OPINIONS

Η τηλεόραση το προτιμά ξανθό

Τα νούμερα της τηλεθέασης μπορεί να πέφτουν στα πατώματα ή να πιάνουν και ταβάνι. Η τηλεοπτική μόδα σήμερα μπορεί να είναι οι μεσημεριανές παιχνιδοεκπομπές και χθες να ήταν τα reality μαγειρικής και προχθές τα talent shows. Τα κανάλια μπορούν να κάνουν μεταγραφές από άλλα κανάλια. Μεγάλα ονόματα να μπαίνουν στα αζήτητα και καινούργια πουλέν να ξεφυτρώνουν. Όπως έχεις καταλάβει και μόνη σου τα πάντα μπορούν να αλλάξουν στη μικρή οθόνη. Μία όμως αξία παραμένει διαχρονική:

Το ξανθό.

Ανεξαρτήτως της απόχρωσης – ombre, λαμπερό χρυσό, καστανόξανθο, πλατινέ, σαντρέ – το ξανθό μαλλί αποτελεί εδώ και χρόνια συνώνυμο της επιτυχίας, όπως ο Φοίβος για τη Δέσποινα Βανδή, οι αποτυχημένες σχέσεις για την Taylor Swift και τα μάτια της Έλλης για την Έλλη

Και όσο και να σου φαίνονται τρίχες όλα αυτά, για τους καναλάρχες και τους διευθυντές προγράμματος δεν είναι καθόλου μηδαμινής αξίας το πόσο ανοιχτή θα είναι η ρίζα ή η ανταύγεια μιας παρουσιάστριάς τους, κυρίως αν αυτή έχει αναλάβει εκπομπή πρωινής ή prime time ζώνης.

Η σχέση του ντεκαπάζ με τα κορίτσια του γυαλιού κρατάει χρόνια. Μιλάμε για αγάπη με θεμέλια γερά, όχι για εποχιακό έρωτα. Από τις πρώτες ξανθιές που χάραξαν πορεία ήταν η παρουσιάστρια της ΕΙΡΤ και μετέπειτα ΕΡΤ και ΕΤ-1, Νάκη Αγάθου. Από το 1967 έως το 1988 τάραξε τα τηλεοπτικά νερά όχι μόνο λόγω της αισθησιακής της φωνής, αλλά και εξαιτίας της φριζαρισμένης ξανθιάς κόμμης της που έβαζε κάτω τους Bon Jovi και τους Europe μαζί.

 

Ακόμα μία μεγάλη κυρία που το τιμούσε το bleach στα πρώτα χρόνιας της TV (και ακόμα το τιμά), είναι η γλυκιά Κέλλυ Σακκάκου, ενώ αλησμόνητη θα μείνει η Μαρία Αλιφέρη, όπου είτε Τετράγωνα των Αστέρων βλέπαμε είτε την Μελωδία της Ευτυχίας ήταν ένα και το αυτό (και μην ξεχνάτε…σας αγαπώ).

 

Όπως διαβάζω στο 41ο τεύχος του περιοδικού Esquire (μιλάμε για τον Οκτώβριο του 2005 – δεν υπάρχει χρόνος για ρεπορτάζ) σε ένα εμπεριστατωμένο άρθρο πάνω στο ζήτημα, του έγκριτου δημοσιογράφου Στέφανου Τριαντάφυλλου, “η παρουσιάστρια πρέπει να εκπέμπει θηλυκότητα και τα ανοιχτόχρωμα μαλλιά είναι πιο εντυπωσιακά. Έρευνα έχει δείξει ότι το 95% των αντρών σε ένα πλήθος γυναικών θα ξεχωρίσει τις ξανθές”. Τάδε έφη Γιώτα Χουλιαρά, η επικοινωνιολόγος της Concept Communication Strategies (επίσης ξανθιά). Αν και από το 2005 έχουν περάσει 10 χρόνια, δεν πιστεύουμε ότι έχει αλλάξει κάτι. Το ξανθό εξακολουθεί να είναι το βασικό χρώμα στο κεφάλι κάθε μεγάλης τηλεοπτικής φίρμας.

 

Από την πάλαι ποτέ show woman Ρούλα Κορομηλά (ακόμα γι αυτήν μιλάνε τα σκαλιά του Δημαρχείου της Σύρου), μέχρι τη βασίλισσα Ελένη Μενεγάκη (που έχει παίξει από πλατίνα μέχρι ζεστό ξανθό) και από τη μανούλα Φαίη Σκορδά μέχρι το new entry Έλενα Τσαβαλιά, όλες θα μπορούσαν να κατέβουν υποψήφιες για βουλευτίνες με το κόμμα “Τούφες στον Ήλιο” με σύνθημά τους “Πρωινό, ξανθό και σχόλη να ‘ταν η ‘βδομάδα όλη”.

 

 

Μαζί τους για να κουνάνε τη σημαία θα ήταν και η Μαρία Ηλιάκη, η Κατερίνα Καινούργιου, η Κατερίνα Γκαγκάκη, η Κατερίνα Καραβάτου, η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου και η Μαρία Μπεκατώρου.

Ακόμα και τα κορίτσια που για λίγο καιρό αλλαξοπίστησαν, όπως για παράδειγμα η Δούκισσα Νομικού, όπου για λιγότερο από μήνα έγινε καστανή και η Ελεονώρα Μελέτη, όπου για πάνω από ένα χρόνο ήταν κοκκινομάλλα, τελικά δεν τα κατάφεραν και λύγισαν μπροστά στη δύναμη του ξανθού. Γιατί; Μάλλον γιατί τα μηχανάκια της AGB έβλεπαν καρδούλες μόνο όταν στη μικρή οθόνη υπήρχαν χρυσά μαλλιά να κυματίζουν.

 

Με εκείνα και με τα άλλα καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι όπως ένας κούκος φέρνει την άνοιξη, παρομοίως και μία ξανθιά φέρνει τους τηλεθεατές

 

Για περισσότερη τηλεόραση

Τα μυστικά της AGB. Έτσι βγαίνουν τα νούμερα τηλεθέασης

Τα γεγονότα που είδαμε Live και μας άφησαν με το στόμα ανοικτό

Η τηλεόραση αλλάζει, μαζί της κι εμείς