POP CULTURE

Η πιο γλυκιά, χριστουγεννιάτικη διαφήμιση που θα σε συγκινήσει

youtube

Τα Χριστούγεννα είναι η εποχή που οι διαφημιστές πρέπει να αφήσουν λίγο στην άκρη τον βασικό στόχο τους – να αυξήσουν την εμπορική δύναμη του εκάστοτε brand δηλαδή – και να απευθυνθούν στα πιο ευγενή μας συναισθήματα. Αυτή είναι η εποχή που οι εταιρείες κάνουν λίγο στην άκρη τον εμπορικό τους εγωισμό και δημιουργούν διαφημίσεις που στοχεύουν στο να μας συγκινήσουν.

Φυσικά, το να ξεχωρίσει μια διαφήμιση γιατί γέμισε τα μάτια των τηλεθεατών, προσθέτει στο κύρος της μπράντας και τη βοηθά να δείξει και τον πλέον σημαντικό, ανθρώπινο χαρακτήρα της. Το 2022, οι απανταχού χριστουγεννιάτικες, διαφημιστικές απόπειρες «έπαιξαν» πολύ με τον θεσμό της οικογένειας και του «μαζί». Αυτό που τόσο μας έλειψε με τη συνθήκη της πανδημίας.

Μία ήταν όμως εκείνη που ξεχώρισε στα δικά μου μάτια. Η βρετανική επωνυμία πολυκαταστημάτων, John Lewis & Partners, δημιούργησε μια διαφήμιση που απέχει παρασάγγας από το προσοδοφόρο αντικείμενό της: τις πωλήσεις. Επικεντρώνεται δε σε κάτι μεγάλο που δεν αγοράζεται: την αγάπη. 

Πρωταγωνιστής στη διαφήμιση που θα δεις παρακάτω είναι ένας μεσήλικας που δείχνει να μιζεριάζει. Τα μόνα διαλείμματα ενθουσιασμού στην ρουτίνα του, είναι οι στιγμές που αρπάζει μια σανίδα του skate και προπονείται ώστε να μάθει να κάνει skate. Μετά τη δουλειά, όταν πέσει η νύχτα, αυτός ο άντρας προσπαθεί σκληρά να αποκτήσει τον έλεγχο του skateboard. Δεν το κάνει όμως επειδή περνάει κρίση ηλικίας. Η αλήθεια αποκαλύπτεται λίγα δευτερόλεπτα πριν το τέλος και μόλις ο ίδιος έχει σχεδόν τελειοποιήσει μια φιγούρα στο άθλημα που τον παιδεύει.

Μια κοινωνική λειτουργός χτυπά την πόρτα και συνοδεύει ένα μικρό κορίτσι που έχει αγκαλιά τη δική της σανίδα. Ο ανάδοχος μπαμπάς της, έκανε αυτό που θεωρούσε ότι θα χαρίσει στη μικρή, μια ιδανική αρχή, για την κοινή τους συνέχεια. Αυτό το πρώτο δέσιμο όταν το κορίτσι άκουσε ότι στη νέα της οικογένεια υπάρχει ήδη ένα κομμάτι της, ζωγράφισε στο πρόσωπό της ένα χαμόγελο. Κλείνοντας, η εταιρεία δεσμεύεται να υποστηρίζει τα παιδιά που αναζητούν ανάδοχες οικογένειες.

Απλή, λιτή, συγκινητική, αλλά κυρίως σημαντική. Αυτή ήταν η πιο αξιόλογη, χριστουγεννιάτικη διαφήμιση του 2022.