Κουρής και Τοπαλίδου χωρίζουν λόγω βλασφημίας, σύμφωνα με την Εκκλησία. Έλα Παναγία μου
- 11 ΣΕΠ 2024
Φωτιά θα ρίξει ο Θεός να σε κάψει. Όχι, όχι, μην γελάς. Το εννοώ. Έχω και τα πειστήρια. Η κρίση στον γάμο του Νίκου Κουρή και της Έλενας Τοπαλίδου, που δεν ξέρουμε καν αν ισχύει ή όχι γιατί οι ίδιοι δεν έχουν ανακοινώσει κάτι σχετικό, είναι η απόδειξη που η εκκλησία έψαχνε για να μας τρίψει στα μούτρα. Ο Θεός βλέπει τα πάντα και τον νοιάζει η παραμικρή βλασφημία σου. Την έκανες; Θα την πληρώσεις. Ας τσεκάρω το ημερολόγιο να δω σε ποιον αιώνα ζούμε. 21ο λέει, να το αφήσω; Η εκκλησία τι λέει; Μάλλον θα πρέπει να το γυρίσω πίσω στον Μεσαίωνα.
Ο Νίκος Κουρής διέγραψε την ανάρτηση για τον γάμο του με την Έλενα Τοπαλίδου και την έκανε unfollow στο Instagram. Αυτή είναι η είδηση που κάνει από το πρωί τον γύρο του διαδικτύου στα lifestyle sites. Κι η εκκλησία βρήκε στις παραπάνω γραμμές την καλύτερη αφορμή για να μιλήσει για τη «βλασφημία» που τιμωρείται.
Ο τόπος ήταν το site ekklisia online κι ο άνθρωπος που ανέλαβε να βγάλει συμπέρασμα για τη σχέση ενός διάσημου ζευγαριού και γιατί μπορεί να περνά αυτή κρίση ήταν ο ιερέας Ιωάννης Γεωργακόπουλος. Αυτός σχολίασε την είδηση, κατέληξε ότι οι 2 ηθοποιοί παίρνουν σίγουρα διαζύγιο και «επεσήμανε τους λόγους της εξέλιξης», όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Οι λόγοι θα είναι αδιαμφισβήτητοι. Οι λόγοι θα του φανερώθηκαν με θεϊκή παρέμβαση.
«Ο Γάμος προυποθέτει ευλάβεια, ευσέβεια και πνευματικότητα. Όμως πάνω από όλα απαιτεί ήθος» επεσήμανε ο ιερέας και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη «βλασφημία» της Έλενας Τοπαλίδου που αποφάσισε αντί να πατήσει το πόδι του γαμπρού κατά τη διάρκεια του θρησκευτικού γάμου τους τον Δεκέμβριο του 2023 να σηκώσει το πόδι της ψηλά και με αυτό να αγκαλιάσει τον άντρα που κατά την εκκλησία έπρεπε να φοβήται.
Η εκκλησία απεφάνθη ότι Νίκος Κουρής και Έλενα Τοπαλίδου παίρνουν διαζύγιο λόγω βλασφημίας. Τι ντροπή!
«Προχώρησε σε μια βλάσφημη πιρουέτα μπροστά στο Ιερό, μπροστά στον Ιερέα κατά τη διάρκεια της Τελέσεως του Ιερού Μυστηρίου του Γάμου της σαν να ήταν σε κάποιο καμπαρέ, μη σεβόμενη την ιερότητα του χώρου», απεφάνθη ο ιερέας που σχολίασε την είδηση.
Κατά τον ιερέα οι άνθρωποι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει γάμος «την ασέβειά τους αυτή πληρώνουν σήμερα. Λογικό επακόλουθο το διαζύγιο μετά την βλάσφημη πιρουέτα της στην Εκκλησία».
Δεν ξέρω για σένα, εγώ μένω άφωνη μπροστά στο απροσπέλαστο χάσμα που νιώθω με αυτά τα λόγια που παρουσιάζουν μία ένωση αγάπης ως το προπύργιο της αμαρτίας, που τελικά τιμωρήθηκε.
Χάσμα που προκύπτει από το γεγονός ότι πιστεύω στην αγάπη, αυτή που κατά τον Απόστολο Παύλο: «είναι μακρόθυμη, είναι αγαθή και ωφέλιμη· η αγάπη δεν φθονεί· η αγάπη δεν καυχιέται, δεν επαίρεται, δεν ασχημονεί, δεν ζητά το συμφέρον της, δεν παροξύνεται, δεν σκέφτεται το κακό, δεν χαίρεται με την αδικία, αλλά συγχαίρει την αλήθεια· ανέχεται τα πάντα, πιστεύει τα πάντα, ελπίζει τα πάντα, υπομένει τα πάντα».
Χάσμα γιατί αν εγώ πιστεύω σε αυτή την αγάπη κι αυτός ο ιερέας πιστεύει επίσης σε αυτή την αγάπη δεν μπορώ να καταλάβω από πού προέκυψαν τα μαθήματα εκδίκησης που μας δίδαξε όλους με την παρέμβασή του. Ένα ζευγάρι, ακόμα κι αν τα μέλη του είναι δημόσια πρόσωπα, χρειάζεται τον σεβασμό μας στην ιδιωτικότητά του. Δεν χρειάζεται να το περιφέρουν ως «παράδειγμα προς αποφυγή» με χυδαιότητα. Δεν χρειάζεται τίποτα απ’ όλα όσα είπε ο ιερέας.
Ας μιλήσουμε για την πνευματική κακοποίηση
H πνευματική κακοποίηση (spiritual abuse) σύμφωνα με το WebMD, είναι κάθε προσπάθεια να έχεις εξουσία και έλεγχο σε κάποιον χρησιμοποιώντας τη θρησκεία, την πίστη ή τα πιστεύω του. Ανάμεσα στις τακτικές της είναι αυτός που την ασκεί να χρησιμοποιεί τις γραφές ή τις θρησκευτικές πεποιθήσεις για να σε εξευτελίσει ή να σε ντροπιάσει. Επιπλέον μπορεί να τις χρησιμοποιεί για να σε χειριστεί ή να σε εκφοβίσει.
Έρευνα του πανεπιστημίου του Bournemouth το 2018 είχε βρει ότι 2/3 Χριστιανών που συμμετείχαν σε αυτή ένιωσαν ότι είχαν υποστεί πνευματική κακοποίηση, παρόλο που ο όρος παραμένει ακόμα αρκετά ασαφής.
«Τα βασικά χαρακτηριστικά της πνευματικής κακοποίησης που εντοπίστηκαν ήταν ο εξαναγκασμός και ο έλεγχος, η χειραγώγηση και η πίεση ατόμων, ο έλεγχος μέσω της κακής χρήσης θρησκευτικών κειμένων και των γραφών και η παροχή μιας “θεϊκής” λογικής για τη συμπεριφορά», επεσήμανε η έρευνα. Το 1/3 των συμμετεχόντων είχε ισχυριστεί ότι η χριστιανική εκκλησία στην οποία συμμετείχε είχε πολιτική που περιλάμβανε την πνευματική κακοποίηση και 2/3 σημείωσαν ότι ήξεραν που να απευθυνθούν για βοήθεια.
Η έρευνα κατέληγε στο ότι χρειάζονται περισσότερες πολιτικές και μεγαλύτερη κατανόηση για τα χαρακτηριστικά της πνευματικής κακοποίησης κι ότι οι ηγέτες των εκκλησιών θα έπρεπε να εκπαιδευτούν περαιτέρω πάνω στο ζήτημα.
Ο Νίκος Κουρής έσβησε το post για τον γάμο του και έκανε unfollow τη σύζυγό του από το Instagram. Το τι μπορεί να τον οδήγησε σε αυτή την κίνηση το ξέρει ο ίδιος και η σύζυγός του. Η εκκλησία πάντως δεν το ξέρει σίγουρα.
Το να θέλει η εκκλησία να ενισχύσει κάθε αρνητικό συναίσθημα ή να χρησιμοποιήσει το παράδειγμα της σχέσης 2 προσώπων που έτυχε να είναι διάσημοι για «παραδειγματισμό» των υπολοίπων, σίγουρα δεν είναι «χριστιανικό». Είναι το λιγότερο ανεύθυνο.
«Από τη στιγμή που ανακοινώσαμε τον γάμο μας, μέχρι και αυτό το στιγμιότυπο που είδατε, έχουμε ακούσει πάρα πολλά πράγματα. Επειδή έχω πολύ μεγάλη εμπειρία σε αυτά και το λέω στην Έλενα συνεχώς. Εκείνη το έκανε, επειδή η Έλενα είναι η Έλενα. Το έκανε με χαρά, ούτε ήθελε να προσβάλλει κανέναν, ούτε θεωρώ ότι προσέβαλε κανέναν. Είναι πολύ προσωπικό πράγμα, ούτε έκανε κάτι κακό. Βεβαίως μπορεί κανείς να σκεφτεί ό,τι θέλει.
Εγώ σκέφτομαι ποια είναι η ανάγκη σου, όταν κάτι σε προσβάλλει να βγεις να πεις ότι σε προσβάλλει. Αυτό είναι το θέμα μου. Αν κάτι σε προσβάλλει γιατί το λες. Η Έλενα έκανε κάτι, όχι επειδή είναι χορεύτρια, αλλά είναι ένα παιδί και ήταν τόσο χαρούμενη και αστεία, κοιτούσε την εκκλησία σαν να έβλεπε τον κόσμο πρώτη φορά. Ήταν κάτι σαν κοσμογονία σαν την Έλενα.
Η Έλενα διατηρεί αυτήν την παρόρμηση σε βαθμό σοκαριστικό γιατί δεν πιστεύεις ότι ένας ενήλικος άνθρωπος μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι. Αυτή της η αντίφαση είναι όλη της η γοητεία. Δεν έχει καμία πρόθεση να προσβάλλει κανέναν, έχει βαθιά πίστη, ήταν μόνο μια υπόκλιση σε αυτό που λέγεται μυστήριο του γάμου. Επειδή είναι ευαίσθητη και δε θέλει να προκαλεί, μου είπε “ίσως δεν έπρεπε να το κάνω”», είχε πει ο Νίκος Κουρής γι’ αυτή την κίνηση για την οποία τότε οι lifestyle εκπομπές είχαν εγείρει θέμα περί σεβασμού του χώρου της εκκλησίας.
Ξεχνούσαν και ξεχνούμε ότι η εκκλησία θα έπρεπε να είναι χώρος αγάπης και αποδοχής. Χώρος όπου ο άνθρωπος γιορτάζεται κι όχι κατηγορείται, ούτε τιμωρείται. Χώρος όπου αρκεί όσοι ενώνονται με τα δεσμά του γάμου να σέβονται ο ένας τον άλλο είτε είναι μαζί είτε χώρια. Κι αυτό θα έπρεπε να μας είναι αρκετό για να σιωπήσουμε.