ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Maestro: Η ατάκα στην πρεμιέρα που «έγραψε» και η σειρά που θύμισε στο Twitter

Mega

O Xριστόφορος Παπακαλιάτης 12 χρόνια μετά την τελευταία του τηλεοπτική δουλειά για το Mega, επέστρεψε σε αυτό και στις οθόνες μας. Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος (και ίσως καλύτερος μουσικός επιμελητής της ελληνικής τηλεόρασης) γύρισε μετά τη μακρά τηλεοπτική απουσία του με το Maestro κι όπως δείχνουν οι αντιδράσεις στο Twitter, άξιζε την αναμονή.

Η σειρά Maestro που υπογράφει ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, προβλήθηκε για πρώτη φορά από το Mega, την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022. Μάς σύστησε τους κεντρικούς χαρακτήρες της σειράς, με έμφαση στον Ορέστη, τον μουσικό που έρχεται να «αναστήσει» το μουσικό Φεστιβάλ των Παξών μετά την πανδημία, και την Κλέλια, την 18χρονη πιανίστα με την οποία ίσως αναπτυχθεί κάποιος απαγορευμένος έρωτας.

Παράλληλα, μας έδωσε μία ιδέα για τα θέματα τα οποία θα ακουμπήσει η σειρά Maestro. Η ενδοοικογενειακή βία, η ομοφοβία, οι ασφυκτικές συνθήκες ζωής σε έναν μικρό τόπο και η εμμονή στο φαίνεσθαι για τις «τέλειες οικογένειές» του, είναι μερικά από αυτά. Κι όλα αυτά, χωρίς να αγνοεί την πρόσφατη πραγματικότητα που βιώσαμε. Οι μάσκες και τα αντισηπτικά έκαναν την εμφάνισή τους από το πρώτο επεισόδιο της σειράς.

Η αισθητική του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, οι διάλογοι, οι μουσικές και τα υπέροχα πλάνα σε ακόμα πιο υπέροχους τόπους φαίνεται ότι είχαν λείψει στο τηλεοπτικό κοινό. Κάπως έτσι μεταφράζεται το 34,8% τηλεθέαση στο δυναμικό κοινό και 31,2% στο γενικό σύνολο.

Το Twitter σίγουρα παρακολουθούσε την Κλέλια, που υποδύεται η Κλέλια Ανδριολάτου να γνωρίζει τον Ορέστη, που υποδύεται ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, να μιλά με τη γιαγιά της (Χάρις Αλεξίου), τους γονείς της (Φάνης Μουρατίδης, Μαρίσα Τριανταφυλλίδου), τον αδερφό της Αντώνη (Ορέστης Χαλκιάς), και παράλληλα έβλεπαν άλλους χαρακτήρες να εμφανίζονται στη σειρά. Χαρακτήρες όπως η Μαρία (Μαρία Καβογιάννη) και ο σύζυγός της Χαράλαμπος (Γιάννης Τσορτέκης) ή ο γιος της Σπύρος (Γιώργος Μπένος), αλλά και ο γιατρός του νησιού Μιχάλης (Αντίνοος Αλμπάνης). Παρακολουθούσε τις ζωές τους να υφαίνονται και σχολίαζε.

Η ατάκα που έβαλε «φωτιά» στο Twitter στο πρώτο επεισόδιο ήταν ανατριχιαστικά επίκαιρη. Είναι μία ατάκα που χώρεσε την σύγχρονη κοινωνία κι όλα αυτά που βλέπουμε, ακούμε, διαβάζουμε να συμβαίνουν γύρω μας, σε μία πρόταση.

«Κάπου άκουσα ότι την εποχή της πανδημίας, λόγω του lockdown είχε καθαρίσει η ατμόσφαιρα τόσο πολύ, που μπορούσες να δεις τον Μεσαίωνα να έρχεται. Από εδώ δεν έφυγε ποτέ», είπε η Κλέλια Ανδριολάτου, ενώ ταυτόχρονα βλέπαμε την ηρωίδα που υποδύεται η Μαρία Καβογιάννη να έχει υποστεί βία από τον σύζυγό της, που ατάραχος πίνει το ποτό του μπροστά στην τηλεόραση. Ο Μεσαίωνας δεν έφυγε ποτέ και το Twitter συμφώνησε.

Από το μικροσκόπιο του Twitter πέρασαν πλάνα, εικόνες, μουσικές κι άλλες ατάκες, κινηματογράφιση, το τηλεοπτικό reunion του Χάρη και της Ασπασίας του Dolce Vita (Χριστόφορος Παπακαλιάτης – Μαρία Καβογιάννη) και οι ερμηνείες του cast.

Για άλλους χρήστες του Twitter πάλι, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης και τη νέα του σειρά δεν προκάλεσαν καμία έκπληξη. Κι αυτό έχει την αξία του όμως, καθώς ανοίγοντας την τηλεόραση και βλέποντας το Maestro ξέρεις τι θα δεις.

Αυτό που δεν ξέφυγε από ορισμένους χρήστες του Twitter ήταν πώς η ατμόσφαιρα της σειράς σε κάποια σημεία, όπως και τα πλάνα με τον Φάνη Μουρατίδη να μεταφέρει «βρώμικο» χρήμα σε δύο τσάντες στην ιδιωτική προβλήτα του, «φώναζε» από μακριά Ozark. Αυτή δεν ήταν η μόνη επιρροή μάλιστα που διέκρινε μέρος του τηλεοπτικού κοινού.

«Δεν έχω κάνει ποτέ copy paste. Αναφορές είχα ναι. Κι αυτές ήταν στα Φιλαράκια που ήμουν και μεγάλος fan τότε και είχα πολλές στιγμές σαν αναφορά. Αλλά να σου πω κάτι; Μετά από τόσα χρόνια, τόσα σενάρια, τόσες σειρές, τόσες επεισόδια που έχω γράψει, τόσες σελίδες, ε αν ήταν και μία δύο σκηνές που έμοιαζαν ή ήταν copy paste, δεν τρέχει και κάτι. Ζητώ συγγνώμη», είπε πρόσφατα απαντώντας σε ερώτηση αναγνώριστριας στο podcast Ρώτα με ό,τι θες της Lifo, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης. Κι αυτή είναι ίσως η μόνη απάντηση που πρέπει να κάνει copy paste γι’ αυτό το θέμα από δω και στο εξής.