OPINIONS

Εκατερίνα Λιντβίνοβα vs «Αρχελάου 5»: Τα νούμερα τηλεθέασης του Survivor δεν λένε ποτέ ψέματα

ΣΚΑΪ

19,7% τηλεθέαση έκανε το Survivor χθες (Τρίτη 17/9). Θα μου πεις ότι αυτό δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Σε ποιον πλανήτη; Γιατί στον δικό μας, σε αυτό τον καπιταλιστικό κόσμο που ζούμε, (δυστυχώς) σημαίνει ότι (ακόμα) παραμένει ένα επιτυχημένο τηλεοπτικό προϊόν για το κανάλι του και θα προσελκύσει διαφήμιση στο prime time. 

Είναι το Survivor καλή τηλεόραση; 

Καταρχάς, ας διευκρινίσουμε τι σημαίνει το καλή τηλεόραση.

Έχεις εσύ αξιώσεις από ένα reality παιχνίδι με παίκτες TikTokers που κουτρουβαλάνε στην άμμο και στις λάσπες για να φάνε ρύζι ή χορηγούμενο φαγητό και τα κλισέ σκηνοθετημένα beef οχλαγογούντων ατόμων, που έχεις ξαναδεί σε προηγούμενες σεζόν; Είναι ρητορική η ερώτηση.

Αν δούμε όμως την τηλεθέαση του prime time τις 2 πρώτες ημέρες προβολής του Survivor, η δημόσια τηλεόραση ξερεις τι νούμερα κάνει με την ποιοτική μυθοπλασία;  Είναι αυτή η ερώτηση ένα ψευτοδίλημμα; Εξαρτάται την ατζέντα του καθενός και το αφήγημα που θέλει να προωθήσει. Πάντως, η Παραλία παίζεται την ίδια ώρα με το Survivor κι έκανε 8,2% στις 17/9, ενώ η σειρά Αρχελάου 5 τη Δευτέρα έκανε 5%, ενώ η πρεμιέρα του Survivor στις 21:00 έκανε 23%. 

Ξέρεις πολύ καλά πλέον τι περιεχόμενο θα βρεις στο τηλεοπτικό προϊόν Survivor

Ίντριγκα, χοντροκομμένη κακουχία, δάκρυα αποχώρησης, ατάκες γεμάτες μισογυνισμό από οπαδούς του Andrew Tate, δήθεν παιχνίδια επιβίωσης,  χασμωδία, κλίκες, ψευτικούς τραυματισμούς του Κωνσταντίνου Εμμανουήλ (insert το όνομα παίκτη φετινής σεζόν που θα παίζει το ρόλο του Κωνσταντίνου Εμμανουήλ), wannabe influencers που ονειρεύονται τη διασημότητα και τα εύκολα χρήματα χωρίς κόπο, μια παίκτρια που θα είναι Μις Κόσμος στο bikini fitness και επαγγελματίες παίκτες reality πανέτοιμοι να κάνουν τα πάντα στο Survivor για 15 λεπτά δημοσιότητας σε κάποιο πρωινό πάνελ.

Τι άλλο είναι το Survivor;

Είναι η ανατροφοδότηση των πιο μύχιων ενστίκτων μιας κοινωνίας με εύκολα θύματα για την αρένα των social. Δεν είναι ο ορισμός του ποιοτικού περιεχομένου. Δεν είναι η τηλεόραση που αξίζουμε. Είναι σίγουρα η (προβληματική) τηλεόραση που καταναλώνουμε. Είναι οι τηλεθεατές που συγκεντρώθηκαν στο αεροδρόμιο για να υποδεχτούν τον Ντάφυ (αν δεν ξέρεις ποιος είναι ο Ντάφυ γιατί έφτασες μέχρι εδώ την ανάγνωση;). Προχωράμε.

Μήπως το Survivor ανήκει στα τρολ του;

Το μεγαλύτερο τρολ είναι ο Ατζούν. Ο άνθρωπος μεγάλωσε με τούρκικη σαπουνόπερα και ξέρει να δημιουργεί ανθρωπότυπους για να ταυτιστεί ο μέσος τηλεθεατής του Survivor. Βλέπουμε reality πάνω από 20 χρόνια πλέον. Έχουμε σίγουρα έναν αγαπημένο παίκτη. Το Survivor είναι ένα format. Με υπόθεση, πλοκή, κεντρικούς πρωταγωνιστές, κακούς που αγαπάμε να μισούμε, cliffhanger, ερωτικά τρίγωνα, ματαιώσεις.

Έχουν έναν χαρακτήρα για το απαραίτητο comic relief, τον αρχετυπικά ωραίο, την αθώα γλυκούλα που θα παρασύρει όλο το κοινό με τα καμώματά της. Και, παίκτρια ή παίκτη από τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα για να παίξει το παιχνίδι της δήθεν συμπεριληπτικότητας. 

Survivor

«Tα καλύτερα προϊόντα της τηλεόρασης είναι τα σκουπίδια της και κανένας δεν απειλείται πραγματικά από αυτά», φράση που ανήκει στον θεωρητικό των media, Neil Postman, πάλαι ποτέ επικεφαλής του Τμήματος Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και πραγματικά αποκρυσταλλώνει την θεωρία του ότι  οι πληροφορίες που μεταδίδει η τηλεόραση είναι εντελώς στερημένες ιδιαίτερου νοήματος για τον τηλεθεατή, ο οποίος τις αντιμετωπίζει σαν ένα αστείο θέαμα χωρίς σημασία.

Περιμένει ο τηλεθεατής του Survivor την Εκατερίνα Λιντβίνοβα να πει την άτακα “στόχος μου στο reality είναι να αδυνατίσω”. Για να τρολάρει. Γιατί, ο Έλληνας τηλεθεατής έχει κρίση ταυτότητας. Πιστεύει ότι είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τον πραγματικό εαυτό του. 

Υγ: Κάθε χρόνο, οι τηλεθεατές του Survivor είναι πιο προβλέψιμοι από ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη. Γράφουν στο Χ ότι το  φετινό Survivor δεν έχει την αίγλη του πρώτου ή εκείνου με τον Ντάνο.

Υγγ: Αν με ρωτάς, είδα Αρχελάου 5 και Παραλία. Αν και είμαι τεράστια φαν του Ηλέκτρα.

Exit mobile version