JENNIFER ANISTON

Γιατί τα Όσκαρ σνομπάρουν τη Jennifer Aniston;

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος αμέσως μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ, ξέσπασε ένας συρφετός απο σχόλια και παραφιλολογία σχετικά με τις εκπλήξεις, τους αποκλεισμούς, ακόμη και για τον πολυφυλετικό χαρακτήρα τους (ή για την ακρίβεια την απουσία αυτού). Τον μεγαλύτερο ντόρο όμως δημιούργησε η απουσία της Jennifer Aniston από τις υποψηφιότητες για τον Ά Γυναικείο Ρόλο. Απουσία-έκπληξη κατα τους γνώστες των προγνωστικών οι οποίοι είχαν μεταφέρει στο συλλογικό συνειδητό τη σιγουριά ότι ακόμη κι αν δεν πήγαινε για τη νίκη (ειναι η χρονιά της Τζούλιαν Μουρ άλλωστε) η Jennifer είχε μια θέση στη χρυσή πεντάδα για την ερμηνεία της στο 'Cake'. Έχει όμως το περιβόητο snub (το γνωστό...σνομπάρισμα ελληνιστί) πραγματικά να κάνει με απουσία συμπάθειας ή εκτίμησης προς το πρόσωπο της Άνιστον απο τους συναδέλφους της-μέλη της Ακαδημίας κινηματογράφου;

Από τον Νικόλα Ηλιόπουλο

 

Η Τζένιφερ Αναστασάκη τη δεκαετία του ’90 αποτέλεσε την ‘Αγαπημένη της Αμερικής’. Ότι ήταν η Τζούλια Ρόμπερτς για τον κινηματογράφο, εκείνη έγινε για την τηλεόραση. Στα 10 χρόνια που ακολούθησαν το θριαμβευτικό τέλος των Friends το 2004, με το ΕΜΜΥ αλλα και την Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στον τελευταίο κύκλο του υπέρ επιτυχημένου sitcom, η δουλευταρού Τζενιφερ πρωταγωνίστησε σε 19 ταινίες προσπαθώντας να αποτινάξει την στάμπα της τηλεοπτικής ηθοποιού. Με καραμπινάτες κινηματογραφικές επιτυχίες όπως τα ‘the Break up’, ‘ο Μάρλεϊ κι εγώ’, ‘Αφεντικά για Σκότωμα’ και το πρόσφατο ‘We’re the Millers’, ακόμη και οι σνομπ επικριτές της όσες φορές προσπάθησε να βουτήξει στα πιο βαθιά νερά δραματικών ρόλων, παραδέχτηκαν ότι έχει την στόφα γνήσιας κομεντιέν. Επόμενο βήμα: οι σοβαροί ρολόι.

 

Υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία απο online Οσκαρο-μπλόγκερς, δημοσιογράφους συνήθως παρά κριτικούς. Από τον Σεπτέμβριο που διεξάγονται ταυτόχρονα σχεδόν τα Φεστιβάλ του Τορόντο και της Βενετίας, αρχίζουν να εμφανίζονται η μία μετά την άλλη οι ‘ποιοτικές’ ταινίες με Οσκαρικές βλέψεις και αυτοί οι σκιώδεις τύποι διαμορφώνουν με τα ρεπορτάζ τους αυτό που λέμε ‘κλίμα’ κι εντέλει τα προγνωστικά για την Οσκαρική κούρσα.  Αμέσως μετά τη πρώτη πρεμιέρα του ‘Cake’ στο Τορόντο, επισήμαναν το επιτυχημένο τσαλάκωμα της συνήθους γκλάμορους εικόνας που έχει η Aniston στα κόκκινα χάλια και την συνοδεύει ακόμη και στις ταινίες της, εξήραν την ωμή συγκινητική ερμηνεία της και αμέσως δημιουργήθηκε το κλίμα που προαναφέραμε. Υπήρχε ένα βασικό πρόβλημα όμως: Η ταινία στην οποία η ίδια είναι εξαιρετική δεν ήταν εξίσου καλή.

Οι πρώτες κριτικές μιλούσαν για μια άνιση, μικρής εμβέλειας ταινία με μια δύστροπη, αντιπαθητική κεντρική ηρωίδα που στο τέλος άφηνε τον θεατή ασυγκίνητο. Χειρότερα ακόμη, κάποιοι πιο κυνικοί και κακιασμένοι είπαν ότι η μόνη πραγματική έκπληξη είναι ότι η Aniston απλά έπαιζε την πάσχουσα απο χρόνιο πόνο ηρωίδα, χωρίς μακιγιάζ!

Οι μήνες πέρασαν και φτάσαμε στον Δεκέμβριο και ώ-τι-έκπληξη, το όνομα της φιγουράρει σε όλες σχεδόν τις λίστες υποψηφιοτήτων των βραβείων τα οποία άλλα περισσότερο (τα βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών) κι άλλα λιγότερο (Χρυσές Σφαίρες, Critics Choice) αποτελούν σοβαρές ενδείξεις αυτού που παιχνιδιάρικα είχε πει η ενθουσιασμένη  Σάλι Φιλντ παραλαμβάνοντας το δεύτερο Όσκαρ της: oh you like me, you really like me!

Παρά την χλιαρή αποδοχή της ταινίας της, η ερμηνεία της συναγωνίζεται αυτές καταξιωμένων βετεράνων συναδέλφων της όπως το φαβορί Julian Moore, την ήδη βραβευθείσα Reese Withespoon, καθώς και τις νεότερες hot Βρετανίδες Rosamund Pike (την έκπληξη του Gone Girl) και την Felicity Jones από το βιογραφικό ‘the Theory of Everything’ για την ζωή του μεγάλου Στηφεν Χόκιν. Τα πράγματα έδειχναν πολύ καλά για την Aniston…

Το ξημέρωμα της Πέμπτης όμως μια άλλη ερμηνεύτρια ήρθε από την πίσω πόρτα και παίρνει τη θέση της στη πεντάδα των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ. Η Marion Cotillard, σπαρακτική σε μια ωμή ερμηνεία, χωρίς ίχνος μακιγιάζ, σε μια πραγματικά καλή ταινία, το “Δυο Μέρες και μια Νύχτα” των wonderboys αδερφών Dardenne. Σας θυμίζει κάτι;
Οι επαγγελματίες του κινηματογράφου, διότι αυτό είναι άλλωστε οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας, προτίμησαν τον καλύτερο ρόλο σε μια καλύτερη ταινία. Είναι ξεκάθαρο ότι η Jennifer Aniston στην κωμωδία το έχει. Αγαπητή στους συναδέλφους της, όπως απέδειξε η υποψηφιότητα της στα Βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών για τα οποία ψηφίζει το σύνολο των 120.000 μελών του(!), φέρνει πολλαπλάσια πίσω την εμπιστοσύνη και τα…δολάρια, σε όποιον επενδύει στο κωμικό της timing. Χρειάζεται να βρει την καλή ταινία για να πείσει ότι εκτός από την ικανότητα για καλές ερμηνείες ξέρει και να επιλέγει το σωστό υλικό.

 

Στην απονομή των Critics Choice (τα βραβεία των κριτικών όπου ήταν υποψήφια) το βράδυ της μέρας που ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ  απάντησε με χάρη στην ερώτηση του κουτσομπόλη ρεπόρτερ του Ε! σχετικά με το καυτό θέμα της ημέρας του οποίου ήταν επίκεντρο:

“φυσικά και απογοητεύτηκα λίγο, αλλά κοιτάξτε όλη την εκτίμηση που αυτή η μικροσκοπική ταινία έχει λάβει, οι Χρυσές Σφαίρες, τα βραβεία του σωματείου, όλα αυτά είναι απλά κερασάκι στη τούρτα.”

Σχετικά με την Angelina η οποία επίσης παραβρέθηκε στην απονομή καθήμενη 3 τραπέζια  μακρυά, καθώς και την δίκη της ταινία το ‘Unbroken’ το οποίο επίσης αγνοήθηκε στις υποψηφιότητες είπε: “Νομίζω όλο αυτό το φτιαχτό πράγμα έχει παλιώσει και σιγά σιγά σβήνει. Το Unbroken ειναι τόσο όμορφη ταινία και (η Angelina) έκανε καταπληκτική δουλειά. Ήρθε η ώρα οι άνθρωποι να πάψουν αυτά τα χαμηλού επιπέδου BS (bullshit!) να αρχίσουν να επικροτούν την καλή δουλειά και να σταματήσουν όλη αυτή την χαζομάρα!”

Κυρίες και κύριοι, η 45χρονη πρώην America’s Sweetheart ειναι μια χαρά.

Η ταινία ‘Cake’ θα προβληθεί στους Ελληνικούς κινηματογράφους στις 26 Φεβρουαρίου

Τα SAG Awards (βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών) θα προβληθούν την Κυριακή 25 Ιανουαρίου στις 03:00 απο το Novacinema1 και NovacinemaHD

Τι άλλο θα διαβάσεις για την Jennifer στο Ladylike

Η Jennifer Aniston είπε μ@λ#κ@ on air

Οι σαραντάρες που έλαμψαν στο κόκκινο χαλί στις Χρυσές Σφαίρες