WATCHLIST

Ρετροσπεκτίβα Παπακαλιάτης: Οι τηλεοπτικές σειρές του

Την τελευταία πενταετία ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης απείχε από τα τηλεοπτικά δρώμενα, έχοντας αφοσιωθεί αποκλειστικά στα κινηματογραφικά του projects. Η πρώτη του κινηματογραφική ταινία με τίτλο «Αν» προβλήθηκε στα τέλη του 2012. Η δεύτερη, με τίτλο «Ένας Άλλος Κόσμος» έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Δεκέμβριο και απέσπασε πολύ καλές κριτικές, κόβοντας σε διάστημα λιγότερο από ένα μήνα προβολών σχεδόν 400.000 εισιτήρια.

Η επιστροφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στην τηλεόραση δε φαίνεται να είναι πιθανή, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Ας θυμηθούμε, όμως, τις σειρές του δημιουργού, με τις οποίες καθιερώθηκε στην ελληνική τηλεόραση, κερδίζοντας την αγάπη του κοινού.

Η ζωή μας μια βόλτα (1999-2000)

Το τηλεοπτικό ντεμπούτο του Χριστόφορου Παπακαλιάτη ως σεναριογράφου έγινε το 1999, όταν ο ίδιος ήταν μόλις 24 ετών.

Ο Μιχάλης (Παπακαλιάτης), ο Γιάννης (Δημοσθένης Παπαδόπουλος), ο Πέτρος (Χάρης Ασημακόπουλος) και ο Αποστόλης (Χρήστος Λούλης) είναι αδελφικοί φίλοι που έχουν μεγαλώσει μαζί σε ένα χωριό της Κρήτης. Τελειώνοντας το λύκειο, ετοιμάζονται να μετακομίσουν στην Αθήνα για να αναζητήσουν την τύχη τους. Η Άννα (Γωγώ Μπρέμπου), που είναι κοπέλα του Αποστόλη, συμμετέχει ενεργά στα σχέδιά τους. Όλοι είναι πολύ διαφορετικοί χαρακτήρες, όμως μοιράζονται το όνειρο μιας ζωής μακριά από τον μικρόκοσμο του χωριού τους. Μετά τον τραγικό θάνατο του Αποστόλη σε μια κατάδυση, οι σχέσεις των φίλων κλονίζονται. Μετακομίζοντας στην Αθήνα, ο Μιχάλης προσπαθεί να γίνει ηθοποιός και γνωρίζει, με ανορθόδοξο τρόπο, την πολύ επιτυχημένη ηθοποιό Αλεξάνδρα Λυγερού (Φιλαρέτη Κομνηνού).

Η σειρά, την οποία σκηνοθέτησε η Ρέινα Εσκενάζυ, αφηγείται με γλυκόπικρο τρόπο τις περιπέτειες κάθε μέλους της παρέας σε βάθος χρόνου.

Τα γυρίσματα έγιναν κυρίως στην Αθήνα και την Κρήτη. Είναι η πρώτη σειρά του δημιουργού στην οποία ο ίδιος διατηρεί σχέση με πολύ μεγαλύτερη γυναίκα, βάζοντας έτσι το λιθαράκι για μια σειρά από δημοφιλή αστεία που σχετίζονται με τη συγκεκριμένη σεναριακή εξέλιξη.

Να με προσέχεις (2000-2001)

 

Τέσσερα ετεροθαλή αδέρφια προσπαθούν να συνεχίσουν τη ζωή τους μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα τους. Ο ευαίσθητος Αλέξανδρος (Παπακαλιάτης), ο κυνικός Κωνσταντίνος (Μαρκουλάκης), η πραγματίστρια Μαριάννα (Σάννυ Μπαλζή) και η γλυκιά Ναταλία (Άννα Μονογιού) συνυπάρχουν στο ίδιο σπίτι για πρώτη φορά. Η οικογενειακή ισορροπία διαταράσσεται ανεπανόρθωτα όταν τα δυο αγόρια ερωτευτούν την ίδια γυναίκα (Βαλέρια Χριστοδουλίδου).

Το σενάριο έγραψε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ενώ τη σειρά σκηνοθέτησε η Μύρνα Τσάπα. Η φωτογραφία, οι ερμηνείες και το soundtrack (πάντα σε επιμέλεια του ίδιου του δημιουργού) συντέλεσαν καθοριστικά στην πολύ μεγάλη επιτυχία της σειράς.

Ωστόσο, το αποκορύφωμα της τηλεοπτικής πορείας του Παπακαλιάτη, ήρθε την ακριβώς επόμενη τηλεοπτική σεζόν.

Κλείσε τα μάτια (2001-2002 και 2003-2004)

 

Η Μαρία (Πέμυ Ζούνη) είναι εγκλωβισμένη σε έναν ασφυκτικό γάμο, μέχρι που γνωρίζει τον νεαρό φωτογράφο Φίλιππο (Παπακαλιάτης). Για χάρη του συγκρούεται με την κόρη της, Χριστίνα (Ιωάννα Παππά), η οποία είναι επίσης ερωτευμένη με τον Φίλιππο. Ο Στέφανος (Άρης Σερβετάλης), κολλητός του φίλος που έχασε την όρασή του μετά από ένα ατύχημα, προσπαθεί να ξεπεράσει τα προβλήματά του και να διεκδικήσει την Άννα (Θάλεια Ματίκα), που είναι η δεύτερη κόρη της Μαρίας.

Τα γεμάτα ανατροπές love stories της σειράς έκλειναν το τηλεοπτικό κοινό σπίτι του τα βράδια κάθε Δευτέρας. Ο τηλεοπτικός σταθμός MEGA, που πρόβαλλε τη σειρά, δέχθηκε πρόστιμο από το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, επειδή μια σκηνή της έδειχνε ένα φιλί μεταξύ δυο αντρών πρωταγωνιστών. Λίγα χρόνια μετά, το πρόστιμο ακυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά την έλλειψη προσαρμοστικότητας του ΕΣΡ στη μοντέρνα πραγματικότητα.

Τα αστεία γύρω από τον αγαπημένο δημιουργό και την ιδιαίτερη σχέση του με τις όμορφες μητέρες καθιερώθηκαν στο πλαίσιο της συγκεκριμένης τεράστιας τηλεοπτικής επιτυχίας, την οποία σκηνοθέτησε ο Βασίλης Τσελεμένγκος.

Δυο μέρες μόνο (2005-2006, 2006-2007)

 

Η τέταρτη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, σε σενάριο και σκηνοθεσία του ίδιου, αφηγείται την ερωτική ιστορία του Άρη (Παπακαλιάτης) και της Σοφίας (Βίκυ Παπαδοπούλου), οι οποίοι συναντιούνται χρόνια μετά τον χωρισμό τους, ακριβώς δυο μέρες πριν εκείνος παρουσιαστεί στο στρατό και πριν εκείνη παντρευτεί. Κλείνουν ραντεβού την επόμενη μέρα, όμως εκείνος παθαίνει ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο και δεν εμφανίζεται. Η σειρά συνεχίζει να αφηγείται τη ζωή των πρωταγωνιστών λίγα χρόνια μετά, ρίχνοντας φως στις σχέσεις τους μέσα από ένα νέο πρίσμα.

Η σειρά, παρά την εξαιρετική παραγωγή της, δεν ανταποκρίθηκε στις αξιώσεις του κοινού. Εξάλλου, κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ δύσκολο να συμβεί μετά το τηλεοπτικό magnum opus του δημιουργού («Κλείσε τα Μάτια»), που τον καθιέρωσε μια για πάντα στις καρδιές των θεατών.

4 (2009-2010)

 

Η τελευταία τηλεοπτική σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, και πάλι σε σενάριο και σκηνοθεσία του ίδιου, βασίστηκε στην αμερικανική σειρά «Brothers and Sisters». Τέσσερα αδέρφια, εκ των οποίων καθένας, ανάλογα με την προσωπικότητά του εκπροσωπεί μια διαφορετική εποχή του χρόνου, χάνουν τον πατέρα τους με απροσδόκητο τρόπο και συνεχίζουν τις ζωές τους, προσπαθώντας να ανακαλύψουν τα κρυφά μυστικά της – φαινομενικά άψογης – οικογένειάς τους.

Τον ρόλο της μητέρας υποδύθηκε η εξαιρετική Νένα Μεντή, ενώ τα υπόλοιπα αδέρφια του Χριστόφορου Παπακαλιάτη υποδύθηκαν οι Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Νίκος Κουρής και Πάνος Μουζουράκης. Πολλοί γνωστοί ηθοποιοί πέρασαν και από αυτή τη δημιουργία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, όπως η Ζέτα Δούκα, η Παναγιώτα Βλαντή, η Ζέτα Μακρυπούλια και, φυσικά, η εξαιρετική Κατερίνα Διδασκάλου.

Συνολικά, οι δημιουργίες του Χριστόφορου Παπακαλιάτη έγραψαν τη δική τους ιστορία στο τηλεοπτικό τοπίο των zeros.

Ειδικά όσοι είμαστε πάνω από τριάντα ετών, έχουμε συνδυάσει τα μαθητικά και φοιτητικά μας χρόνια με τις συγκεκριμένες σειρές και γι’ αυτό θα τον ευχαριστούμε πάντα. Φυσικά και θέλουμε να συνεχίσει την κινηματογραφική του πορεία, πάντα, όμως, θα περιμένουμε με αγωνία την επόμενη τηλεοπτική του δημιουργία.