Η «εμετική φεμινάζι» Αναστασία Γιάμαλη ξύπνησε τον ορθόδοξο μισογυνισμό χωρίς να βανδαλίσει την κοινή λογική
- 14 ΜΑΡ 2025

Σεξιστικά, γεμάτα ηλικιακό ρατσισμό και μισογυνισμό, χυδαία. Τα σχόλια στο αφοδευτήριο των social media, το Χ (πρώην Twitter), για την Αναστασία Γιάμαλη που τόλμησε να υψώσει τη φωνή της και δυναμικά να πει την άποψη όλων των δημοκρατικών ανθρώπων για μια αισχρή κι ανεξέλεγκτη πράξη βίας, είναι η απόδειξη ότι η μισαλλοδοξία γεννά τέρατα. «Με τέτοιες αφορμές έγινε το μακελειό στο Charlie Hebdo και κάπως έτσι ήρθαν οι Ναζί στα πράγματα στη Γερμανία», είπε η δημοσιογράφος στην εκπομπή Live News που φιλοξένησε τον βουλευτή Νίκο Παπαδόπουλο της Νίκης. Και η αποκαθήλωση του ορθολογισμού ξεκίνησε από τους αιρετικούς «χριστιανοταλιμπάν» που επιθυμούν τη βίαιη επιβολή της θρησκείας μας.
Δυστυχώς, από τον σεξιστικό οχετό που εκτοξεύουν ανώνυμοι λογαριασμοί στο πρόσωπό της Αναστασίας Γιάμαλη, το «εμετική φεμινάζι» μοιάζει το λιγότερο προσβλητικό και αήθες. Η ατμόσφαιρα μύρισε φανατισμό και μισαλλοδοξία και η Αναστασία Γιάμαλη είπε το αυτονόητο για τον (ψύχραιμο και σκηνοθετημένο) βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη από βουλευτή της Νίκης, σε ένα κοινό που κωφεύει στο άκουσμα της αυτονόητης διάστασης.
«Α, είναι αυτή η μπολσεβίκα, που προσπαθεί με σιλικόνες να γίνει σέξι και ξεγυμνώθηκε για να μας επιδείξει τα αντιαισθητικά της μπούτια;», διαβάζω σε ανάρτηση στο Facebook για την Αναστασία Γιάμαλη και αναρωτιέμαι τι είπε και προκάλεσε τον ορθόδοξο μισογυνισμό. Υπάρχει ένα βίντεο 7 λεπτών που θα σου λύσει κάθε απορία. Στην εκπομπή Live News του Νίκου Ευαγγελάτου, η δημοσιογράφος Αναστασία Γιάμαλη προσπάθησε να κάνει τη δουλειά της και διάλογο με τον βουλευτή Νίκο Παπαδόπουλο του κόμματος Νίκη, για τον βανδαλισμό 4 έργων τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη (πλέον είναι στην Πινακοθήκη ως εικαστική παρέμβαση με τα έργα στο πάτωμα για να μείνουν ορατά τα ίχνη της βίας και του βανδαλισμού ως σύμπτωμα).
Γιατί έχει βήμα να πει την άποψή του, να αποκτήσει μεγαλύτερη δημοσιότητα και να μοιράσει σκοτάδι; Για να κάνουν νούμερα τηλεθέασης οι τηλεοπτικές εκπομπές. Το επιβεβαίωσε και η Αναστασία Γιάμαλη: «Ο κύριος έχει έρθει για να κάνει σόου».
Ο Νίκος Παπαδόπουλος δικαιολόγησε την πράξη του, χαρακτηρίζοντας τα έργα «διαβολικά περιττώματα». Βέβαια, η πραγματικότητα είναι εντελώς άλλη: Οι εικόνες που απεικονίζουν την Παναγία με κέρατα και τσιγάρο στο στόμα δεν εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη. Τα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη δεν ανήκουν στην μόνιμη Συλλογή της Πινακοθήκης. Για την περιοδική έκθεση Η σαγήνη του αλλόκοτου δεν σχεδιάστηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Η Αναστασία Γιάμαλη με κοινή λογική είπε ότι ό βανδαλισμός των 4 έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη είναι «λογοκρισία» και «βία». Και η τοποθέτηση της ήταν σαφέστατη: «Πιο παλιά ηταν οι Ναζί, που ξεκίνησαν με την εκφυλισμένη τέχνη, με το να απαγορεύουν αρχικά πίνακες, μετά έκαιγαν βιβλία και στο τέλος ανθρώπους».
Και, επειδή η Αναστασία Γιάμαλη συνομιλεί με την εποχή της (το 2025) είπε και κάτι άλλο προφανές σε μια υγιή μερίδα πολιτών: «Αν τον ένοιαζε τον κύριο Παπαδόπουλο το πώς περνάνε οι Έλληνες θα ασχολούνταν με άλλα θέματα και όχι με το τι εκθέτει η Εθνική Πινακοθήκη». ΣΩΠΑ. Ο βασιλιάς είναι γυμνός θα πω εγώ κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
Με περικοπή της βουλευτικής αποζημίωσης τιμωρήθηκε ο Νίκος Παπαδόπουλος, για τις ζημιές που προκάλεσε σε εκθέματα της Εθνικής Πινακοθήκης. Δηλαδή η Βουλή τον «έβαλε τιμωρία» για παραβίαση του του λεγόμενου κώδικα κοινοβουλευτικής δεοντολογίας, ο οποίος δεσμεύει τα μέλη της εθνικής αντιπροσωπίας σε συμπεριφορές που να μην πλήττουν το κύρος του Σώματος.
Ο Νίκος Παπαδόπουλος για ένα μήνα θα πάρει το 50% της βουλευτικής αποζημίωσης. Όχι άπαξ, για ένα μήνα.