Ποια είναι η Louise Delage; H ανησυχητική αλήθεια πίσω από μία Instagram διασημότητα
- 26 ΟΚΤ 2016
Όλοι ξέρουμε κάποια σαν την Louise Delage. Είσαι στο Instagram εδώ και χρόνια και παίρνεις με το ζόρι 50 likes σε μία καλή μέρα. Και τότε εκείνη εμφανίζεται στο προσκήνιο, με την διασκεδαστική ζωή της και μαζεύει 16,000 followers σε μερικούς μήνες.
Δεν είναι άγνωστη αυτού του είδους η επιτυχία. Με το προσωπικό branding, τους διασήμους του Instagram και την γενική πίεση να δημοσιεύσουμε τη ζωής μας, μπορεί ενδεχομένως να έχουμε αμβλύνει την κριτική μας. Άλλωστε δεν είμαστε όλοι stars για κάποιον;
Οπότε, όταν η Louise Delage ήρθε στο Instagram την 1η Αυγούστου, κρατώντας ποτά και ένα ζωηρό χαμόγελο, λίγοι αναρωτήθηκαν ποια είναι. Πολλοί υπέθεσαν πως ήταν μία ακόμη κομψή Παριζιάνα. Μπορεί να είχε έναν Ιnstagram σύζυγο που η ζωή του να ήταν αφιερωμένη στο να απαθανατίζει την μούσα του.
Αλλά δεν ήταν καθόλου έτσι. Η 25χρονη social media star -που είχε 50,000 likes σε δύο μήνες με φωτογραφίες από πάρτι σε πλοία, ταξίδια και ατέλειωτα δείπνα- είναι στην πραγματικότητα κομμάτι μιας καμπάνιας από το Παριζιάνικο agency BETC ονόματι “My Addiction”.
Πρόσεξες κάτι περίεργο στη Louise; Σχεδόν πάντα κρατάει ένα ποτό. Η Louise είναι πρακτικά αλκοολική.
Η αλήθεια εμφανίστηκε σε ένα Youtube video πριν λίγο καιρό:
H καμπάνια ξεκίνησε με την βοήθεια της εταιρείας παραγωγής Francine Framboise για την Addict Aide, στην προσπάθεια να ευαισθητοποιήσει το νεανικό κοινό στον αλκοολισμό. Σύμφωνα με την οργάνωση, από τους 5 θανάτους νέων ανθρώπων τον χρόνο, ο ένας είναι από αλκοόλ. “Μας μίλησαν για την δυσκολία του να εντοπίζεις τον εθισμό κάποιου γύρω σου -ενός φίλου, του παιδιού, ενός γονιού” είπε η πρόεδρος και creative director της BETC, Stéphane Xiberras. “Σκεφτήκαμε πως ένας ενδιαφέρον τρόπος να το δείξουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα άτομο που κάποιος θα συναντούσε καθημερινά αλλά δεν θα σκεφτόταν ποτέ πως είναι εξαρτημένος, φτιάχνοντας έναν ψεύτικο Instagram λογαριασμό.”
Η ομάδα ανέβαζε δύο ή τρία posts κάθε μέρα -το πρωί, το μεσημέρι και αργά τη νύχτα, “όταν οι άνθρωποι κάνουν stalking.” (Ουπς!). Η BETC επίσης παρατήρησε τις συνήθειες των fashion bloggers, συμπεριλαμβανομένης της συμπεριφοράς τους και τα φίλτρα που χρησιμοποιούσαν συνήθως.
Για να σιγουρέψουν πως το περιεχόμενο θα γινόταν viral, κάθε post περιλάμβανε 20-10 hashtags σχετικά με μόδα, φαγητό, φύση και πάρτι. Ωστόσο, η Xiberras πιστεύει πως η Louise θα μπορούσε να τα είχε πάει καλύτερα. “Ελπίζαμε περισσότεροι followers να καταλάβουν τι κρυβόταν πίσω απ’ το profile. Μόνο μερικοί κατάλαβαν την παγίδα -ένας δημοσιογράφος μεταξύ άλλων, φυσικά- αλλά στο τέλος, η πλειοψηφία έβλεπε απλά μία όμορφη νεαρή γυναίκα της εποχής της και καθόλου ένα μοναχικό κορίτσι που στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου χαρούμενο και έχει σοβαρό πρόβλημα αλκοολισμού.”
Ώρες μετά την αποκάλυψη, η Addict Aide είδε πέντε φορές περισσότερη κίνηση στο site της σε σχέση με πριν. “Ελπίζω η καμπάνια να άνοιξε τα μάτια σε κάποιους,” λέει η Xiberras. “Ελπίζω να επικοινωνήσουν με την Addict Aide ή άλλους τοπικούς οργανισμούς που βοηθούν αυτούς που παλεύουν με την εξάρτηση.”