OPINIONS

Οι μισογύνικες απόψεις του Σερβετάλη και της Παπαθωμά για τις αμβλώσεις είναι αντισυνταγματικές

NDPPHOTO / ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΡΕΑΣ

Οι τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι που ανήκουν στην ειδική κατηγορία «κοράκια των καναλιών» ρωτάνε -επίτηδες- τον Άρη Σερβετάλη και τη Θεοφανία Παπαθωμά για τις αμβλώσεις. Αυτό είναι κάτι που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον 3 λόγους. Θέλουν να μετατοπιστεί η δημόσια συζήτηση από τις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη και να ψεκάσουν με brain rot (εγκεφαλική σήψη) το τηλεοπτικό κοινό. Κάτι που επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο Σερβετάλης μετά τον σάλο. Άλλος λόγος; Ίσως, συγκεκριμένες εκπομπές αδυνατούν να αναζητήσουν κάποιο άλλο προβοκατόρικο θέμα για να κάνουν τηλεθέαση και θόρυβο. Και θέλουν να «ταΐσουν» με εύπεπτο περιεχόμενο εκείνη τη συντηρητική μερίδα του τηλεοπτικού κοινού που τους παρακολουθεί φανατικά.   

Τα τοξικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα της τηλεόρασης 

Στην Ελλάδα, οι αμβλώσεις νομιμοποιήθηκαν μετά από μακροχρόνιους γυναικείους αγώνες με το ν. 1609 του 1986. Υπάρχει λόγος να συζητάμε για τις αμβλώσεις το 2025 στην Ελλάδα; Όχι, είναι ρητορικό ερώτημα αν δεν είσαι κάτοικος του Τέξας, αλλά ας αναλυθεί. Ζούμε σε ένα θεοκρατικό κράτος που δεν σέβεται τους νόμους; Όχι, δεν είμαστε Ιράν. Υπάρχει στον ποινικό κώδικα άρθρο για την τεχνητή διακοπή της κύησης; Ναι, το 304 που ρητά αναφέρει ότι δεν είναι άδικη πράξη η τεχνητή διακοπή της εγκυμοσύνης που ενεργείται με τη συναίνεση της εγκύου από γιατρό μαιευτήρα – γυναικολόγο με τη συμμετοχή αναισθησιολόγου, σε οργανωμένη νοσηλευτική μονάδα, αν συντρέχει μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις.

Πάμε να δούμε τις περιπτώσεις: α) η εγκυμοσύνη είναι αποτέλεσμα βιασμού, αποπλάνησης ανήλικης, αιμομιξίας ή κατάχρησης γυναίκας ανίκανης να αντισταθεί και εφόσον δεν έχουν συμπληρωθεί 19 εβδομάδες εγκυμοσύνης, β) έχουν διαπιστωθεί, με τα σύγχρονα μέσα προγεννητικής διάγνωσης, ενδείξεις σοβαρής ανωμαλίας του εμβρύου που επάγονται τη γέννηση παθολογικού νεογνού και η εγκυμοσύνη δεν έχει διάρκεια περισσότερο από 24 εβδομάδες, γ) δεν έχουν συμπληρωθεί 12 εβδομάδες εγκυμοσύνης. Τέλος, υπάρχει αναπότρεπτος κίνδυνος για τη ζωή της εγκύου ή κίνδυνος σοβαρής και διαρκούς βλάβης της σωματικής ή ψυχικής υγείας της.

Άρα, οι δημοσιογράφοι και οι τηλεοπτικές εκπομπές που ρωτάνε προβοκατόρικα για τα ανθρώπινα δικαιώματα αδιαφορούν για την κοινωνική δικαιοσύνη.

Γιατί είναι αντισυνταγματικές οι δηλώσεις του Άρη Σερβετάλη και της Θεοφανίας Παπαθωμά για τις αμβλώσεις; 

Η αναπαραγωγική ελευθερία εντάσσεται στο δικαίωμα ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, το οποίο κατοχυρώνεται στο άρθρο 5 παράγραφος 1. Εκτός από το άρθρο 5 του Συντάγματος, υπέρ του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης της γυναίκας, συνηγορεί τόσο το άρθρο 9 του Συντάγματος όσο και το 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α.), όπου και κατοχυρώνεται το δικαίωμα της ιδιωτικής ζωής. Σε απλά ελληνικά: τη διακοπή ή μη της κύησης την αποφασίζει η γυναίκα που κυοφορεί. Είναι προσωπική επιλογή σύμφωνα με το Σύνταγμα.

Άρα οι απόψεις του Άρη Σερβετάλη και της Θεοφανίας Παπαθωμά τι είναι; 

Πέρα από σκοταδιστικές, αναχρονιστικές και ακραίες; Τέτοιες απόψεις για τις αμβλώσεις συντηρούνται και μέσα σε παραεκκλησιαστικούς κύκλους. Πώς λένε κάποιον που δεν σέβεται το ανθρώπινο δικαίωμα στην ελεύθερη βούληση; Τι είπε ο Άρης Σερβετάλης: «Οι αμβλώσεις για μένα είναι μια δολοφονία. Είναι απροστάτευτα πλάσματα που προτιμάμε να τα σκοτώσουμε. Δυστυχώς, αισθάνομαι πώς τη γυναίκα δεν την τιμά να ταυτίζεται με μια δολοφονία, ειδικά ενός πλάσματος που είναι τελείως απροστάτευτο. Είναι προτιμότερο για μένα να πάρει κάποιος την ευθύνη, να το κυοφορήσει και μετά ας το πετάξει, ας το δώσει σε ένα ορφανοτροφείο, υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να κάνουν παιδιά». Τι είπε η Θεοφανία Παπαθωμά; «Υπάρχει η άποψη ότι τα μωρά έρχονται σε μια μαμά που τη διαλέγουν από το κάρμα της. Ακόμα λοιπόν και το παιδί ενός βιασμού είναι από το κάρμα του ανθρώπου που το κυοφορεί».

Οι έμφυλες κοινωνικές συγκρούσεις έγιναν γιατί οι γυναίκες δεν άντεχαν άλλο τον έλεγχο πάνω στο σώμα και στη ζωή τους. Η τεχνητή διακοπή της εγκυμοσύνης είναι επιστημονικά και κοινωνικά αποδεκτή και νόμιμη γιατί η Ευρώπη δεν αποτελείται από πατερναλιστικά κράτη.

Η τεχνητή διακοπή της κύησης δεν είναι η άποψη κανενός που ηθικοποιεί για τους δικούς του λόγους. Όπως επίσης δεν μπορεί να είναι άποψη η αντισύλληψη. Αν δεν έχεις μήτρα και είσαι κατά της άμβλωσης, απλά φόρα ένα προφυλακτικό.

Το πώς ορίζει η κάθε γυναίκα το σώμα της, το αν επιθυμεί και το πώς και πότε επιθυμεί να γίνει μητέρα και η επιλογή της να διακόπτει μια κύηση, δεν είναι ζητήματα προς διαπραγμάτευση

Υ.Γ.: Οι Ελληνίδες δεν θα γίνουν αναπαραγωγικές μηχανές για να δοθεί λύση στο δημογραφικό πρόβλημα.

Exit mobile version