POP CULTURE

To πρώτο AI περιοδικό μόδας με ανύπαρκτα μοντέλα είναι τρομακτικά όμορφο

AI FASHION Copy Magazine/24 Media Creative Team

Ήρθαν τα AI μοντέλα να πάρουν τη δουλειά από τα κανονικά μοντέλα; Δεν ξέρω αν η απάντηση θα σε τρομάξει. Το Copy Magazine είναι το πρώτο AI περιοδικό μόδας κι αν ποθείς να δεις έναν κόσμο υπερ-τελειότητας όπου όλοι φαίνονται αρκετά πλούσιοι και επιτυχημένοι, μπορείς να το αγοράσεις.  

Είναι δημιούργημα του Carl-Axel Wahlstrӧm, το Copy διαθέτει αψεγάδιαστες εικόνες μοντέλων μόδας και brands που δημιουργούνται από AI (μια εικόνα AI είναι μια εικόνα που δημιουργείται με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης σε υπολογιστή) που μοιάζουν εντυπωσιακά με πραγματικούς ανθρώπους και προϊόντα. Στις σελίδες του φιλοξενείται κυριολεκτικά μια μια φανταστική επίδειξη μόδας στο Παρίσι. Μια λέξη μπορεί να εκφράσει αυτό το συναίσθημα που νιώθεις βλέποντάς τα editorial μόδας: ΣΟΚ.

Ξεφυλλίζοντας τις σελίδες του Copy, ο αναγνώστης μπορεί να νιώσει μια αίσθηση αποπροσανατολισμού. Ο Wahlstrӧm υποστηρίζει ότι σχεδίασε σκόπιμα το περιοδικό για να αμφισβητήσει τις προκαταλήψεις περί ομορφιάς και τελειότητας. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς εννοεί, κάτι από Φρανκενστάιν μάς θυμίζει σίγουρα.

Ποιος είναι αυτός ο Wahlstrӧm που ζητά 42€ για ένα AI περιοδικό;

Ο 41χρονος Σουηδός, ξέρει από επικοινωνία και μάρκετινγκ (το έχει σπουδάσει) και κυκλοφόρησε ένα περιοδικό με το όνομα Fashion Tale το 2008 που εξέδιδε μέχρι το 2012. Έχει μια αγάπη στη βιομηχανία του fast fashion (δεν το λες και καλό) και φυσικά ως Σουηδός έχει κάνει τα collabs του με μεγάλες μάρκες της χώρας του (H&M, & Other Stories, Gant και Björn Borg). Δεν έχει χορηγούς, δεν κατάφερε να βρει κανένα χρηματοδότη κι αποφάσισε να γίνει εκδότης. O πρώτος εκδότης AI περιοδικού. Στις σελίδες του Copy Magazine το λογισμικό χρησιμοποιεί αλγόριθμους για τη δημιουργία εικόνων που μοιάζουν πολύ με πραγματικές φωτογραφίες, ωστόσο είναι εξ ολοκλήρου δημιουργημένες από υπολογιστή. Ψεύτικες με λίγα λόγια.

Συνεργάστηκε με το Midjourney και το Chat GPT για να δημιουργήσει AI εικόνες και AΙ κείμενο που (drum roll) το επεξεργάστηκαν και τις εικόνες (δεν είναι φωτογραφίες) τις πέρασαν από το ρετουσάκι τους κανονικοί άνθρωποι. Δεν ξέρουμε αν το ντεμπούτο τεύχος του Copy είναι ένα ντοκουμέντο της μόδας. Αυτός όμως το πιστεύει.

«Ήθελα να κάνω τον αναγνώστη και τον θεατή να μπερδευτούν λίγο ως προς το ποιοι είναι οι στόχοι μου. Νομίζω ότι αν κοιτάξετε πολύ προσεκτικά το περιοδικό και διαβάσετε τις λεζάντες, υπάρχει πολλή ειρωνεία και πολλές ερωτήσεις για τη βιομηχανία της μόδας», δηλώνει στην πρώτη του συνέντευξη στο περιοδικό Vogue (κάπως ειρωνικό όμως που ένα AI περιοδικό μόδας χρειάζεται τη βοήθεια ενός old school συστημικού περιοδικού μόδας για να συζητηθεί).

Γιατί είναι τρομακτικό αφού θυμίζει cosplay;

Το Midjourney πήρε κάπως (τι κάπως δηλαδή, τα data μας έχουν γίνει τεράστια μπίζνα όσο εμείς ποστάραμε σέλφιζ χαρούμενοι) όλες τις φωτογραφίες που έχουμε δημιουργήσει και ανεβάσει ποτέ στο Διαδίκτυο και έμαθε να παράγει παρόμοιες AI. Σουρεαλιστικό;

Πάμε παρακάτω. Το AI δεν ξέρει τι είναι σωστό και τι λάθος. Δεν έχει ηθική και περιορισμούς. Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αναλύσουν δεδομένα καταναλωτών – πράγματα όπως το ιστορικό αγορών και η δραστηριότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – κατανοώντας τους ανθρώπους και τις προτιμήσεις τους, διευκολύνοντας την πρόταση προϊόντων που είναι πιθανό να τους αρέσουν. Άρα, θα ελέγχουν τη βούλησή μας. Πιο επιθετικά από μια χορηγούμενη διαφήμιση. Μήπως όμως έτσι γίνει η μόδα εντελώς ομογενοποιημένη και δυστοπικά φοράμε όλοι τα ίδια ρούχα;

Είναι το AI στη μόδα μια σχέση αγάπης ή μίσους;

Άλλος κίνδυνος; Ο πιο ορατός. Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες είναι η δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης να αντικαταστήσει την ανθρώπινη εργασία. Με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης ικανούς να κάνουν τη δουλειά των σχεδιαστών, των μοντέλων, των φωτογράφων, των δημοσιογράφων μόδας και άλλων επαγγελματιών της μόδας, υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν ορισμένες θέσεις εργασίας. Τα AI θα μας πάρουν τη δουλειά σε απλά ελληνικά.

Ένας από τους πιο διάσημους οίκους, ο Hugo Boss, «χτίζει» ένα data campus που κοστίζει 15 εκατομμύρια ευρώ για να γίνει μια πλατφόρμα μόδας με γνώμονα την τεχνολογία. Η Google εισήγαγε ένα εικονικό εργαλείο δοκιμής που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI), με στόχο να διευκολύνει τους ανθρώπους να βρίσκουν το σωστό νούμερο και την ιδανική εφαρμογή όταν κάνουν αγορές στο διαδίκτυο. Ο Valentino ήταν ένας από τους πρώτους οίκους μόδας που ξεκίνησε μια καμπάνια που δημιουργήθηκε από AI, η οποία συνδύαζε σκηνικά και μοντέλα που δημιουργούνται από AI και πραγματική φωτογραφία προϊόντων με το Photoshop.

Τον Απρίλιο του 2023 είδαμε και την πρώτη AI Fashion Week. Μιλάμε για το πνευματικό τέκνο της Maison Meta, η οποία αυτοδιαφημίζεται ως η πρώτη εταιρεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο. Ιδρύθηκε πέρυσι από τον Cyril Foiret, το Maison Meta ελπίζει να δείξει στον κόσμο της μόδας πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενσωματωθεί στην υπάρχουσα βιομηχανία. Έχουμε δει το Terminator, ξέρουμε πόσο καλά θα πάει αυτό.

Exit mobile version