OPINIONS

H Bella Hadid φιλάει γυναίκα στη νέα καμπάνια Calvin Klein. Βρες τι πάει στραβά

Αυτές τις μέρες, όλο για κάτι πρέπει να απολογηθεί κανείς. Είτε είναι ο beauty guru James Charles που απολογείται στην Tati Westbrook, μέσα από το κανάλι του στο YouTube, μετά από sponsored story που ανέβασε στο Instagram που τον έκανε να χάσει 3 εκατομμύρια συνδρομητές, είτε είναι ο σχεδιαστής μόδας Calvin Klein για την πρόσφατη καμπάνια που κυκλοφόρησε.

Για άλλη μια σεζόν, το brand του εν λόγω σχεδιαστή, Calvin Klein Underwear κυκλοφόρησε την πατροπαράδοτη καμπάνια εσωρούχων στην οποία ανά τα χρόνια έχουν πρωταγωνιστεί μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της μόδας, αλλά και της showbiz (βλ. Mark Wahlbergh, Kate Moss, Justin Bieber, η οικογένεια των Kardashians και πολλοί ακόμη). Φέτος, όμως, η θρυλική “My Calvins” καμπάνια «δέχεται επίθεση». Τα μοντέλα που επέλεξε το brand να πρωταγωνιστήσουν στην καμπάνια του, ήταν ο λόγος που πολύς κόσμος αντέδρασε στις εικόνες της καμπάνιας. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Διάβασε ακόμη: Το fashion show του Calvin Klein στην Νέα Υόρκη. Μακριά φορέματα και πυροσβεστικές στολές

Για την καμπάνια των “My Calvins”, ο Calvin Klein συνηθίζει να φέρνει πρόσωπα της επικαιρότητας να πρωταγωνιστήσουν σ’ αυτή. Φέτος, η Bella Hadid και η Lil Miquela είναι δύο από τα πρόσωπα που φωτογραφήθηκαν γι’ αυτή. Με την Hadid να είναι μια δημοσιότητα που απασχολεί διαρκώς τα μέσα, είτε για την καριέρα της στο μόντελινγκ, είτε για το πού πήγε να φάει σουβλάκια και κυρίως για την σχέση της με τον The Weeknd, είναι εύλογο που το brand επέλεξε την ίδια για την καμπάνια.

 

Διάβασε ακόμη: Η Bella Hadid είναι πλέον ξανθιά

Το ίδιο ισχύει και για το ρομπότ, Lil. Γνωστή και ως Miquela Sousa το ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης που έχει γίνει το απόλυτο “internet sensation” τον τελευταίο χρόνο στα social media. Με 1,5 εκατομμύριο followers στο Instagram και «καριέρα» ως influencer και ως μοντέλο, η Miquela λαμβάνει ακόμη περισσότερη προβολή μετά από την καμπάνια αυτή.

 

Δες ακόμη: H Lil Miquela είναι insta-μοντέλο με 900k followers, χωρίς να είναι καν αληθινή

Αλλά δεν είναι οι προσωπικότητες αυτές που προκαλούν την αντίδραση του κόσμου. Στο βίντεο που κυκλοφόρησε μαζί με τις φωτογραφίες της καμπάνιας, τα δύο μοντέλα φαίνεται να έρχονται αρκετά κοντά, με αποτέλεσμα τελικά να φιλιούνται.

 

Βλέποντας το βίντεο, καταλαβαίνουμε εξ’ αρχής ότι κάτι πάει στραβά. Και δεν είμαστε μόνο εμείς με αυτή την άποψη. Στις εικόνες αυτές, η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα αναρωτιέται: «Γιατί ο Calvin Klein έβαλε την στρέιτ Bella Hadid να φιλάει άλλη γυναίκα;». Και πολύ σωστά μας δημιουργούνται και σε εμάς παρόμοια ερωτήματα. Από την στιγμή που υπάρχουν τόσα γκέι και non-binary (που δε θέλουν να βάλουν ταμπέλα στη σεξουαλικότητά τους) μοντέλα, από την πασίγνωστη Cara Delevingne, μέχρι και την πανέμορφη Indya Moore (η οποία είναι ήδη μέρος της καμπάνιας), γιατί να μην πρωταγωνιστεί ένας ομοφυλόφιλος άνθρωπος σε μια τέτοια σκηνή; Ειδικά από την στιγμή που το βίντεο κλείνει με την Hadid να λέει, «Είμαι εδώ. Αυτή είναι η αλήθεια μου», το concept του βίντεο οφείλουμε να πούμε ότι περνάει οξύμωρα μηνύματα.

 

Αν θες τη γνώμη μας, έχει τα δίκια της η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα να ζητάει εξηγήσεις και να χαρακτηρίζει την κίνηση αυτή του brand ως “queer baiting”: η Hadid σαν μια όμορφη, στρέιτ γυναίκα ήταν κάτι σαν την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία, «Το Δόλωμα». Ήταν εκεί, γιατί είναι όμορφη και το brand ήξερε ότι άνδρες-γυναίκες, στρέιτ, γκέι, μπάι κτλ. θα πατούσαν στο βίντεο, με σκοπό να την δουν να φιλάει άλλη γυναίκα. Το Twitter φυσικά, αντέδρασε σ’ αυτό και γρήγορα άρχισε να κράζει το brand, απαιτώντας μια εξήγηση, μια συγγνώμη, κάτι τέλος πάντων.

 

Φυσικά, ο οίκος Calvin Klein πρόκειται για μια άκρως queer friendly εταιρία και ξέρει ότι δεν πρέπει να τα βάζει με την κοινότητα, μίας που αποτελείται από ανθρώπους που τον στηρίζουν. Γι’ αυτό και γρήγορα απολογήθηκε, μέσω ενός statement που ανέβασε στα social media λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι στην εταιρία «είμαστε ανοιχτοί στα εποικοδομητικά σχόλια που προέρχονται από την κοινότητά μας». Συγκεκριμένα, η δήλωση αναφέρει:

«Το concept της τελευταίας #MYCALVINS καμπάνιας θέλει να προμοτάρει την ελευθερία της έκφρασης για μια ευρεία γκάμα ταυτοτήτων, ως προς τα φύλα και την σεξουαλικότητα των γενών. Αυτή η συγκεκριμένη καμπάνια δημιουργήθηκε με σκοπό να προκαλέσει τις συντηρητικές νόρμες και στερεότυπα στη διαφήμιση. Σε αυτό το βίντεο, εξερευνούμε τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας και της φαντασίας».

 

Το brand αναφέρεται μεταξύ άλλων και στον όρο “queer baiting”: «Καταλαβαίνουμε και αναγνωρίζουμε πως το να συμπεριλάβουμε κάποιον που ταυτίζεται ως στρέιτ, να φιλάει ένα πρόσωπο του ίδιου φύλου μπορεί να χαρακτηριστεί ως queer baiting. Σαν εταιρία που έχει μια μακροχρόνια παράδοση υποστηρίζοντας τα δικαιώματα του ΛΟΑΤΚΙ, δεν ήταν σίγουρα η πρόθεση μας να εκπροσωπήσουμε με λάθος τρόπο την κοινότητα. Είμαστε ειλικρινά μετανιωμένοι για οποιαδήποτε είδους προσβολή κι αν προκαλέσαμε».

Όπως λέει και το tagline της καμπάνιας, “This is my truth” (=αυτή είναι η αλήθεια μου) είναι γεγονός ότι διαβάζοντας το statement της εταιρίας, βλέπουμε ότι υπάρχει μια ειλικρίνεια σε αυτά που δηλώνει. Παρ’ όλα αυτά, όσο κι αν θέλουμε πιστέψουμε ότι οι προθέσεις του brand ήταν αγνές, δεν μπορούμε παρά να σκεφτόμαστε ότι η Hadid είχε ξεκάθαρο «δολώματος». This is our truth και αν θέλεις μας πιστεύεις.

Κεντρική φωτογραφία: www.instagram.com/calvinklein/

Exit mobile version