ΜΟΥΣΙΚΗ

Το Cosmo.gr πάει θέατρο: Τίρζα, Το Δηλητήριο, Ποιος Σκότωσε το Σκύλο τα Μεσάνυχτα, Αυτός που θα Έσωζε τον Κόσμο

Αυτές είναι οι τελευταίες παραστάσεις που είδαμε. Εσύ τις έχεις δει;

“Τίρζα” του ‘Αρνον Γκρούνμπεργκ, θέατρο Ιλίσσια

Ολλανδία, ο μεσοαστός Γέργκεν Χοφμέιστερ δεν είναι και στα καλύτερά του. Η γυναίκα του τον έχει εγκαταλείψει προ τριετίας, ο εκδοτικός οίκος στον οποίο είναι επιθεωρητής τον περιθωριοποιεί, καθώς είναι μεγάλος για ν’ απολυθεί και αναποτελεσματικός στο πόστο του. Πανικόβλητος διαπιστώνει  πως η μεγαλύτερη έφηβη κόρη του έχει δεσμό με τον ενοικιαστή τους, ενώ η μικρότερη, η Τίρζα, τον τσιτώνει και τον κάνει να νιώθει  άβολα με ερωτήσεις της σχετικά με το sex.Πελαγωμένος αναρωτιέται μήπως είναι ντεμοντέ  και μέσα σ’ όλο αυτό το ταρακούνημα, η μικρή αρρωσταίνει από ανορεξία, αλλά σώζεται από τον ταλαίπωρο πατέρα της. Καπάκι έρχεται και η οικονομική καταστροφή του, όταν η Ελβετική τράπεζα όπου είχε επενδύσει τα χρήματά του, τον ενημερώνει ότι το ” Hedge Fund δεν υπάρχει πια “.

 

Απελπισμένος, ξοφλημένος σαν άντρας κι’ ισοπεδωμένος, βρίσκει το κουράγιο να γιορτάσει, την ανάρρωση της κόρης του, δίνοντας ένα πάρτι. Ξαφνικά επιστρέφει η γυναίκα του. Οι αλληλοταπεινώσεις, οι προσβολές με επίκεντρο πάντα το προβληματικό τους sex- “εκείνη σαν σκύλα σε  οίστρο, ” εκείνος με το θηρίο ”  του που δεν είναι ζωντανό ” – τους κάνει να συμπεριφέρονται απολίτιστα. Επιπλέον η Τίρζα τους παρουσιάζει το αγόρι της τον Σούκρι, έναν μουσουλμάνο που στο πρόσωπό του ο Γέργκεν, βλέπει τον τρομοκράτη που έριξε τους Δίδυμους Πύργους, Το κακό ολοκληρώνεται με την ” υπέρτατη ύβρη ” που διαπράττει όταν τους βρίσκει στο κρεβάτι.

Είναι τότε που αποφασίζει να ξεφύγει, χαρίζοντας στον εαυτό του μια ” σωτήρια αμνησία ” με το ταξίδι του, στην Αφρική του, όπου θάρθει  η αυτογνωσία και η κάθαρση.

Η πολυπρησματική της παράστασης, δουλεμένη προσεκτικά, αναδεικνύει την ηθική παρακμή του Δυτικού πολιτισμού και την κατάρρευσή του. Η νοσηρότητα της καπιταλιστικής κοινωνίας, η ερωτική πείνα των λάγνων Ευρωπαίων, οι συνέπειες του οικονομικού πολέμου, η εκμετάλευση του νέγρου από τον λευκό και των μελών της οικογένειας μεταξύ τους, το μίσος για τους αλλόθρησκους, όλα διαφαίνονται στις ” διατροφικές διαταραχές ” των ηρώων του έργου όπου λίγο-πολύ αναγνωρίζουμε τους εαυτούς μας. Κάτι που ήταν αποτέλεσμα της πρωτότυπης σκηνοθεσίας και της άψογης επικοινωνίας των ερμηνευτών μεταξύ τους, αλλά και με το κοινό. Οι ηθοποιοί βρίσκονται συνεχώς στην σκηνή σαν ένας ” σύγχρονος τραγικός χορός “, που με την σωματικόττητά τους, ίσως υπερβολική κάποιες στιγμές, σωματοποιούν τον ψυχολογικό πίνακα της παράστασης.

Ο Σ. Μάινας – Χοφμέιστερεξαιρετικός ως ένας άνθρωπος τελειωμένος με μειωμένη αυτοεκτίμηση, βίαιος στην ιδιότυπη σεξουαλικότητά του και όχι μόνο, συγκλονιστικός στον τραγικό του μονόλογο καθώς παραδέχεται πως ” είναι η ασθένεια της λευκής μεσαίας τάξης “.

Συγκινητικά τσιτωμένος στην τρυφερή σκηνή με την Τίρζα, προκλητικά άφρων “κλαδευτής” μιας ζωής, τιποτένιος στις ποταπές του επιθυμίες.

Στον αντίποδα στέκεται η Α. Μάσχα όπως δεν την έχουμε ξαναδεί καλλιτεχνικά φευγάτη, καταστροφική μητέρα, με λυσσαλέο μαρκάρισμα του ρημαγμένου αρσενικού που περιφρονεί, με επίγνωση πως κι’ οι δυο τους είναι απομεινάρια που πρέπει να ξανασμίξουν για να υπάρχουν.

Το λιτό κι’ ευχάριστο σκηνικό – ένα μεταλλικό επίμηκες τραπέζι που περιστρέφεται τακτικά, ακολουθώντας τους γρήγορους ρυθμούς της πλοκής αλλά και της εποχής -κι’ η εναλλακτική μουσική, σε αφήνουν να πας  παραπέρα, να συναντηθείς με την μαύρη τρύπα του πολιτισμού μας.

Συντελεστές

Μετάφραση: Ινώ Βαν Ντάικ-Μπαλτά

Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου

Καλλιτεχνική συνεργασία: Φρόσω Κορρού

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Μουσική: Lost Bodies

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Βοηθός σκηνοθέτη: Μάρα Δαρμουσλή

Παίζουν: Στέλιος Μάινας, Άννα Μάσχα, Γιωργής Τσαμπουράκης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Τάσος Δημητρόπουλος, Ίριδα Μάρα

Πληροφορίες εισιτηρίων

Δευτέρα και Τρίτη: 14 €

Τετάρτη: 12 €

Κυριακή: 16 €

Parking με έκπτωση (με επίδειξη του αποκόμματος του εισιτηρίου)

(Παπαδιαμαντοπούλου 26 & Μιχαλακοπούλου, Αδαμόπουλος)

Πληροφορίες εκδήλωσης

Θέατρο Ιλίσια

Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασ. Σοφίας, Αθήνα , +30 2107210045,

Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

Τετάρτη στις 18:15

Κυριακή στις 21:15

Διάρκεια: 90′ (χωρίς διάλειμμα)

Είσοδος: 12 – 16 ευρώ

“Το Δηλητήριο” του Ροντόλφ Σιρέρα, θέατρο Αλκμήνη

Μέσα σε μολυβί τοίχους και μαύρες βαριές κουρτίνες, κάποια σκηνικά χρηστικά αντικείμενα ( μια καρέκλα, ένα μπαράκι με κρασί από την Κύπρο, κι’ ένα τραπεζάκι ) στήνουν τον χώρο υποδοχής στην έπαυλη ενός Μαρκήσιου, όπου εκτυλίσσεται μια παράσταση με πολύ υλικό και πρωτότυπη πλοκή.

Γαλλία, λίγο πριν την επανάσταση με τον κοινωνικό αναβρασμό να απειλεί την εξουσία. Ένας εκπρόσωπός της, ο Μαρκήσιος που είναι και συγγραφέας, φιλοδοξεί να δει το έργο του να παίζεται από τον καλλίτερο ηθοποιό της χώρας, διασφαλίζοντας έτσι την προσωπική του αθανασία. Παράλληλα όμως στοχεύει  να χρησιμοποιήσει την υποκριτική τέχνη ως μέσον που θα τον οδηγήσει στην αλήθεια. Καλεί τον ηθοποιό στην έπαυλή του, όπου η τέχνη έρχεται αντιμέτωπη  με την εξουσία μέσω της αναμέτρησής τους με μιαν εικονική κατάσταση, μ’ ένα παιχνίδι μεταμφιέσεων που τον εγκλωβίζει σ’ ένα αδιέξοδο.  Μπορεί η θεατρική τέχνη με την καθορισμένη τακτική της, να αποκαλύψει τις πιο μύχιες πλευρές του ανθρώπου; Το είναι και το φαίνεσθαι αρκούν για να μεταφέρει ο ηθοποιός στο κοινό του, όσα βιώνει το πρόσωπο που υποδύεται; Μέσα από καταιγιστικούς διαλόγους πάνω στο πειραματικό έργο του Ευγενούς, που καταπιάνεται με την απολογία του Σωκράτη, το κώνειο και την διαδικασία του θανάτου καταλήγουν  σε μια ” δηλητηριώδη ” γνωριμία, σε μία αναμέτρηση με την ζωή και την επιβίωση, με κυρίαρχο το ένστικτο. Σε μια εποχή ορθολογισμού και λήθαργου ποιος είναι ο αμετάκλητα μετανιωμένος; Τα ερωτήματα που γεννά ο προβληματισμός του συγγραφέα είναι ποικίλα και αναδεικνύονται με την καλή μετάφραση, την άψογη σκηνοθεσία και τις εξαιρετικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών.

 

Μια παράσταση, μέσα σε μια άλλη,, ένα ” πείραμα φυσιολογίας ” με την κλεψύδρα να μετρά  την τοξικότητα των συναισθημάτων, που δυνητικώς είναι δηλητήρια με μοναδικό αντίδοτο την γυμνή αλήθεια.

Ο Δ. Σάββας-Ηθοποιός μετακυλά με δύναμη αξιοσημείωτη από τον εκνευρισμό της αναμονής και της ανεξήγητης αποχάυνωσής του, στην σκηνή του Σωκράτη απογειώνοντας τον ρόλο του.

Ο Π. Θεοδώρου-Μαρκήσιος διανύει με μαεστρία μια διαδρομή μεταμφίεσης, αισθανόμενος το δικό του κοινωνικό τέλος που το εκφράζει δηλητηριασμένος από την αλαζονεία, την ματαιοδοξία και τον διακαή πόθο του να ξεπεράσει τον Ηθοποιό, κλέβοντας στο τέλος τον ρόλο. Η παράσταση είναι εξαιρετική, σε βάζει στην διεργασία να εξουδετερώσεις τα ενδογενή σου δηλητήρια.

Συντελεστές

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πετρόπουλος

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας

Φωτογραφία: Παναγιώτης Κυριακού

Παίζουν: Διονύσης Σάββας, Παναγιώτης Θεοδώρου εναλλάξ με τον Δημήτρη Πετρόπουλο

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 10 ευρώ

Μειωμένο: 5 ευρώ (άνεργοι ΟΑΕΔ)

Πληροφορίες εκδήλωσης

Θέατρο Άκης Δαβής (πρώην Αλκμήνη)

Αλκμήνης 8, Αθήνα, +302103428650, http://www.theatro.gr

Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Είσοδος: 5 – 10 ευρώ

“Ποιός σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα” του Simon Stephens στο Αγγέλων Βήμα

Πάνω στο ομότιτλο best seller του Mark Haddon πως η κοινωνία των ” κανονικών ” αντιμετωπίζει τους ” διαφορετικούς “.

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας ” οι αιρετικοί ” μια αξιόλογη θεατρική πράξη συγκίνησε τους πολυπληθείς θεατές χαράζοντας την μνήμη, με ανεξίτηλα συναισθήματα..

 

Ο Κρίστοφερ είναι ένας έφηβος που πάσχει από μια μορφή αυτισμού. Είναι Asperger υψηλής λειτουργικότητας, μια μαθηματική διάνοια που ζει απομονωμένος, συντροφιά με τους πλανήτες, τους χάρτες, τον υπολογιστή του και το παιδικό τραινάκι του. Μ’ αυτό κάνει τα προσωπικά ταξίδια διαφυγής του, αφού η μόνη του έξοδος είναι η διαδρομή με το σχολικό λεωφορείο στο ειδικό σχολείο που φοιτά. Ο Κρίστοφερ ζει με τον υπερπροστατευτικό πατέρα του, αφού η μητέρα του τους έχει εγκαταλείψει προ πολλού και εκείνος την θεωρεί νεκρή. Η δύναμη της ζωής του , η έκφραση της βούλησης του είναι η δασκάλα του, η μόνη που πιστεύει στο μαθηματικό του μυαλό και τον στηρίζει.

Κάποιο βράδυ ο Κρίστοφερ βρίσκει τον σκύλο μιας γειτόνισσάς του νεκρό, με μια τσουγκράνα καρφωμένη στα πλευρά του. Έτσι αρχίζει μια περιπέτεια για κείνον και αγνοώντας την εντολή του πατέρα του, ερευνά με μεθοδικότητα την αποκάλυψη του δολοφόνου που ” σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα “.

Όλη αυτή η έρευνα, διανθισμένη και συντηρημένη από την ανάγκη του για μια κρυμμένη αλήθεια, γίνεται βιβλίο από τον ίδιο και θεατρική παράσταση. Με θέατρο στο θέατρο λοιπόν, διευκολύνεται ο θεατής ν’ αντιληφθεί και ν’ αποδεχτεί την διαφορετικότητα που με περισσή ευαισθησία εισέπραξε στην καλοδουλεμένη παράσταση.

Με ελάχιστα σκηνικά μέσα, η σκηνοθετική καθοδήγηση και οι στιβαρές ερμηνείες υπερνικούνε την κρίση των ημερών, κάνοντάς μας  πιο ανθρώπινους. Την παράσταση κλέβει ο Μ. Καρατζογιάννης στον ρόλο του Κρίστοφερ. Αναμετρήθηκε με αφοπλιστική φυσικότητα κι’ ανεπιτήδευτα με το βασικό πρόσωπο του έργου και μας έδωσε δείγματα πως είναι να ζεις μ’ έναν Asperger, που φοβάται τα μικρόβια και η μόνη επαφή που αντέχει ,είναι ν’ αγγίζονται οι παλάμες του μ’ εκείνες των οικείων του. Κρατώντας σωματικά την ιδιότυπη κίνηση ενός αυτιστικού και με έκφραση αθώα, τρυφερή και γελαστή, που δεν την εγκαταλείπει ως την τελευταία στιγμή, στον καταιγισμό χειροκροτημάτων. Ζεστός φωτισμός, όμορφη μουσική και μια τσουγκράνα κάθετη στο κέντρο της σκηνής που μεταφορικά θα μπορούσε να σκοτώσει τον κάθε ” διαφορετικό “, όταν απουσιάζει η πίστη σε κείνον και η αγάπη.

Συντελεστές

Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς

Σκηνικά-Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου

Φωτισμοί: Aλέκος Γιάνναρος

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Βοηθός σκηνοθέτη: Xριστίνα Σούνη

Συνεργάτης δραματουργός: Σμαρώ Κότσια

Παίζουν: Μάνος Καρατζογιάννης, Άννα-Μαρία  Παπαχαραλάμπους, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Χρήστος Ευθυμίου, Γιάννης Γιαννούλης, Θεοδώρα Μαστρομηνά

Τιμές εισιτηρίων

Γενική είσοδος: 12 ¤

Μειωμένο: 10 ¤, 8 ¤ ομαδικό

Πληροφορίες εκδήλωσης

Αγγέλων Βήμα

Σατωβριάνδου 36, Αθήνα (Ομόνοια), +302105242211, http://www.aggelonvima.gr/

Παρασκευή στις 20:00

Σάββατο στις 18:00

Κυριακή στις 20:30

Είσοδος: 8 – 12 ευρώ

“Αυτός που θα έσωζε τον Κόσμο” του Χάρη Ρώμα στο Αγγέλων Βήμα

Δυο αιρετικές ιστορίες καθημερινής τρέλας “, μέσα στην ίδια θεματική ενότητα: ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΊ

” Αυτός που θα έσωζε τον κόσμο ” σίγουρα κουβαλά την δική του τρέλα, σε καμιά περίπτωση όμως μια καθημερινή τρέλα. Οι ήρωες των δυο μονόπρακτων σε μια ενιαία παράσταση  με τον προαναφερθέντα τίτλο, ” ψηλαφούν  βασανιστικά ερωτήματα ” σχετικά με τον φόβο  του θανάτου, την έννοια του θεού, του καλού και του κακού, την άσκηση βίας από μυστικές υπηρεσίες.

Στο πρώτο, τρεις τρομοκράτες έχουν απαγάγει ένα καθηγητή βιοχημείας που κατασκεύασε ένα φονικό ιό με τον οποίο , οι μυστικές υπηρεσίες εξολοθρεύουν  πληθυσμούς. Στο διάστημα της κράτησής του , ένας από τους απαγωγείς αρχίζει να αμφιβάλει για την ενοχή του.

 

Την ίδια στιγμή σ’ ένα άλλο σημείο της πόλης ένας άνθρωπος  δηλώνει πως είναι ο Χριστός και περιμένει μεταμφιεσμένος τον κατάλληλο χρόνο για να σώσει την ανθρωπότητα. Καθώς παρακολουθώ δεν αργώ να βεβαιωθώ ότι το έργο έχει ενσωματώσει κάκιστα το έξοχο κείμενο ” man of earth ” του Τζέρομπ Μπίξμπι. Η αμφισβήτηση αρχίζει κι’ ο ” σώζων εαυτόν, σωθήτω.

Ο Χ. Ρώμας με την γνωστή τηλεοπτική του μανιέρα, ο Β. Μαργέτης με γλυκανάλατη ερμηνεία, ο Β. Δουκουτσέλης αδιάφορος.

Η Μ. Αλικάκη πασχίζει να σώσει την κατάσταση, με το αναγνωρισμένο υποκριτικό της ταλέντο. Μια ατυχής έκκληση από κανόνες, μ’ ένα κοινό ανεκτικό.

Τι:

Αυτός που θα έσωζε τον κόσμο

Που:

ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ,

Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια ,

Τηλ.: 210-5242211

Συγγραφέας: Χάρης Ρώμας

Σκηνοθέτης: Χάρης Ρώμας

Ηθοποιοί: Xάρης Ρώμας, Μυρτώ Αλικάκη, Βασίλης Μαργέτης, Βαγγέλης Δουκουτσέλης

Συντελεστές:

Mουσική Επιμέλεια: Χάρης Ρώμας. Σκηνικά: Kατερίνα Χρήστου. Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη. Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Πότε: 11 Δεκεμβρίου

Μέχρι Πότε: Κυριακή των Βαΐων

Τι ώρα:

Τετάρτη & Σάββατο στις 20.00. Κυριακή: 18.00

Διάρκεια: 90′

Διάλειμμα: Όχι

Εισιτήρια: 12 ευρώ και 10 ευρώ μειωμένο.

Exit mobile version