ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Πενήντα – Πενήντα: Διχάστηκε το Twitter με την επιστροφή της σειράς

Papadakis Press Προκόπης Οικονομόπουλος

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που το #MeToo έκανε τη δυναμική του εμφάνιση στην Ελλάδα αγγίζοντας κυρίως τους χώρους του αθλητισμού και του θεάματος. Ίσως επειδή τότε η κοινωνία ήταν πιο έτοιμη να ακούσει τα θύματα, ίσως επειδή την περίοδο της πανδημίας όλοι οι άνθρωποι έκαναν μία παύση και κοίταξαν τον μέσα τους κόσμο, το #MeToo ήρθε κι έπρεπε να έρθει για να ειπωθούν τραύματα και να αναζητηθούν ευθύνες γι’ αυτά. Ανάμεσα στα πρόσωπα της ελληνικής showbiz για τα οποία διατυπώθηκαν κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης ήταν ο Παύλος Χαϊκάλης, ενώ για απόπειρες βιασμού και για βιασμό δικάστηκε ο Πέτρος Φιλιππίδης. Οι δυο τους πρωταγωνίστησαν μαζί στη σειρά Πενήντα – Πενήντα.

Κι αν για τον Παύλο Χαϊκάλη δεν αναζητήθηκαν ποτέ ποινικές ευθύνες, ο Πέτρος Φιλιππίδης κρίθηκε σε πρώτο βαθμό ένοχος για τις δύο απόπειρες βιασμού για τις οποίες είχε κατηγορηθεί. Οι δύο ηθοποιοί αγαπήθηκαν από το κοινό για τη συμμετοχή τους σε κωμικές σειρές όπως το Πενήντα Πενήντα, που επανήλθε από τη Δευτέρα, 10 Ιουλίου, σε επανάληψη στις οθόνες μας.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που το #MeToo έκανε την εμφάνισή του στην Ελλάδα. Ακόμα λιγότερος καιρός έχει περάσει από την Πρωτόδικη καταδίκη του Πέτρου Φιλιππίδη. Κι ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα οι σειρές με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό δεν προβάλλονταν στην ελληνική τηλεόραση, τον Ιούλιο του 2023, μετά την καταδικαστική απόφαση κι ενώ εκκρεμεί η δίκη για τις ίδιες υποθέσεις εναντίον του στο Εφετείο, το Mega επανέφερε τη σειρά Πενήντα – Πενήντα, στη ζώνη του Prime Time.

«Το Mega δεν περιμένει καν το εφετείο, φέρνει από Δευτέρα σε prime time τον Πέτρο Φιλιππίδη και το 50-50 ξανά στις οθόνες μας», είχε σχολιάσει η σεναριογράφος Άννα Χατζησοφιά σε ανάρτησή της στο Twitter το Σάββατο, 8 Ιουλίου, εκφράζοντας μάλλον τη δυσαρέσκεια μίας μερίδας του κοινού που τελικά εκφράστηκε στο ίδιο μέσο τη Δευτέρα, 10 Ιουλίου, κατά την προβολή του επεισοδίου.

Το Twitter διχάστηκε, καθώς υπήρξαν στα σχόλια που δημοσιεύτηκαν και οι φωνές που υποστήριζαν ότι το έργο κάποιου δεν πρέπει να συγχέεται με τις πράξεις της προσωπικής του ζωής. Η γνωστή και πάντα αναπάντητη απορία για το έργο και τον καλλιτέχνη ως προσωπικότητα ενέσκυψε και το Twitter πήρε θέση.

Δεν ξέρω αν πρέπει να συγχέει κανείς το καλλιτεχνικό έργο με την προσωπικότητά κάποιου. Ξέρω ότι πρέπει όσο περνά από το χέρι του κι όσο έχει το δικαίωμα της επιλογής να το κάνει, να προστατεύει τα όποια θύματα.

Να τους επιτρέπει να μην ανοίγουν την τηλεόραση και «πέφτουν πάνω» στον σύμφωνα με την πρωτόδικη απόφαση του δικαστηρίου άνθρωπο που αποπειράθηκε να τα βιάσει. Να τους επιτρέπει να ανοίγουν τα μάτια τους το πρωί και στο πρώτο scroll που θα κάνουν να μη βλέπουν θέματα σαν αυτά και φωτογραφίες των ανθρώπων που κακομεταχειρίστηκαν άλλους ανθρώπους.

Ξέρω ότι το Mega θα μπορούσε να ζήσει και χωρίς αυτή την επανάληψη. Όπως και οι τηλεθεατές μπόρεσαν να ζήσουν χωρίς αυτή εδώ και κάποια χρόνια. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, η επιστροφή του Πενήντα- Πενήντα σημείωσε τηλεθέαση 10,4% στο σύνολο και 14,2% στο δυναμικό κοινό. Όπως έγραψαν αρκετοί από τους χρήστες του Twitter, υπάρχουν και τα τηλεκοντρόλ. Ίσως θα έπρεπε να τα χρησιμοποιήσουμε.

Exit mobile version