ΘΕΑΤΡΟ

Θέατρο: 8 κωμωδίες (μαύρες και μη) για να γελάσεις αυτό το καλοκαίρι

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Γιώργος Καπλανίδης

Μπορεί ο καύσωνας Κλέων να σε έχει κάνει οριακά να κλαις, αλλά το αντίδοτο στη ζέστη, στη θερινή ραστώνη, σε κάθε τι που σε βαραίνει, μπορεί να είναι πάντα μία ωραία θεατρική παράσταση, ιδιαίτερα μία ωραία κωμωδία. Το θέατρο δεν μας εγκαταλείπει ούτε το καλοκαίρι κι είναι αρκετές οι κωμωδίες που μπορείς να παρακολουθήσεις στην Αθήνα, στην Επίδαυρο που ακούν θεούς κι ανθρώπους να νικούν τα πάθη και το χρήμα, αλλά και στις διακοπές σου αν συμπίπτουν οι δικοί σου καλοκαιρινοί σταθμοί με αυτούς των θεατρικών περιοδειών.

Η κωμωδία μπορεί να σε κάνει να γελάσεις, να ξεχάσεις τα προβλήματά σου από το πρώτο δευτερόλεπτο μέχρι τη στιγμή που τα φώτα της σκηνής θα σβήσουν. Μπορεί να σε κάνει και να προβληματιστείς, να ταυτιστείς. Η κωμωδία μπορεί να σε λυτρώσει μέσα από το πιο βαθύ κι αυθόρμητο γέλιο σου, αυτό που ίσως σου φέρει μέχρι και δάκρυα στα μάτια. Το θέατρο έχει αυτή τη δύναμη κι οι κωμωδίες που παρουσιάζονται φέτος στα θέατρα της Αττικής, αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας, επίσης. Διάλεξε ποια θα δεις εσύ αυτό το καλοκαίρι.

Σφήκες

Απόψε, Σάββατο, 15 Ιουλίου, μπορείς να οδηγήσεις μέχρι την Επίδαυρο για να παρακολουθήσεις την παράσταση Σφήκες του Αριστοφάνη σε ελεύθερη διασκευή της Λένας Κιτσοπούλου, που επίσης υπογράφει τη σκηνοθεσία. Το Εθνικό Θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας συμπράττουν και δίνουν το εισιτήριο στην αιρετική δημιουργό να παρουσιάσει τη δική της προσέγγιση στο έργο που αναστοχάζεται στις παθογένειες της δημοκρατίας και τις ρωγμές της δικαιοσύνης στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Στους Σφήκες, ο Αριστοφάνης χρησιμοποιεί το όχημα της κωμωδίας για να σατιρίσει, με τον αξεπέραστα αιχμηρό του τρόπο, ένα ζήτημα βαθιά πολιτικό: τη διάβρωση του δικαστικού συστήματος, του ακρογωνιαίου λίθου της λαϊκής κυριαρχίας στην αρχαία Αθήνα. Από τη μία ένας χαιρέκακος, δικομανής ηλικιωμένος δικαστής που ζει για να καταδικάζει «ενόχους» κι από την άλλη ο απεγνωσμένος γιος του, ένα σαθρό δικαστικό σύστημα που μοιράζει επιδόματα και μια ολόκληρη κοινωνία από Σφήκες: άτομα σκληρά με οξύ κεντρί, ακόρεστη όρεξη για κριτική και μηδενική διάθεση για αυτοκριτική. Μια κοινωνία εγκλωβισμένη μέσα στο αποπνικτικό κουκούλι της διχόνοιας και της κακεντρέχειας. Μια κοινωνία που συστρέφεται, σπαρταρά, εξαπολύει κατηγορώ και καταλήγει να τρέφεται από το ίδιο της το δηλητήριο.

Στην παρούσα εκδοχή η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στις τηλεοπτικές εκπομπές και στα social media. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας. «Σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…» σημειώνει η σκηνοθέτρια που επιχειρεί να ζωντανέψει μπροστά μας πότε τον βούρκο που μας απειλεί και πότε εκείνο το άλλο, το ιδεώδες, που μας εξυψώνει.

Διανομή (αλφαβητικά): Δάφνη Δαυίδ, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Κωνσταντίνος Καπελλίδης, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Κότσιφας, Νίκος Κουσούλης, Αλέξης Κωτσόπουλος, Νεφέλη Μαϊστράλη, Σωτήρης Μανίκας, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θάνος Μπίρκος, Δημήτρης Ναζίρης, Πάνος Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Μαριάννα Πουρέγκα, Θοδωρής Σκυφτούλης.

Μουσικοί επί σκηνής: Μαρίνος Γαλατσινός, Σοφία Ευκλείδου, Εύη Κανέλλου.

Η παράσταση προτείνεται σε θεατές από 15 ετών και άνω.
Με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Πότε: Σάββατο 15/7 στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 21.00.

Εισιτήρια εδώ.

Τι φάση πάλι, ρε;

Στο Θέατρο Άλσος βρίσκεται και αυτό το καλοκαίρι η Δήμητρα Παπαδοπούλου που συμπράτει με τον Θοδωρή Αθερίδη και τον Φωκά Ευαγγελινό, οι οποίοι υπογράφουν τη σκηνοθεσία και παρουσιάζει τη νέα της επιθεώρηση με τίτλο Τι φάση πάλι, ρε;

Τι γίνεται όταν ένας πολιτικός συναντά έναν ψυχίατρο, θα πιάσει η τεχνητή νοημοσύνη στον νεοέλληνα, τι προφητείες θα πει φέτος ο Γέροντας, πόσα reality να αντέξει αυτή η χώρα, θα κλείσει η τρύπα του όζοντος, είναι τελικά ωραία η ζωή στην Ελλάδα;

Όλες οι απαντήσεις στην πιο τρελή επιθεώρηση του καλοκαιριού δίνονται επί σκηνής από ένα επιτελείο εξαιρετικών ηθοποιών. Με το χιούμορ και τους καυστικούς διαλόγους της Δήμητρας Παπαδοπούλου να εγγυώνται το γέλιο μας.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Βίκυ Σταυροπούλου, Δήμητρα Ματσούκα, Ματίνα Νικολάου, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Ναυσικά Παναγιωτακοπούλου, Ροζαμαλία Κυρίου, Γιάννης Ζουγανέλης, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Θανάσης Αλευράς, Λευτέρης Ελευθερίου, Στράτος Λύκος, Θοδωρής Αθερίδης, Πάνος Μουζουράκης.

Μουσική: Μαρίζα Ρίζου.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20.30.

Εισιτήρια εδώ.

Βατράχια

Ως μία κωμωδία με DNA τραγωδίας παρουσιάζεται η παράσταση Βατράχια του Αριστοφάνη που σκηνοθετεί η Έφη Μπίρμπα για το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου από τις 28 ως τις 29 Ιουλίου. Στους ρόλους της παράσταση πνοή δίνουν μερικοί από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς του θεάτρου, όπως ο Μιχάλης Σαράνης, ο Έκτορας Λιάτσος, η Μαίρη Μηνά, ο Αργύρης Ξάφης και ο Άρης Σερβετάλης.

Η Αθήνα διανύει μια βαθιά πολιτική και πνευματική κρίση, κρίση θεσμών και αξιών. Στην άνυδρη και δυσοίωνη πραγματικότητα της πόλης, ο Διόνυσος, πατέρας κι εμπνευστής του θεάτρου, ξεκινά το ταξίδι στον Κάτω Κόσμο για να φέρει πίσω τον σπόρο της αναγέννησης, την ποίηση, ώστε να σώσει τον κόσμο που καταρρέει. Με συνοδοιπόρους τον Ξανθία και τον θόρυβο των βατράχων, μέσα από αλλεπάλληλες κωμικές και παράδοξες συναντήσεις φτάνει στον Άδη για να αναστήσει τον Ποιητή. Εκείνον που μπορεί ν’ αναμετρηθεί με την επερχόμενη καταστροφή.

Από τις ρωγμές της ατόφιας κωμικότητας του έργου εκφύονται αδυναμίες ζώντων και τεθνεώτων και ανακινούνται τα δύσοσμα νερά της πραγματικότητας. Με όραμα τη μεγάλη ιδέα της σωτηρίας του κόσμου, η κάθοδος του Διονύσου στον Άδη γίνεται ταυτόχρονα κατάβαση στον ίδιο τον μηχανισμό του θεάτρου.

Παίζουν (αλφαβητικά): Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Έκτορας Λιάτσος, Μαίρη Μηνά, Νάνσυ Μπούκλη, Ηλέκτρα Νικολούζου, Αργύρης Ξάφης, Κυριάκος Σαλής, Μιχάλης Σαράντης, Άρης Σερβετάλης.

Πότε: 28 και 29/7 στις 21.00 στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Εισιτήρια εδώ.

Βότκα Μολότοφ

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου, βασισμένη στη διασκευή του Νηλ Σάιμον πάνω στα διηγήματα του Τσέχωφ, Βότκα Μολότοφ, σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη, ταξιδεύει σε καλοκαιρινή περιοδεία σε πολιτιστικούς χώρους και ανοικτά θέατρα της Αττικής, παράλληλα με τις παραστάσεις στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος.

Ο Άντον Τσέχωφ σκιαγραφεί χαρακτήρες τόσο από τα αστικά κέντρα, όσο και από την επαρχία της προεπαναστατικής Ρωσίας, μεγεθύνοντας με γλαφυρό τρόπο, αλλά πάντα με συμπάθεια, τις συνήθειες, τις εμμονές τους, τους φόβους τους, την προσήλωσή τους στα μικροσυμφέροντά τους, την αφέλειά τους, αλλά και την πονηριά τους. Επί σκηνής, παρελαύνουν χαρακτηριστικοί τύποι της εποχής και της κοινωνίας του: από δασκάλες και νταντάδες, μέχρι παπάδες και οδοντίατροι. Όλοι οι ήρωες παραδίδονται, πανανθρώπινοι και παντοτινοί, στην κρίση όλων μας για το «χθες», το «σήμερα» και το «αύριο».

Η Ελένη Ράντου τιτλοφόρησε τη διασκευή της Βότκα Μολότοφ, κλείνοντας το μάτι στους θεατές για τη θεατρική «έκρηξη» γέλιου και συγκίνησης που ετοιμάζονται να βιώσουν. Το κείμενό της διαθέτει γλωσσική αμεσότητα και χιουμοριστική σπιρτάδα. Οι τσεχοφικοί ήρωες, με όλα τους τα κουσούρια, τα λάθη, τους καημούς και τους πόθους τους, θα μοιραστούν μαζί μας το δάκρυ τους, το μελαγχολικό χαμόγελό τους και το λυτρωτικό γέλιο τους. Σε μια εποχή που ο διαφορετικός χαρακτήρας, η διαφορετική, από ιδεολογικά και εθνικά στερεότυπα, άποψη, ακόμα και το αντίθετο φύλλο ή η διαφορετική φυλή, όπως και η διαφορετική πολιτική ένταξη, αντιμετωπίζονται με μια ανθρωποφαγική σχεδόν διάθεση, με κηρύγματα μίσους και απαξίωσης, η αγάπη του Τσέχωφ για τον άνθρωπο, καθώς και το χιούμορ του μπορούν να αποδειχθούν καταλυτικά.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ιωάννης Απέργης, Παναγιώτα Βιτετζάκη, Κατερίνα Γερονικολού, Βίβιαν Κοντομάρη, Πάνος Σταθακόπουλος, Γιούλη Τσαγκαράκη, Χάρης Χιώτης. Στον ρόλο του Τσέχωφ ο Τάσος Χαλκιάς.

Παραστάσεις στο Αίθριο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.15

Μπορείς να δεις τις επιπλέον παραστάσεις στα θέατρα της Αττικής και να κλείσεις τα εισιτήριά σου εδώ.

Με σιχάθηκα… αλλά και πάλι όχι εντελώς

Στο Θερινό Θέατρο Λαμπέτη η Κρίστελ Καπερώνη σκηνοθετεί την παράσταση Με σιχάθηκα… αλλά και πάλι όχι εντελώς, σε κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου και με την καλλιτεχνική επιμέλεια του Δημήτρη Λάλου. Η σκηνοθέτης μαζί με τις Τζωρτζίνα Λιώση και Νάστια Βραχάτη υποδύονται τις τρεις ηρωίδες της παράστασης που ζουν ένα καλοκαίρι «κόλαση».

Σε ένα ρετρό σκηνικό που θυμίζει νυχτερινό κέντρο της δεκαετίας του ’90, η παράσταση ξεκινάει όταν μπαίνουν στο χώρο οι θεατές. Μία λαϊκή τραγουδίστρια ανοίγει το πρόγραμμα, τους υποδέχεται με χορό και τραγούδια και τους προετοιμάζει για ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Δηλαδή, μία μαύρη κωμωδία, με όχημα τα καυστικά κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου.

Οι τρείς ηρωίδες παρότι, φαινομενικά, άγνωστες μεταξύ τους, ξεπερνούν όσα τις χωρίζουν και χάνονται σταδιακά μέσα στο χιούμορ, τη θολούρα από την κάπνα του σκηνικού και τον θόρυβο από τα «σκυλάδικα». Και ξαφνικά από άγνωστες, μετατρέπονται σε φιγούρες οικείες, καθημερινές, ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Στο τέλος θα έχουν μόνο η μία την άλλη!

Το «Πράσινο μου Φουστανάκ»ι, η «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α» και ο «Κατάθλας» της Λένας Κιτσοπούλου συναντιούνται στο νυχτερινό κέντρο η «Κόλαση».

Στο τραγούδι, η Πέννυ Παπαδοπούλου.

Μουσικοί επί σκηνής: Παύλος Κάτρης, Στάθης Μαραγκός, Κώστας Μπούτσης.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 20.30.

Εισιτήρια εδώ.

Μαλλιά Κουβάρια

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης έχει υποδεχτεί το φετινό καλοκαίρι με μία ξεχωριστή θεατρική πρόταση.

Το Μαλλιά Κουβάρια, έργο του Νικολάου Λάσκαρη, παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Αθηναϊκό κοινό πριν 134 χρόνια.

Η Αθήνα του 1910 ξαναζωντανεύει σε μια παράσταση vintage, «καθώς πρέπει», αλλοτινή, σαν δροσερή γρανίτα.

Καταιγιστικοί διάλογοι, απανωτές παρεξηγήσεις, συζυγικές ζηλοτυπίες, σε ένα έργο αντάξιο με τα περίτεχνα μπουλβάρ της γαλλικής δραματουργίας.

Τοποθετημένη στην εποχή της Belle Époque, η παράσταση μας μεταφέρει σε μια άλλη εποχή της Αθήνας, όπου οι άνθρωποι εκδήλωναν τη δίψα τους για «γλυκιά ζωή» λίγο πριν την έναρξη των Βαλκανικών πολέμων.

Τι συμβαίνει όταν ένας ευυπόληπτος παντρεμένος, πρέπει να φύγει για μυστική επιχείρηση, κάτω από τα μάτια μιας ζηλόφθονης συζύγου; Τι ρόλο παίζει η μυστική μάντισσα που διαβάζει τις τρίχες και ανακαλύπτει τις ερωτικές επιθυμίες; Πώς μπλέκουν μαζί τρεις καλοί φίλοι και οι σύζυγοί τους; Και πώς ξεδιαλύνεται ένα κουβάρι παρεξηγήσεων μέσα από μια σειρά ξεκαρδιστικών επεισοδίων;

Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί τους Νίκο Ορφανό, Χρήστο Σταθούση, Φοίβο Μαρκιανό, Σοφία Μανωλάκου, Τζίνη Παπαδοπούλου, Γιάννη Δενδρινό, Δημήτρη Καλαντζή και Λήδα Καπνά και όλοι μαζί ταξιδεύουν στην Ελλάδα και στα θέατρα της Αττικής με τα Μαλλιά Κουβάρια τους.

Επόμενη παράσταση: Απόψε, Σάββατο 15 Ιουλιού στις 21.30 στο Ανοιχτό Θέατρο Ορέστης Μακρής στη Χαλκίδα.

Τους επόμενους σταθμούς της περιοδείας και τα εισιτήριά σου μπορείς να τα βρεις εδώ.

Άντρες με τα όλα τους

Η κωμωδία που παρουσιάστηκε με επιτυχία τον χειμών στο Θέατρο Βέμπο της Αθήνας, έχει φτιάξει βαλίτσες και ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα.

Στην Νέα Ζηλανδία το 1987 οι συγγραφείς Stephen Sinclair και Anthony McCarten παρουσιάσανε την κωμωδία με τον τίτλο «Ladies Night». H Θέμις Μαρσέλλου διασκεύασε και σκηνοθέτησε μία νέα παράσταση, προσαρμοσμένη στην σημερινή πραγματικότητα.

Σε μια Αθήνα, μετά την πανδημία και μέσα στην ενεργειακή κρίση, 6 άντρες εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, με μόνο κοινό το ότι μένουν στην ίδια γειτονιά, έχουν μείνει άνεργοι. Στην απελπισία τους και μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις, αποφασίζουν να κάνουν όλοι μαζί ένα σόου με στριπτίζ, για να μπορέσουν να βγάλουν χρήματα και να σώσουν ό, τι προλαβαίνουν από τις ζωές τις δικές τους και των οικογενειών τους. Μόνο που κανείς απ’ αυτούς δεν ξέρει να χορεύει και κυρίως να γδύνεται.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντώνης Λουδάρος, Σωτήρης Καλυβάτσης, Γιώργος Γαλίτης, Ησαΐας Ματιάμπα, Θανάσης Πατριαρχέας, Ντάνιελ Νούρκα, Ελένη Καρακάση, Παρθένα Χοροζίδου, Ιζαμπέλλα Φούλοπ, Άννα Μαρία Κόρνια και Βίκυ Κάβουρα.

Επόμενη παράσταση: Δευτέρα 17 Ιουλίου στις 21.30 στο Κηποθέατρο Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο.

Τους επόμενους σταθμούς της περιοδείας και τα εισιτήριά σου μπορείς να τα δεις εδώ.

Οι παίχτες

Οι παίχτες του Ν.Β. Γκόγκολ έρχονται σε Summer Edition, μετά από δύο χρονιές με αλεπάλληλα sold out, βγήκαν από τα κλειστά θέατρα και σύντομα ολοκληρώνουν την περιοδεία τους από τα θέατρα της Αθήνας. Οι τελευταίες παραστάσεις της περιοδείας είναι προγραμματισμένες για την Τετάρτη 19 και την Πέμπτη 20 Ιουλίου στο Κηποθέατρο Παπάγου.

Η παράσταση σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή με τους Γιάννη Νιάρρο, Βασίλη Μαγουλιώτη, Ηλία Μουλά, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο, Γιώργο Τζαβάρα,Γιώργο Μπουκαούρη και guest star τον Θανάση Δήμου έχει κερδίσει εδώ και 2 χρόνια το θεατρικό κοινό. Αυτή είναι η ευκαιρία σου να τη δεις κι εσύ σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, αυτό του ανοιχτού θεάτρου.

Σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφτάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.

Ζωντανή μουσική, αφηνιασμένοι ρυθμοί και ξέφρενο χιούμορ σε μια παράσταση – οφθαλμαπάτη, μια φαρσοκωμωδία καταστάσεων, για την τέχνη της εξαπάτησης: Παράσταση ή πραγματικότητα, ηθοποιός ή ρόλος, θύτης ή θύμα, αλήθεια ή ψέμα, όλα συγχέονται και τελικά, το μόνο που μένει είναι το παιχνίδι.

Εισιτήρια εδώ.

Exit mobile version