OPINIONS

Είναι η πρώτη συλλογή του Alessandro Michele για τον οίκο Valentino, πολύ Gucci;

Launchmetrics Spotlight

«Ένα είναι το σίγουρο. Η “Michelian” αισθητική που έφερε ο Alessandro στον οίκο, δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Η αναγέννηση του μαξιμαλισμού που έφερε ο Michele, δεν θα πεθάνει ποτέ». Δεν θέλω να σου πω στα ‘λέγα, αλλά να που όσα είχα γράψει το 2022 μετά τα νέα της ξαφνικής αποχώρησης του Alessandro Michele από τον οίκο Gucci, τώρα επιβεβαιώνονται.

Για να σε κρατήσω ενήμερο/η, σε περίπτωση που χρειάζεσαι ένα catch-up, ο Alessandro Michele όπου τον Μάρτιο ανακοινώθηκε ότι θα είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino, παρουσίασε την πρώτη του συλλογή για το label, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο για τις ανδρικές συλλογές. Όλα έγιναν τελείως ξαφνικά, τελείως «ύπουλα» και χωρίς καμία προειδοποίηση.

Ο Michele κυκλοφόρησε τη Resort 2025 συλλογή του για τον οίκο που περιλάμβανε 171 (!!!) γυναικεία και ανδρικά looks και τη χαρακτηριστική “Michelian” αισθητική του. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα trolls των social media έπεσαν να τον φάνε. Η μέρα που περιμέναμε να έρθει, ήρθε. Αυτή, που θα διαβάζαμε, χωρίς καμία έκπληξη, όσα διαβάζαμε για καιρό πριν αποχωρήσει από τον Gucci, ότι ο Alessandro Michele κάνει τα ίδια και τα ίδια. Έτσι και τώρα, τα σχόλια είναι ένα μπαράζ κλωνοποιημένων σκέψεων: «Τα ρούχα είναι Gucci με άλλη ετικέτα». «Τα ρούχα είναι ίδια με αυτά που σχεδίαζε στον οίκο Gucci». Και το αγαπημένο μου σχόλιο όλων; «VALENTUCCI».

Ένας καταιγισμός σχολίων από μη-ειδικούς της μόδας, κρίνουν από την άνεση του καναπέ τους για κάτι που δεν τους αφορά εξ’ ολοκλήρου. Αλλά αυτό είναι που αγαπάω και σιχαίνομαι ταυτόχρονα στα social media: Όλοι έχουν άποψη.

Αυτό έχει κάνει θαυμάσια πράγματα στην κοινωνία μας (έχει δώσει φωνή σε αυτούς που δεν είχαν), και τόσα άλλα κακά (η τοξικότητα υπερτερεί της συλλογικότητας) και να, που είμαστε εδώ που είμαστε. Να κρίνουν πολλοί ότι η συλλογή του Alessandro Michele για τον οίκο Valentino, θυμίζει Gucci.

 

Πέφτω από τα σύννεφα; Καθόλου όμως.

Κυρίως, γιατί περίμενα να συμβούν και τα δυο. Περίμενα να δω τη γνωστή μαξιμαλιστική προσέγγιση στις δημιουργίες του Michele για τον οίκο Valentino. Και ναι, περίμενα και τα σχόλια που συγκρίνουν τη δουλειά του με αυτή όσον ήταν στον Gucci. Είναι λογικό το ότι συνέβη αυτό; 100%. Και ποιος σχεδιαστής δεν έχει το ύφος του;

Είναι σαν να ζητάς από την Miuccia Prada να μην παρουσιάσει ασχημόμορφα ρούχα. Είναι σαν να ζητάς από τον John Galliano να μην συμπεριλάβει τη θεατρικότητα στις συλλογές του. Είναι σαν να ζητάς από τον Rick Owens να μην σχεδιάσει τεράστια, φουσκωτά, punk ρούχα.

Κάθε δημιουργός έχει την αισθητική του που «κουβαλάει» μαζί του, όπου κι αν πάει. Από τη στιγμή που οι υπεύθυνοι του οίκου Valentino προσέλαβαν τον σχεδιαστή για καλλιτεχνικό διευθυντή, γνώριζαν πολύ καλά ότι η Michelian αισθητική δεν θα πήγαινε πουθενά.

Launchmetrics Spotlight

Αυτή που μπλέκει prints και έντονα χρώματα. Που πειραματίζεται με τα γένη. Που θεοποιεί τον μαξιμαλισμό όλων των ειδών, είτε είναι μέσω του design, είτε μέσω του styling.

 

Ο Alessandro Michele δεν θα αποχωριζόταν την αισθητική για την οποία έγινε γνωστός στον οίκο Gucci, και κάπως πρέπει το κοινό να συμβιβαστεί με αυτή την ιδέα.

Σε κάθε περίπτωση, η γνώμη μου είναι ότι η συλλογή δεν είναι μόνο Michele. Είχε αναφορές από την τεράστια κληρονομιά του οίκου Valentino, ακόμη κι αν πολλοί δεν την βλέπουν (ή δεν θέλουν να τη δουν).

«Είναι ένας συνεχής οργασμός». Ο Alessandro Michele εξηγεί την πρώτη του συλλογή για τον οίκο Valentino

Σε συνέντευξή του σε μερικά διεθνή Μέσα μέσω Zoom, ο Alessandro Michele εκφράζει τον ενθουσιασμό του για τη νέα του θέση και σχολιάζει στο Vogue Runway πώς μαγεύτηκε από τον οίκο. «Ο οίκος Valentino είναι ένα μαγικό και ισχυρό μέρος». Σχολιάζει πώς εμπνεύστηκε από τη μεγάλη κληρονομιά του και πως έχει γοητευτεί από τη συνεργασία τους. Σχολιάζει μάλιστα και την αισθητική του ιδρυτή του, υπενθυμίζοντας στο κοινό το ύφος του ιταλικού label, προ Pierpaolo Piccioli και Μaria Grazia Chiuri.

Launchmetrics Spotlight

«O Valentino δεν ήταν ποτέ μινιμαλιστής. Ακόμα και στα 70s όταν είχε απλοποιήσει τη δουλειά του. Υπήρχε πάντα μια αρκετά ρωμαϊκή αίσθηση πλούτου και υπερβολής στις δημιουργίες του, φιλτραρισμένη μέσα από την εμμονή του για το όμορφο».

Launchmetrics Spotlight

Κάπως έτσι, η κληρονομιά του Michele ήρθε και κούμπωσε με την κληρονομιά του οίκου στα 70s. Η Resort 2025 συλλογή ήταν bohemian, είχε 70s αναφορές, ήταν ρετρό, ήταν εκκεντρική και ναι, «φώναζε» Alessandro Michele. «Υπάρχει ένα επίπεδο τέχνης που βλέπω για πρώτη φορά σε μια εταιρία. Μπορώ να ζητήσω ό,τι πιο απίθανο», σχολιάζει το Business of Fashion. «Για κάποιον σαν εμένα, αυτό είναι ένας συνεχής οργασμός. Είναι κορύφωση».

Launchmetrics Spotlight

Αν ξεπεράσει κανείς το στοιχείο της εκκεντρικότητας, θα δει κανείς την εντυπωσιακή δουλειά που έκανε μέσα στο διάστημα των 2 μηνών που είχε για να σχεδιάσει αυτή τη συλλογή-έκπληξη. Τα κεντήματα και prints είναι απλά ονειρικά, τα εξαίσια και ντελικάτα αξεσουάρ με χάντρες είναι σαν μικρά έργα τέχνης, ενώ οι 70s αναφορές κάνουν τη συλλογή πιο ενδιαφέρουσα.

Launchmetrics Spotlight

Ο Michele έπαιξε και με το χαρακτηριστικό “V” λογότυπο, το οποίο έκανε πιο bold και συμπεριέλαβε σε τσάντες μέχρι και κοκαλάκια, ενώ τα statement κοσμήματα (που δεν λείπουν ποτέ από τις δημιουργίες του), προσφέρουν μια αίσθηση ατομικότητας σε κάθε look. Τα πιο ladylike looks της συλλογής δε, παντρεύουν θαυμάσια την εκκεντρικότητα του σχεδιαστή με την κομψότητα για την οποία είναι γνωστός ο οίκος Valentino. Εκεί είναι που ισορροπείται έξυπνα η αισθητική των δυο.

Launchmetrics Spotlight

Οι συλλογές στα ρούχα ποικίλαν, από τα πανωφόρια σε Α γραμμή μέχρι και τις μίνι φούστες και τα babydoll dresses, που πρόσφεραν αυτή την ρετρό αισθητική στη συλλογή.

Launchmetrics Spotlight

 

Μοιάζουν κάποια ρούχα με αυτά που είχαμε δει στις δημιουργίες του για τον οίκο Gucci; Ναι. Αλλά ο Michele σχεδιάζει για το κοινό του.

Σχεδιάζει για τους πελάτες του και για όλους αυτούς που έχουν αγαπήσει τη δουλειά του από τον οίκο Gucci (και που επέφερε πολλά εκατομμύρια σε κέρδη στον οίκο). Αλλά, είμαστε τόσο εξοικειωμένοι με την ιδέα ότι κάποιος θα μας απογοητεύσει με τις πράξεις του -ή με τη δουλειά του στην περίπτωση του Alessandro Michele-, που το εύκολο είναι να κρίνουμε αρνητικά. Στην προκειμένη περίπτωση, πιστεύω ότι τα trolls του internet κάνουν λάθος για τον Michele. Για την ακρίβεια, βλέποντας τη συλλογή αυτή, οι προσδοκίες μου για την ready-to-wear συλλογή του, είναι ακόμα πιο ψηλά απ’ ότι πριν. Alessandro «χτύπα» με όση εκκεντρικότητα θες. Εγώ είμαι εδώ για να την (απο)δεχτώ.