OPINIONS

MAD VMA 2022: Η κατάρρευση της ελληνικής «μόδας» στο χαλί

PAPADAKIS PRESS/ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ

Τι είμαστε σαν χώρα τελευταία προσπαθώ να καταλάβω. Δηλαδή, καθημερινά προσπαθείς να κάνεις ό,τι μπορείς για να αποφύγεις τα νέα, γιατί δεν αντέχεται αυτή η αδικία. Δεν αντέχεις να βλέπεις την κακοποίηση (σωματική ή λεκτική) απέναντι στις γυναίκες. Τις αμέτρητες πια, γυναικοκτονίες και το πώς δεν υπάρχει ουσιαστική λύτρωση για όλες αυτές τις αδικίες. Έχεις, λοιπόν, σε ένα-δυο μέρη να στραφείς: στη μουσική, στη μόδα, στον χορό, στη showbiz ή στο gossip -γιατί είναι κι αυτό ένα μέσο διαφυγής. Ό,τι γουστάρει ο καθένας περισσότερο, με αυτό ασχολείται. Αλλά όχι. Στην Ελλάδα, ούτε αυτό έχουμε. Ό,τι προσπαθούν οι επαγγελματίες στο είδος τους να κάνουν, έρχονται μερικοί άγνωστοι του είδους, που νιώθουν ότι έχουν το δικαίωμα, να διεκδικήσουν φήμη. Στις πλάτες της σκληρής δουλειάς άλλων, θέλουν να δειχθούν. Θέλουν να δείξουν ότι ξέρουν, αλλά δεν ξέρουν τίποτα στην πραγματικότητα. Το μόνο που ξέρουν είναι κακότροπα να κοπιάρουν τα μουσικά styles, τη μόδα, τις «ταυτότητες» σχεδόν, άλλων. Αυτό συνέβη χθες στο κόκκινο χαλί των Mad Video Music Awards 2022, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Εκτός από το τραγικό συμβάν βίας στη σκηνή του θεσμού, μια παρόμοια αντιμετώπιση υπήρχε και στις εμφανίσεις.

Οι εμφανίσεις στο χαλί των Mad Video Music Awards 2022 δεν θύμιζαν με τίποτα τη σκληρή δουλειά των Ελλήνων δημιουργών που με κόπο προσπαθούν να αποδείξουν ότι είμαστε «εδώ» και είμαστε ισάξιοι των διεθνών σχεδιαστών. Τίποτα στις εμφανίσεις αυτών των ανθρώπων, δεν εξέφραζε την αληθινή, ελληνική μόδα. Όλα ήταν τόσο fake.

Η ανύπαρκτη μόδα στο χαλί των MAD VMA 2022

Μέρος της δουλειάς μου είναι να μιλάω με τους Έλληνες/ίδες designers. Αυτό σημαίνει ότι έχω κουβεντιάσει με πολλούς φτασμένους, έχω ανταλλάξει απόψεις με τα νεότερα creative minds αυτής της χώρας και τίποτα απ’ όλα αυτά που εγώ και πολλοί από εμάς ορίζουμε ως «ελληνική μόδα», δεν υπήρχε στο χαλί των MAD VMA 2022. Τίποτα δεν θύμιζε την ελληνική μόδα, έτσι όπως την γνωρίζουμε. Μέσα από τις αναφορές της στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας. Την προσοχή στον σχεδιασμό και την κατασκευή ρούχων. Μέσα από τον κόπο που καταβάλλουν πολλοί με στόχο τη μοναδικότητα.

Στις εμφανίσεις των Mad Video Music Awards 2022, έλειπε το βασικότερο: ταυτότητα. Έλειπε sophistication. Έλειπε σοβαρότητα. Και για να είμαι ξεκάθαρη, η σοβαρότητα δεν προέρχεται από συντηρητικά ρούχα. Το να φοράς σέξι ρούχα, δεν σημαίνει έλλειψη σοβαρότητας. Η σοβαρότητα και ο δυναμισμός ενός ανθρώπου με τα ρούχα που φοράει, προκύπτει από την προσωπικότητα του καθενός. Το αν, δηλαδή, κάποιος φοράει κάτι γιατί τον εκφράζει, γιατί προκύπτει αβίαστα, γιατί τον ευχαριστεί. Όχι για να δειχθεί. Ήταν απειροελάχιστες αυτές οι περιπτώσεις στο χαλί των Mad Video Music Awards.

Σε αυτό που δεν στερήθηκε η «μόδα» που είδαμε, ήταν στην προσπάθεια. Στην προσπάθεια να είμαστε κάποιοι άλλοι. Σαν να μην είναι αρκετό να είσαι η Κέλλυ Νόβακ, αλλά να πρέπει να είσαι η Κέλλυ που μιμείται το στιλ της Rihanna. Γιατί μόνο έτσι είμαστε μάλλον αρκετοί. Όταν μέσω του στιλ μας, υποδυόμαστε κάποιον άλλον, εκτός από τον εαυτό μας.

Πού είναι ο χαρακτήρας; Πού είναι η προσωπική αισθητική; Πού είναι η προσωπική άποψη για τη μόδα; Υπάρχει; Αν δεν υπάρχει it’s OK. Δεν είμαστε όλοι γι’ αυτό. Φόρα κάτι άλλο, ακόμα κι αν δεν είναι της μόδας. Εκπροσώπησε όμως, αυτό που είσαι 100%.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ένα απογοητευτικό, κόκκινο χαλί. Σε ένα χαλί που γιορτάζει τη μουσική και τη μόδα, εδώ και τόσα χρόνια, και στο οποίο έχουμε δει να περπατάνε μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής, μουσικής βιομηχανίας, μεταξύ άλλων. Είναι στενάχωρο, λοιπόν, να βλέπεις την έλλειψη φαντασίας σε μια περίσταση σαν αυτή.

Η μόδα για πολλούς από εμάς είναι η διαφυγή μας, είναι κάτι που μας δίνει χαρά. Που μας εμπνέει και που μας κάνει περήφανους για τους νέους-παλιούς σχεδιαστές, για τους στιλίστες με όραμα, για τις προσωπικότητες που εκφράζονται μέσα από αυτές τις εμφανίσεις.

Στα φετινά Mad Video Music Awards 2022, έλειπαν όλα αυτά. Μια ευκαιρία που πήγε χαμένη.

Exit mobile version