Μπράβο Ρούλα, πλήξαμε
- 17 ΑΠΡ 2016
To κρασί έχει ήδη μπει στα ποτήρια, τα φώτα έχουν χαμηλώσει και ο καναπές έχει ήδη αρχίσει να βουλιάζει στις δύο θέσεις που έχουμε επιλέξει απέναντι από την τηλεόραση ο Αλέξης κι εγώ. Οι προμήθειες βρίσκονται στο ψυγείο (παγωμένο κρασί, παγωτό και πίτσα), η καρδιά σφυροκοπάει ήδη από τις και μισή. Η Ρούλα Κορομηλά θα ξαναβγεί στην ελληνική τηλεόραση στις εννέα παρά τέταρτο και μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες αποχής της, το πανελλήνιο καθηλώθηκε σύσσωμο για να παρακολουθήσει την αναγέννηση του πρώτου μεγάλου, τηλεοπτικού, βραδινού show, ''Μπράβο Ρούλα''.
Μετά από φαμφάρες, 148 τρέιλερ, ”είστε έτοιμοι;” και ”επιστρέφει”, ένας dj με μάσκα εξωγήινου και αρκετοί χορευτές εμφανίστηκαν στο πλατό του νέου σόου του καναλιού Έψιλον και γέμισαν την εισαγωγή με το Ego του Willy William για να δώσουν τη σκυτάλη στον Τάκη Ζαχαράτο.
”Μπράβο σας που είστε εδώ”, είπε ο Τάκης στο κοινό για να αποθεώσει τη φίλη του που συγκίνησε, συγκινήθηκε και συγκινεί και συγκινείται, την ”καλή του νεράιδα”, Ρούλα Κορομηλά. Η πάλαι ποτέ βασίλισσα της ελληνικής τηλεόρασης εμφανίστηκε μέσα από ένα σκηνικό που άνοιξε στα δύο, ενώ έπαιζαν κινούμενα screen savers των Windows και ένα ολόγραμμα της ίδιας φτιαγμένο από παλιές της φωτογραφίες.
Η αλήθεια είναι πως πρώτη φορά ακούσαμε στο ”’Μπράβο” το ”καλωσήρθατε”, σε τόσο πεσμένους τόνους. Η παλιά Ρούλα χόρευε, ούρλιαζε και η φωνή της άγγιζε οκτάβες που σε έκαναν να χαμηλώσεις το volume χωρίς δεύτερη σκέψη. Αυτοί οι ήχοι έλειπαν – ευτυχώς από την σημερινή πρεμιέρα. ”Με βοηθάει πολύ αυτό”, έλεγε η ίδια στον κόσμο που ζητωκραύγαζε, προκειμένου να της φύγει το άγχος. Αυτή ήταν ίσως και η μόνη διαφορά από το Μπράβο που μεσουρανούσε στη δεκαετία του 90.
Λίγο πριν προλάβουμε να σχολιάσουμε το σατέν κοστούμι της, το ολοκαίνουριο πρόσωπό της και την ταπεινότατη είσοδό της, ακούστηκε μια γνώριμη – για τις Ρουβίτσες – μελωδία και ο Σάκης εμφανίστηκε για πέντε προκειμένου να ευχαριστήσει την παρουσιάστρια και φίλη του, να της ευχηθεί «καλή επιτυχία» και να κάνει ένα διακριτικότατο lipsync στο δικό του ”Ξανά”, ενώ η Ρούλα του έσφιγγε το χέρι μη μπορώντας να πιστέψει αυτή την έκπληξη εκτός σκαλέτας της εκπομπής. Λίγα λεπτά μετά δικαιολογήθηκε, λέγοντας πως κάτι είχε καταλάβει.
Το μνημόσυνο στα 90’s συνεχίστηκε με τον Γιάννη Πλούταρχο. Το ”καλύτερο παιδί” είχε την τύχη – αφού αποθέωσε την παρουσιάστρια και φίλη του – να παρακολουθήσει τη ζωή του σε σκετσάκι, με ηθοποιούς να παριστάνουν τον ίδιο και την οικογένειά του στα πρώτα βήματα της ζωής του. Ακολούθησε ίσως ο πιο βαρετός και πεταμένος τηλεοπτικός χρόνος, με τον Γιάννη Πλούταρχο να αφηγείται μια ιστορία που δεν κορυφώθηκε ποτέ με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τον ανάπηρο παππού του: ενσταντανέ που έκανε τη Ρούλα να ξεκαρδιστεί από τα γέλια και το κοινό να τους χειροκροτά. Σε όλη αυτή τη διάρκεια, εγώ και ο Αλέξης, ο Αλέξης κι εγώ ανταλλάζαμε άβολα βλέμματα, ενώ ένα αμήχανο μειδίαμα δεν έλεγε να φύγει από τα απεγνωσμένα πρόσωπά μας.
Το κοινό είχε ενθουσιαστεί. Εμείς απορούσαμε. Η μόνη λογική εξήγηση είναι πως όσοι τηλεοπτικοί δέκτες έδειχναν ”έψιλον”, ανήκουν σε ανθρώπους που έβλεπαν την τότε εκπομπή και σήμερα πρέπει να ανήκουν σε ένα ηλικιακό φάσμα το οποίο δεν έχει ιδέα τι είναι το 4G της Wind το οποίο ευχαριστούσε συνεχώς η Ρούλα Κορομηλά για την ποιότητα των συνδέσεών της με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Τα ασυγκράτητα χασμουρητά της τρελοπαρέας του Σαββάτου (εμένα και τον Αλέξη λέω), δεν μπόρεσαν να σταματήσουν ούτε η πίτσα, ούτε κάτι γαβάθες παγωτού. Η Ελένη Φουρέιρα η οποία λικνιζόταν εκείνη τη στιγμή στην εκπομπή, ήταν μια όαση μπροστά στην δύσκολη νύχτα που προβλεπόταν. Πέρασε μια ώρα μέχρι να πέσουν οι πρώτες διαφημίσεις: ως τότε είχαμε δει ακόμα και την Kovacs και έναν Τούρκο υποψήφιο της Eurovision με στίχους του Νεκτάριου Τυράκη – πολύ καλού φίλου της Ρούλας. Η ευγνωμοσύνη μας για το διαφημιστικό διάλειμμα εκφράστηκε με έναν τεράστιο αναστεναγμό ανακούφισης και refill σε κρασί και παγωτό. Είχε και συνέχεια. ΠΟΛΛΗ συνέχεια.
Fast Forward στην υπόλοιπη εκπομπή
Επιστρέφοντας από τις διαφημίσεις, έχουμε απορήσει και φιλοσοφήσει αρκετά πάνω στα όρια του μαζοχισμού της ανθρώπινης φύσης, για να μας υποδεχτεί μια παιδική χορωδία, συνδέσεις με Καλαμάτα και Κρήτη, διαφήμιση για μια κρέμα προσώπου, ο Γιάννης Πλούταρχος να ερμηνεύει τις επιτυχίες του και η Ελένη Φουρέιρα σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση. Ακολούθησε η Ελεονώρα Μελέτη, ο Γιάννης Πλούταρχος που πρέπει να τραγούδησε όλο το πρόγραμμά του από τα μπουζούκια, μια ανερχόμενη τραγουδίστρια στο πιο σκοτεινό πλάνο στην ιστορία της τηλεόρασης («άμα είσαι ταλαντούχα να λάμψεις από μόνη σου χρυσή μου»), διαγωνισμός τραγουδιού ανάμεσα σε αγρότες και ζαχαροπλάστες και το μαρτύριο δεν έλεγε να τελειώσει.
Εμείς έχουμε βυθιστεί στον καναπέ απαρηγόρητοι. Αναρωτιόμαστε αν η ζωή μας είναι τόσο μίζερη ή αν αυτή είναι η απέλπιδα προσπάθεια της ελληνικής τηλεόρασης να γίνει ενδιαφέρουσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το comeback της Ρούλας Κορομηλά έγινε – χωρίς τον καφέ Βravo στους χορηγούς, όπως είχαμε υποθέσει αρχικά λόγω της γραμματοσειράς που είχε επιλεγεί για την αφίσα – κι εγώ έκανα mental picture τους τηλεθεατές να παραπαίουν και να πέφτουν από καναπέδες οληνυχτίς ,περιμένοντας την Ρούλα να κάνει τη διαφορά. Όμως όχι, το Μπράβο ήταν ακόμα το ίδιο, τα σκηνικά πανάκριβα μεν, κακόγουστα δε, όπως και το γεγονός ότι οι ιθύνοντες του καναλιού έστειλαν ανθοδέσμες στην παρουσιάστρια κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας της (φυσικά θυμήθηκα την ξαδέρφη του Φώτη από το ”Παραπέντε” που έστελνε ανθοδέσμες στον εαυτό της στην πρεμιέρα της). Δεν ξέρω τι θα δείξουν τα νούμερα, αλλά υποθέτω πως η πιο καλτ αναβίωση τηλεοπτικού προγράμματος σίγουρα παίρνει τα πρωτεία στην βαρεμάρα και το ακριβό κιτς.
Υ.Γ. Το φινάλε δεν το είδα γιατί ο οικοδεσπότης μου κοιμήθηκε και θεώρησα πιο ευγενικό να αποχωρήσω.