OPINIONS

Eurovision: Η Κατερίνα Ντούσκα κατάφερε το ακατόρθωτο από τον “πάτο” της βαθμολογίας

AP Photo/Sebastian Scheiner

Η Ελλάδα δεν είναι η νικήτρια του 64ου διαγωνισμού της Eurovision. Ούτε στη 10άδα δεν μπήκαμε. Τα προγνωστικά μας ήθελαν λίγο πριν τον τελικό να πέφτουμε και να πέφτουμε και να κατρακυλάμε. Και επιβεβαιώθηκαν. Ούτε οι κριτικές επιτροπές ενθουσιάστηκαν, ούτε το κοινό μας προτίμησε. Κεράκι αναμμένο μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης να περιμένω τα φραγκοδίφραγκα-ψήφους. Ή δε θα εμφανιζόμασταν καν στη λίστα της κάθε χώρας όταν έδινε τις βαθμολογίες του televoting ή θα βρισκόμασταν μεταξύ 2 και 5. Ψόφια τα πράγματα δηλαδή. Από πολύ νωρίς το παιχνίδι ήταν χαμένο.

 

Με ένα 12άρι και μάλιστα της Κύπρου πού να δεις κορυφή. Η Κατερίνα Ντούσκα και το Better Love της κατατάσσονται στην 21η θέση με 71 πόντους. Για να σου δώσω να καταλάβεις η Ολλανδία που πήρε τη νίκη έφτασε τους 492 και στον αντίποδα το Ηνωμένο Βασίλειο που κατέληξε τελευταίο στην 26η θέση συγκέντρωσε 16 πόντους. Το 21 από το 26 μία ανάσα διαφορά. Όπως κοιτάς τον πίνακα της τελικής κατάταξης εμείς είμαστε δεξιά και κάτω ενώ με δόξες και τιμές εικάζαμε πως θα ήμασταν αριστερά και πάνω.

 

Έτσι είναι όμως η Eurovision, έχει τα πάνω της, έχει και τα κάτω της. Κι αυτά τα δεύτερα είναι που οφείλεις να διαχειριστείς. Γιατί στα πάνω όλοι είναι χαρούμενοι κι ευχαριστημένοι. Κι όμως η Κατερίνα Ντούσκα πετυχαίνει αυτό που σπάνια έχουμε δει να συμβαίνει και μάλιστα με χρονοκαθυστέρηση.

Συγχαρητήρια είπε το ελληνικό κοινό που χρόνια ολάκερα διαρρήγνυε τα ιμάτιά του για τις μετριότητες που στέλνουμε. Και για να γίνω σαφής, όπου χρονοκαθυστέρηση βάλε: Μιχάλης Ρακιντζής. Το 2002 το S.A.G.A.P.O. του τερματίζει 17ο συγκεντρώνοντας 27 πόντους.

Eurovision: Η Καίτη Γαρμπή σχολιάζει για το Ladylike τον διαγωνισμό, 26 χρόνια μετά τη συμμετοχή της

Έπεσαν να τον φάνε οι σκύλες της λύσσας. Είχαμε και τα τηλεοπτικά παράθυρα τότε που μπορούσες ανέτως να ξεκατινιαστείς για ψύλλου πήδημα. Πέρασαν τα χρόνια και μας βρήκε η σοφία στη στροφή. Τώρα πια ο Μιχάλης είναι είδωλο και η εμφάνισή του τότε εμβληματική. Η αποκατάσταση της αλήθειας χρειάστηκε τουλάχιστον μία δεκαετία.

Με την Κατερίνα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά ως προς την πορεία αλλά τελείως όμοια ως προς το αποτέλεσμα. Απόφαση ομόφωνη με το Twitter να αποτελεί «μικρογραφία» των σχολίων στις παρέες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα πήγαμε χάλια, η αλήθεια είναι αυτή. Το τραγούδι μας δεν άρεσε στα εξωτερικά. Άρεσε όμως στην ελληνική πλειοψηφία. Κι αυτό λέγεται νίκη. Νίκη προσωπική σε ένα στοίχημα προσωπικό.

Τελικός Eurovision 2019: Είχε Madonna, πανό για την Παλαιστίνη, ”κράξιμο” στην Ελλάδα και μία Ρούλα Κορομηλά

Μία εξαιρετική φωνή, μία παρουσία με concept κι ένα τραγούδι που δεν είχε να αφηγηθεί μία πονεμένη ιστορία αλλά είναι εύηχο. Συνεπής από την αρχή έως το τέλος. Η ελληνική συμμετοχή ήταν επιτέλους πρωτότυπη, με δικό της σύγχρονο ήχο και κυρίως μία δική της αιθέρια αισθητική. Κι ας μη μας πήγε κι ας μην μπήκαμε στη 10άδα.

Η «συνταγή» της Κατερίνας Ντούσκα δεν είχε μπουζούκι, φολκ στοιχεία και επίκληση στο αθάνατο ελληνικό γλέντι. Ώπα. Διευκρίνιση. Αγαπάμε όλα τα παραπάνω αλλά φέτος θέλαμε κάτι διαφορετικό κι ας μην τα κατάφερε βαθμολογικά. Όχι λίγο από όλα. Πολύ από το λίγο για μία ολοκληρωμένη πρόταση. Κι αυτή την ολοκληρωμένη πρόταση την στήριξαν χωρίς κραυγές και υστερίες για το τελικό αποτέλεσμα.

«Κραχτικές» εξαιρέσεις θα υπάρχουν πάντα και παντού. Είναι κάτι σαν χόμπι να διαφωνείς διαρκώς, σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός. Δε θα σου το χαλάσω. Πάρε φτυάρι και ξεκίνα. Θα προτιμήσω να σταθώ στο γενικότερο κλίμα σύμπνοιας που σπανίζει στις ‘μέρες μας και να το απολαύσω. Κι όσο κρατήσει.

 

Κεντρική Φωτογραφία: AP Photo/Sebastian Scheiner

Exit mobile version