POP CULTURE

Τα τυφλά παιδιά έχουν την πρώτη Barbie που τους μοιάζει. Συμπερίληψη στην πράξη

Mattel, Inc

Η Mattel κυκλοφόρησε την πρώτη τυφλή κούκλα Barbie. Η νέα τυφλή Barbie ήρθε να προστεθεί στη σειρά Fashionistas, που περιλαμβάνει Barbies με σύνδρομο Down, αναπηρικά αμαξίδια, προσθετικά μέλη και ακουστικά βαρηκοΐας. Για αυτό το λανσάρισμα, η Barbie συνεργάστηκε και συμβουλεύτηκε το Αμερικανικό Ίδρυμα για Τυφλούς (AFB) στις ΗΠΑ και το Βασιλικό Εθνικό Ινστιτούτο Τυφλών (RNIB) στο Ηνωμένο Βασίλειο για να διασφαλίσει ότι κάθε λεπτομέρεια στην κούκλα και στη συσκευασία απεικονίζει με ακρίβεια τυφλά και άτομα με οπτική αναπηρία και μειωμένη όραση.

Η Mattel όρισε την Βρετανίδα δημιουργό περιεχομένου και  ακτιβίστρια για άτομα με οπτική αναπηρία, Lucy Edwards,  ως πρέσβειρα της κούκλας. Η Lucy Edwards έχασε την όραση στο δεξί της μάτι σε ηλικία 11 ετών και την πλήρη όρασή της στα 17, από μια σπάνια γενετική ασθένεια. Η Mattel έκανε τα ρούχα και τα αξεσουάρ των Barbie απτικά προσβάσιμα, με ρούχα αφής και εύκολα κουμπώματα για την αλλαγή ρούχων. Μετά τη διεξαγωγή δοκιμών με τυφλά και παιδιά με μειωμένη όραση, αποφασίστηκε ότι η κούκλα θα πρέπει να ντυθεί με ρούχα με λεπτομέρειες από ύφασμα αφής, όπως ένα ροζ σατέν μπλουζάκι και μωβ φούστα από τούλι.

Barbie Mattel, Inc

Μπορεί μια Barbie να δημιουργήσει την αίσθηση του ανήκειν και του διαφέρειν;

Η Mattel είπε ότι δημιούργησε μια τυφλή Barbie «για να βρουν μια κούκλα που να αντιπροσωπεύει και να εμπνεύσει όλα τα παιδιά να πουν περισσότερες ιστορίες μέσω του παιχνιδιού». Το παιχνίδι είναι ένα από τα ισχυρότερα οχήματα για τα παιδιά όταν μαθαίνουν και κατανοούν τον κόσμο, τους άλλους γύρω τους και τον εαυτό τους. Πρέπει να μπορούν να βλέπουν παιχνίδια που τους μοιάζουν, να ξέρουν ότι ανήκουν και είναι ενσωματωμένα στην κοινωνία μας και όχι αποκλεισμένα.  

Υπολογίζεται ότι 93 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως ζουν με αναπηρίες. Όπως όλα τα παιδιά, τα παιδιά με αναπηρία έχουν φιλοδοξίες και όνειρα για το μέλλον τους. Απαιτούν ποιοτική εκπαίδευση για να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους. 6 δεκαετίες μετά την κυκλοφορία της αρχικής Barbie στα ράφια, η Mattel λανσάρει την πρώτη της τυφλή κούκλα Barbie σε μια προσπάθεια να κάνει την γκάμα της πιο συμπεριληπτική.

Εκτός από την πρώτη της τυφλή Barbie, η Mattel έχει επίσης συνεργαστεί με την αμερικανική οργάνωση National Down Syndrome Society για να λανσάρει την πρώτη της μαύρη κούκλα με σύνδρομο Down. Και οι 2 κούκλες αποτελούν μέρος της σειράς Barbie Fashionistas, που κυκλοφόρησε αρχικά το 2009 και για πρώτη φορά πρόσφερε μια μικρή επιλογή από κούκλες με διαφορετικούς σωματότυπους και τόνους δέρματος.

Το 2019 η συλλογή επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει 176 κούκλες με 9 διαφορετικούς σωματότυπους, 35 τόνους δέρματος και 94 είδη μαλλιών (hair types). Έκανε επίσης το ντεμπούτο μιας κούκλας με προσθετικό πόδι και χρήστριας αναπηρικού αμαξιδίου. Το 2022 κυκλοφόρησε η πρώτη κωφή Barbie, μαζί με μια κούκλα Ken με λεύκη. Κι αυτό σημαίνει ουσιαστική αντιπροσώπευση.