Οι 5 θεατρικές παραστάσεις της χρονιάς που δεν πρέπει να χάσεις
- 21 ΝΟΕ 2019
Ο χειμώνας στην Αθήνα είναι σίγουρα πλούσιος σε θεατρικές παραστάσεις. Αν ανήκεις στο φιλοθεάμον κοινό, μην ξεχάσεις να προσθέσεις αυτές τις 5 στη λίστα σου προτού γίνουν sold out. Γιατί δεν πρέπει να τις χάσεις με τίποτα.
To πρώτο κουδούνι χτυπά κι εσύ συνεχίζεις να μιλάς με την παρέα σου. Στο δεύτερο έχεις περάσει στην αίθουσα και αρχίζεις να παρατηρείς τα στοιχεία του σκηνικού και πόσο βολικές ή άβολες είναι οι καρέκλες του θεάτρου. Στο τρίτο τσεκάρεις αν έκλεισες το κινητό σου (στην πραγματικότητα αν το έβαλες στο αθόρυβο κι αν έκλεισες τη δόνηση ή για να σε γλιτώσω από τον διπλό κόπο, αν το έβαλες σε λειτουργία πτήσης).
Τα φώτα σβήνουν και η προσοχή μεταφέρεται στη σκηνή. Πόσες, όμως, φορές έχεις διαπιστώσει ότι η προσοχή σου δε μένει μέχρι τέλους εκεί; Στις πέντε παραστάσεις που σου προτείνουμε η προσοχή σου θα μείνει αδιάσπαστη. Θα ξεχάσεις κινητά και ρολόγια και θα φύγεις από το θέατρο με ένα κεφάλι και μία καρδιά γεμάτη με νέες εμπειρίες και προβληματισμούς.
Πατέρας
Ο Βασίλης Μπισμπίκης πραγματοποίησε τη διασκευή, τη σκηνοθεσία και τη δραματουργική επεξεργασία του έργου «Πατέρας» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ κι εσύ θα το δεις να μεταφέρεται απο το 1887 που γράφτηκε στην Αθήνα του 2019. Μια παραμονή Πρωτοχρονιάς σε ένα μεσοαστικό σπίτι δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μέχρι τελικής πτώσης για το επαγγελματικό μέλλον της κόρης τους. Κρατώντας το λόγο της μάχης τους απο το έργο του Στρίντμπεργκ ο Βασίλης Μπισμπίκης με τη βοήθεια των δυνατών ερμηνειών των Μαρίνα Ασλάνογλου, Τάσου Ιορδανίδη, Ιωσήφ Ιωσηφίδη, Γιάννας Σταυράκη και Νικολέττας Χαρατζόγλου καταφέρνει να κάνει το έργο πιο σύγχρονο από ποτέ. Ο ωμός ρεαλισμός στα καλύτερά του.
Γονείς που βλέπουν το παιδί τους σαν προέκταση του εαυτού τους, σύντροφοι που έχουν χάσει την ικανότητά τους για επικοινωνία και σύνδεση. Ένας οικογενειακός αλληλοσπαραγμός συντελείται στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη, στον οποίο κάπου θα αναγνωρίσεις τον εαυτό σου, τα βιώματά σου ή τις ιστορίες που έχουν ζήσει φίλοι σου. Απόλυτη πρωταγωνίστρια η μάχη των δύο φύλων επί σκηνής σε μία παράσταση «γροθιά στο στομάχι». Συγχωρήστε με για το κλισέ αλλά έτσι έχουν τα πράγματα. Προγραμμάτισε να συνεχίσεις κάπου για ποτό γιατί και στο σπίτι να γυρίσεις θα σου πάρει κάποιες ώρες μέχρι να συνέλθεις.
Ημέρες – ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη & Κυριακή : 20:00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο : 21:00
Σάββατο απογευματινή : 18:00
Ρίττερ, Ντένε, Φος
Μία ακόμα παράσταση υψηλής έντασης είναι αυτή που σκηνοθετεί στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης η Μαρία Πρωτόπαππα. Το Ρίττερ, Ντένε, Φος του Tόμας Μπερνχαρντ, απογειώνεται χάρη στη λιτή σκηνοθεσία και τις εκπληκτικές ερμηνείες των Αργύρη Ξάφη, Λουκίας Μιχαλοπούλου και Στεφανίας Γουλιώτη. Τρία αδέρφια σε ένα οικογενειακό γεύμα ανάμεσα σε βαριά οικογενειακά πορτρέτα με τη σκιά της ιδιοφυΐας, της τρέλας, της πλήξης, του από επιλογή εγκλεισμού στον μηδενιστικό τους κόσμο ανάμεσά τους.
Ο Λούντβιχ, τρόφιμος σε μια κλινική για πνευματικά διαταραγμένους ασθενείς, επιστρέφει στο πατρικό του σπίτι όπου από πάντα κατοικείται από τις δύο αδερφές του, ηθοποιούς. Μπορούν να παίζουν στο θέατρο όποτε το επιθυμούν μιας και το πενηνταένα τοις εκατό του συγκεκριμένου θεάτρου τους ανήκει. Έτσι ξεκινάει το έργο. Και εκτυλίσσεται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα γεύμα όπου προσπαθούν να επικοινωνήσουν με παροιμιώδη ανικανότητα.
Ο χαρακτήρας του Λούντβιχ είναι εν μέρει βασισμένος στον Αυστριακό φιλόσοφο Λούντβιχ Βίτγκενσταΐν και την οικογενειακή του ζωή και το έργο μας ανοίγει ένα παράθυρο στον περίπλοκο κόσμο του. Παράλληλα, ο Μπέρνχαρντ δανείστηκε στοιχεία για τους χαρακτήρες του απο τους αγαπημένους του ηθοποιούς, την Ίλζε Ρίττερ, την Κρίστεν Ντένε και τον Γκέρτ Φος για να σου λύσω και την απορία για το τι σημαίνει ο τίτλος.
Ημέρες – ώρες παραστάσεων
Τετάρτη: 20:00
Πεμπτη -Παρασκευή: 21:15
Σάββατο: 21:15
Κυριακή: 20:00
Αίας
Όπως όλες οι παραστάσεις που σκηνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης, έτσι κι ο Αίας του Σοφοκλή είναι φτιαγμένη απο αγάπη, ταλέντο και φως. Στην πρώτη του επαφή με το αρχαίο Δράμα, ο σκηνοθέτης συνεργάζεται με τον Μιχάλη Σαράντη και τον ζωγράφο Απόστολο Χαντζαρά. Η παράσταση αφηγείται την ιστορία του Αίαντα, με τον ηθοποιό να ερμηνεύει όλους τους ρόλους και τον ζωγράφο να συνομιλεί μαζί του δημιουργώντας ζωντανά εικόνες και μνήμες του έργου, ενώ οι θεατές βρίσκονται μαζί τους επάνω στη σκηνή του θεάτρου Βεάκη. Χωρίς σπόιλερ να σου πω μόνο ότι ο Αίαντας ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά το θάνατο του, αλλά δεν θα τα πάρει.
Το φως που σου είπα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο μαζί με τον Μιχάλη Σαράντη, φωτίζοντας το γυμνό σώμα του και τις δημιουργίες του Απόστολου Χαντζαρά. Το ταλέντο είναι δεδομένο και για τους δύο. Η αγάπη είναι το συναίσθημα με το οποίο φεύγεις εμποτισμένη από το θέατρο. Προκύπτει από την αγάπη και των τριών συντελεστών για αυτό που κάνουν. Προκύπτει από το βλέμμα του Γιώργου Νανούρη απέναντι στη ζωή και τη σκηνή.
Ημέρες- ώρες παραστάσεων
Δευτέρα και Τρίτη: 21.00
Mute
Μια παράσταση με μουσική χωρίς μουσικούς και με λέξεις δίχως λέξεις δημιούργησαν ο Γιώργος Χρυσοστόμου και η Σοφία Πάσχου στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου του Νέου Κόσμου. Μια παράσταση που αφορά στο χάος του μυαλού μας και στο χάος της εποχής. Άνθρωποι μοναχικοί, μικρόκοσμοι στιβαγμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο, ο ένας πάνω στον άλλο σε μία νοερή πολυκατοικία.
Ο Γιώργος Χρυσοστόμου είχε εδώ και 20 χρόνια στο μυαλό του το έργο αυτό και από την αρχή ήξερε ότι θα είναι ένα έργο δίχως λόγια. Εκφραστικός με όλο του το σώμα και το βλέμμα του, μετέφερε με τη βοήθεια της Σοφίας Πάσχου στην σκηνοθεσία το όραμά του εμπρός μας. Ήχοι, τραγούδια, κινήσεις, κοινωνικές προσδοκίες, όνειρα, φόβοι, ανασφάλειες, όλα μπροστά μας. Και οι λέξεις έρχονται απρόσμενα για να μας βάλουν σε τάξη τις σκέψεις.
Ο δημιουργός και πρωταγωνιστής του Mute σημειώνει:
«1998 Θεσσαλονίκη. Μπλε βαμμένο δωμάτιο. Συγκάτοικος με τρεις αγνώστους. Ένα cd player. Ενα mini disk. Κανένα κινητό τηλέφωνο. Μουσική με ακουστικά στ’ αυτιά. Το αριστερό δε δουλεύει. Μονοφωνικό αποτέλεσμα. Κατά τη διάρκεια ακρόασης τζαζ κομματιού γεννήθηκε ο Μαέστρος. Και άλλοι ήρωες που παρέα με τον εφευρέτη τους δεν τραγουδήσανε ποτέ. Ούτε στη χαρά, ούτε στον πόνο. Λαχτάρα για μουσική, φόβος για τραγούδι όμως. Οι ήρωες αυτοί βγήκανε να δουλέψουνε βαθιά στη νύχτα. Για να φάει ψωμί ο εφευρέτης. Με σοφία η Σοφία θα τα βγάλει όλα αυτά στο φως. Που θα το σχεδιάσει η άλλη Σοφία. Και με τα φώτα της Φωτεινής θα γεννηθούνε κι άλλα, που θα τα πάρει ο ήλιος της Ηλιάνας και θα τα απογειώσει για να πετάξουν όλοι μαζί πάνω στης Μαγδαληνής το σκηνικό. Τα λόγια είναι περιττά.
Με εκτίμηση.
Γιώργος Χρυσοστόμου».
Ημέρες- ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη – Πέμπτη – Παρασκεύη: 21.00
Σάββατο: 18.30
Κυριακή: 21.30
Άνθρωποι και ποντίκια
Σε αφήνω με μία επανάληψη και μία επαναφορά στην αρχή του κειμένου καθώς με το έργο Άνθρωποι και Ποντίκια του John Steinbeck, ήταν η περσινή μεγάλη επιτυχία του Βασίλη Μπισμπίκη στον τεχνοχώρο Cartel. Εκεί επαναλαμβάνεται και φέτος και αποτελεί κι αυτή μία μεταφορά του έργου στο σήμερα, ίσως στον πιο ταιριαστό γι’ αυτή την μεταφορά χώρο που υπήρχε στην Αθήνα. Η παράσταση είναι κι αυτή δείγμα του ωμού ρεαλισμού που πρίν από τις παραστάσεις του Μπισμπίκη είχαμε απολαύσει στο επίσης μόνιμα sold out “Στέλλα Κοιμήσου” του Γιάννη Οικονομίδη.
Επειδή κι εδώ αν μπεις να κλείσεις τα εισιτήριά σου ηλεκτρονικά θα δεις την ένδειξη sold out να φτάνει ως τα τέλη Δεκεμβρίου, οι υπεύθυνοι του θεάτρου αναφέρουν: «Στις περιπτώσεις Sold out, παρακαλώ επικοινωνήστε με το 6939898258. (Ωράριο: 12:00 – 18:00)».
Οι ηθοποιοί Βασίλης Μπισμπίκης, Δημήτρης Δρόσος, Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Στέλιος Τυριακίδης, Μάνος Καζαμίας, Γιώργος Σιδέρης, Γιανμάζ Ερντάλ, Λευτέρης Αγουρίδας, Αγγέλα Πατσέλη, Μάρα Ζαλώνη, δίνουν μοναδικές αυθεντικές ερμηνείες στους ήρωες που ενσαρκώνουν σε μία ιστορία για τα διαψευσμένα όνειρα. Μια ιστορία που περιγράφει την αγωνιώδη και συγκινητική προσπάθεια των ανθρώπων του μόχθου για επιβίωση μέσα στις πιό δυσμενείς οικονομικές συνθήκες. Ο ρατσισμός, το απατηλό όνειρο για μια μικρή ιδιοκτησία, η φιλία, η ελπίδα, η αυτοδιάθεση και η αλληλεγγύη είναι λίγα μόνο από τα θέματα του διαχρονικού έργου του Στάινμπεκ που οφείλεις στον εαυτό σου να δεις σε αυτή τη μεταφορά. Η μετάφραση- ελεύθερη απόδοση του κειμένου ανήκει στη Σοφία Αδαμίδου.
Ημέρες- ώρες παραστάσεων
Πέμπτη – Κυριακή: 21.15