Το νέο ημερολόγιο της Pirelli δεν μοιάζει με κανένα προηγούμενο
- 11 ΔΕΚ 2019
Το 47ο ημερολόγιο της Pirelli είναι ύμνος στο θέατρο και τη γυναικεία ομορφιά και αθωότητα. Δημιουργήθηκε με έμπνευση την Ιουλιέτα που κάθε μία από εμάς κρύβει μέσα της. Είναι επίσης πολύτιμο γιατί σπάει τα συνήθη στερεότυπα που έχουμε συνδέσει με τα ετήσια ημερολόγια της εταιρείας ελαστικών.
Το πρώτο από αυτά κυκλοφόρησε το 1964 και είχε την υπογραφή του θρυλικού φωτογράφου Robert Freeman, ο οποίος πέθανε τον Νοέμβριο του 2019. Το τελευταίο είναι ένα ποιητικό ημερολόγιο αφιερωμένο στον μύθο της Ιουλιέτας. Είναι επίσης το πρώτο που φέρει την υπογραφή Ιταλού φωτογράφου, του Paolo Roversi. Ο τελευταίος ζώντας εδώ και 40 χρόνια στη Βερόνα «αναπνέει» καθημερινά την Ιουλιέτα. Κάπως έτσι θέλησε να την ανασύρει από κάθε γυναίκα που συνάντησε με τον φακό του.
Το ημερολόγιο για το 2020 έρχεται να συνεχίσει και να ανατρέψει ταυτόχρονα την παράδοση των ημερολογίων της Pirelli. Στο ημερολόγιο για το νέο έτος το γυμνό απουσιάζει και κυριαρχεί η τέχνη. Για να το δημιουργήσει με έμπνευση από το Σαιξπηρικό δράμα «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» ο Parolo Roversi συνεργάστηκε με τις: Claire Foy, Mia Goth, Chris Lee, Indya Moore, Rosalía, Stella Roversi, Yara Shahidi, Kristen Stewart και Emma Watson. Ο φωτογράφος ψάχνει και όπως θα δεις βρίσκει την Ιουλιέτα του σε πολλές διαφορετικές εκδοχές στο 47ο The Cal της Pirelli.
Το διαφορετικό cast
O Paolo Roversi, προκειμένου να αφηγηθεί από την αρχή την ιστορία χρησιμοποίησε ένα cast ύμνο στην διαφορετικότητα. Περιλάμβανε μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, διάφορες φυλές και γενικά πρόσωπα μακριά από την παραδοσιακή απεικόνιση της ηρωίδας του Σαίξπηρ.
Επίσης για το project του άφησε τελείως στην άκρη τον Ρωμαίο θέλοντας να επικεντρωθεί στις γυναίκες. Για εκείνον αυτή η φωτογράφιση ήταν το αποτέλεσμα ενός ολόκληρου χρόνου πειραματισμών πάνω στα θέματα της αγάπης και της ομορφιάς. Αυτή η αναζήτηση ήταν που τον οδήγησε στην Ιουλίετα, το νεαρό κορίτσι που αγωνίστηκε και τελικά πέθανε για τα πιστεύω της.
Ο Roversi χρησιμοποίησε 8 ηθοποιούς και μοντέλα που τα διάλεξε ακριβώς επειδή δίνουν σάρκα και οστά στις αξίες που ο ίδιος είδε στην Ιουλιέτα: Δύναμη, θηλυκότητα, τρυφερότητα.
Φωτογραφία και σινεμά
Αυτή είναι η πρώτη χρονιά που το ημερολόγιο συνδυάζει τη φωτογραφία και τον κινηματογράφο, αφού συνοδεύεται και από μία μικρού μήκους ταινία. Σε αυτήν ο Paolo Roversi υποδύεται έναν σκηνοθέτη που εξετάζει υποψήφιες για το ρόλο της Ιουλιέττας. Άβαφες την ώρα της πρώτης τους συνάντησης, μεταμορφωμένες έπειτα στην ηρωίδα του Shakespeare οι γυναίκες αποκαλύπτονται μπροστά στον φακό. Όλα όσα λένε, όλα όσα φαντάζονται για την Ιουλιέτα τις απογυμνώνουν πολύ περισσότερο από ότι θα έκανε παραδοσιακά το The Cal.
Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε τον Μαΐο και το ημερολόγιο της Pirelli για το 2020 είναι το πρώτο που εκδίδεται με την επιμέλεια Ιταλού φωτογράφου. Ο ίδιος επέλεξε για βάση του τη Βερόνα, την πόλη όπου ακόμα και σήμερα στέκει το μπαλκόνι της Ιουλιέττας και το τυχερό για όσους το αγγίξουν άγαλμά της. Το ημερολόγιο αποτελείται από 132 σελίδες, 58 φωτογραφίες με τις πρωταγωνίστριές του στην Βερόνα και κομμάτια από το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».
Και όλα αυτά με φόντο την Βερόνα και τον ήχο των μοναδικών στίχων του Shakespeare να «παίζουν» νοερά στα αυτιά μας. «Αχ, Ρωμαίε, Ρωμαίε! Γιατί να είσαι τόσο Ρωμαίος; Αρνήσου τον πατέρα σου! Άλλαξε τ’ όνομά σου! Κι αν δεν μπορείς, ορκίσου μου πολύ πως μ’ αγαπάς, κ’ εγώ δεν θα ‘μαι άλλο πια κόρη του Καπουλέττου».