ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Οι 5 πιο αγαπημένοι γυναικείοι ρόλοι της ελληνικής τηλεόρασης. Τι λες τώρα χρυσό μου;

24MEDIA Creative Team

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης με μία αναδρομή στους πιο απολαυστικούς γυναικείους ρόλους της ελληνικής τηλεόρασης. Επειδή η λίστα είναι μακρά ζητήσαμε τη δική σας βοήθεια για να καταλήξουμε στο top5.

Οι λατρεμένοι γυναικείοι ρόλοι της ελληνικής τηλεόρασης είναι πάρα πολλοί. Η Χριστίνα Μαρκάτου, η Κορίνα Μητροπούλου, η Δήμητρα του Σπύρου, η Στέλλα Παπαλημναίου, η Όλγα Μαρκάτου, η Μαρούσκα, η Μαρίνα Κουντουράτου, η Γιολάντα Ραγιά, η Ζανέτ Τουρλουφίδη-Χατζηγεώργη, η Χαρούλα Πεπονάκη, η Βαρβάρα Πέττα, η Μπία Μπέκου, η σενιόρα Σούλα, η Συλβί Μπουζάνη, η Ελένη Βλαχάκη, η Πέγκυ-Παναγιώτα Καρρά-Καραχισαρίδου. Ήταν όλες τους υπέροχες.

Ντένη Μαρκορά: «Χριστέ μου τι ντεκαντάνς»

Ίσως ο πιο αριστοτεχνικά χτισμένος ρόλος. Η Ντένη Μαρκορά είναι ένας από τους πιο αγαπημένους γυναικείους ρόλους της ελληνικής τηλεόρασης. Η Ντίνα Κώνστα πήρε στα χέρια της τα πρώτα σενάρια των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου για τη σειρά Δύο Ξένοι και έδωσε την καταφατική της απάντηση.

Η σπουδαία ηθοποιός έδωσε σάρκα και οστά στη μαγική Ντένη, μητέρα του Κωνσταντίνου, κολλητή φίλη της Νινέτας, ορκισμένη εχθρό της Φλώρας της Μπαρμπαρίτσα με το όνομα, παραλίγο πεθερά της Μίνας και Γιανγκ της Μαρούσκας ή διασταύρωση ασβού με μυρμηγκοφάγο ή ντροπή της στέπας ή εξώγαμο του Ρασπούτιν, ή Ρώσο τρυπόκαρυδο.

Σε συνέντευξή της στο περιοδικό Secret, η Ντίνα Κώνστα είχε μιλήσει για τον ρόλο της Ντένης. «Είδα το πρώτο επεισόδιο. Στην αρχή δεν είχαμε ούτε καλό μακιγιάζ ούτε ωραία ρούχα. Το σίριαλ αυτό πήγε πάρα πολύ καλά. Ήταν ακόμα ένας ρόλος που έπαιξα. Οι περισσότεροι με ρωτούσαν αν είμαι Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός.

Αυτό τους ενδιέφερε πάρα πολύ. Ήταν ένα σίριαλ καλογραμμένο. Όταν κάτι είναι καλά γραμμένο, πάει και καλά. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, όρεξη να έχεις. Διάβασα πρώτα το κείμενο. Μου άρεσε, ήταν καλογραμμένο και είπα το ναι. Ήταν πάρα πολύ κουραστικά τα γυρίσματα. Πήγαινα ξημερώματα στα πλατό και έφευγα βράδυ. Δεν είχαμε ευτράπελα, ήταν βαριά δουλειά».

Πανέξυπνη πρώτη ύλη και μία ηθοποιός με αστείρευτο ταλέντο που κατάφερε να βάλει τη δική της σφραγίδα στον ρόλο.

«Οι κωμικοί ρόλοι είναι επικίνδυνοι γιατί μπορείς να γελοιοποιηθείς» δήλωνε η Κώνστα σε συνέντευξή της στη Lifo και ο τρόπος προσέγγισής της στους Δύο Ξένους αποδεικνύει πως το μέτρο της ισορρόπησε την εγγενή υπερβολή του ρόλου.

Ξανθό μαλλί «λάχανο», σετάκια σε μονοχρωμίες, στρας, φανταστικοί διάλογοι με τη Νινέτα, υστερία στη φωνή, διαρκής απέχθεια για τη Μίνα και στο στόχαστρο η Φλωράνς. Η μία ατάκα μετά την άλλη. Εμείς και η Ντένη δεν θα γίνουμε Δύο Ξένοι όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Ντένη Μαρκορά, οι αξέχαστες ατάκες της

Η δική μου η γιορτή αργεί χρυσή μου, ενώ η δική σου βήματα. Ψυχοσάββατο δεν γιορτάζεις;

Εγώ να πάω στην εκκλησία να δω τον γιο μου να παντρεύεται με αυτό το πράγμα; Δεν νεκροφιλάω καλύτερα τη Φαλκονέρα;

Με την κακαβιά της ανοησίας δεν μιλάω.

Δεν σε πνίγω μωρή γιατί θέλω να είμαι έξω στην κηδεία σου να μοιράζω 10χίλιαρα.

Αι στο διάλο μωρή σαλαμούρα που πήγες και τον κουκούλωσες τον ηλίθιο.

Αντί να με ευχαριστείς που πάω να σε σώσω από αυτή την κατινάρα του εφετείου.

Η κατίνα και η πλατίνα, τον πρώτο χρόνο φαίνονται.

Μιλάς εσύ που για να τελειώσεις το δημοτικό έδωσε ο πατέρας σου πέντε τενεκέδες λάδι και ήταν και Κατοχή.

Θεοπούλα Τζίνη: «Κόβεται το σεξ;»

«Από πέντε χρονών ονειρευόμουν να γίνω ηθοποιός. Ανέβαινα σε ένα τραπέζι και τραγουδούσα. Η μητέρα μου έπαιζε πιάνο, ο πατέρας μου είχε πλατύ μυαλό και με άφησαν να γίνω ηθοποιός», δήλωσε για τους γονείς της και τη στήριξη τους όταν τους ανακοίνωσε πως θέλει να ασχοληθεί με την υποκριτική η Έφη Παπαθεοδώρου στο Πάμε Δανάη.

Τον ρόλο που την έβαλε στις καρδιές όλων μας τον χρωστά στην Ειρήνη Κουμαριανού. Η Θεοπούλα του Παρά 5 μιλώντας στο Λοιπόν είχε αναφέρει: «Συνεχώς ”Θεοπούλα” με λένε, αφού στο χωριό μου έβγαλαν το καινούργιο λάδι, ο ξάδελφός μου το ονόμασε: Το λάδι της Θεοπούλας.

Ήταν ευτυχία μεγάλη ο ρόλος αυτός, κι αυτό συνέβη χάρη στη μακαρίτισσα την Ειρήνη Κουμαριανού. Αν δεν ήταν αυτή δεν θα έπαιρνα τον ρόλο, εκείνη με σύστησε. Ήμασταν στην Πάτμο, κάναμε ξένη ταινία το: «Όπα», ο σκηνοθέτης ήταν Ινδός.

Τρεις περίεργες γριές, η μακαρίτισσα η Ζάρπα, η Τιτίκα Σαριγκούλη κι εγώ, εκεί είδα κάποια στιγμή την Ειρήνη, που είχαμε παλιά γνωριμία, είχαμε παίξει και μαζί. Τότε ανταλλάξαμε τηλέφωνα και τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, με πήραν τηλέφωνο από το Παρά 5.

Η Ειρήνη είχε ένα τρομερό ένστικτο για το τι πρέπει να παίξει κάποιος και πού, κάτι που δεν έχω εγώ. Μετά έμαθα ότι είχαν προτείνει πολλές ηθοποιούς, αλλά εκείνη είπε να πάρουν εμένα, επίσης ήταν κι η πρόταση του Γιώργου Καπουτζίδη, να έχει δύο γιαγιάδες τελείως ”τζαζ”».

Ο ρόλος της Θεοπούλας της ταίριαξε από την πρώτη στιγμή, βρήκε σε εκείνη στοιχεία δικά της και πάτησε πάνω στις αναμνήσεις που είχε από τη μητέρα της ώστε να τον αποδώσει. Η Θεοπούλα έγινε η γιαγιά που όλοι θα θέλαμε να έχουμε στη ζωή μας.

Οι ατάκες της μάς θύμισαν κάτι από τα δικά μας. Η κοντή νύφη της που πίστευε πως ήθελε να τη δηλητηριάσει, τα μαθήματα γαλλικών από την κασέτα, η επικοινωνία με τη Σόνια, ο πρωθυπουργός- για δημόσιο υπάλληλο δεν ενδιαφερόμαστε, ο Ότο, η Γεωργία με το περίπτερο απέναντι, το σεξ που δεν κόβεται και η Γκουέρνικα από τη Λιβαδειά.

Θεοπούλα, πρώτη γνωριμία με την κοντή

Θεοπούλα: Δεν θα ξεχάσω ποτέ την ημέρα που μου την έφερε σπίτι, σαν χθες το θυμάμαι, κι ας έχουν περάσει έξι χρόνια. 11 Μαΐου, η γιορτή της μητέρας, δώρο περίμενα την Κοντή μου έφερε.

Σοφία: Έτσι ξαφνικά;

Θεοπούλα: Έτσι ξαφνικά Σόφη μου. Μπαίνει μέσα ο γιος μου και μου λέει: «Μητέρα φέτος σού ‘χω φέρει το καλύτερο δώρο απ’ όλα τα άλλα χρόνια, τη νύφη σου.».

Σοφία: Έλα;

Θεοπούλα: Στον σταυρό που σου κάνω. Και μπαίνει μέσα η κοντή με μία μπλούζα απ’ τα πανηγύρια με τη μούρη πασαλειμμένη με γκλίτερ, στο μαλλί μια κορδέλα μ’ ένα ΝΑ φιόγκο για να παίρνει μπόι. Τ’ ακούς; Τ’ ακούω να λες.

Αυτό ήταν το δώρο του. Με το που τη βλέπω πάω και σηκώνω τον φιόγκο μήπως έχει κάρτα αλλαγής, αλλά…

Σοφία: δεν είχε.

Θεοπούλα: Όχι.

Σάσα Παπαδήμα: «Από πότε μωρή βάφεις το μαλλί σου ασορτί με το βρακί σου;»

Η Σάσα Παπαδήμα είναι δημιούργημα των Αλέξανδρου Ρήγα και Λευτέρη Παπαδόπουλου. Ένας ρόλος μίας απελευθερωμένης γυναίκας που βάλθηκε να καταρρίψει δεκάδες σεξουαλικά ταμπού με τον πιο χαριτωμένο και αστείο τρόπο. Και δεν πρέπει να ξεχνάς το πότε παίχτηκε στις τηλεοπτικές μας οθόνες το Ντόλτσε Βίτα. 1995.

26 χρόνια πριν η Σάσα Παπαδήμα μιλούσε ανοιχτά για τα ερωτικά της και φλέρταρε ασύστολα με του αγωγιάτη τον γιο, αλλά και με τον ποιητή «Μούχρωμα στην Καρύταινα». Η υπέροχη Κατιάνα Μπαλανίκα επιλέχθηκε για τον ρόλο που έγραψε ιστορία.

Καλεσμένη στην εκπομπή Καλύτερα δε γίνεται, σε μία από τις πολύ σπάνιες τηλεοπτικές της συνεντεύξεις η Κατιάνα Μπαλανίκα μίλησε για τον αξέχαστο ρόλο της ως «Σάσα» στο Ντόλτσε Βίτα. «Πιο κόντρα ρόλος για μένα από τη Σάσα στο Ντόλτσε Βίτα δεν υπάρχει. Την έπαιξα σαν αγόρι, σαν άντρας. Καμιά γυναίκα δεν θα έλεγε “Α, τρεις η ώρα, σχολάει η οικοδομή”.

Καμιά γυναίκα δεν θα το έλεγε αυτό. Αν το έλεγε θα ήταν πουτ@@α. Έβαλα στον νου μου έναν άντρα κι έτσι την έπαιξα. Είπα ότι θα είναι ντυμένη πάντα κλασάτη, δεν είχε ποτέ γκόμενο, γιατί τους κυνηγούσε, ενώ ήθελε.

Κάποια στιγμή ο Αλέξανδρος Ρήγας ήθελε να με βάλει να κάνω κάτι με τον Αντώνη (Θανάση Ευθυμιάδη) και του είπα πως αν το κάνει αυτό, το σίριαλ έχει τελειώσει. Η Σάσα είναι φίλη της Χριστίνας (Άννα Παναγιωτοπούλου), είναι αυτή που τη στηρίζει, που τα ξέρει όλα.

Αν τη βάλεις να κάνει κάτι με τον Αντώνη, το σίριαλ έχει τελειώσει. Η Σάσα πρέπει να φύγει” είπα στον Ρήγα. Με έβαλε να κάνω μια σκηνή πολύ μικρή για δείγμα και τελείωσε το θέμα».

Σάσα Παπαδήμα, οι πιο σπαρταριστές ατάκες της

Ποιος εμφανίζεται την πιο κρίσιμη στιγμή; Ο πελαργός

Αχ και να ‘μουνα ντομάτα.

Ε όχι ρε Αντωνάκη. Ήρθες, σε καλοδεχτήκαμε, σε αγαπήσαμε, σου ανοίξαμε την καρδιά μας και τώρα μας πετάς σαν το πακέτο που δεν έχει πια τσιγάρα.

Γιατί βρε Αντωνάκη; Επειδή βρήκες αλλού κοκό; Τόσο καιρό δηλαδή το δικό μας το κοκό σου άρεσε, τώρα σου ξινίζει. Τι καλύτερο έχει το κοκό της αλληνής;

Τι παίζατε; Χιλιάρικο; Όχι καλέ, τον Ηλία τον γυμναστή

Εγώ έχω δύο μήνες να σταυρώσω γκόμενο. Εσύ σε τακτά διαστήματα τον παίρνεις τον μεζέ σου.

Ξέρεις τι είναι να μυρίζει ο άντρας κατσικίσια φέτα; Βαρέθηκα τους Αθηναίους τους φλούφληδες. Με έσφιξε ο Ζαφείρης και μύρισε καλαμποκάλευρο.

Άσε άσε θα σου φέρω εγώ ένα μαύρο εξώπλατο σκισμένο από καυγά.

Δεν θα με προσβάλεις. Λοιπόν πρόσεξε. Δίτομη ελληνική κουζίνα της Βέφας Αλεξιάδου, τετράτομος ονειροκρίτης, τα ζώδια του Λεφάκη σε δίτομο και με συμπλήρωμα. Για να μην σου πω για τη 16τομη εγκυκλοπαίδεια του Γιοβάνη που έχω στο πατάρι μέσα στα κουτιά της, άθικτη.

Πηγαίνετε σε ένα γαλλικό να φάτε κρεπ συζέτ και μετά το βράδυ σφύρα μου κλέφτικα.

Το καλό μου το πουλόβερ. Είναι ένα τραγούδι που χορεύεται μόνο με πουλόβερ και στο τέλος το βγάζω κι αυτό.

Ντάλια Χατζηαλεξάνδρου: «Φαγκρί. Βγαίνει και σε άλλα χρώματα;»

Είναι ένας από τους τηλεοπτικούς γυναικείους ρόλους που αγαπήθηκαν πάρα πολύ ήταν αυτός της ζάμπλουτης Ντάλιας Χατζηαλεξάνδρου του Παρά 5.

Η Σμαράγδα Καρύδη ταυτίστηκε τόσο πολύ με αυτόν τον ρόλο που είναι σχεδόν αδύνατο να σκεφτούμε κάποια άλλη ηθοποιό στη θέση της. Η Σμαράγδα Καρύδη μιλώντας για τον ρόλο της Ντάλιας αποκάλυψε: «Δεν τον είχε γράψει για ‘μένα ο Γιώργος Καπουτζίδης αυτόν τον ρόλο, τον είχε γράψει για την Κάτια Δανδουλάκη.

Αυτή θα ήταν η Ντάλια. Είχε όμως κλείσει σε ένα άλλο σίριαλ και για καλή μου τύχη δεν μπόρεσε να το κάνει. Θέλω να πω ότι ήταν γραμμένο για μια γυναίκα τελείως διαφορετική και όταν το πήρα εγώ το έφερα στα μέτρα μου. Δηλαδή όλη αυτή η εμφάνιση με το μαλλί ήταν μια δική μου ιδέα και πήγε για μένα, γιατί μετά έγραφε για μένα, μετά από το δεύτερο επεισόδιο».

Τη Σμαράγδα Καρύδη δεν την ήθελε στην αρχή ο σεναριογράφος της σειράς, καθώς θεωρούσε πως ήταν κομματάκι «ξινή». Τα μαλλιά της Ντάλιας χρειάζονταν 2 ώρες τουλάχιστον για να ετοιμαστούν σε κάθε γύρισμα για αυτό και από κάποιο σημείο κι έπειτα χρησιμοποιήθηκε μία μπουκλωτή περούκα.

Καλεσμένη στο Μega Καλημέρα η Σμαράγδα Καρύδη παραδέχθηκε: «Δεν με έχει κουράσει που με λένε Ντάλια. Ήταν μια δουλειά που πραγματικά την αγαπούσα». Η Ντάλια είχε μια παιδική αθωότητα. Αντιμετώπιζε τον άγνωστο κόσμο των υπολοίπων με μία διαρκή αφέλεια που μας χάρισε αλησμόνητες στιγμές γέλιου.

Μία πλούσια κληρονόμος με χρυσή καρδιά που έδινα τα πάντα για τους φίλους της. Λίγα μπλε, λίγα πράσινα και πολλά πολλά μωβ που τελικά έχουν την αξία και τη δύναμη που τους δίνει ο καθένας.

Ντάλια, οι ατάκες

Και η κουτσή Μαρία μάς έμαθε.
Τι κάνει αυτή; Πώς πάει το πόδι της;

Γέρακας, Γέρακας, Γέρακας. Γιατί δεν πας να κάνεις τον Γέρακα. Ζητάνε πολλούς αλλά δεν λέει τι ακριβώς πρέπει να κάνεις.

Ζουμπουλία, εσύ δεν είχες έναν άγιο που έβρισκε πράγματα;
Ποιον άγιο λέει;
Τον Φανούριο.
Επίθετο;

Bonus: Στην παράγκα

Σωσώ Παπαδήμα: «Έγραψα κι εγώ δυο λόγια. Άντε γεια»

Τα Εγκλήματα είναι η πρώτη ελληνική μαύρη κωμωδία που έκανε πρεμιέρα στον ΑΝΤ1 το 1998 και ολοκληρώθηκε το 2000. Μια σειρά που κινδύνευσε να μην προβληθεί ποτέ στην τηλεόραση λόγω του τολμηρού σεναρίου του.

Σεναριογράφος ήταν ο Λευτέρης Παπαπέτρου και σκηνοθέτης ο Αντώνης Αγγελόπουλος. Τα Εγκλήματα είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που όλοι οι ρόλοι ήταν καταπληκτικοί. Μπορεί να μην θυμάσαι ποια χρονιά υπογράφηκε η συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, αλλά μπορείς με κάθε λεπτομέρεια να περιγράψεις το ταξίδι της Σωσώς στη Μάλτα, την ύπνωσή της, αλλά και τα σιχτίρια που κέρασε σε όλους ανεξαιρέτως, με πρώτο και καλύτερο τον Αλεκάρα. Ψάξε το κεφάλι σου. Ψάξε που σου λέω.

Κακιά, στριμμένη, μοχθηρή, ξινή. Η Καίτη Κωνσταντίνου σε έναν από τους πιο επιτυχημένους ρόλους της καριέρας της έδωσε ρεσιτάλ. Κατάφερε να μας κάνει να δακρύσουμε από τα γέλια λέγοντας μόνο: «Και να σου πω κουμπάρε».

Σε ερώτηση αν της λείπει η εποχή των Εγκλημάτων η Καίτη Κωνσταντίνου απάντησε στο ΟΚ: «Μου λείπει που αισθανόμασταν ότι κάνουμε κάτι πολύ πρωτοποριακό, γιατί ήταν. Το να βρίσκεσαι κάθε μέρα σε ένα στούντιο και να λες λόγια που γουστάρεις είναι μεγάλη ιστορία.

Επίσης, μου λείπει η επαφή με αυτούς τους ανθρώπους και η καλή διάθεση για δημιουργία. Αναπολώ αυτές τις στιγμές γιατί ήταν μια πολύ ωραία δουλειά και αναρωτιέμαι ”θα ξαναγίνουν τέτοιες δουλειές;”. Μακάρι».

Σωσώ Παπαδήμα, το απόλυτο ρεσιτάλ

Στολίζω έτσι λίγο για το κακό

Υπνωτισμός plus μετάδοση αγώνα

Η απόλυτη σκηνή. Αφού πετάξει φόλα στα σκυλιά της γειτονιάς, υποδέχεται τον αγύρτη για να κάνει μία αναδρομή στο παρελθόν της. Θέλει να ανακαλύψει τι ήταν στην προηγούμενη ζωή της. Κακός λύκος, Αρτέμης Μάτσας, Ανέστης Βλάχος, Τασώ Καββαδία και Αγρίππας όλα μαζί. Και οι θεατές φωνάζουν «Κι άλλον, κι άλλον, κι άλλον.» Βουτάει τον χριστιανό και τον κάνει Άγιο.

Μενίνιε. Λατινικά απταίστως

Πλήττω

Κατήγγειλε την Πέπη στην πολεοδομία. Πήρε τον Μιχάλη και συστήθηκε ως Γιώργος γκαραζιέρης. Τηλεφώνησε στη Φλώρα για γκάλοπ με θέμα την ερωτική ζωή των χασάπηδων. Επόμενος ο Αχιλλέας: «Ψάξε το κεφάλι σου». Σειρά της Κορίνας: Πουτ#$^$αααααα”. Τελευταίος ο Αριστείδης Μητρόπουλος σε σύνδεση με τον Άγιο Πέτρο.

Ήρθαν οι βλάχοι

Καταλαβαίνει ελληνικά;

Καθίστε. Θέλετε στους καναπέδες, θέλετε χάμω; Όπου είστε μαθημένοι.

Φώτη, δεν ξέρεις τι κορίτσι παίρνεις. Φώτη, μίλησες με την τύχη σου. Τι να πρωτοεπαινέσω.

Τι ώρα κλείνει η πόρτα στο ίδρυμα;

Στο αεροπλάνο για Μάλτα

Δεν πιστεύω να φοβάσαι κουμπάρε;

Η αλήθεια είναι πως έχω λίγο σκιαχτεί. Πρώτη φορά μπαίνω σε αεροπλάνο.

Μην ανησυχείς. Και να συμβεί κάτι κακό δεν προλαβαίνεις να το καταλάβεις. Είναι μπαπ και κάτω.

Κάνει ζέστη ή εγώ ιδρώνω;

Αν ζεσταίνεσαι πολύ, δώσε μια γερή με την αγκώνα σου να ανοίξει το παράθυρο. Μόνο πες μου πρώτα να απομακρυνθώ. Ιντάξ;

Τι έγινε; Πατήσαμε γη;

Σκούρα τα πράγματα κουμπάρε. Ο πιλότος, δεν βρίσκει θέση να παρκάρει.