ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Θέατρο: 11 κωμωδίες που μπορείς να δεις αυτές τις μέρες

Χρήστος Συμεωνίδης

Είτε κλασικές, είτε pop, είτε μαύρες, οι κωμωδίες υπόσχονται να μας χαρίσουν μία βραδιά όπου ο προβληματισμός που μας προκαλεί το θέατρο, όταν το θέμα του έχει τον τρόπο να αγγίζει την ψυχή μας, θα συνοδευτεί από άλλου είδους δάκρυα. Αυτά που τρέχουν από τα μάτια μας όταν γελάμε πολύ. 11 κωμωδίες θα βρεις στη σημερινή λίστα με τις προτάσεις μας, που μπορείς να δεις τον Νοέμβριο.

Οι κωμωδίες μπορεί να είναι σύγχρονες, μπορεί να έρχονται να μας διασκεδάσουν από αρκετούς αιώνες πριν. Κωμωδίες, σάτιρες της σύγχρονης κοινωνίας μας, ελληνικά κείμενα αλλά και άλλα της παγκόσμιας δραματουργίας ανεβαίνουν στη σκηνή. Οι 11 κωμωδίες που θα δεις παρακάτω, εγγυώνται ότι θα διασκεδάσεις στην επόμενη θεατρική σου έξοδο.

To πήδημα

κωμωδίες Νοέμβριος

Μία pop, σύγχρονη κωμωδία για τις σχέσεις έγραψε η Μάγκι Νέβιλ και σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης- Μπογδάνος στο Θέατρο Πόρτα (συνεργασία με το Θέατρο του Νέου Κόσμου). Οι 6 ήρωες της παράστασης Το πήδημα αναρωτιούνται: Τι στο καλό συμβαίνει με τον έρωτα; Γιατί δεν είναι όπως παλιά;

Μια αντι-κωμωδία χωρίς προφυλάξεις, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Αγιοπετρίτη- Μπογδάνου.

6 άνθρωποι σε ένα μπαρ. 50 λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς.

Κάποιοι παρατάνε. Κάποιοι το παρατραβάνε. Κάποιοι απατούν. Κάποιοι την πατάνε. Κάποιοι χρωστούν. Και ένας μόνο θα την πληρώσει ακριβά.

6 ταλαντούχοι ηθοποιοί της νέας γενιάς οικειοποιούνται το ευθύ βρετανικό χιούμορ και φωτογραφίζουν την εποχή ακριβώς όπως είναι: γυμνή, ευάλωτη, απεγνωσμένη. Μαζί με τις εξωφρενικές μουσικές επί σκηνής από τις Σκιαδαρέσες, με τις χαρακτηριστικές μελωδίες και τους σουβλερά τρυφερούς στίχους, προσκαλούν τον θεατή σε μια ασύλληπτη διάδραση. Αφηγούνται την παράκρουση, συμφιλιώνονται με τη συγκίνηση και τελικά συνυπάρχουν σε μια φάρσα μυτερή μα εύθραυστη.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπούκλη, Άγγελος-Προκόπιος Νεράντζης, Νίκη Σκιαδαρέση, Όλγα Σκιαδαρέση, Λυδία Τζανουδάκη.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, στο θέατρο Πόρτα.

Εισιτήρια εδώ.

Caveman


Η μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ παρουσιάζεται στη σκηνή του θεάτρου Αργώ. Η Θέμις Μαρσέλλου σκηνοθετεί τον Γιάννη Δρακόπουλο στον Caveman. Είναι αυτός ο «καινούριος» σημερινός άντρας, που σε μια προσωπική εξομολόγηση μεταμορφώνεται στο γιο, τον αδελφό, τον σύντροφο, το αγόρι της διπλανής πόρτας, μεγαλώνει, βλέπει τις νέες εποχές που έρχονται διαρκώς και θέτει νέα ερωτήματα.

Το Defending the Caveman είναι μια κωμωδία που γράφτηκε από τον Αμερικανό ηθοποιό και κωμικό Rob Becker, σχετικά με τις παρεξηγήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 80000000 άνθρωποι σε 45 χώρες, σε όλο τον κόσμο.

Ο Rob Becker ξεκίνησε την καριέρα του ως ερμηνευτής stand-up comedy και μέρος του show του ήταν ένα κομμάτι για τα προβλήματα επικοινωνίας στις σχέσεις γυναικών και ανδρών. Μετά τη μεγάλη του επιτυχία, άρχισε να μεγαλώνει το κείμενό του μέχρι που έγραψε έναν μονόλογο ικανό να ανέβει στο Μπρόντγουεϊ. Ο Caveman γράφτηκε σε διάστημα 3 χρόνων (1988-1991), κατά τη διάρκεια του οποίου ο Becker έκανε ανεπίσημες σπουδές σε ανθρωπολογία, προϊστορία, ψυχολογία, κοινωνιολογία και μυθολογία.

Πότε και πού: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, στο Θέατρο Αργώ.

Εισιτήρια εδώ.

Ο άσχημος

Η σαρδόνια, σκοτεινή κωμωδία Ο Άσχημος του Marius Von Mayenburg, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή, έχοντας πετύχει το απόλυτο sold-out και στις 150 παραστάσεις που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα, συνεχίζει για 2η χρονιά το ταξίδι του στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου, από την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου.

4 ηθοποιοί (Ορφέας Αυγουστίδης, Μαίρη Μηνά, Γιάννης Κλίνης και από φέτος ο Κωνσταντίνος Πλεμμένος) σε 8 ρόλους εναλλάσσοντας σκηνές και χαρακτήρες με καταιγιστικό ρυθμό, σ’ αυτή την καυστική σάτιρα για τη βιαιότητα της σύγχρονης ναρκισσιστικής κοινωνίας, όπου η εικόνα και το κοινωνικό status καθορίζει πλέον, περισσότερο από ποτέ, τον πυρήνα της ύπαρξής μας.

Ο Λέττε είναι άσχημος. Πολύ άσχημος. Αλλά δεν το ξέρει. Όταν, εξαιτίας προβλημάτων στη δουλειά του, όλοι γύρω του αναγκάζονται να του εξομολογηθούν την απερίγραπτη έκταση της ασχήμιας του, αποφασίζει να πάρει δραστικά μέτρα. Να αλλάξει πρόσωπο. Η εγχείρηση πηγαίνει υπερβολικά καλά και πλέον το ανείπωτα όμορφο πρόσωπό του, θα γίνει το διαβατήριό του για μια νέα ζωή – μια ζωή γεμάτη γυναίκες, δόξα, λεφτά. Όταν όμως το πρόσωπό του γίνεται προϊόν προς πώληση, τα πράγματα θα πάρουν μια πραγματικά άσχημη τροπή.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 21:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00 στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου.

Εισιτήρια εδώ.

Nomsferatu

Πώς μετατρέπεται σε μαύρη κωμωδία, μία από τις θεμελιώδεις ταινίες της ιστορίας των βρικολάκων, το Nosferatu του Μουρνάου (1922); Την απάντηση μάς δίνει ο Johnny O που σκηνοθετεί και υπογράφει το σενάριο της παράστασης Nomsferatu που παρουσιάζεται στο θέατρο Φούρνος. Επί σκηνής θα βρεθούν οι: Γιώργος Ντούσης, Μαρία Μπαλούτσου, Εύη Κολιούλη, Χριστίνα Δενδρινού και Αλέξης Βιδαλάκης.

Τι είναι αυτό που κάνει μια σκιά να σέρνεται στους δρόμους, να σκαρφαλώνει στους τοίχους και να γεμίζει με ποντίκια μια φαινομενικά ήσυχη πόλη; Τι είναι αυτό που την καλεί να έρθει και γιατί οι άνθρωποι παραδίδουν την ψυχή τους σε αυτήν;

Ο μυστήριος Κόμης Όρλοκ που ζει απομονωμένος στον πύργο του, είναι αυτή η ανατριχιαστική σκιά. Μια σκιά που μεταφέρεται όπου θέλει, διατάζει, υποτάσσει και προκαλεί φόβο και γοητεία. Θα καταφέρει η αγνή ψυχή της Μίνας, το αντικείμενο του πόθου του, να σώσει τον κόσμο, ή θα γίνουν όλοι μικρά τρωκτικά και θα φάνε ο ένας τον άλλον;

Ο Johnny O διασκευάζει τον γνωστό μύθο, παρουσιάζοντας τη δική του εκδοχή της ιστορίας. Βασιζόμενος στην αισθητική και το ρυθμό του βωβού κινηματογράφου, τεχνική που υπηρετεί πιστά εδώ και 20 χρόνια, φτιάχνει μια μαύρη κωμωδία, δίνοντας έμφαση στη σωματική κίνηση και την έκφραση.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00 στο θέατρο Φούρνος.

Εισιτήρια εδώ.

Η Ορέστεια του Στρίνμπεργκ

Σε σύλληψη και σκηνοθεσία Λένας Κιτσοπούλου και με τους Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστο Σαπουντζή, Χρήστο Μαλάκη και Μαρία Μοσχούρη να ενώνουν τις δυνάμεις τους επί σκηνής, θα παρουσιάζεται Η Ορέστεια του Στρίνμπεργκ στο Θέατρο Άνεσις.

«Μία ατελείωτη νύχτα μόνο με Στρίντμπεργκ, από το βράδυ μέχρι το ξημέρωμα και με ένα μόνο εισιτήριο, στο Θέατρο Άνεσις, πάνω στη Λεωφόρο Κηφισιάς, με δεκάδες επιλογές γύρω γύρω για αποσυμπίεση από την πολύωρη παράσταση η οποία θα σκάψει την ψυχή του Στρίντμπεργκ όσο καμία μέχρι σήμερα για να αναρωτηθεί αν τελικά ο έρωτας είναι αγάπη και αν η αγάπη έχει σχέση με την σχέση ως συμβίωση ή ως συγκατοίκηση ή ως γάμος.

4 ηθοποιοί με έναν μόνο μηνιάτικο μισθό θα ερμηνεύουν και θα κοπανιούνται όλη νύχτα μέσα σε 3 έργα εξίσου μεγάλα και τα 3, εξίσου κουραστικά και τα 3, εξίσου ανεπίκαιρα και τα 3, ενώ οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την λεωφόρο Κηφισιάς, αφού σίγουρα θα μπαινοβγαίνουν, γιατί ποιος αντέχει να βλέπει 3 έργα το ένα μετά το άλλο; Ποιος αντέχει να ξημερώνει, να χαράζει και να βλέπει θέατρο;

Προτείνω το ξενοδοχείο Πρέζιντεντ που απ’ ότι θυμάμαι έχει ένα πολύ ωραίο ρουφ Γκάρντεν πάνω πάνω.

Στο πρόγραμμα της παράστασης θα βρείτε και άλλες πολλές προτάσεις για απόδραση από την παράσταση στην λεωφόρο Κηφισιάς και στα από πίσω στενάκια της!», αναφέρει το σκηνοθετικό σημείωμα της Λένας Κιτσοπούλου για την παράσταση που μας προϊδεάζει για ένα ακόμα μοναδικό θεατρικό βίωμα από μία καλλιτέχνη με ισχυρή προσωπική σφραγίδα.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη στις 21:00, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 19:00, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00, στο Θέατρο Άνεσις.

Εισιτήρια εδώ.

John

Μία αιρετική κωμωδία για τον στοιχειωμένο εαυτό μας, παρουσιάζει ο Μιχάλης Πανάδης στο θέατρο Δίπυλον. Σκηνοθετεί την Κόρα Καρβούνη και τον Χρήστο Κοντογεώργη στο John της βραβευμένης με Pulitzer Annie Baker. Στην παράσταση πρωταγωνιστουν, επίσης, η Γιούλη Τσαγκαράκη και η Καλλιόπη Παναγιωτίδου.

Το σημαντικό αυτό έργο έκανε πρεμιέρα το 2015 στο Signature Theatre στη Νέα Υόρκη και δημιούργησε μεγάλη αίσθηση σε κοινό και κριτικούς. Η Annie Baker, μια από τις πιο σημαντικές φωνές της σύγχρονης αμερικανικής δραματουργίας, εξερευνά στα έργα της και ιδιαίτερα στο John την ανθρώπινη ευαλωτότητα με ευαισθησία και διηθητικότητα.

Το έργο

Ένα μικρό πανδοχείο με «βούληση». Μια πρόσχαρη ξενοδόχος και η τυφλή φίλη της με το σκοτεινό παρελθόν. Ένα ζευγάρι που αντιμετωπίζει προβλήματα στη σχέση του και παλεύει να μείνει μαζί, ενώ κάνει tour σε μνημεία πολέμου.

Παιδικά τραύματα, λατινικά ξόρκια, λίστες πουλιών, πλάσματα του Lovecraft, το άγρυπνο σύμπαν που παρακολουθεί, φαντάσματα και υπερφυσική δραστηριότητα, νεοπλατωνισμός, μια θυμωμένη κούκλα, δυσπιστία και απιστία.

Ένα σκηνικό γεμάτο ένταση και μυστήριο, όπου κάθε λεπτομέρεια έχει σημασία. Χαρακτήρες πολύπλοκοι και βαθιά ανθρώπινοι, διάλογοι γεμάτοι υπονοούμενα και μία σιωπή εκκωφαντική.

Η παράσταση John είναι μια μοναδική θεατρική εμπειρία. Μας προσκαλεί να εξερευνήσουμε τις λεπτές αποχρώσεις των σχέσεων και της ανθρώπινης φύσης, καθώς εξετάζει θέματα όπως η μοναξιά, η απώλεια, και οι αδιόρατες δυνάμεις που επηρεάζουν την ανθρώπινη ύπαρξη.

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00.

Εισιτήρια εδώ.

Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, σε συνεργασία με τον Άκη Σακελλαρίου, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δραματική κωμωδία, Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή, στο θέατρο Βρετάνια, τη θεατρική σεζόν 2024-2025.

Λόγω των διαδοχικών ατυχημάτων των 2 πρωταγωνιστών, Άκη Σακελλαρίου και Νάντιας Κοντογεώργη, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους αναλαμβάνουν ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και η Γαλήνη Χατζηπασχάλη. Τους επόμενους μήνες αναμένεται οι 2 ηθοποιοί να επιστρέψουν σε διπλή διανομή.

Μαζί τους οι ηθοποιοί: Δημήτρης Σαμόλης, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Δημήτρης Δεγαΐτης, Ελευθερία Μπενοβία και Δανάη Ομορεγκιέ – Νεάνθη.

Το έργο, σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, παίρνει ιστορικά γεγονότα και τα πλέκει, με χιούμορ, ευφυΐα και τρυφερότητα, σε μια τολμηρή ιστορία αγάπης και κατανόησης.

Υπόθεση:

Στα τέλη του 1880, μερικά χρόνια μετά την εφεύρεση του ηλεκτρισμού, στην Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός, ένας καταξιωμένος γιατρός, αφοσιωμένος επιστήμονας και οικογενειάρχης, ο Δρ. Γκίβινγκς, ανακαλύπτει, με αγνές προθέσεις, με στόχο την θεραπεία της «υστερίας» των γυναικών (και ενίοτε των αντρών) ασθενών του μια εκπληκτική, νέα και πρωτοπόρα συσκευή: τον ηλεκτρικό δονητή.

Ο Δρ. Γκίβινγκς θεραπεύει δυστυχισμένες γυναίκες – και σπανιότερα, άνδρες – με αυτή τη νέα ηλεκτρική συσκευή. Είναι ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα, όταν η μηχανή του διεγείρει τις ασθενείς του σ’ αυτό που τότε ονόμαζαν ευτυχισμένους παροξυσμούς (ή, όπως τους ξέρουμε σήμερα, οργασμούς). Ευαίσθητος στην επιστήμη του, είναι αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει.

Ενώ ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο βικτωριανό σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγος του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Όταν μια νέα «υστερική» ασθενής κάνει την εμφάνιση της μαζί με τον σύζυγο της, φέρνοντας μαζί τους την προβληματική σχέση τους αλλά και μία τροφό, το ζεύγος Γκίβινγκς θα κληθεί να αναθεωρήσει και τη δική του σχέση, όπως και τι σημαίνει τελικά να αγαπάς κάποιον πραγματικά.

Πότε και πού: Από 15 Νοεμβρίου, κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00 και Κυριακή στις 19:15 στο Θέατρο Βρετάνια.

Εισιτήρια εδώ.

Κανόνια και τρομπέτες

Tο νέο έργο του Γιάννη Τσίρου Κανόνια και τρομπέτες σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, παρουσιάζεται στο θέατρο Εμπορικόν.

Στη σκηνή, ένα all star cast: Έλλη Τρίγγου, Στάθης Σταμουλακάτος, Μάνος Καζαμίας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Μαριτίνα Κουτσοχιώνη.

Τα Κανόνια είναι μια μαύρη κωμωδία εξαπάτησης. Ο Γιάννης Τσίρος, έχοντας στο παρελθόν δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής γύρω από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (Άγριος σπόρος, Αξύριστα πηγούνια) ασχολείται στο νέο του έργο με το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση.

Αθήνα. Ελλάδα 2.0. Ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και 2 όργανα της τάξης. Ένα loft κάπου στο κέντρο. Μία σακούλα χαρτονομίσματα. Ένα σακουλάκι ναρκωτικά. Και ψάρια.

Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα «χέρια» του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη.

Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μία αρραβωνιαστικιά, τη Ρουμπίνη που θέλει να εξασφαλίσει μία καλύτερη συνθήκη για το δάνειο της από τον Κωνσταντίνο ο οποίος, έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα.

Εκείνο το βράδυ τα 2 ζευγάρια – από μία σύμπτωση – συναντιούνται και γνωρίζονται. Ο Κωνσταντίνος θέλει κάτι από τον Χρόνη, ο Χρόνης θέλει κάτι από τον Κωνσταντίνο, η Ρουμπίνη θέλει κάτι από τον Χρόνη και η Κλαίρη θέλει κάτι από την Ρουμπίνη. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης.

Το βασικό όμως είναι ένα: Να ξεφορτωθούν τα ομόλογα πριν βαρέσουν τα «κανόνια»!

Και κάπου εκεί, 2 αστυνομικοί θα επιβάλουν τον νόμο και όλα θα πάνε καλά.

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου συναντιέται με ένα θίασο αξιώσεων στο νέο έργο του Γιάννη Τσίρου, με στόχο να αναδείξει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη στις 20:00, Κυριακή στις 18:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00 και Σάββατο στις 18:00 και 21:00, στο θέατρο Εμπορικόν

Εισιτήρια εδώ.

Μεμοράντουμ

Το έργο Μεμοράντουμ του Βάτσλαβ Χάβελ είναι μια παρανοϊκή πολιτική κωμωδία για τη γραφειοκρατία, το κράτος και το σύστημα. Η ομάδα Young Quill με τη μοναδική της ενέργεια το παρουσιάζει στο Θέατρο Μπέλλος (σκηνοθεσία Αικατερίνη Παπαγεωργίου).

Το περιβάλλον είναι το υπερρεαλιστικό -καφκικό- σύμπαν ενός δημόσιου οργανισμού. Η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός είναι οι ύψιστες αξίες που διατρέχουν τους εργαζομένους. Μια νέα, τεχνητή γλώσσα επιβάλλεται στον οργανισμό. Μια γλώσσα τεχνοκρατική κι απαλλαγμένη από κάθε συναισθηματισμό. Με αυτήν τη γλώσσα θα ανταλλάσσεται στο εξής η υπηρεσιακή αλληλογραφία. Οι εργαζόμενοι λαμβάνουν τα υπομνήματα του τελευταίου επίσημου υπηρεσιακού ελέγχου σε μια ακατάληπτη γλώσσα κι έτσι ξεκινά ένας κυκεώνας καταιγιστικών εξελίξεων. Οι άνθρωποι συγκρούονται με το απρόσωπο σύστημα. Μπλέκουν σ’ ένα φαύλο κύκλο δαιδαλωδών γραφειοκρατικών διαδικασιών από τις οποίες δεν μπορεί παρά μόνο να ηττηθούν.

Μπορεί κανείς να επιβιώσει αν δεν αφομοιωθεί από το σύστημα;

Η παράσταση αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος. Μια φάρσα που γίνεται πραγματικός εφιάλτης θα αποδείξει ότι στο τέλος χάνει ο μόνος που δεν φταίει. Τίθενται καίρια ερωτήματα γύρω από τη σχέση του ανθρώπου με το κράτος, την επικαιρότητα, τη δημόσια διοίκηση, τη γραφειοκρατία, τις επιβεβλημένες συνθήκες και τις καθεστωτικές αρχές. Το Μεμοράντουμ είναι ένα αλληγορικό και απόλυτα επίκαιρο κοινωνικοπολιτικό έργο, μολονότι γράφτηκε ως σχόλιο κατά του σοβιετικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας και στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’70, ως σχόλιο κατά της Δικτατορίας.

Παίζουν (αλφαβητικά): Αλέξανδρος Βάρθης, Θανάσης Βλαβιανός, Τάσος Λέκκας, Αλεξάνδρα Μαρτίνη, Φάνης Μιλλεούνης, Ελίζα Σκολίδη, Ορέστης Χαλκιάς.

Πότε και πού: Από 15 Νοεμβρίου κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00, στο θέατρο Μπέλλος.

Εισιτήρια εδώ.

Το σχολείο των γυναικών

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει στο Θέατρο Rex – Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη, ένα έργο-σταθμό του παγκόσμιου ρεπερτορίου, Το σχολείο των Γυναικών του Μολιέρου, στην απαράμιλλη έμμετρη μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη.

Μια καταιγιστική κωμωδία παρεξηγήσεων με την υπογραφή του Αλέξανδρου Μυλωνά, ο οποίος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνοθεσία με έναν ανατρεπτικό θίασο, που υπόσχεται στιγμές αυθεντικής θεατρικής απόλαυσης. Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση με όχημα τον έρωτα, που καυτηρίαζε το πατριαρχικό καθεστώς της εποχής, προκαλώντας μέγα σκάνδαλο. Πού βρισκόμαστε, όμως, άραγε 4 αιώνες μετά;

Ο ώριμος σε ηλικία Αρνόλφος θέλει να απολαύσει τη συζυγική ευτυχία, αλλά τον κατατρέχει ο φόβος της απιστίας. Για αυτό επιλέγει ένα κορίτσι φτωχής οικογένειας, την 4χρονη Αγνή και την αναθρέφει μακριά από τον κόσμο, ώστε να παραμείνει αφελής, υπάκουη και άρα πιστή σύζυγος. Αφού την κλείνει τα πρώτα της χρόνια σε μοναστήρι, την κρατά στη συνέχεια απομονωμένη σε ένα σπίτι κοντά του, με 2 υπηρέτες να τη φυλούν σαν κέρβεροι. Τα χρόνια περνούν και φτάνει η ώρα που ο Αρνόλφος περίμενε με ανυπομονησία: να κάνει επιτέλους την Αγνή γυναίκα του. Η ζωή, όμως, δεν ελέγχεται. Έχει άλλα σχέδια γι’ αυτόν. Η Αγνή έχει ερωτευτεί έναν νεαρό άντρα, τον Οράτιο. Και το χειρότερο; Τα αισθήματα είναι αμοιβαία.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Στέλιος Ιακωβίδης, Μάγδα Καυκούλα, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιάννης Μπέζος, Κατερίνα Πατσιάνη, Ελίνα Ρίζου, Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Τζαβάρας, Αινείας Τσαμάτης.

Πότε και πού: Κάθε Τετάρτη έως Κυριακή στις 20:30, στο Εθνικό Θέατρο- REX, Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη.

Εισιτήρια εδώ.

Ναχτλαντ

Το καινούργιο έργο του Μάριους φον Μαγενμπούργκ, Νάχντλαντ, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, στο θέατρο Αποθήκη.

Πρωταγωνιστούν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κάτια Γκουλιώνη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιάννης Στεφόπουλος, Σπύρος Σταμούλης.

Πρόκειται για μία καυστική σάτιρα για τις σύγχρονες σχέσεις (ερωτικές, συγγενικές), το χρήμα, την τέχνη, τον φασισμό, την άνοδο της νέας δεξιάς και τις αντιλήψεις που έχουμε καταχωνιασμένες βαθιά στο υποσυνείδητό μας.

Η ιστορία

Σήμερα, κάπου στην Γερμανία. 2 αδέρφια, η Νίκολα κι ο Φιλίπ τσακώνονται καθώς καθαρίζουν το σπίτι του νεκρού πατέρα τους. Μόλις βρίσκουν έναν παλιό πίνακα στη σοφίτα με την υπογραφή του καλλιτέχνη «Α. Χίτλερ» (!) τα πράγματα ζορίζουν… Η Νίκολα θέλει να τον πουλήσει, ο Φιλίπ θέλει να τον κρατήσει κι η σύζυγός του, Τζούντιθ, θέλει να τον κάψει. Η κατάσταση δεν θα αργήσει να βγει εκτός ελέγχου.

Διάρκεια: 100 λεπτά

Πότε και πού: Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και 21:00 και Κυριακή στις 19:00.

Εισιτήρια εδώ.

Exit mobile version