Οι γυναίκες που δίδαξαν τον ερωτισμό στη μεγάλη οθόνη
- 17 ΣΕΠ 2015
Υπάρχουν κάποιες γυναίκες οι οποίες άμα τη εμφανίσει τους στη μεγάλη οθόνη, άλλαξαν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον ορισμό του σέξι.
Μπορεί να ακούγεται κάπως σεξιστικό αλλά είναι αλήθεια, άλλες εν γνώσει τους κι άλλες σχεδόν ακούσια, αυτές οι κυρίες διαμόρφωσαν το θηλυκό σέξι-νες (sic) στην ποπ κουλτούρα σε ρόλους που έμελλε να γίνουν εικονικοί:
Κατρίν Ντενέβ – Η Ωραία της Ημέρας
Η Κατρίν Ντενέβ είναι η ηθοποιός που κατά το imdb “έγινε γνωστή για ρόλους απόμακρων, μυστηριωδών γυναικών που ενσάρκωσε για διάφορους σκηνοθέτες” κι αν οφείλει αυτόν τον – γενικευμένο είναι η αλήθεια – χαρακτηρισμό σε κάποια ταινία, αυτή είναι «Η Ωραία της Ημέρας».
Στο ερωτικό αριστούργημα όπως χαρακτηρίστηκε από τους κριτικούς, η 24χρονη τότε Denevue υποδύεται τη Σεβερίν, την όμορφη σύζυγο ενός γιατρού. Αν και πανέμορφη, η φαινομενικά ψυχρή πρωταγωνίστρια δεν μπορεί να νοιώσει φυσική έλξη για τον σύζυγο της. Αντ ’ αυτού βρίσκει τη σεξουαλική λύτρωση και ικανοποίηση σε έντονες, μαζοχιστικού ύφους kinky φαντασιώσεις , τις οποίες και κάνει πράξη (όχι με τον άντρα της…) Στο σχεδόν τέλειο αλλά ψυχρό πρόσωπο της που μετατρέπεται σε προσωπείο, ο Λουί Μπουνιουέλ βρίσκει και καδράρει υπέροχα την αποτύπωση όλης της σιωπηλής καταπίεσης της μετα-μπουρζουά κοινωνίας που θέλει τη γυναίκα καλή σύζυγο, μάνα και νοικοκυρά και τίποτε άλλο πέραν μιας ευνουχιστικά κρυμμένης σεξουαλικής ταυτότητας. Το συγκλονιστικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η Σεβερίν το πάει ακόμα παραπέρα και ‘πιάνει’ δουλειά σε οίκο ανοχής τα απογεύματα, ενώ παραμένει ‘ανέγγιχτη’ από τον άντρα της.
Σάρον Στόουν – Βασικό Ένστικτο
Η Σάρον Στόουν είναι συγκλονιστικά όμορφη, ενεργή φιλάνθρωπος και καλή ηθοποιός όπως αποδείχτηκε στην πορεία. Τίποτα όμως που έκανε ή θα κάνει στο μέλλον, δε θα μπορέσει να σβήσει ή να ξεπεράσει αυτό που συνέβη στην καριέρα της και στις ονειρώξεις του μισού και πλέον παγκοσμίου πληθυσμού με το Βασικό Ένστικτο.
Στον αντίποδα της καταπιεσμένης Σεβερίν, η Κάθριν Τραμέλ είναι τόσο, μα τόσο απελευθερωμένη. Βρισκόμαστε στο 1992, 25 ολόκληρα χρόνια μετά την καταπιεσμένη ‘Ωραία της Ημέρας’ και στο Σαν Φρανσίσκο, λίγα χρόνια πριν το millennium και την έκρηξη σεξουαλικών εικόνων και αναφορών που η εποχή του ίντερνετ έφερε, η Κάθριν αντιπροσωπεύει όλα τα αντι-κλισε της εποχής. Πανσεξουαλική, αθυρόστομη με αυθάδικη ειλικρίνεια και ανερυθρίαστη διάθεση, τυγχάνει να είναι και επικίνδυνη (ίσως…)
Θα πει κανείς ότι ο κρυφοσυντηρητικός σεναριογράφος Τζο Εστερχαζ εμμέσως υποδεικνύει έναν παραλληλισμό της απελευθερωμένης σεξουαλικά, δυναμικής γυναίκας με το παράνομο και το δολοφονικό, λες κι αυτά τα δύο πάνε πάντα μαζί. Σαν καλός θεοσεβούμενος Αμερικανός, πονηρά ταυτίζει τη ελευθεριότητα με τον εγκληματικό ‘ανήθικο’ χαρακτήρα. Ο σκηνοθέτης Πολ Βερχόφεν όμως έχει πολύ καλό υλικό στα χέρια του, την ηφαιστειακή ερμηνεία και την ακαταμάχητη ‘αύρα’ της πρωταγωνίστριας του και αφήνει το συντηρητικό, ενοχικών αποχρώσεων μήνυμα στην άκρη, παραδίδοντας ελεύθερο πεδίο στην Στόουν να ‘αλωνίσει’. Η σκηνή με το σταυροπόδι είναι απλά μόνο το πιο γνωστό ‘κερασάκι’ στην τούρτα απανωτών σκηνών που η πραγματικά σέξι Κάθριν προκαλεί λεκτικά, εμφανισιακά και το κυριότερο με πράξεις.
Έχει παράλληλη σχέση με τον ντετέκτιβ ενώ έχει ερωτικά πάρε δώσε με μια γκόμενα με αδιευκρίνιστο, σκοτεινό ρόλο και καθόλου δεν ντρέπεται να το πει ή την ενδιαφέρει να το κρύψει. Η Στόουν σε αυτόν τον ρόλο αποτινάσει τα κλισέ του τι πρέπει ή μπορεί να δείχνει ένας σκηνοθέτης σε μια στουντιακή ταινία μεγάλου μπάτζετ, μια για πάντα. Χορεύει αισθησιακά στην αλησμόνητη σκηνή του κλαμπ-εκκλησία, ντύνεται και γδύνεται με την ίδια άνεση και συχνότητα και εκστομίζει ατάκες που φωτίζουν έναν χαρακτήρα με ξεκάθαρα ενεργητικό ρόλο στα δρώμενα και κοφτερό… μυαλό! Είναι η γυναίκα που έκανε τις παθητικές bimbo του κινηματογράφου να πάνε να κρυφτούν σε μια σπηλιά.
Gina Gershon & Jennifer Tilly – Bound
Στο Bound η σχέση των δύο πρωταγωνιστριών δεν είναι καν το θέμα. Είναι το δεδομένο γύρω από το οποίο υφαίνεται ο ιστός του αστυνομικού μυστηρίου που είναι και το πραγματικό θέμα της ταινίας κάνοντας το Bound ό,τι πιο κοντινό είχε ποτέ το λεσβιακό σινεμά προς τη mainstream αποδοχή. Απλά στην περίπτωση μας τυχαίνει ο πανούργος ‘κακοποιός’ να είναι γυναίκα και να μην έχει γκόμενο αλλά γκόμενα. Οι κλασσικοί, αρχετυπικοί ρόλοι του εγκληματία-mastermind και της πιο ήσυχης, παθητικής συντρόφου που τον ακολουθεί στα σχέδια για τη μεγάλη μπάζα, υπάρχουν κι εδώ αλλά με twist.
Η Gina Gershon είναι ο ‘επιβήτορας’ αυτής της υπόθεσης με το εμφανησιακό κοντραστ χειλιών πορνοσταρ και η Jennifer Tilly με την καρτουνίστικη φωνή κρατάει τον πιο θηλυκό ρόλο της γκόμενας που υπακούει (φαινομενικά τουλάχιστον). Το σεξ είναι πολύ και απενοχοποιημένο και η ταινία που σχεδόν κανείς δεν είδε όταν κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους, είχε μεγάλη καριέρα εκ των υστέρων, έγινε hit στα video-clubs τα χρόνια που ακολούθησαν (μιλάμε για το 1996 έτσι;!) αλλά και στα downloads ακόμη και σήμερα.
Demi Moore – Αόρατος Εραστής
Όχι δε θα μιλήσουμε για τον καθόλου-σεξυ ρόλο της στο αποτυχημένο ‘Στριπτίζ’, αλλά γι’αυτήν εδώ την εμφάνιση της Demi, που άλλαξε για πάντα την οπτική του κοινού για τον πηλό και την κεραμική. Η γλυκιά, σχεδόν αγία Μόλι είναι η σύντροφος του Sam ο οποίος δολοφονείται άνανδρα και άδικα, τικάρει όλα τα κλισέ της ηρωίδας ρομαντικής ταινίας. Η σκηνή όμως έχει δικαιολογημένα μείνει κλασική κάνοντας τη Moore σταρ.
Και για το τέλος έχουμε κάτι που δεν έχουμε δει ακόμα αλλά αποτελεί το πιο αναμενόμενο Coming Soon της χρονιάς μετά το Star Wars. Η υπέροχη Cate Blanchett σαγηνεύει την Rooney Mara του Κοριτσιού με το Τατουάζ στο Carol που έκανε τις Κάννες φέτος να μιλάνε μόνο για τις δύο πρωταγωνίστριες. Η Blanchett όμως έχει ξαναδείξει πόσο αληθινά σέξυ μπορεί να είναι μια γυναίκα στα 40-κάτι της στο Notes on a Scandal, όπου ως καθηγήτρια λυκείου ‘κατρακυλάει’ στην αμαρτία με έναν ανήλικο μαθητή της . Ε δεν τον αδικούμε κιόλας.