Οι πρώτες μέρες του GNTM στο Twitter: Η «μονάδα της φωτιάς», το όριο μεταξύ ευθύτητας και αγένειας και τα gender fluid μοντέλα
- 30 ΣΕΠ 2020
Το σπίτι του GNTM υποδέχτηκε τα 20 υποψήφια μοντέλα που πρόκειται να διαγωνιστούν για τα έπαθλα του reallity show μόδας του Star. Οι πρώτες παρέες και συμμαχίες διαμορφώθηκαν ήδη από τους συγκατοίκους των διαφόρων δωματίων του σπιτιού. Το ίδιο σχηματίστηκαν και οι πρώτες εντυπώσεις των τηλεθεατών για όλους.
Η πρώτη δοκιμασία του GNTM ήταν μια γυμνή φωτογράφιση στην οποία αντέδρασαν διαδικτυακά πρόσωπα όπως ο φωτογράφος Σπύρος Πώρος αλλά και ο σχεδιαστής μόδας Βασίλειος Κωστέτσος, τονίζοντας ότι είναι προβληματικό να παρουσιάζεται το γυμνό ως κάτι που σίγουρα θα κληθεί να κάνει ένα μοντέλο στην καριέρα του. Οι λήψεις των 20 υποψηφίων βρέθηκαν μπροστά στην κριτική επιτροπή που φέτος αποτελείται από τους Βίκυ Καγιά, Άγγελο Μπράτη, Ζενεβιέβ Μαζαρί και Δημήτρη Σκουλό και η Χρύσα ήταν το πρώτο μοντέλο που είδε την πόρτα της εξόδου.
Στο πρώτο πλατό του GNTM στο οποίο διαγωνίζονται αγόρια και κορίτσια, αρκετή συζήτηση έγινε για τον τρόπο που πόζαραν γυμνά τα αγόρια του διαγωνισμού και για τη μόδα που πλέον έχει ξεπεράσει το look του μάτσο άνδρα και έχει χώρο για gender fluid μοντέλα και πόζες. Έγινε λόγος για το plus size και τη διαφορετικότητα. Έγιναν, σαν να λέμε, οι τοποθετήσεις που έχουμε συνηθίσει να γίνονται στις αρχές κάθε κύκλου του GNTM, ωστόσο όπως και στους προηγούμενους κύκλους έτσι και τώρα το κοινό εντόπισε κάποιες αντιφάσεις. Η κριτική επιτροπή που μιλούσε για fluidity μεταξύ των φύλων, ήταν η ίδια που απέκλεισε όλα τα gender fluid μοντέλα από το σπίτι του GNTM.
Αυτό είναι από τα βασικά ζητούμενα του GNTM από τον πρώτο κιόλας κύκλο του, το να αναζητήσει το diversity. Είναι αυτό που κάθε φορά προαναγγέλουν οι κριτές και τελικά βλέπουμε να διαψεύδεται ως τώρα.
Είναι μόνο μια πρόφαση; Ένα κλείσιμο ματιού στην εποχή του political correctness; Μια προσπάθεια όντως να συμβαδίσουν με τα πρότυπα μιας νέας εποχής που έχει αφήσει πίσω της κάποια καλούπια; Ίσως. Μέχρι στιγμής πάντως, οι πρώτοι δύο κύκλοι του GNTM δείχνουν να αποτυγχάνουν σε αυτή την προσπάθεια. Η Ειρήνη Καζαριάν, η Κάτια Ταραμπάνκο και η Άννα Μαρία Ηλιάδου κέρδισαν τον τίτλο έχοντας τα «στεγνά» σώματα, το sexyness και τις αναλογίες που όλοι συνηθίσαμε να έχουν τα μοντέλα. Δεν έχει κερδίσει τον τίτλο ούτε η «ποδοσφαιρίστρια» Ειρήνη Ερμίδου, ούτε η plus size Ξανθή Τζερεφού, ούτε η ιδιαίτερη Λυδία Κατσανικάκη που διαγωνίστηκε πάσχοντας από αλωπεκία, αλλά ούτε και η «Μαρία η αγρότισσα». Η ακόμα πιο έντονη διαφορά σε αυτόν τον κύκλο, ήταν ότι τα gender fluid μοντέλα, δεν έφτασαν καν στο σημείο να πάρουν το εισιτήριο για το σπίτι του GNTM.
Παράλληλα το Twitter βρήκε την πρώτη του «κακιά». Κάθε show που σέβεται τον εαυτό του χρειάζεται κάποιους χαρακτήρες που προωθούν το reality στοιχείο του. Αυτή τη φορά το πρόσωπο που «αγαπά να μισεί» το Twitter είναι η Ρασέλ. Το υποψήφιο μοντέλο λέει τη γνώμη του για όλα στην κάμερα της παραγωγής και αποκάλεσε τη Βίκυ Καγιά «Βικάκι». Όλοι ξέρουμε πώς θα πάει αυτό.
Σε ό,τι αφορά τη Ζενεβιέβ Μαζαρί σε ρόλο κριτή, μια ατάκα της ήταν αρκετή να διχάσει το κοινό στην πρώτη ημέρα των παιδιών στο σπίτι. «Εσύ πλήρωσες για να γίνεις μέτρια», είπε σε ένα από τα υποψήφια μοντέλα για το κούρεμά της. Και αμέσως υπήρξαν αντιδράσεις. Οι μισοί θεώρησαν τη Ζενεβιέβ «θεά» γιατί είπε κατά τη γνώμη της την άποψη της με ευθύτητα. Άλλοι θεώρησαν ότι το όριο μεταξύ ειλικρινούς σχολιασμού και αγένειας ξεπεράστηκε κατά πολύ.
Τα σχόλια περί αγένειας συνεχίστηκαν και με την παρουσία της στο πλατό την Τρίτη. Μαζί σχολιάστηκε ιδιαιτέρως και η εμφάνισή της στο πρώτο της πλατό ως κριτής.
Η φράση της μαζί με τη συμπεριφορά της στο set και το πλατό θεωρήθηκε αγενής από κάποιους στο Twitter. Και η αλήθεια είναι πως σε οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον πλην του πλατό, τέτοιοι χαρακτηρισμοί όπως «μέτρια» από κάποιον όχι απλά θεωρητικά αλλά πρακτικά ανώτερο, που αποφασίζει για το μέλλον των υπολοίπων σε μία δουλειά, θα θεωρούνταν απαράδεκτοι.
Ωστόσο, αυτές οι ατάκες της Ζενεβιέβ Μαζαρί ήταν που την ανέδειξαν από τον πρώτο κύκλο σε αγαπημένη μεγάλης μερίδας του κοινού και την έφεραν στην καρέκλα του κριτή στον τρίτο κύκλο.
Και μην ξεχνάμε πως μεγάλη μερίδα κοινού και στο Twitter εξακολουθεί να τη θεωρεί την καλύτερη δυνατή προσθήκη στην κριτική επιτροπή του GNTM 3. Άρα η παντοδυναμία της φράσης «αυτά ζητάει το κοινό», μπορεί να βρει κι εδώ εφαρμογή.
Αν κάποιος μπορεί να βγάλει ένα ασφαλές συμπέρασμα από τα πρώτα επεισόδια του GNTM είναι πως κι αυτό είναι ένα reality show. Άλλωστε δεν το έκρυψε ποτέ στα προηγούμενα χρόνια του. Αναζητά τη διαφορετικότητα, τονίζοντας ότι η μόδα είναι τέχνη και πώς η τέχνη δεν έχει φύλο, αλλά στην πραγματικότητα στελέχωσε το σπίτι του GNTM με προσωπικότητες που θα εξυπηρετήσουν τους ρόλους του παιχνιδιού που πάνω από όλα είναι ένα τηλεοπτικό θέαμα.
Τους ίδιους ρόλους «αυστηρών», «απότομων» και «γλυκών» που μοιράζονται και οι κριτές. Η μόδα αποτελεί μάλλον την πιο καλαίσθητη πρόφαση για ένα παιχνίδι χαρακτήρων που θα χωρίζονται σε καλούς και κακούς, σε επηρμένους και ταπεινούς, σε φαβορί και underdogs, όπως σε κάθε κύκλο του show. Και όπως συνήθως συμβαίνει τα περισσότερα από τα πρόσωπα που τώρα μας απασχολούν καλύπτοντας τηλεοπτικό χρόνο και τονίζοντας με κάθε τρόπο ότι το modelling είναι το όνειρό τους, δεν θα μας απασχολούν μετά το φινάλε του show.
Ένα μόνο παράδειγμα μπορώ να σου φέρω για όλα αυτά, για να σε πείσω. Στο Americas Next Top Model το αυθεντικό reality που δημιούργησε η Tyra Banks, από τους περίπου 22 κύκλους του show το μόνο όνομα που θυμάμαι να έχει κάνει μια φοβερά αξιόλογη καριέρα στη μόδα είναι η Winnie Harlow. Και μιλάμε για 22 κύκλους. Μέσα σε αυτούς θυμάμαι πολλά περισσότερα σκάνδαλα, αποχωρήσεις στη φάση του Make Over, μοντέλα που έγιναν reality tv stars, ανεκδιήγητα blackface για φωτογραφίσεις αλλά και το ξέσπασμα της Tyra Banks που θα μείνει στην ιστορία ως το πιο αναίτιο ξέσπασμα ανθρώπου απέναντι σε ένα πολύ νεαρό κορίτσι που απλά έφτασε στη διαδικασία αποχώρησης.
Ραντεβού την επόμενη Δευτέρα στο Twitter.