Γιατί οι καμπάνιες του Jacquemus είναι τόσο καλές;
- 6 ΙΟΥΝ 2024
Ξέρεις, είναι τρομερά σπουδαίο αυτό που κάνει ο Simon Porte Jacquemus με το brand του. Είναι σπουδαίο και ταυτόχρονα, παρά πολύ δύσκολο. Για την ακρίβεια, αν θες τη γνώμη μου, το marketing plan του οίκου θα πρέπει να μελετηθεί και να διδάσκεται σε σχολές marketing, με σκοπό να ακολουθούν ακόμη περισσότερα brands, αυτή την τακτική. Αυτή που κάνει όλον τον ιντερνετικό κόσμο να παραμιλάει, να εντυπωσιάζεται αισθητικά, να ταυτίζεται και τελικά, να θέλει οτιδήποτε αναγράφει το όνομα “Jacquemus”. Υπάρχει κάτι το τρομερά οργανικό σε ό,τι κάνει, κάτι που σε συνδέει (με ένα συναίσθημα, μια ανάμνηση), που σε κάνει να νοσταλγείς, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να ξεφύγεις από τον «κλοιό» στον οποίο μας έχει «παγιδεύσει» ο σχεδιαστής με τη δουλειά, που κάνει στον οίκο του τα τελευταία 15 χρόνια.
Και αυτό είναι πραγματικά αξιοσημείωτο. Το γεγονός ότι ένας οίκος, που δεν έχει την οικονομική στήριξη κάποιου ομίλου-κολοσσού και λειτουργεί μόνος του (δεν υπάγεται σε κάποιο group που τον στηρίζει οικονομικά), με τα έσοδά του να ξεπερνάνε τα 280 εκατομμύρια ευρώ, το 2023 (!!!), επιβεβαιώνει την ευφυΐα αυτού του οίκου. Αυτού που κυριαρχεί με Κ κεφαλαίο στα social media, δημιουργώντας υλικό που εξασφαλίζει στον Jacquemus τον τίτλο του “content king” των social media στο κομμάτι της μόδας.
Αλλά πώς το καταφέρνει αυτό; Ειδικά, από τη στιγμή που οι δημιουργίες του δεν προσφέρουν την καινοτομία, ούτε ως προς το design, ούτε ως προς το concept, όπως άλλων σχεδιαστών μόδας; Πώς καταφέρνεις να φέρεις την επανάσταση στη μόδα, με έναν τόσο διαφορετικό και εδώ ναι, καινοτόμο, τρόπο;
“Give me time and I’ll give you a revolution” είχε πει ο Alexander McQueen και στην περίπτωση του Jacquemus, χρειάστηκε μόλις 15 χρόνια για να κάνει τη δική του επανάσταση. Από τον τρόπο που προσεγγίζει ακόμα και τις συλλογές του, αλλά και το concept των fashion shows, αλλά και τα τόσο σημαντικά social media στα οποία «κυβερνάει», ο Jacquemus έχει κατορθώσει όσα έχουν κατορθώσει άλλοι πετυχημένοι, πολυτελείς οίκοι μόδας σε βάθος χρόνου δεκαετιών.
Υπάρχει τακτική όμως, γιατί τίποτα δεν γίνεται τυχαία και σου λέω όλους τους λόγους που ό,τι κι αν αγγίξει ο Jacquemus, γίνεται χρυσός.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Όλα ξεκίνησαν 15 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο Γάλλος σχεδιαστής αποφάσισε να ξεκινήσει το δικό του brand, αφού εργαζόταν στον χώρο της μόδας, σε χαμηλότερες θέσεις, για πολλά χρόνια. Ενώ σχεδίαζε την πρώτη του συλλογή, ο Jacquemus εργαζόταν σαν πωλητής σε κατάστημα του οίκου Commes des Garçons, ένα brand που επηρέασε τη δουλειά του (όχι με τον πιο προφανή τρόπο).
Με το brand του, το οποίο ξεκίνησε για να τιμήσει τη μητέρα του, ήθελε να δημιουργήσει και όχι μόνο ρούχα. Η δημιουργικότητά του αυτή, τον οδήγησε στον σχεδιασμό αξεσουάρ που είχαν «κάτι» και ξεχώρισαν για τους πιο απλούς τρόπους: είτε γιατί ήταν πολύ μεγάλα σε μέγεθος, είτε γιατί ήταν πολύ μικρά.
Μέσα από καθαρές και μίνιμαλ γραμμές, έντονα χρώματα, logos ή και patterns, καμιά φορά, αλλά και μέσα από μια γλυκιά παιδικότητα και φυσικά, τα πλέον εμβληματικά αξεσουάρ του, ο Jacquemus κατάφερε να ξεχωρίσει μέσα σε έναν ωκεανό με καινούργια αλλά και πασίγνωστα fashion brands.
Ο Jacquemus είχε εξ’ αρχής όραμα για το brand του και το έκανε πραγματικότητα.
Πώς το κατάφερε όμως, έχοντας τόση μεγάλη εμπορική επιτυχία; Οι (βασικοί) λόγοι είναι 3.
Συναίσθημα και ξεκάθαρο branding
Η ταυτότητα ενός brand είναι το Α και το Ω και σε αυτό ο Simon Porte Jacquemus έχει επενδύσει πολύ για τον οίκο του. Εκτός από την άμεση αναγνωρίσιμη αισθητική του, αλλά και τα αξεσουάρ του (από τις mini bags μέχρι και τα τεράστια ψάθινα καπέλα του), ο σχεδιαστής έχει ταυτιστεί και με το storytelling. Βάζοντας την προσωπικότητά του μπροστά, μας αγγίζει στο συναίσθημα, μέσα από όλα τα projects του, αλλά και με τη στάση ζωής του.
Οι συλλογές του, έχουν πάντα ένα συναισθηματικό background (όπως αυτή που αφιέρωσε στη μητέρα του), το ίδιο και οι καμπάνιες του (όπως αυτή για τη Spring 2020 συλλογή στην οποία πρωταγωνίστησε η γιαγιά του). Αυτή η αμεσότητα που προσφέρει, κάνει τον θεατή και τον καταναλωτή, να συνδέεται. Ένα πολύ σημαντικό προσόν, ειδικά στον χώρο της μόδας που είναι συχνά ψυχρός και σκληρός.
«Θέλω να πω μια ιστορία. Θέλω να δημιουργήσω κάτι», έλεγε από την αρχή της καριέρας του και οι προσωπικές αναφορές σε κάθε του project έχουν βοηθήσει στο να επικοινωνήσει το όραμά του ακόμα καλύτερα, αλλά και να «χτίσει» την ταυτότητα του brand του. Αυτό, φυσικά, χαρακτηρίζει και τις δημιουργίες και τα πάντα εντυπωσιακά fashion shows του, ειδικά στις πρώτες του συλλογές που είχαν ακόμα πιο folklore στοιχεία, σε αντίθεση με τώρα που η αισθητική του είναι ξεκάθαρα πιο μίνιμαλ.
Σε αυτό έχει συμβάλει και το γεγονός ότι ο Jacquemus έχει ακόμα τον πρώτο λόγο στον οίκο του, μιας και είναι ο μοναδικός μέτοχος. Δεν έχει οικονομική στήριξη από μεγάλους ομίλους και το γεγονός ότι δεν δίνει λόγο σε κανένα, κάνει το brand του 100% αυθεντικό, αλλά και προσιτό (άρα και εμπορικά ελκυστικό).
Καλό marketing και δημιουργικά projects
Στο στοχευμένο branding του οίκου, έχουν συμβάλλει και οι πετυχημένες καμπάνιες του, που όπως σου είπα, γίνονται το απόλυτο internet sensation. Ακόμα κι αν οι δημιουργίες του οίκου δεν είναι οι πιο καινοτόμες, σε αυτό που θριαμβεύει ο Jacquemus είναι στο να παραδίδει ρούχα που είναι effortless, καλοραμμένα και εκπροσωπούν τη γαλλική μόδα σωστά.
Θέλει ταλέντο για να το κάνεις αυτό και ακόμη μεγαλύτερο ταλέντο, μελέτη και εφευρετικότητα απαιτείται για τις θαυμάσιες καμπάνιες του. Είτε με τη βοήθεια του CGI, είτε σε συνεργασία με creatives που τον βοηθάνε να περάσουν αυτό το κομμάτι του συναισθήματος και της νοσταλγίας στις καμπάνιες του, κάθε project και νέα επιχειρηματική κίνηση του Jacquemus, συζητιέται.
Τις τελευταίες μέρες, το έχει καταφέρει με την ανακοίνωση του νέου καταστήματός του στο Κάπρι της Ιταλίας και τα visuals που ακολούθησαν την προώθησή του που έγιναν viral, καθώς και συνεργασίες με τη Vogue France, για το επερχόμενο Vogue World που θα πραγματοποιηθεί στο Παρίσι στις 23 Ιουνίου, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024.
Όλα αυτά τα projects και κάθε του καμπάνια και fashion show, δεν σταματάει να συζητιέται και να γίνεται το talk of the town των social media. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Jacquemus έχει το άγγιγμα του Μίδα και ό,τι αγγίζει γίνεται επιτυχία.
Συνεργασίες και το stamp of approval από την showbiz
Όπως πολλοί πετυχημένοι σχεδιαστές, έτσι και ο Jacquemus, έχει τις μούσες του, εντός και εκτός πασαρέλας. Αυτό τον βοηθάει και στην προώθηση του brand του, ειδικά όταν φοράνε τις δημιουργίες του μεγάλα ονόματα της showbiz.
Οι φιλίες του Jacquemus με την Dua Lipa, τη Gigi Hadid, την Kendall Jenner, τον Bad Bunny φαίνεται να είναι αληθινές και αυτό επιβεβαιώνεται κάθε φορά που βλέπουμε αυτά τα πρόσωπα στις καμπάνιες του ή στα shows του.
Επίσης, συνεργασίες όπως αυτή με την Nike ήταν μια στιγμή-ορόσημο στην καριέρα του, που του άνοιξε τον δρόμο σε ένα ακόμα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Όλα αυτά, έχουν συμβάλλει στην προώθηση του brand που φυσικά, ανακοινώνονται πάντα με τον γνωστό ενθουσιασμό και παιδικότητα που χαρακτηρίζει τον ίδιο τον σχεδιαστή.
Όλοι αυτοί είναι οι λόγοι της επιτυχίας του που, να σου υπενθυμίσω, δεν έγινε εν μια νυκτί. Ο Jacquemus δουλεύει σκληρά για την εξέλιξή του brand εδώ και 15 χρόνια, που μπορεί να μην είναι πολλά για ένα fashion brand, αλλά δεν είναι και λίγα. Εκεί όμως που καταλήγω και που προσωπικά οφείλω την επιτυχία του, είναι η αμεσότητά του.
Γι’ αυτό και μόνο και για όλο το έξυπνο marketing plan του, ο Jacquemus είναι ιδιοφυΐα.