Skims x Fendi: Η Kim Kardashian πρέπει με το ζόρι να γίνει πρόσωπο της high end μόδας(;)
- 26 ΟΚΤ 2021
Ζούμε σε μια νέα γενιά πραγμάτων. Ο τρόπος με τον οποίο βιώνουμε την καθημερινότητά μας πλέον, το γεγονός ότι όλη μας η ζωή εξαρτάται από μια συσκευή τηλεφώνου, έχει αλλάξει τα πάντα. Και έχω ένα πολύ καλό παράδειγμα για να στο επιβεβαιώσω. Τα Skims X Fendi.
Ο Kim Jones, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Fendi (ο ακόλουθος του Karl Lagerfeld), αναφέρθηκε στον λόγο που επέλεξε να συνεργαστεί με την Kim Kardashian, για τα Skims X Fendi.
«Η ιδέα για τη συνεργασία προέκυψε στο στούντιο της Fendi στην Ρώμη, όταν ήμουν με την ομάδα μου. Ξαφνικά, όλες οι γυναίκες σταμάτησαν να μιλάνε και κοιτούσαν το κινητό τους. Δεν ήξερα τι συνέβαινε. Περίμεναν το λανσάρισμα της νέας συλλογής Skims. Ήταν τότε που σκέφτηκα: Ας κάνουμε κάτι μαζί». Γι’ αυτό έγινε συνεργασία του brand Skims με τον 96χρονο οίκο Fendi, λοιπόν. Επειδή όλες οι γυναίκες της ομάδας του, περίμεναν πότε θα βγάλει η Kim Κ., την επόμενη συλλογή της.
Kim Jones VS Karl Lagerfeld
Διαβάζοντας τα λόγια του Jones, αντιλαμβάνομαι πόσο διαφορετικός σχεδιαστής είναι από τον διάδοχό του, Karl Lagerfeld. Ο Lagerfeld, ήταν πιο συγκρατημένος δημιουργικά όταν σχεδίαζε για τον οίκο Chanel. Ως director του οίκου Fendi, όμως, έδειχνε το πραγματικά καινοτόμο όραμά του. Οι συλλογές του οίκου, σε αντίθεση με τον Jones, είχαν κάτι το αβίαστα πρωτοποριακό. Ακόμα κι αν οι γραμμές των ρούχων, ήταν κλασικές. Ο τρόπος που αντιμετώπιζε το ένδυμα αυτό καθ’ αυτό ήταν που τελικά, έκανε τα ρούχα πρωτοποριακά.
Ο Jones είναι πολύ διαφορετικός σαν σχεδιαστής. Είναι ένα «παιδί» της νέας γενιάς (στην πραγματικότητα δεν είναι, αλλά οδεύει προς εκεί). Αν και είναι μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση, η συνεργασία Skims x Fendi, θα ξεχαστεί αφού περάσουν τα 15 λεπτά δημοσιότητας. Όπως και πολλές ακόμα, αναίτιες συνεργασίες ανάμεσα σε luxury οίκους μόδας με μικρότερου βεληνεκούς brands.
Στα μάτια μου, λοιπόν, η συνεργασία της Kim Kardashian και του Skims με τον οίκο Fendi είναι περιττή. Είναι μια ακόμη, με το ζόρι, προσπάθεια να κατατάξουμε την Kim Kardashian ως ένα πρόσωπο της high end μόδας.
Τι θα δεις στη συλλογή Skims x Fendi
H Skims x Fendi συλλογή είναι μια μίξη αθλητικών ρούχων με τον χαρακτηριστικό μινιμαλισμό που έχουν τα Skims ρούχα και εσώρουχα. Τα σχέδια είναι απλά, όπως και τα Skims, μόνο που τα ρούχα έχουν το γνωστό μονόγραμμα του οίκου Fendi.
Στη συλλογή, λοιπόν, θα βρεις από καλσόν και σουτιέν, μέχρι tank top φορέματα, πλεκτά crop τοπ και φόρμες μέχρι και ψηλόμεσα κολάν. Η συλλογή εξελίσσεται όμως, με τη χρήση δέρματος, παρουσιάζοντας και ένα δερμάτινο φόρεμα σε διαφορετικές nude αποχρώσεις, από την πιο ανοιχτή στην πιο σκουρόχρωμη.
Skims x Fendi: Οι τιμές στα ρούχα ανεβαίνουν όσο «φέρουν» το πολύτιμο μονόγραμμα του οίκου Fendi
Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά, η οποία διαχωρίζει τη Skims x Fendi συλλογή με τις υπόλοιπες του brand εσωρούχων. Από τη μία, είναι το logo. Είναι η στάμπα του brand. Όταν ένα ένδυμα σχετίζεται με έναν πολυτελή οίκο, σαν τον οίκο Fendi, η τιμή αυτόματα ανεβαίνει, λόγω status. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι τιμές των προϊόντων της συνεργασία, κυμαίνονται από τα 100 έως τα 4.000 δολάρια. Τιμές πολύ διαφορετικές από τα 30 και 50 δολάρια που κοστίζουν συνήθως τα shapewear του Skims.
Από την άλλη όμως, είναι και το κόστος παραγωγής αλλά και η ίδια η κατασκευή των ρούχων. Όσο αδιάφορη κι αν μου είναι η συνεργασία Skims x Fendi, δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να αμφισβητήσω τη δυσκολία που υπάρχει στη δημιουργία shapewear εσωρούχων.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, χρησιμοποιήθηκαν ειδικές τεχνικές ως προς τα υφάσματα στα πλεκτά και όλα τα shapewear ρούχα της συλλογής που οδήγησαν στην αύξηση των τιμών. Όταν το κόστος παραγωγής ανεβαίνει, ανεβαίνουν και οι τιμές των προϊόντων, πόσο μάλλον όταν έχουμε να κάνουμε με τα shapewear εσώρουχα.
Τα ιταλικά εργοστάσια έχουν περιορισμένες μεθόδους ως προς την παραγωγή ρούχων σαν αυτών, οπότε η δημιουργία των ρούχων για τη Skims x Fendi συλλογή, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Αν κοιτάξεις από κοντά τα ρούχα, θα δεις ότι υπάρχει δουλειά «πίσω» τους.
Ακόμα όμως κι αν δικαιολογείται το κόστος των ρούχων, δεν είμαι σίγουρη αν δικαιολογείται το design
Όσο καινοτόμες κι αν ήταν οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθούν τα ρούχα, το design δεν αγγίζει τις προσδοκίες μας. Ειδικά, μετά τη συλλογή “Fendance”, τη συνεργασία του οίκου Versace με τον οίκο Fendi, όπου είδαμε το ίδιο (iconic μεν) μονόγραμμα να φιγουράρει στα couture ρούχα του οίκου. Με τον ίδιο, παραδοσιακό και κάπως αντί-δημιουργικό τρόπο, χρησιμοποιείται και τώρα στα ρούχα και εσώρουχα της Skims x Fendi συλλογής.
Μήπως οι συνεργασίες πολυτελών οίκων μόδας με celebrities, έχουν βαλτώσει;
Δεν θέλω να υποβιβάσω σε καμία περίπτωση το επιχειρηματικό δαιμόνιο της Kim Kardashian. Είναι κατά γενική ομολογία, μια celebrity περσόνα που έχει βρει τον τρόπο να εισχωρήσει στην high-end μόδα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, πιστεύω ότι γίνεται με κάπως παράδοξο και βεβιασμένο τρόπο. Αν και υπάρχει τρομερό exclusivity στη μόδα (δεν εισχωρεί ο καθένας στον χώρο), στην περίπτωση της Kim Kardashian, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ίσως γιατί το «φαινόμενο Kim K.» να τους αποφέρει κέρδη. Και σίγουρα σε αυτό πόνταρε και ο “zeitgeisty” τρόπος που ο Kim Jones αντιμετωπίζει τη μόδα και δη, τον οίκο Fendi. Αναζητά την επικαιρότητα. Αλλά με ποιο κόστος;
Οι συνεργασίες μεγάλων οίκων μόδας με celebrities, ακόμα και με streetwear brands, είναι μέρος της κουλτούρας της μόδας, εδώ και χρόνια. Η H&M που συνεργάζεται κάθε χρονιά και με έναν σχεδιαστή μόδας. Μέχρι και η φημισμένη πλέον συνεργασία του streetwear brand Supreme με τη Louis Vuitton, το 2017, που σήμανε, μια νέα γενιά πραγμάτων στη μόδα και τα ως τότε collaborations. Αλλά μήπως, αυτό το ξέσπασμα συνεργασιών έχει αρχίσει να κουράζει; Μήπως το κομμάτι αυτό της μόδας βαλτώνει σιγά-σιγά; Ειδικά όταν, υπάρχει έλλειψη καινοτομίας στο design, όπως στην περίπτωση της Skims x Fendi συλλογής, μήπως κάπου πρέπει να μπει μια άνω τελεία;
Αλλά είναι (και) το lifestyle, αυτό του “reposting” και του “resharing”, που δίνει καθημερινά το πράσινο φως σε συνεργασίες σαν αυτές. Όσο, λοιπόν, συνεχίζουν να υπάρχουν κέρδη και για τους δυο, δεν πρόκειται να σταματήσει αυτό. Ίσως, αν στο μέλλον, δούμε συνεργασίες που προσφέρουν μια είδους καινοτομία στο ένδυμα, να μην θέλουμε να σταματήσουν κιόλας. Ως τότε, όταν βλέπουμε συλλογές όπως η Skims x Fendi, θα συνεχίσουμε απλά να κάνουμε scroll down μέχρι κάτι πραγματικά ενδιαφέρον να μας τραβήξει την προσοχή.