OPINIONS

Next Top Model: Ιστορίες καθημερινής (πλαστικής) τρέλας

Τηλεοπτική λούπα, σίγουρη. Τηλεοπτική λούμπα, θα δείξει. Η τηλεόραση του 2018 επιστρέφει στα παλιά και δοκιμασμένα και θέλει να δώσει νέα πνοή σε concepts ήδη γνωστά στο ελληνικό κοινό. Σχεδόν μία δεκαετία μετά (το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις 12 Οκτωβρίου 2009) το Next Top Model αναζητά εκείνα τα κορίτσια που θα οργώσουν τις πασαρέλες και θα γεμίσουν τις σελίδες των περιοδικών. Βίκυ Καγιά, η παλιά. Ηλιάνα Παπαγεωργίου, η τηλεοπτική. Δημήτρης Σκουλός, ο επικοινωνιακός. Άγγελος Μπράτης, το κρυφό χαρτί.

10 χρόνια μετά και μπόλικα realities στην πλάτη μας, η κριτική επιτροπή ξέρει πως αυτό που πρέπει να κάνει είναι να προκαλέσει με λέξεις και πράξεις. Η οδηγία ήταν ξεκάθαρη: Να είστε άνετοι και να τα λέτε. Φορά μαύρο τζιν, μαύρο φανελάκι και ψηλοτάκουνα πέδιλα. Η Ιωάννα Μπέλλα περπατά με αργά βήματα προς το μέρους τους και επιφωνήματα έκπληξης ακούγονται από τα ανοιχτά μικρόφωνα. Εκθειάζουν την ομορφιά της και της ζητούν να έρθει κοντά. Η Βίκυ Καγιά την ρωτά τι έχει κάνει πάνω της και η υποψήφια απαντά πως έχει φτιάξει το στήθος, τα χείλια και έχει βάλει βλεφαρίδες. Άρχισαν τα όργανα, σήκω από τη θέση σου. Το μήνυμα δόθηκε.

 

Εδώ θα πέσουν κορμιά για την τηλεθέαση. Δριμεία κριτική για τις πλαστικές επεμβάσεις και για τη μη αποδοχή της φυσικής ομορφιάς με παρεμβάσεις που αλλοιώνουν τα χαρακτηριστικά. Τα βιογραφικά φαντάζομαι θα συμπεριλάμβαναν φωτογραφίες των υποψηφίων. Επίσης, πάλι φαντάζομαι, πως από τις 3.000 αιτήσεις θα έγινε ένα πρώτο ξεσκαρτάρισμα ώστε να βρεθούν οι επικρατέστερες μπροστά στην επιτροπή. Μοιραία αντιλαμβάνεται κανείς πως οι κοπέλες επιλέχθηκαν πολύ προσεκτικά ώστε να δημιουργηθεί θόρυβος.

Η Ιωάννα Μπέλλα αφού δάκρυσε άκουσε πως εξαιτίας των χειλιών της αλλά και του στήθους της δεν μπορεί να περάσει στην επόμενη φάση γιατί πάνω σε αυτή τη βάση δε θα μπορούν να δουλέψουν. Όσο κι αν περίμενες το διαφημιστικό διάλειμμα για να τελειώσει το μαρτύριό της, αυτό δεν ερχόταν. Αντίθετα, τα λεπτά περνούσαν κι εκείνη στεκόταν με μαγιό και γόβες μπροστά τους, όσο ο φακός ζούμαρε στο κλαμένο πρόσωπό της. Υπήρξαν κι άλλα τέτοια παραδείγματα στο πρώτο επεισόδιο των auditions, δε θεωρείται μεμονωμένο γεγονός ώστε να στηλιτευθεί η πλαστική ομορφιά.

Ένα θα αρκούσε, η αλήθεια είναι. Το μήνυμα θα περνούσε, θα ήταν ηχηρό και πολύ εύγλωττο. Δυστυχώς, η στάση τους αποτελεί υποκριτικό τερτίπι που στόχο έχει την τηλεθέαση κι όχι να ταρακουνήσει τα νεαρά κορίτσια ώστε να μην καταφεύγουν στο νυστέρι, αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος. Από την άλλη τα σχόλια στο Twitter υποδέχονται τη στάση τους πολύ θετικά. Άκομψος ο τρόπος αλλά μήπως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα;

 

 

 

 

 

Μέσα στην ξεκάθαρη παρανόηση του όρου της διαφορετικότητας και της υπο-κριτικής για τις πλαστικές επεμβάσεις κάποια κορίτσια ίσως σκεφτούν δύο φορές πριν βάλουν υαλουρονικό στα χείλη της, πριν αυξήσουν το cup του στήθους τους και πριν λεπτύνουν τα ρουθούνια τους, εφόσον δε συντρέχει λόγος ιατρικός. Το να νιώθεις ωραία με τον εαυτό σου απέχει χιλιόμετρα από το θέλεις να μοιάσεις στις influencers του Instagram.

Τα social media, ως καταλύτης στην αύξηση των αισθητικών επεμβάσεων κυρίως με την δημοσιοποίηση παρόμοιων επεμβάσεων από επώνυμους οι οποίοι λειτουργούν σαν πρότυπα για πολλούς ανθρώπους. Μη ρεαλιστικές προσδοκίες, σε αυτό το σημείο έγκειται το πρόβλημα. Η άνθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνδέεται με την αύξηση των επεμβάσεων πλαστικής χειρουργικής, σύμφωνα με το βρετανικό Συμβούλιο Βιοηθικής, το οποίο ζητάει κρατική παρέμβαση για να προστατευθούν οι νέες και οι νέοι από την επιθετική εκμετάλλευση των ανασφαλειών τους.

Το Συμβούλιο Βιοηθικής υποστήριξε ότι πρέπει να απαγορευθεί η διενέργεια επεμβάσεων για μη ιατρικούς λόγους σε άτομα κάτω των 18, εκτός αν έχει προηγηθεί συνεδρίαση ομάδας γιατρών και ψυχολόγων. «Τα άτομα κάτω των 18 δεν είναι δυνατόν απλώς να ανοίγουν μια πόρτα και να κάνουν πλαστικές επεμβάσεις», σημείωσε το Συμβούλιο. Το συμβούλιο εξέτασε τους παράγοντες που εντείνουν το άγχος των ανηλίκων γύρω από την αυτοεικόνα τους και απέδωσε σημαντικές ευθύνες στην άνθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία οι φωτογραφίες σχολιάζονται θετικά ή αρνητικά και στην ενασχόληση με τη ζωή των διασημοτήτων, των οποίων οι «πειραγμένες» φωτογραφίες δημιουργούν μη ρεαλιστικές προσδοκίες.

 

45,5% το ποσοστό τηλεθέασης στο γυναικείο κοινό 18-24. Αυτό ήθελαν να δουν κι αυτό τους προσέφεραν. Είχαν ανάγκη από πρότυπα ομορφιάς που δε θυμίζουν την Kim Kardashian και τους δόθηκε απλόχερα η χαρά να δουν να περνά η Ναταλί Φιλίππου με ύψος 1,55 και μότο «δήλωσα συμμετοχή για να σπάσουμε τα στερεότυπα». Βολικό; Πολύ. Στην επόμενη φάση και η Ξανθή Τζερεφού που μπήκε στην κατηγορία των plus size, χωρίς αυτό να την ικανοποιεί και ιδιαίτερα.

 

Ο διάλογος

-Ήρθα να αποδείξω ότι η διαφορετικότητα δεν είναι κάτι άσχημο. Θεωρώ ότι η μόδα εξελίσσεται και θέλω να βάλω κι εγώ το λιθαράκι μου σε αυτό. 

-Σε ποια κατηγορία μοντέλων ανήκεις;

-Plus size (δυσανασχέτηση). Δεν είμαι το συνηθισμένο μοντέλο αλλά μου αρέσει που δεν είμαι.

-Και ποιο είσαι λοιπόν;

-Το λίγο διαφορετικό. Δε μου αρέσει να βάλω ταμπέλα στο τι είμαι.

-Κάπου πρέπει να σε κατατάξουμε για να κάνεις δουλειές.

-Ας πούμε, plus size.

Το σχόλιο στην κάμερα

Δηλαδή στα measurements κολλά; Μοντέλο το ένα, μοντέλο και το άλλο. Πρέπει ας πούμε να έχει και το δίπλα; Δε θεωρώ πώς δεν ξέρω τι είμαι. Έχω 2-3 κιλά παραπάνω, που δεν τα θεωρώ παραπάνω και με θεωρώ κανονική.

Η ατάκα της Ηλιάνας Παπαγεωργίου

Όπως πολλά κορίτσια, δεν έχει καταλάβει, δεν έχει ξεκαθαρίσει, δε θέλει να ξέρει ότι είναι plus size; Μα, πώς προσβάλλεσαι κι έρχεσαι εδώ να δείξεις ότι είσαι διαφορετική. Άρα, δεν έχεις αγκαλιάσει τον εαυτό σου, δεν ξέρεις τι σου γίνεται.

Η ατάκα του Άγγελου Μπράτη

Διατροφολόγος είναι, ας κάνει κάτι.

Κι όλα έδεσαν γλυκά. Εμείς οι ίδιες δεν είμαστε ακόμα έτοιμες να αποδεχθούμε τους εαυτούς μας και να μας αγαπήσουμε ως τέλεια ολοκληρωμένες. Το Next Top Model δεν είναι ένα τηλεοπτικό show που θα φέρει την επανάσταση στον τρόπο που αντιμετωπίζεται η γυναικεία ομορφιά. Κι αν προσπάθησε, απέτυχε ήδη από το πρώτο επεισόδιο. Ε, κύριε Μπράτη;

Exit mobile version