OPINIONS

O “Zombie Boy” ήταν πολλά περισσότερα από ένα “φρικιό” με τατουάζ

AP Photo/Felipe Dana

Η είδηση του θανάτου του Rick Genest, του γνωστού ανά τον κόσμο με το ψευδώνυμο "Zombie Boy", κάνει από το πρωί της Παρασκευής το γύρο του κόσμου. Ο 33χρονος Καναδός που εισέβαλε στο χώρο του θεάματος, κερδίζοντας το στοίχημα της διαφορετικότητας και της αυθεντικότητας, βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του στο Μόντρεαλ, με τις πρώτες ενδείξεις να δείχνουν αυτοκτονία. Η προσωπικότητά του υπήρξε ανέκαθεν ιδιαίτερη και σκοπός της ζωής του έμοιαζε να είναι ένας: Να γίνει ο πρεσβευτής της στάσης ζωής «μην κρίνεις κάποιον από την εξωτερική του εμφάνιση» ή όπως ο ίδιος το έθετε "Don' t judge a book by it's cover". Και η αλήθεια είναι πως το σώμα και το πρόσωπό του, το καλυμμένο με τα εκατοντάδες τατουάζ, κατάφερε να γίνει ο καμβάς που έστελνε το μήνυμα αυτό προς πάσα κατεύθυνση.

Δεν το έκανα γιατί ήθελα να είμαι διαφορετικός, το έκανα γιατί ήθελα να είμαι ο εαυτός μου

“Zombie Boy”

Πολλές φορές έχουμε μπλέξει στον δημόσιο λόγο την διαφορετικότητα με το politically correct. Την ανάγκη καθενός να ζήσει τη ζωή του όπως εκείνος θέλει, όπως αυτός την έχει δει στα όνειρά του, με την θλιβερή μοναχικότητα και την απομάκρυνση του ενός από τον άλλο. Ένας άνθρωπος, όποιος κι αν είναι αυτός, είναι τόσο διαφορετικός από κάθε άλλον από τα 6 δισεκατομμύρια, την ίδια ώρα που στη βάση του είναι ίδιος και απαράλλαχτος με όλους. Αποζητά την επαφή, έχει ανάγκη την παρηγοριά, την αναγνώριση των κόπων του, τον κύκλο εκείνων των ανθρώπων μέσα στους οποίους μπορεί να αισθάνεται περισσότερο ο εαυτός του.

Ο Rick Genest δεν επιδίωξε, όπως φαίνεται, να επιβάλλει εκείνα που τον διαφοροποιούν από τον υπόλοιπο κόσμο ως νόρμα. Θέλησε απλά να δείξει πως υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι, οι γεμάτοι ανησυχίες για πράγματα και παραστάσεις που μάλλον δεν ανήκουν στο trend της εποχής.

Πάνω από όλα όμως, ο Zombie Boy ένιωσε την ανάγκη να πάρει τον δρόμο που πήρε, έπειτα από ένα γερό σοκ, μια «σφαλιάρα» που δεν του άξιζε, όταν ήταν μόλις 15 ετών. Την είδηση πως είχε όγκο στον εγκέφαλο.

Μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια που καλό θα ήταν να μας βάλει πάντα στη βάσανο της σκέψης. Εκείνο που βλέπουμε, αυτό που αντιμετωπίζουμε δεν είναι μονοδιάστατο, δεν είναι καν μόνο εικόνα. Πίσω του σωρεύονται βουνά αναμνήσεων, εμπειριών – τραυματικών και μη – και βιωμάτων που πάντα εξηγούν με σοκαριστική απλότητα τα φαινόμενα. Φαινόμενα που 9 στις 10 απατούν.

Από φρικιό του Μόντρεαλ, πολιτιστικό σύμβολο

Μεγάλωσε στην καναδική πόλη του Μόντεαλ και από πολύ νωρίς θέλησε να εξερευνήσει τον underground κόσμο της Punk, των τατουάζ και του piercing. Μπορεί στην βιογραφία που έχει αναρτήσει ο ίδιος στην ιστοσελίδα του να μην αναφέρεται στο σοβαρό πρόβλημα υγείας του – διεγνώσθη με καρκίνο στον εγκέφαλο όταν ήταν ακόμη μόλις 15 ετών – ωστόσο χρονικά, το γεγονός αυτό φαίνεται πως υπήρξε καθοριστικό για την συνέχεια. Στα 16 του είχε ήδη στο σώμα του του το πρώτο δείγμα δερματοστιξίας μια πειρατική νεκροκεφαλή. Ως τα 19 του είχε καλύψει το 90% του σώματός του με τατουάζ, σχεδιάζοντας με τον επιστήθιο φίλο του και tatto artist, Frank Lewis, ένα έργο τέχνης με θέμα την αποσύνθεση του ανθρώπινου σώματος.

Ο Rick πέρασε στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness για τα περισσότερα τατουάζ με έντομα (178), αλλά και τα πιο πολλά που αναπαριστούν οστά (138) σε ένα ανθρώπινο σώμα, ενώ δεν σταμάτησε ως τον θάνατό του να προσθέτει χρώμα στο κορμί του, το οποίο με την πάροδο του χρόνου μετετράπη για εκείνον σε ζωντανό, κινούμενο art project. Το ζήτημα της υγείας του ξεπεράστηκε σχεδόν ανώδυνα, ο ίδιος όμως δεν σταμάτησε να εξερευνά τα όρια της ανθρώπινης φύσης.

AP Photo/Ronald Zak

Σε ηλικία 23 ετών άρχισε να λαμβάνει μέρος σε freak show, συμμετέχοντας σε εμφανίσεις τσίρκων στον Καναδά και μαθαίνοντας έτσι να παρουσιάζει θεάματα που περιελάμβαναν παιχνίδι με την φωτιά και φακιρικά show (κρεβάτι με καρφιά και άλλες τεχνικές). Σύντομα αποφάσισε να στήσει την δική του ομάδα «φρικιών» με την οποία έκαναν περιοδείες ανά τον Καναδά. Το show περιελάμβανε δράση, ριψοκίνδυνα acts, αλλά και κωμικά στοιχεία παρουσιασμένα συνοδευόμενα από διαφορετικά μουσικά είδη.

Ο FORMICHETTI, ΠΥΓΜΑΛΙΩΝΑΣ

Το 2011, ο προσωπικός στιλίστας της pop diva, Lady Gaga, Nicola Formichetti, θα τον ξετρυπώσει από μια φωτογραφία του στο διαδίκτυο. Εντυπωσιασμένος από το παρουσιαστικό του, ο στιλίστας επικοινωνεί μαζί του μέσω Facebook και του ζητά να συνεργαστούν. Ο άνδρας της μόδας ταξιδεύει στο Μόντρεαλ, προκειμένου να συμπεριλάβει τον Zombie Boy στη φωτογράφηση και το βίντεο της νέας collection του οίκου Thierry Mugler για το φθινόπωρο του 2011.

 

Ο Formichetti επιστρέφει με το νέο του protégé στο Παρίσι, όπου ο Zombie Boy συμμετέχει στο fashion show του οίκου στην γαλλική πρωτεύουσα. Είναι το πρώτο ταξίδι του Genest στο εξωτερικό και η απαρχή μιας διεθνούς αναγνώρισης. Ο στιλίστας της Lady Gaga τον προτείνει για ένα Cameo στο νέο βίντεοκλιπ της για το single “Born This Way” και ο Genest γρήγορα γίνεται γνωστός σε ολόκληρο τον κόσμο.

«Η Gaga είναι πολύ προσιτή και έχει εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ, σε συνδυασμό με μια ακλόνητη επαγγελματική ηθική. Ήταν εύκολο να συνεργαστώ μαζί της και εκείνη γνωρίζει πώς να κάνει τους πάντες να αισθάνονται άνετα. Είναι μια ικανή, ευφυής και αφοσιωμένη Performer». Αυτά ήταν τα λόγια του Zombie Boy για την Lady Gaga. Η τραγουδίστρια από την πλευρά της κράτησε με μεγάλη τρυφερότητα την επικοινωνία και τη συνεργασία με εκείνον, κάτι που φάνηκε και από τον τρόπο που τον αποχαιρέτισε, στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του.

 

ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟ «ΕΞΩΦΥΛΛΟ»

Η σχέση του με τον Formichetti απογείωσε την καριέρα του και τα επόμενα χρόνια βρέθηκε στο εξώφυλλο δεκάδων περιοδικών, συνεργάστηκε με οίκους μόδας και πόζαρε για τον φωτογραφικό φακό διακεκριμένων φωτογράφων, μεταξύ αυτών και του προβοκάτορα Terry Richardson. Τέτοια ήταν η απήχηση της προσωπικότητάς του, που του προτάθηκε από εταιρία παιχνιδιών να κατασκευαστούν κούκλες, ομοιώματά του. Οι κούκλες αυτές που προορίζονταν για το Comic-Con στο San Diego το 2012 έγιναν ανάρπαστες και ξεπούλησαν σε χρόνο ρεκόρ, με αποτέλεσμα η εταιρία να φτιάξει περισσότερα κομμάτια που συνέχισε να διαθέτει διαδικτυακά.

 Youtube

Τον Οκτώβρη του 2012, ο Zombie Boy θα γίνει το πρόσωπο της καμπάνιας της L’Oreal για μια σειρά προϊόντων Make Up για το πρόσωπο και το σώμα. Μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες ομορφιάς στον κόσμο παρήγαγε ένα ακριβό σποτ στο οποίο, το μοντέλο από τον Καναδά εμφανιζόταν μπροστά στο φακό χωρίς ίχνος τατουάζ. Η εμφάνισή του χωρίς τα έργα τέχνης στο δέρμα του, έδειχνε έναν όμορφο νέο άνδρα και δύσκολα θα μπορούσε κανείς να μαντέψει τι κρύβεται κάτω από το καλυπτικό μακιγιάζ.

Το βίντεο που έδειχνε στη συνέχεια την πολύωρη και επίπονη προσπάθεια των μακιγιέρ και του ίδιου να καλύψουν όλο το σώμα με μακιγιάζ έκλεινε με μια παρότρυνση. «Δες πέρα από το εξώφυλλο» ή σε πιο ελεύθερη μετάφραση «Δες πέρα από την εμφάνιση».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΣΑΡΕΛΑ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ

Ο Zombie Boy εμφανίστηκε έκτοτε σε κινηματογραφικές ταινίες, με πιο γνωστή ίσως, την συμμετοχή του στο “47 Ronin” με πρωταγωνιστή τον Keanu Reeves, ενώ έκανε guest εμφανίσεις σε διάφορα τηλεοπτικά shows ανά τον κόσμο – μεταξύ αυτών το Next Top Model στην Αυστρία, αλλά και την Γερμανία όπου χρέη παρουσιαστή είχε αναλάβει η Heidi Klum. Περπάτησε στο Runway μεγάλων οίκων μόδας στο Παρίσι, το Μιλάνο, το Βερολίνο, την Πράγα, τη Νέα Υόρκη και αλλού και συμμετείχε στην προώθηση της ταινίας “Superheros” στο Φεστιβάλ Καννών.

 Μουσείο Φυσικής, Λονδίνο

Τον περασμένο Μάρτιο, το Μουσείο Φυσικής του Λονδίνου παρήγγειλε ένα άγαλμα γιγαντιαίων διαστάσεων, το οποίο θα αναπαριστούσε τον Zombie Boy. Ένα γλυπτό που φέρει τον τίτλο “Self-Conscious Gene”, τα αποκαλυπτήρια του οποίου αναμένονται το φθινόπωρο του 2019. «Έπειτα από μια περίοδο ασθενείας, ο Rick Genest άρχισε να ζωγραφίζει το μέσα του επάνω στο δέρμα του» σχολίαζε ο καλλιτέχνης Marc Quinn που έχει αναλάβει το 24 εκατ. λιρών έργο. 

Το μήνυμα του Rick στον κόσμο

Κάθε του δραστηριότητα έμοιαζε μελετημένη. Ο Καναδός ήθελε να στείλει το μήνυμα του στον κόσμο. Να δηλώσει πως όποια κι αν είναι η εξωτερική εμφάνιση, σημασία έχει τι υπάρχει στο εσωτερικό του καθενός. Κι αν το παραπάνω ακούγεται ίσως κλισέ, ο ίδιος, με την ζωή του και τον τρόπο που έζησε το κατέρριψε, το έβγαλε από την κατηγορία του στερεότυπου. Γιατί πολύ απλά, ήταν ο ίδιος που έφτιαξε την εικόνα του, όπως την ήθελε εκείνος, αλλά όχι όπως την έχει συνηθίσει ο πολύς κόσμος.

Η τελευταία ανάρτησή του στο facebook, λίγες μόνο ώρες πριν τον θάνατό του, ήταν ένα ποίημα το οποίο υπέγραφε ο ίδιος, ως Zombie Boy και έφερε τον τίτλο “Το πηγάδι”, ενώ από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του, τίποτα δεν προμήνυε την δυσάρεστη εξέλιξη.

 

Μπες κι εσύ στην παρέα μας στο Facebook. Σε περιμένουμε!

 

Κεντρική Φωτογραφία: AP Photo/Felipe Dana

Exit mobile version