OPINIONS

Ο οίκος Balenciaga θα παρουσιάσει το πρώτο του show, μετά το σκάνδαλο της εορταστικής καμπάνιας

Launchmetrics Spotlight

Σχεδόν 4 μήνες μετά το μεγάλο σκάνδαλο Balenciaga που σόκαρε όλο τον κόσμο και έκανε ακόμα και όσους αδιαφορούν για τη μόδα να έχουν γνώμη για το ζήτημα, ο οίκος θα παρουσιάσει το πρώτο του show.

 

Διατηρώντας τις παλιές, καλές του συνήθειες, ο οίκος θα είναι μέρος του προγράμματος της Εβδομάδας Μόδας Παρισιού, όπου ο Balenciaga παρουσιάζει κάθε σεζόν τις συλλογές του. Σύμφωνα με το stylenotcom., το οποίο ανακοίνωσε τα νέα μέσω του Instagram, η 5η Μαρτίου είναι η μέρα που το γνωστό brand και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Demna, θα κάνουν τη μεγάλη τους επιστροφή.

Αυτό πρόκειται να είναι το πρώτο show του οίκου μετά το σκάνδαλο της εορταστικής καμπάνιας Balenciaga, η οποία παρουσίαζε ανήλικα παιδιά να κρατάνε λούτρινα κουκλάκια τα οποία είχαν μώλωπες και φορούσαν αξεσουάρ που θεωρήθηκαν BDSM εξοπλισμός. Απ’ ό,τι φαίνεται, ο οίκος είναι έτοιμος να επιστρέψει στην κανονική ροή του προγράμματός του, αφού ακύρωσε ήδη την παρουσίαση της Spring 2023 Couture συλλογής που ήταν να λανσάρει στην Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής, που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου. Η επιστροφή του οίκου Balenciaga, φαίνεται σαν τη σωστή επιλογή, μιας και το brand, αλλά και ο ίδιος ο Demna έχουν απολογηθεί για την καταστροφική, εορταστική καμπάνια.

Τι συνέβη με τις καμπάνιες Balenciaga που έκαναν όλους να «ακυρώσουν» το label

Όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ο οίκος Balenciaga κυκλοφόρησε την εορταστική καμπάνια με τα ανήλικα παιδιά να ποζάρουν σε έναν ακατάλληλο περιβάλλον. Η κριτική ξεκίνησε όταν πολλοί θεώρησαν ότι δεν θα έπρεπε να φωτογραφίζονται παιδιά, ενώ περιτριγυρίζονται από sex toys και BDSM αξεσουάρ, κάτι που έκανε πολλούς να θεωρήσουν ότι το brand προμοτάρει την παιδική πορνογραφία. Και ενώ, φυσικά, οι εικόνες ήταν το λιγότερο αχρείαστες, η καμπάνια άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Πολλοί, μάλιστα, άρχισαν να ισχυρίζονται ότι ο οίκος Balenciaga έχει εμπλακεί στη σεξουαλική, παιδική κακοποίηση, όταν σε μια διαφορετική καμπάνια του brand, για την Couture Fall 2022 συλλογή, σε φωτογραφίες βρέθηκαν έγγραφα του Ανώτατου Δικαστηρίου των Η.Π.Α τα οποία σχετίζονταν με μία υπόθεση με έναν νόμο περί παιδικής πορνογραφίας.

Όλα οδήγησαν σε μια θύελλα αντιδράσεων, αλλά και σε πολλές θεωρίες που κατηγορούσαν τον οίκο, χωρίς αποδείξεις ή καταγγελίες. Φυσικά, και οι καμπάνιες ήταν αποτέλεσμα μιας πολύ κακής διαχείρισης των projects αυτών, και δεν θα έπρεπε να έχουν δει το φως της ημέρας. Αλλά, μεταξύ μας τώρα, υπάρχουν χειρότερα σκάνδαλα στη βιομηχανία της μόδας, που αξίζουν την προσοχή του κόσμου, από το σκάνδαλο Balenciaga. Ο οίκος και ο σχεδιαστής, από τότε έχουν απολογηθεί για τα συμβάντα, κρατώντας, μέχρι και τώρα, τις αποστάσεις τους από τον χώρο της μόδας. Τέσσερις μήνες μετά όμως, ήρθε η ώρα να επιστρέψει ο οίκος στις πασαρέλες και να αφήσουμε πίσω μας όλο αυτόν τον κακό χαμό που δημιούργησαν οι αχρείαστες αυτές φωτογραφίες. Καταγγελίες περί παιδικής πορνογραφίας δεν υπήρξαν ποτέ, ο οίκος έχει ζητήσει συγγνώμη, οπότε ας προχωρήσουμε επιτέλους, μπροστά.