Η Μαρία Σάκκαρη είναι η απόδειξη ότι ο μισογυνισμός του Ελληνάρα είναι αγιάτρευτη ασθένεια
- 9 ΙΟΥΛ 2024
Η Μαρία Σάκκαρη έπαθε κρίση πανικού όταν έφτασε στο νούμερο 3 του παγκόσμιου τένις. Αυτό είπε στη συνέντευξή της στον Σταύρο Θεοδωράκη. Δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στην πίεση, στις προσδοκίες που έβαζε η ίδια στον εαυτό της. Φοβόταν την ήττα. Δεν μπήκε με βύσμα στην κορυφή του παγκόσμιου τένις, δεν χρειάζεται ρουσφέτια και ετεροκαθορισμό. *Update: Το κείμενο γράφτηκε πριν τη δίκαιη ανακοίνωση του ονόματος της Αντιγόνης Ντρισμπιώτη- και την αποδοχή της- ως σημαιοφόρος της ελληνικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Η Μαρία Σάκκαρη και ο μισογυνισμός πίσω από την ελληνική σημαία
Γράφτηκαν πολλά, το όνομα Μαρία Σάκκαρη τρεντάρει εδώ και 2 μέρες στο X (πρώην Twitter). Γράφονται ακόμη χυδαία, ντροπιαστικά, ετεροντροπιαστικά, σεξιστικά tweets, status ακόμη και δημοσιογραφικά κείμενα που κάνουν λόγο για απευθείας ανάθεση, για «εθνική ερωμένη του φεουδαρχικού καθεστώτος» και για πολιτικά βύσματα από τους συνήθεις αστοιχείωτους κονδυλοφόρους και ανώνυμους μισογύνηδες.
Γιατί; Γιατί η Μαρία Σάκκαρη -ίσως- είναι η σημαιοφόρος της ελληνικής αποστολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού. Μαζί με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο. Είναι μια καταξιωμένη τενίστρια, έχει πάει 2 φορές σε grand slam. Εξαιρετική αθλήτρια, είναι η πρώτη Ελληνίδα που έφτασε στα ημιτελικά του Roland Garros. Γιατί βάλλεται η Μαρία Σάκκαρη; Είναι και σύντροφος του γιου του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Είναι απευθείας η ανάθεση στη Μαρία Σάκκαρη;
Οι σημαιοφόροι είναι μία γυναίκα κι ένας άντρας. Η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή συνεδριάζει σήμερα (9/7/2024) στις 18:30 και βάσει καταστατικού στέλνει τους κορυφαίους αθλητές της χώρας, με επιτυχίες σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Άρα, στους άνδρες η πρώτη επιλογή ήταν ο Μίλτος Τεντόγλου και στις γυναίκες η Κατερίνα Στεφανίδη ή η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη. Ο Τεντόγλου αρνήθηκε ευγενικά λόγω του πολύ φορτωμένου προγράμματος που έχει, αφού το αγώνισμά του ξεκινάει 10 μέρες μετά την Τελετή Έναρξης και θέλει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στον στόχο του χρυσού μεταλλίου. Η διαδικασία στην Τελετή Έναρξης κρατά περίπου 5-6 ώρες. Αυτή είναι η επίσημη δικαιολογία. Ανεπίσημα μάλλον έχει τους λόγους του. Και είναι σεβαστοί.
Αναρωτιέμαι τι έχει προσφέρει το ελληνικό κράτος στον Μίλτο Τεντόγλου (και όχι μόνο σε αυτόν) κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του;
Η 34χρονη Κατερίνα Στεφανίδη και η 40χρονη Αντιγόνη Ντρισμπιώτη (που εργάζεται ως σερβιτόρα στο οικογενειακό τσιπουράδικο) δεν έχουν τις καλύτερες σχέσεις με την ΕΟΕ μετά το θέμα με τα ηλικιακά κριτήρια που είχαν τεθεί για οικονομική ενίσχυση σε αθλητές που θα συμμετείχαν σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Κατερίνα Στεφανίδη μάλλον δεν θέλει να γίνει σημαιοφόρος. Αν με ρωτάς, είναι η πλέον ιδανική σημαιοφόρος. Για την ιστορία, όσες/οι έχουν κρατήσει ήδη τη σημαία σε τελετή Ολυμπιακών Αγώνων, αποκλείονται αυτόματα από τη διαδικασία. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν ακούστηκαν τα ονόματα του Λευτέρη Πετρούνια και της Άννας Κορακάκη. Θα μπορούσαν όμως να είναι οι παγκόσμιες πρωταθλήτριες της κωπηλασίας, Χριστίνα Μπούρμπου και Ευαγγελία Αναστασιάδου.
Η επόμενη επιλογή είναι ο πιο δημοφιλής αθλητής ή ο πιο πετυχημένος χωρίς ολυμπιακά μετάλλια. Η Μαρία Σάκκαρη (με αυτή την επαγωγική λογική) είναι η πλέον σοβαρή υποψηφιότητα για σημαιοφόρος.
Το να απαξιώνεις τις αθλητικές επιτυχίες της Μαρίας Σάκκαρη για τις προσωπικές της επιλογές σε κάνει σίγουρα σεξιστή.
Η Μαρία Σάκκαρη δεν αξίζει να είναι σημαιοφόρος είναι το πιο κοινό tweet στο τοξικό X. Μα η υποψηφιότητά της είναι απολύτως σωστή.
Είθισται οι σημαιοφόροι να είναι Ολυμπιονίκες. Αυτό έχουμε δει να συμβαίνει παραδοσιακά. Με βάση αυτό το σκεπτικό ούτε ο Γιάννης Αντετοκούνμπο μπορεί να κρατήσει την ελληνική σημαία. Κι όμως, ο συμβολισμός θα είναι εκκωφαντικό μήνυμα. Το παιδί των μεταναστών που ταλαιπωρήθηκε με ρατσισμό μέχρι να του δοθεί η ιθαγένεια χαμογελάει κρατώντας τη γαλανόλευκη. Είναι ένα μήνυμα σε όλους τους ακροδεξιούς.
Η Μαρία Σάκκαρη σίγουρα δεν είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας. Μένει μόνιμα στο Μόντε Κάρλο. Το θέμα του Sakkarigate είναι ταξικό και πολιτικό. Το άθλημά της είναι για προνομιούχους αθλητές και θεατές. Αυτό όμως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα σεξιστικά σχόλια που δέχεται. Η συζήτηση γύρω από το όνομά της είναι καθαρός, ατόφιος μισογυνισμός. Δεν κρύβεται. Ούτε στη μικροκλίμακα των social media. Που είναι πλέον αφόρητη. Κι η συζήτηση για τον μισογυνισμό της ελληνικής κοινωνίας είναι επίσης βαθιά πολιτικό ζήτημα. Και μας αφορά όλους.