Τελικός Eurovision 2019: Είχε Madonna, πανό για την Παλαιστίνη, “κράξιμο” στην Ελλάδα και μία Ρούλα Κορομηλά
- 19 ΜΑΙ 2019
Με τη Netta στη θέση του πιλότου ξεκίνησε επίσημα ο τελικός της Eurovision, που έκανε την καρδιά μας να χτυπήσει δυνατά για την Κατερίνα Ντούσκα και την Τάμτα που διαγωνίστηκαν εκπροσωπώντας την Ελλάδα και την Κύπρο. Και παρά τα παράπονα για τα τεχνικά προβλήματα που ακούγαμε όλες τις αποστολές να κάνουν εδώ και εκεί στους Ημιτελικούς και πριν τον τελικό, οφείλουμε να πούμε πως από την αρχή της μέχρι το τέλος της η φετινή διοργάνωση επέδειξε άψογη επιμέλεια στο καλλιτεχνικό κομμάτι του μεγάλου τηλεοπτικού show που ονομάζεται Eurovision. Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τη Madonna που μας απογοήτευσε. Κυρίως υπολογίζοντας την Ελένη Φουρέιρα που μας ενθουσίασε.
AP Photo/Sebastian Scheiner
Διάβασε ακόμα: Η Κατερίνα Ντούσκα κατάφερε το ακατόρθωτο από τον ”πάτο” της βαθμολογίας
Η πολύ μεγαλη βραδιά (ήταν ο μεγαλύτερος σε διάρκεια τελικός Eurovision) ολοκληρώθηκε χωρίς εκπλήξεις αφού το τραγούδι του Duncan Laurence, “Αrcade” έφτασε στην πρώτη θέση μετά την ανακοίνωση των βαθμών της κριτικής επιτροπής και του κοινού (Ακολούθησαν οι χώρες: Ιταλία, Ρωσία, Ελβετία, Νορβηγία). Ένα τραγούδι που από τη στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε μέχρι σήμερα δεν έπαψε να είναι το φαβορί του διαγωνισμού. Ο 64ος διαγωνισμός της Eurovision ολοκληρώθηκε με την Κατερίνα Ντούσκα να βρίσκεται στην 21η θέση τελικά και την Τάμτα στην 15η. Εμείς πάντως δεν θα πάψουμε να υποστηρίζουμε ότι η Ελλάδα φέτος κατάφερε να στείλει το πιο ξεχωριστό και ολοκληρωμένο οπτικοακουστικό θέαμα στην ιστορία των συμμετοχών της στην Eurovision.
Δες κι αυτό: Eurovision 2019: Μεγάλη νικήτρια η Ολλανδία. Στην 21η θέση η Ελλάδα
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Από το αεροπλάνο το οποίο συνεχίσαμε να βλέπουμε σε video wall στην έναρξη του διαγωνισμού βγήκε η Netta για τα καλωσορίσματα και οι 26 φιναλίστ του τελικού κατά σειρά εμφάνισης. Μετά τους πρώτους 9 φιναλίστ μαζί με ένα γκρουπ αεροσυνοδών παρεμβλήθηκε το show της νούμερο ένα diva του διαγωνισμού και δεν σου μιλώ για τη Madona αλλά για τη Dana International.
9 ακόμα και στη σκηνή βρέθηκε η πρώτη εκπρόσωπος του Ισραήλ στη Eurovision το μακρινό 1974. Μετά τους τελευταίους ένας ακόμα Ισραηλινός τραγουδιστής, ο Nadav Guedjv έκλεισε αυτή την παρουσίαση και οι τέσσερις παρουσιαστές που έχουμε μάθε όλη την εβδομάδα βρέθηκαν στη σκηνή του Expo Tel Aviv. Erez Tal, Bar Rafaeli, Assi Azar και Lucy Ayoub, πήραν τη σκυτάλη από τις Netta και Dana International κι εμείς ακούγαμε τα σχόλια των Γιώργου Καπουτζίδη και Μαρίας Κοζάκου στα αυτιά μας να μας προειδοποιούν ότι πρόκειται να παρακολουθήσουμε τον μεγαλύτερο σε διάρκεια τελικό της ιστορίας της Eurovision.
Η σκυτάλη δόθηκε έπειτα στο διαγωνιστικό κομμάτι.
Τα πάντα για την Eurovision καθημερινά 16:00-18:00 στην εκπομπή «Το Lifestyle φταίει» στο ραδιόφωνο News24/7 στους 88,6.
Μάλτα
Από το X- Factor της χώρας της η Michella ήρθε πρώτη στον τελικό να τραγουδήσει “Chameleon” αλλά καμία σχέση με το Karma Chameleon που θυμόσουν από τον Boy George. Λίγος χορός, λίγη ποπ και η Μάρλα σε σκηνικό που ξεκινούσε απο ένα δωμάτιο, περνούσε σε μία ζούγκλα, σε μία μεγαλούπολη και σε μία σειρά χρωμάτων που θύμιζαν ντίσκο. Χαμαιλέοντας δεν ξέρω αν είναι η Michella, πάντως θα μπορούσε κι εκείνη να εμφανιστεί με κοστούμι δειγματολόγιο της Vivechrom όπως ο Γιώργος Μαζωνάκης στο Your Face Sounds Familiar.
Αλβανία
H Jonida Maliqi από την Αλβανία πάλι, τραγούδησε ένα τραγούδι με σαφείς αναφορές στα Βαλκάνια και στην διασπορά της χώρας της απευθύνοντας το μήνυμα «Επιστρέψτε στην πατρίδα σας» όχι μόνο στους συμπατριώτες της αλλά και σε όλους τους μετανάστες που νοσταλγούν τη χώρα τους. Λιτή σκηνική παρουσία, καθόλου λιτό φόρεμα, δυνατό μήνυμα και δυνατή φωνή, η Jonida ήταν ένα από τα αουτσάιντερ του ημιτελικού που όμως κατάφερε να πάρει το εισιτήριό της.
Τσεχία
Οι Lake Malawi ήταν μία από τις πιο ευχάριστες νότες του Α’ Ημιτελικού για εμένα. Τα παιδιά που αποτελούν το συγκρότημα γνωρίστηκαν μέσω του διαδικτύου και σε αυτό και τα social media αναφέρθηκαν μέσα από το ποπ κομμάτι τους που ομολογώ το χόρεψα.
Γερμανία
Η πρώτη εμφάνιση χώρας που ανήκει στις “Big Five” έγινε περίπου στις 10.30. Οι Sisters της Γερμανίας, δύο μικροσκοπικές χαριτωμένες τραγουδίστριες που όπως ανέφερε η κάρτα που έδωσε η Γερμανική αποστολή γραμμένη στα ελληνικά στους σχολιαστές μας δεν είναι αδερφές στην πραγματικότητα αλλά απευθύνονται σε ολόκληρη την παγκόσμια αδερφότητα των γυναικών που προσπαθούν να θριαμβεύσουν σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο. Τα σέβη μας για το μήνυμα.
Ρωσία
Ο Sergey Lazarev που εκπροσώπησε τη Ρωσία με το τραγούδι “You Are the Only One”, νικώντας τον πρώτο ημιτελικό και καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στον τελικό, συνεργάστηκε για το Scream με τον Δημήτρη Κοντόπουλο στη σύνθεση, τον Φωκά Ευαγγελινό στη σκηνοθεσία και τον Άλεξ Παναγή στη φωνητική διδασκαλία. Το ελληνικό άρωμα έντονο και η φωνή του Sergey καθαρή σαν κρύσταλλο. Αξίζει να σου θυμίσουμε ότι είχε έρθει πρώτος στις ψήφους του κοινού το 2016 αλλά έχασε από τις κριτικές επιτροπές.
Κάπου εκεί ο Jean Paul Gaultier, που υπέγραψε και το outfit της Madona για τη βραδιά, εμφανίστηκε στο green room και είπε ότι στην Eurovision εμφανίζονται «γυναίκες που είναι οι άντρες τους εαυτού τους» και σίγουρα η πρόθεση ήταν καλή αλλά κάποτε Jean Paul μου καλό θα ήταν να αρχίζουμε να διαχωρίζουμε τη γυναικεία δύναμη από τον άνδρα και τα έμφυλα στερεότυπα. Ο γνωστός σχεδιαστής είχε σχεδιάσει το φόρεμα της Dana International το 1998.
Δανία
Η Eleonor εγκατέλειψε το καλλιτεχνικό πατινάζ για το τραγούδι και το 2019 βρέθηκε στη σκηνή του Expo Tel Aviv στην 6η θέση κατά σειρά εμφάνισης. Η εμφάνισή της παρέπεμπε σε προσωπικό πολυτελούς εστιατορίου αλλά το τραγούδι της ήταν τόσο γλυκό που θα μπορούσε να βρίσκεται στο soundtrack μιας αμερικανικής ταινίας από αυτές που μας κάνουν να δακρύζουμε από συγκίνηση.
Άγιος Μαρίνος
Σε σκηνοθεσία Νίκου Μαριάνου ο Τούρκος Serhat επέστρεψε μετά το 2016 στο διαγωνισμό για να τραγουδήσει Say Na Na Na (244 φορές όπως μας ενημέρωσε ο Γιώργος Καπουτζίδης) σε μία συμμετοχή που εξέπληξε πολλούς όταν πέρασε από τον Α’ Ημιτελικό στον τελικό. Πάντως ο Serhat μας είναι ήδη γνώριμος από την επιτυχία “Total Disguise” και πολύ χαρήκαμε με την χαρά του στη σκηνή ακόμα και αν το τραγούδι του ταίριαζε καλύτερα στη δεκαετία του 1990.
Και φυσικά είναι ο αγαπημένος του Twitter.
Βόρεια Μακεδονία
Η Tamara Todevska είναι η Βικτώρια Χαλκίτη και ο Άλεξ Παναγή της Βόρειας Μακεδονίας που πρώτη φορά εμφανίζεται στη Eurovision με το νέο της όνομα. Έχει μεγάλη συμμετοχή στον διαγωνισμό ως δεύτερη φωνή και πλέον βγήκε μπροστά με ένα τραγούδι πιστό στο μήνυμα της γυναικείας ενδυνάμωσης. Οι κριτικές επιτροπές την τίμησαν δεόντως γιατί η ερμηνεία της ήταν πραγματικά πολύ δυνατή.
Εμείς είμαστε πιστές της φωνής της και της εμφανισιακής ομοιότητάς της με τη Ρούλα Κορομηλά που πολύ την αγαπάμε.
Σουηδία
Ο John Lundvig συναγωνίστηκε τον εαυτό του στον αποψινό τελικό αφού εκτός από το τραγούδι που τραγούδησε για την Σουηδία είχε γράψει κι αυτό της Μεγάλης Βρετανίας. “Too Late For Love” τραγούδησε σε πολύ καλοκαιρινό ρυθμό ακολουθώντας τον δοκιμασμένο δρόμο της ηλεκτρονικής ποπ μουσικής που κυριαρχεί στη σκηνή της Eurovision. Ο John αποθεώθηκε από το κοινό.
Σλοβενία
Ένα like στο Instagram έφερε κοντά τη Zala και τον Gasper και οι δυο τους κοιτάχτηκαν για μία ακόμα φορά στα μάτια στη σκηνή του Expo Tel Aviv, τραγούδησαν στη γλώσσα τους και ένιωσαν ότι είναι μόνο οι δυο τους στον κόσμο μιλώντας σε όλες τις ρομαντικές καρδιές του κόσμου.
Φυσικά δεν έλειψαν και οι κυνικοί που επίσης παρακολουθούσαν.
Κύπρος
Κι έπειτα ήρθε η Τάμτα στη σκηνή και κρατήσαμε την ανάσα μας καθώς τα χειροκροτήματα και τα σφυρίγματα του κοινού δεν σταματούσαν στιγμή. Το γλυπτό κορμάκι της Τάμτα που προκάλεσε τις αντιδράσεις της Sun ήταν εκεί και καταχειροκροτήθηκε, το χαμόγελο και η κίνηση της Τάμτα εξαιρετική. Βέβαια τελικά κατάφερε να φτάσει μόνο στην 15η θέση.
Η χαρά της μεγάλη και η δική της μεγαλύτερη.
Ολλανδία
Πριν εμφανιστεί στη σκηνή της Eurovision ο Duncan Laurence της Ολλανδίας είχε ήδη αποσπάσει το βραβείο Marcel Bezencon. Επίσης βραβεία είχαν λάβει η Kate Miller-Heidke από την Αυστραλία και ο Mahmood (μαζί με τους Dardust και Charlie Charles) από την Ιταλία. Επιπλέον ήταν το φαβορί του διαγωνισμού από την αρχή ως το τέλος. Καταλαβαίνεις τώρα για τι αέρα μιλάμε.
Το τραγούδι του ήταν γραμμένο για μια φίλη του Duncan που έφυγε από τη ζωή πληγωμένη από μία μεγάλη αγάπη και ο Duncan μίλησε σε όλες τις πληγωμένες καρδιές ενώ το κοινό αλάλαζε στο τέλος του τραγουδιού. Λιτός και απέριττος και με μία φωνή πολύ ιδιαίτερη ο Duncan στη σκηνή παρέσυρε το κοινό, ενώ λέγεται πως κάτω από αυτήν ο ίδιος και η αποστολή του είχαν μια αλαζονική συμπεριφορά που εκνεύρισε όλους τους συναδέλφους που προσπαθούσαν να πάρουν μία του δήλωση. Ελπίζουμε τώρα που χρίστηκε τελικά νικητής να γίνει πιο γενναιόδωρος με τις δηλώσεις του.
Ελλάδα
Όλοι συμφώνησαν για ένα πράγμα σε σχέση με την εμφάνιση της Κατερίνας Ντούσκα. Όποια θέση και να έπαιρνε είμασταν υπερήφανοι για το τραγούδι που στείλαμε να διαγωνιστεί. Κι αυτό είναι επίτευγμα αν σκεφτείς πόσο μας αρέσει να διχαζόμαστε σε αυτή τη χώρα. To “Better Love” έφερε μεγάλη αγάπη ανάμεσα μας. Πέτυχε τον σκοπό του και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο χαρούμενοι γι’ αυτό. Ελπίζουμε η αγάπη να διατηρηθεί κι όταν αρχίζουμε να σχολιάζουμε την 21η θέση που πετύχαμε.
Στιχουργοί του τραγουδιού που εκπροσώπησε φέτος την Ελλάδα στο διαγωνισμό της Eurovision οι Leon of Athens, Ντέιβιντ Σνέντον και Κατερίνα Ντούσκα και συνθέτες οι Κατερίνα Ντούσκα και Ντέιβιντ Σνέντον. Η Έφη Γούση είναι υπεύθυνη για όσα είδαμε επί σκηνής αλλά και στο video clip του τραγουδιού. Την παραγωγή του κομματιού, η οποία πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου στο Λονδίνο, ανέλαβε ο Phil Cook. Υπεύθυνοι για το υπέροχο αναγεννησιακού τύπου φόρεμα της οι Deux Hommes και για το μακιγιάζ της η Σοφία Σαρηγιαννίδου.
Για του λόγου το αληθές ορίστε και η σύμπνοια που έλεγα.
Ισραήλ
Το Home τραγούδησε ο Kobi Marimi και λίγο χασμουρηθήκαμε, κάναμε ένα διάλειμμα και πήγαμε μέχρι την κουζίνα για ένα ελαφρύ σνακ. Ως οικοδεσπότης της Eurovision, ο Kobi δεν είχε διαγωνιστεί στον ημιτελικό και μάλλον καλύτερα.
Νορβηγία
Το Spirit in the Sky είναι ένα τραγούδι για τη φύση και το τρίο που το τραγούδησε από τη Νορβηγία, οι Keiino δεν έδειξε να πνέει κάποια τεράστια δυναμική στη σκηνή.
Ην. Βασίλειο
Ο εκπρόσωπος του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν μία από τις πιο γλυκές παρουσίες στη σκηνή και το τραγούδι του “Bigger Thann Us” ήταν αφιερωμένο στα θύματα Bullying, ανάμεσα στα οποία ήταν και ο ίδιος ως παιδί. Πάντως απέδειξε για μία ακόμα φορά ότι όσο κι αν το Brit Pop έχει γράψει τη δική του ιστορία, τα τραγούδια που στέλνουν στη Eurovision είναι αυτά που κανείς ποτέ δεν θέλει να ξανακούσει. Highlight της βραδιάς ήταν ο Γιώργος Καπουτζίδης που έκανε το σχολιασμό του με προφορά που θα μπορούσε να προέρχεται από τον προσωπικό βοηθό της Βασίλισσας Ελισσάβετ.
Ισλανδία
Οι Hatari επέστρεψαν στη σκηνή μετά τον Α’ Ημιτελικό και έκαναν έναν μικρό χαμό με την φωνή Lordi, τα BDSM κοστούμια τους, τα Punk χτενίσματα κι αυτόν τον χαριτωμένο αχταρμά μουσικών και μη επιρροών σε ένα dark, αλλά πολύ αξιοπρεπές κομμάτι που μας προειδοποίησε ότι αν συνεχίσουμε να μισούμε αντί να αγαπάμε θα καταστραφούμε.
Οι ίδιοι ύψωσαν και πανό της Παλαιστίνης στο green room στέλνοντας μήνυμα ένωσης και συμπαράστασης γιατί είπαμε, η αγάπη (και η αλληλεγγύη και ο σεβασμός θα συμπληρώσω) είναι η απάντηση στην καταστροφή.
Εσθονία
Αν και Σουηδός ο Victor Crone φέτος ήρθε να εκπροσωπήσει την Εσθονία στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision. Ο Victor τραγούδησε το τραγούδι Storm που έμοιαζε με δεκάδες άλλα τραγούδια της Eurovision, και ο Γιώργος Καπουτζίδης με τη Μαρία Κοζάκου μας θύμισαν πώς όταν ο Αντύπας τραγουδούσε για καταιγίδες ο Victor έτρωγε βελανίδια.
Λευκορωσία
Η νεαρή ZENA ήρθε στη σκηνή του Expo Tel Aviv να μιλήσει στη γενιά της, τη γενιά των Like, των Block και των Friend Requests. Το τραγούδι της μιλούσε για την πίεση που δέχονται οι άνθρωποι των σύγχρονων κοινωνιών από τα social media που με τόση φόρα έχουν στη ζωή μας και ο ρυθμός της μίλησε στην καρδιά των Eurofans.
Αζερμπαϊτζάν
Το Αζερμπαϊτζάν μετά την παταγώδη αποτυχία της περασμένης χρονιάς που για πρώτη φορά στην ιστορία της αποκλείστηκε από τον ημιτελικό, επέστρεψε με το “True” και τον Chingiz. Και επέστρεψε με αξιώσεις, με ένα χορευτικό κομμάτι που θύμιζε κάτι από Pharrel Williams στο ρεφρέν του και καταχειροκροτήθηκε.
Γαλλία
Η θέση του επίσης μεγάλου φαβορί της βραδιάς του Billal Hassani, και της Γαλλίας ήρθε στο νούμερο 21 της βραδιάς. Ο Billal, που τελικά δεν αποδείχθηκε φαβορί αφού δεν τερμάτισε καν στην πρώτη πεντάδα, ήρθε να διακηρύξει την αξία του να είσαι ο εαυτός σου, μία αξία που ιστορικά τα τελευταία χρόνια αρχής γενομένης με τη Dana International το 1998 γιορτάζεται στη Eurovision και πολύ καλά κάνει.
Μαζί του στη σκηνή βρέθηκε η Αμερικανίδα μπαλαρίνα Lisi που ανέδειξε ακόμα περισσότερο το όραμα του Billal για έναν κόσμο όπου η αποδοχή θα είναι αυτονόητη και που εκείνος δεν θα είχε ποτέ πέσει θύμα bullying εξαιτίας της απόφασής του να ανακοινώσει πως είναι ομοφυλόφιλος ή να φορά περούκες με ξανθά μαλλιά και να φορά make up. Το μήνυμα του με το Roi μας κέρδισε γιατί η αποδοχή θα έπρεπε να είναι ο πρωταρχικός στόχος όλων μας.
Ιταλία
Ο Mahmood και το Soldi ήταν το φαβορί για τα fan clubs της Eurovision που ψηφίζουν κάθε χρόνο πριν τη Eurovision την αγαπημένη τους συμμετοχή. Το κοινό τον ακολούθησε στην προτροπή του να χειροκροτά σε συγκεκριμένα σημεία του τραγουδιού, τα ουρλιαχτά που ακούστηκαν πολλά, και οι προσδοκίες των eurofans σχεδόν επιβεβαιώθηκαν αφού κέρδισε τη δεύτερη θέση.
Σερβία
Το Crone είναι αυτό που λέμε “κλασική μπαλάντα Eurovision”. Για αυτούς που τις αγαπούν ήταν μια πολύ ευχάριστη νότα, για όσους αγαπούν την ποπ και την χορευτική μουσική ήταν το απαραίτητο διάλειμμα σε αυτόν τον ατέλειωτο διαγωνισμό για να πάνε προς νερού τους.
Ελβετία
Ο Luca Hani, έφερε την Ελβετία στον τελικό της Eurovision μετά από 5 χρόνια. Ο ίδιος θα μπορούσε να σκηνοθετήσει το τραγούδι, να είναι δημοσιογράφος στο κοινό, να είναι ηχολήπτης, ή απλά τηλεθεατής γιατί οι δεκάδες επαγγελματικές του ιδιότητες που μας απαρρίθμησαν οι Γιώργος Καπουτζίδης και Μαρία Κοζάκου (είναι απο μοντέλο μέχρι εκδότης περιοδικού) θα δικαιολογούσαν τα πάντα. Η σκηνική του παρουσία και το τραγούδι του πάντως με το ρυθμό του δικαιολόγησε τον χαμό που προκάλεσε στο κοινό.
Αυστραλία
Το τραγούδι που δεν περιμέναμε ποτέ να θεωρηθεί φαβορί, το Zero Gravity της Αυστραλίας και της Kate Miller Heidke, κι όμως βρέθηκε έστω και για λίγο ψηλά στα στοιχήματα και τα προγνωστικά βγήκε στη σκηνή 25ο. Όπως στον Α΄Ημιτελικό έτσι και στον τελικό εντυπωσίασε και κοψοχόλιασε το κοινό με το πιο περίτεχνο στήσιμο τραγουδιού στη σκηνή στην ιστορία του θεσμού.
Ισπανία
Το διαγωνιστικό κομμάτι έκλεισε ο Ισπανός Miki με το χαρούμενο τραγούδι του. Τραγουδώντας στα Ισπανικά σε ένα πολύχρωμο σκηνικό και με κλασική λάτιν pop σύνθεση ο Miki παρέσυρε το κοινό μαζί του. Το κοινό χόρεψε περισσότερο από ποτέ και πώς αλλιώς αφού η χορογραφία στη σκηνή ήταν του Φωκά Ευαγγελινού του μετρ του είδους.
Με το κλείσιμο του διαγωνιστικού τμήματος ξεκίνησε το πραγματικό πάρτι στη Eurovision που φέτος λίγο πολύ είχε συμμετοχές που δεν πρόκειται να θυμόμαστε για καιρό. Τότε ήταν που βγήκαν στη σκηνή οι Eurovision Legends (Conchita Wurst, Mans Zelmerlöw, Ελένη Φουρέιρα και Verka Serduchka), που αντάλλαξαν τραγούδια και μας μάγεψαν, μας ενθουσίασαν, μας έκαναν να γελάσουμε και μας θύμισαν ότι η Ελένη Φουρέιρα θα είναι για πάντα η νικήτρια της καρδιάς μας.
Η Ελένη Φουρέιρα ερμήνευσε το τραγούδι με το οποίο η Verka εκπροσώπησε την Ουκρανία το 2007. «Dancing Lasha Tumbai», λέγεται το τραγούδι όσο κι αν επιμένεις ότι άκουσες το Ζίμπεν Ζίμπεν Άι λου λου. Με ημιδιάφανο κορμάκι Vrettos Vrettakos και πέδιλα Tsakiris Mallas τρέλανε τα πλήθη.
Και έπειτα ένα υπέροχο μήνυμα ένωσης μαζί με τη Gali Atari και τους τέσσερις αυτούς θρύλους και το τραγούδι Hallelujah.
Το πόσο ενθουσίασε η Ελένη Φουρέιρα το ελληνικό κοινό θα το καταλάβεις από τα παρακάτω Tweets.
Φυσικά ενθουσίασε και η επιστροφή της Verka. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην εμφανιστεί κι ένας δικός της fan.
Στη συνέχεια ήρθε η στιγμή που όλοι περιμέναμε. Η Madonna εμφανίστηκε αρχικά στο green room και μαλλον επρεπε να μείνει εκει. Έδωσε τις συμβουλες της στους σταρ της pop που εκπροσώπησαν τις 26 αυτές χώρες για να ξεχωρίσουν και να βρεθούν στην κορυφή, μίλησε για την ενωτική δύναμη της αγάπης και έβαλε τους πάντες να τραγουδήσουν «H μουσική ενώνει τους ανθρώπους». Ναι Madonna μου αλλά η ακόλουθη εμφάνισή της μας δίχασε.
Όλα τα λεφτά το πρόσωπο της Τάμτα όταν βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τη βασίλισσα της pop. Επιπλέον να σε ενημερώσω ότι το Patch που φοράει η Madonna, όπως μας έμαθε στο τίμιο αυτό site η Κέλλυ Νόβακ ανήκει σε Έλληνα σχεδιαστή, τον Greygory Kara ή ελληνιστί Γρηγόρη Καραβά.
Πριν τη Madonna βρέθηκε στη σκηνή η περσινή νικήτρια η Netta που παρουσιάσε το νέο της τραγούδι και μετά η σκηνή έγινε μια τεράστια “εκκλησία” για να τραγουδήσει η ιέρεια της pop. Αλλά οι ψαλμοί της Madonna που ξεκίνησε την εμφάνισή της με το “Like a prayer” ήταν φάλτσοι. Πολύ φάλτσοι για προσευχές. Η Madonna τραγούδησε το “Like a prayer” με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών από την κυκλοφορία της, ενώ παρουσίασε για πρώτη φορά το ολοκαίνουργιο single ”Future” έχοντας στο πλευρό της τον Quavo.
H Madonna φημολογείται ότι πήρε 1 εκατομμύριο για τα δύο τραγούδια που τραγούδησε αλλά ποιος θα μας πάρει τον καημό γι’ αυτή την απογοητευτική εμφάνιση που περιμέναμε μήνες τώρα δεν ξέρω.
Πάντως να της αναγνωρίσουμε πώς όσο κι αν μας πείραξε το τραγούδι της που δεν ήταν καλό, τόσο τόνισε το μήνυμά της πως η αγάπη ενώνει και στη σκηνή παρουσιάζοντας μαζί τις σημαίες του Ισραήλ και της Παλαιστίνης. Η αγάπη κερδίζει πάντα. Ακόμα και τα φάλτσα μάλλον.
Ακολούθησε η βαθμολογία και μια πολύ άβολη στιγμή. Ενώ ανταλλάζαμε παραδοσιακά τα 12αρια μας με την Κύπρο το γιουχάρισμα του κοινού έπεφτε βροχή γιατί μάλλον είμαστε οι μόνοι γείτονες που κάνουμε κάτι τέτοιο. Κι όπως επεσήμανε ο Γιώργος Καπουτζίδης όταν η Σκανδιναβία αντάλλαζε ψήφους δεν έπεφτε καρφίτσα. Το κράξιμο βέβαια δεν μας πτόησε περισσότερο από ό,τι η τελική βαθμολογία. Η βαθμολογία των κριτικών επιτροπών ανέβασε πολύ ψηλά τη Βόρεια Μακεδονία και ακολούθησε η βαθμολογία του κοινού που έχρισε νικητή τον Duncan κι εκείνος ανέβηκε ξανά στη σκηνή για να τραγουδήσει το τραγούδι του για την ανέφικτη αγάπη.
Όλα γι’ αυτήν γίνονται, την αγάπη. Την αγάπη μας για τα θεάματα που μας κράτησε ξύπνιους ως τώρα, την αγάπη μας για τη μουσική, την αγάπη μας για την ελληνική συμμετοχή, την αγάπη μας για έναν θεσμό που παλεύει συχνά επιτυχώς να αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα, να αναδείξει την αξία της αποδοχής και της συνύπαρξης. Κι αν φέτος το μήνυμα της αμφισβητήθηκε λόγω του τόπου διεξαγωγής της και των ταραγμένων πολιτικών συνθηκών σε αυτό, του χρόνου κανείς δεν θα φέρει αντιρρήσεις. Αντίο Τελ Αβίβ, Άμστερνταμ ερχόμαστε.
Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Sebastian Scheiner