της είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει φέτος

Με τον Serhat έκλεισε το διαγωνιστικό τμήμα της Eurovision γι’ απόψε. Ο Serhat ήρθε για δεύτερη φορά στη Eurovision εκπροσωπώντας το San Marino, αλλά είχε την ατυχία να βγει μετά την Κατερίνα Ντούσκα. Το τραγούδι του πιο παρλάτο, το κοστούμι του λευκό. Το Say Na Na Na χορευτικό μεν, αλλά σαν να άνηκε σε άλλη δεκαετία κι αυτό. 244 Na Na Na μέτρησε ο Γιώργος Καπουτζίδης κι εμείς τον εμπιστευόμαστε.

To Say Na Na Na παντως έβαλε το χέρι του ο Άγιος ο Μαρίνος, οπως υποπτεύθηκε και ο Γιώργος Καπουτζίδης και προκρίθηκε.

 

Στη συνέχεια βγήκε στη σκηνή η Dana International που μας μάγεψε και μας μετέδωσε το δικό της μήνυμα αγάπης. Αν αναρωτιέσαι ποιο είναι αυτό, το μοιράστηκε μαζί μας ο παρουσιαστής της βραδιάς Assi Azar ο οποίος πάλευε για χρόνια να αποκαλύψει την ομοφυλοφυλία του. Ώσπου το 1998 η πρώτη transexual νικήτρια της Eurovision έδειξε σε όλη της τη χώρα πως μόνο αν είσαι ο εαυτός σου θα είσαι ευτυχισμένος και θα πετυχαίνεις. Η Dana International τραγούδησε “Just the way you are” η κάμερα εντόπιζε ετεροφυλόφιλα και ομόφυλα ζευγάρια στο κοινό και η αγάπη κυριάρχησε μέσα από τα φιλιά τους.

 

Το αποτέλεσμα του ημιτελικού το ξέρεις ήδη, αλλά στο επαναλαμβάνω: Ελλάδα, Λευκορωσία, Σερβία, Κύπρος, Εσθονία, Τσεχία, Αυστραλία,  Ισλανδία, Άγιος Μαρίνος και Σλοβενία θα διαγωνιστούν στον τελικό μαζί με τους εκπροσώπους των big five (Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία, τη διοργανώτρια χώρα, δηλαδή το Ισραήλα και τις 10 ακόμα χώρες που θα προκύψουν από τον δεύτερο Ημιτελικό της Πέμπτης. Στον Α’ Ημιτελικό πήραμε μια πρώτη γεύση από τα τραγούδια των 6 χωρών που θα εμφανιστούν απευθείας το Σάββατο και με ευκολία πλέον μπορούμε να πούμε πως η Γαλλία και ο Bilal Hassani ειναι φαβορί. Με αυτόν σε αφήνουμε ως την Πέμπτη.

Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/ Sebastian Schneider

Exit mobile version