LIFE

“Οι Συμμαθητές” μεγάλωσαν και γίνεται του reunion

Η δεκαετία του ’80 βρίσκεται πια αρκετά μακριά. Πολλοί τη ζήσαμε περνώντας "ξυστά" από αυτήν και τα απόνερά της, τις αρχές των 90s δηλαδή, διατηρώντας αχνές μνήμες των "μεγάλων" γύρω μας. Οι "μεγάλοι" ήταν τα αδέρφια μας ή οι θείοι και οι θείες μας, που διατηρούσαν φουντωτές κομμώσεις και χαίτες, φορούσαν flashy ρούχα, έβγαιναν τα Σάββατα στις ντισκοτέκ και μάζευαν χρήματα για ν’ αγοράσουν μηχανή (όσοι δεν είχαν ήδη). Όσο μεγαλώναμε μαθαίναμε για εκείνη την εποχή μέσα από τις ταινίες που νοικιάζαμε από το βίντεο κλαμπ. Σε κασέτα, φυσικά. Έτσι μάθαμε τον Σταμάτη Γαρδέλη, τον Στάθη Ψάλτη, τους συμπρωταγωνιστές τους και την ποπ κουλτούρα της εποχής.

Η νοσταλγία για τη δεκαετία αυτή και την ιδιαίτερη κουλτούρα της εντάθηκε τα τελευταία χρόνια. Η σειρά του Ant 1, “Οι Συμμαθητές”, σε σενάριο της Βίκυς Αλεξοπούλου και σκηνοθεσία των Βασίλη Θωμόπουλου και Πάνου Κούτρα, μάς συστήνεται από το πρώτο της επεισόδιο, με τρόπο αστείο και ταυτόχρονα ειλικρινή, ως η αναπαράσταση εκείνης της εποχής, χρησιμοποιώντας ως μέσο το “σήμερα”, αναδεικνύοντας τις αντιθέσεις και τις ομοιότητες των δυο χρονικών περιόδων.

Η πλοκή ξεκινάει τη βραδιά της αποφοίτησης των “Συμμαθητών” από το λύκειο, όπου μαζεύονται όλοι για να γιορτάσουν – πού αλλού – σε μια ντισκοτέκ.

Φυσικά οι “Συμμαθητές” δεν αποτελούν όλοι μια χαρούμενη παρέα.

Ο Παύλος (Κρατερός Κατσούλης), ο “ωραίος” του σχολείου, που τυγχάνει να είναι και ο bully της τάξης, έχει σχέση με την όμορφη και γλυκιά Μαριλένα (Μαριάννα Τουμασάτου), η οποία τον πιάνει στα πράσα να την απατάει με μια κοπέλα στις τουαλέτες της ντίσκο. Η κολλητή της φίλη, Βάλια (Φαίδρα Δούκα) είναι πολύ μεθυσμένη για να της συμπαρασταθεί και η χοντρούλα της τάξης, Αθανασία (Νικολέτα Καρρά σε απίστευτη μεταμφίεση), κλαίει και οδύρεται, επειδή είναι κι αυτή ερωτευμένη με τον Παύλο.

Ο κολλητός του Παύλου, Γρηγόρης (Μιχάλης Μαρίνος), δεν καταφέρνει να συγκρατήσει την έξαλλη Μαριλένα, η οποία φεύγει από τη ντίσκο και ζητάει από τον Αντρέα (Μάριος Αθανασίου) να την πάει στο σπίτι της. Ο Αντρέας ανήκει “ασυμβίβαστη” παρέα της τάξης, που είναι απομονωμένη από τους υπόλοιπους. Τα άλλα δυο μέλη της είναι η πανκ Κρίστη (Πηνελόπη Αναστασοπούλου) και ο πάντα χαλαρός και χαβαλετζής Λευτέρης “Φρίντομ” (Αντώνης Κρόμπας). 

Το βράδυ εκείνο η Μαριλένα και ο από καιρό ερωτευμένος μαζί της Αντρέας κάνουν σεξ. Και μετά χάνονται για πολλά χρόνια.

Στη συνέχεια, το ημερολόγιο δείχνει 2014

 

Η Μαριλένα έχει παντρευτεί τον Παύλο κι έχουν έναν δεκαεννιάχρονο γιο, τον Άρη (Ρένος Ρώτας). Ο Παύλος δουλεύει στην εταιρία παραγωγής σκυλοτροφών του καταπιεστικού πεθερού του, Αριστείδη (Δημήτρης Μαυρόπουλος), ενώ η πάντα γλυκιά και καλόκαρδη Μαριλένα προσέχει το γιο της και κάνει ακόμα παρέα με την εξωστρεφή ψυχίατρο Βάλια.

Η άλλη παρέα έχει μείνει σχεδόν ως είχε: ο Αντρέας μένει ακόμα με τους γονείς του και εργάζεται ως dog walker, η Κρίστη έχει έναν πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό, όπου παίζει μόνο 80s τραγούδια και ο Φρίντομ έχει κληρονομήσει πολλά λεφτά, τα οποία αξιοποιεί κάνοντας συνέχεια πάρτι μέχρι πρωίας. Κατά τύχη η Μαριλένα προσλαμβάνει τον Αντρέα για να εκπαιδεύσει τον σκύλο του γιου της κι έτσι ξεκινάει το reunion των “Συμμαθητών”.

Μια υποψία της Μαριλένας σε σχέση με την αληθινή πατρότητα του γιου της θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή των “Συμμαθητών” και την απρόσμενη επανένωσή τους.

Ταυτόχρονα, στην εταιρία του πατέρα της Μαριλένας πραγματοποιείται ένα άτυπο επικίνδυνο reunion, προσεκτικά σχεδιασμένο από την Αθανασία, που τώρα έχει αναλογίες μοντέλου, έχει αλλάξει το όνομά της σε Τατιάνα και είναι πολύ επιτυχημένη στο εκεί πόστο της. Η “Τατιάνα” προσπαθεί να εκδικηθεί τον Παύλο για το bullying που είχε υποστεί στο σχολείο και για τις απανωτές ερωτικές απογοητεύσεις που της είχε δημιουργήσει. Εφαρμόζει, λοιπόν, το πανούργο σχέδιό της, όσο οι ζωές των απανταχού “Συμμαθητών” αρχίζουν να περιπλέκονται με διάφορους τρόπους.

 

Παράλληλα με τις σχέσεις των “μεγάλων”, παρακολουθούμε και την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του Άρη, ο οποίος σπουδάζει σε ένα κολέγιο και, επειδή είναι πολύ εσωστρεφής, γίνεται συχνά το αντικείμενο χλευασμού των κακομαθημένων συμφοιτητών του. Μέχρι να πάρει την κατάσταση στα χέρια του ένας από τους έμπειρους σε αυτά τα ζητήματα “Συμμαθητές”.

Κωμικές καταστάσεις, μπερδεμένες σχέσεις, νοσταλγία και συγκίνηση

Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών, τόσο στο σήμερα, όσο και στα flashbacks είναι εξαιρετικά δουλεμένες. Οι δεύτεροι ρόλοι, όπως αυτοί των γονιών του Αντρέα, τους οποίους υποδύονται η Χριστίνα Τσάφου και ο Παύλος Χαϊκάλης, καθώς και οι χιουμοριστικές στιχομυθίες τους, προσθέτουν αρκετό “πιπέρι” στην κύρια πλοκή, η οποία ξετυλίγεται χωρίς περιττές καθυστερήσεις, χωρίς υστερίες (ένα από τα χαρακτηριστικότερα προβλήματα των ελληνικών σειρών τα τελευταία χρόνια) και με απολαυστικά από κάθε άποψη flashbacks των πρωταγωνιστών στα μαθητικά τους χρόνια.

Η σειρά αναδεικνύει την εξέλιξη των χαρακτήρων της προς το καλό, το κακό και το φαύλο, δίνοντας ποικίλες απαντήσεις στο ερώτημα αν “αλλάζει ο άνθρωπος με την πάροδο του χρόνου”. Η ουσία μάλλον δεν αλλάζει. Οι αρετές και τα κουσούρια παραμένουν τα ίδια με την πάροδο του χρόνου. Όμως, αν δοθεί στον καθένα η σχετική ευκαιρία και δε διστάσει να την αξιοποιήσει – χωρίς να χάσει τον εαυτό του – μπορεί να βελτιώσει τη ζωή του.

Οι “Συμμαθητές” μάς προσφέρουν απλόχερα κωμικές καταστάσεις, μπερδέματα στις σχέσεις, και κυρίως, νοσταλγία και συγκίνηση για την άμεση και πολυεπίπεδη σύνδεση του παρελθόντος και του παρόντος.

Κάτι μας λέει δε πως η απολαυστική guest εμφάνιση του Σταμάτη Γαρδέλη στο πρώτο επεισόδιο θα έχει και συνέχεια, με τη συμμετοχή άλλων σταρ των ελληνικών 80s.

Η σειρά βασίστηκε στην αργεντίνικη επιτυχία “Graduados” και η εξαιρετική παραγωγή της έχει γίνει από την Ants Production Hub, την εταιρία πίσω από δυο ακόμα επιτυχημένες φετινές σειρές του Antenna, την “Εκδρομή” και το “Ταμάμ”.

Η σειρά έκανε πρεμιέρα την 28η Οκτωβρίου και προβάλλεται καθημερινά στις 9:15.

 

Στο Ladylike βλέπουμε τηλεόραση και μετά γράφουμε:

Βλέποντας “Τρίχες” στην τηλεόραση

Δελτία Ειδήσεων: Η χρονιά του φλεβίτη (Μα όλοι όρθιοι πχια;)

Όταν η τηλεόραση αντιγράφει τον εαυτό της

Exit mobile version