“Ράδιο Αρβύλα”: Μία από τα ίδια και πάλι. Δόξα σοι
- 12 ΦΕΒ 2019
Η ένδεια της ελληνικής τηλεόρασης είναι λυπηρή. Εντάξει, ήμουν υπερβολική. Κάποιες στιγμές είναι λυπηρή, όλες τις υπόλοιπες είναι απλά αξιοσημείωτη. Προγράμματα φασόν, εκπομπές χωρίς λόγο ύπαρξης και απουσία μυθοπλασίας. Απόρροια της οικονομικής κρίσης βροντοφώναξαν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι αγνοώντας ή ξεχνώντας πως η νοοτροπία των καναλιών και του κοινού συμπίπτει στο εύπεπτο και γρήγορο μοτίβο.
Φωτεινές εξαιρέσεις πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν αρκεί να τους δίνεται ένας ελάχιστος χώρος να ανθίσουν. Όταν το πλαίσιο είναι απαγορευτικό η δύναμη αυτών των εξαιρέσεων είναι ορμητική. Ποιος ξέρει; Ίσως ο χείμαρρος συμπαρασύρει και το πλαίσιο και καταφέρουμε να έχουμε μία τηλεόραση υποδειγματική περιεχομενικά. Οι «Ράδιο Αρβύλα» επέστρεψαν ίδιοι και απαράλλαχτοι.
Ένα μεγάλο ευτυχώς σχηματίστηκε μετά την πρεμιέρα τους. Ένα ευτυχώς που το τηλεοπτικό κοινό επιβράβευσε αυτή τους την απόφαση κι ένα ευτυχώς που εκείνοι δεν μπήκαν στη διαδικασία να το δουν αλλιώς για να μην κουράσουν. Οι οάσεις δεν κουράζουν, μόνο σε δροσίζουν μετά από μία μακρά πορεία στην άνυδρη έρημο.
Οι μετρήσεις τηλεθέασης έδειξαν πώς το 33% των τηλεθεατών στο σύνολο το βράδυ της Δευτέρας 4ης Φεβρουαρίου παρακολούθησαν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα τους. Στο δυναμικό κοινό ηλικίας 18-54 η εκπομπή σημείωσε ποσοστό 34%. Σε τέταρτο έφτασε το εντυπωσιακό 38,6%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, η τηλεθέαση των «Ράδιο Αρβύλα» στη δεύτερη εκπομπή τους κινήθηκε στο 27,2% στο σύνολο και στο 26,2% στο δυναμικό κοινό. 11 χρόνια μετά έχουν καταλάβει ποιο είναι το νόημα μίας καλής εκπομπής.
Το να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι τον παλμό της κοινωνίας και να διακωμωδείς με χιούμορ όσα συμβαίνουν είναι το σωστό κλειδί από μία αρμαθιά που κρατάς στο χέρι. Το να μην θεωρείς δεδομένους τους τηλεθεατές και να τους προσφέρεις τις υπηρεσίες σου χωρίς εκπτώσεις σε καθιστά αμέσως άξιο σεβασμού. Όσα συζητούν οι παρέες, αυτό είναι οι «Ράδιο Αρβύλα». Με όσα θα διπλωθείς στα γέλια και με όσα θα εκνευριστείς. Με όσα θα προβληματιστείς και με όσα θα πεις ανάθεμα. Πνευματώδεις χωρίς να πουλάνε πνεύμα καυτηριάζουν τη ελληνική πραγματικότητα με χιούμορ.
Σε μία σοβαροφανή τηλεόραση επιλέγουν να κάνουν σοβαρή σάτιρα χωρίς πολιτικά παιχνίδια στο φόντο. Την ίδια στιγμή που το Survivor χάνει το βηματισμό του και μετά βίας φτάνει το 15% οι «Ράδιο Αρβύλα» διπλασιάζουν το lead in που παίρνουν από αυτό, αντιστρέφοντας τους όρους. Επιλέχθηκε να προβάλλονται μετά το Survivor για να επωφεληθούν από αυτό και είναι εκείνοι που στο τέλος θα του δώσουν το φιλί της ζωής. Η χρήσιμη σάτιρα των «Ράδιο Αρβύλα» είναι η βαθιά ανάσα πριν το μακροβούτι. Και μπλουμ.