Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου: Γιόρτασε το στο σπίτι με μία ακόμα δωρεάν παράσταση
- 27 ΜΑΡ 2020
Σίγουρα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου του 2020 είναι η πιο παράδοξη που έχει γιορτάσει ποτέ το θέατρο. Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, θεατρικοί παραγωγοί, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, όλοι οι εμπλεκόμενοι σε οποιαδήποτε από τις εκατοντάδες παραστάσεις της Αθήνας, έχουν μείνει εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, άνευ αντικειμένου εργασίας. Κι εσύ, δεν μπορείς αυτή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου να βάλεις τα καλά σου, να πάρεις εισιτήριο και πρόγραμμα και να καθίσεις στο κάθισμά σου περιμένοντας να σβήσουν τα φώτα της σκηνής. Είπαμε όμως, το παν αυτή την περίοδο είναι η ψυχραιμία, η υπομονή και η προσαρμοστικότητα. Κάπως έτσι μάθαμε να βλέπουμε σιγά σιγά και θέατρο από το σπίτι.
Σου έχω γράψει ήδη για την πρωτοβουλία του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, για τις παραστάσεις που μοιράζεται το θέατρο Πορεία, για την ψηφιακή αρχειοθήκη του Εθνικού Θεάτρου και τις τόσες παραστάσεις που ανεβαίνουν online από τους δημιουργούς τους. Η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου όμως ζητά μία ακόμα παράσταση.
Η σκηνοθέτης Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ημέρας. Μοιράζονται με το κοινό εντελώς δωρεάν για 3 μόνο ημέρες την πρώτη παράσταση που έγραψαν μαζί. Πρόκειται για το έργο: «Οικογένεια Τσέντσι».
Η «Οικογένεια Τσέντσι» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη έκανε πρεμιέρα στις 16 Οκτωβρίου 2015 στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο «Υπόγειο -2» του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.
Από εκείνο τον χώρο σε εκείνον τον χρόνο προβάλλεται για εμάς που μένουμε σπίτι από την Παρασκευή 27 Μαρτίου μέχρι και τη Δευτέρα 30 Μαρτίου. Τι περιμένεις, λοιπόν, γιόρτασε το θέατρο πατώντας το play.
Η πλοκή
Ρώμη, 1599. Ο Κόμης Τσέντσι είναι ο πλουσιότερος άντρας της εποχής. Είναι έξυπνος, ασεβής και κυνικός. Είρωνας και σκωπτικός. Οι φήμες για εκείνον οργιάζουν. Λέγεται, πως οι φρίκες του δεν έχουν προηγούμενο και πως οι ορέξεις του, παρά την ηλικία του, δεν γνώρισαν ακόμη το μέτρο. Ένα βράδυ, ο Τσέντσι δέχεται μια απρόσμενη επίσκεψη. Στο Μέγαρό του καταφτάνει ο απεσταλμένος διαπραγματευτής του Πάπα, Σινιόρ Καμίλο.
Ο Κόμης δυσκολεύεται να βρει το καλό στις προθέσεις του απρόσκλητου επισκέπτη και η βροχή που τον συνοδεύει δεν μοιάζει με αγαθό οιωνό. Ο Σινιόρ Καμίλο, συμβουλεύει τον Τσέντσι, πως αν επιθυμεί να παραμείνουν άγνωστα τα μέχρι τώρα εγκλήματά του, οφείλει άμεσα να παραχωρήσει στο Βατικανό το ένα τρίτο της περιουσίας του. Ο γέρο-Τσέντσι, παρά τις αντιρρήσεις του, έκπληκτος από την πρόταση της Ιεράς Εξέτασης να φιμωθεί με τον ίδιο του τον χρυσό, αποφασίζει να συνθηκολογήσει.
Στο όνομα, όμως, αυτής της συνθηκολόγησης -και αφού το χρυσάφι που παραχωρεί μοιάζει αρκετό για μερικά εγκλήματα ακόμα- σχεδιάζει το ανομολόγητο: ένα τεράστιο όργιο, όπου θα σκοτώσει τους δυο του γιους και θα σπιλώσει την τιμή της μονάκριβης κόρης του. Η ατιμασμένη Βεατρίκη, είναι η μόνη σε ολόκληρη τη Ρώμη που έχει το θάρρος να τον εκδικηθεί για τα ανομήματά του.
Η εξουσία, όμως, είναι μια δύναμη χωρίς δικαιοσύνη και επιστρέφεται σ’ όποιον την πολεμά. Το ικρίωμα που την περιμένει είναι ζεστό. Και η ιστορία είναι πραγματική.
Διανομή
Κόμης Τσέντσι & Μπερνάρντο: Μιλτιάδης Φιορέντζης
Μπαλαντέρ [Καμίλλο & Αντρέας & Ορσίνο & Λουκρητία]: Ελεάνα Καυκαλά
Βεατρίκη: Μαρία Προϊστάκη
Η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη και ο κοινωνιολόγος Άρης Ασπρούλης έχουν συγγράψει μαζί 10 θεατρικά κείμενα (πρωτότυπα και διασκευές) από το 2015 έως σήμερα, τα οποία έχουν ανέβει σε Αθήνα, Λονδίνο και Νέα Υόρκη και κυκλοφορούν στα βιβλιοπωλεία από την Κάππα Εκδοτική.