X-Factor: O Ηλίας Ψινάκης κατέβασε το φόρεμα της Κατερίνας Λιόλιου κι ακόμα ψάχνουμε το αστείο
- 30 ΜΑΙ 2022
Στο 1ο Live του X- Factor συμμετείχε ως guest κριτής ο Ηλίας Ψινάκης και το «εκτροχίασε» με τον sui generis ρυθμό του, με τον σχολιασμό του, με τις ατάκες του. Κι αφού δοκιμάστηκε η συνταγή, ο Ηλίας Ψινάκης κλήθηκε να συμμετέχει στην κριτική επιτροπή του X – Factor και για το 2ο Live. Τι να κάνεις όμως στο 2ο live, όταν τα έχεις κάνει όλα από το πρώτο;
Το 2ο Live του X- Factor πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 29 Μαΐου, με τον Ηλία Ψινάκη να προστίθεται στην κριτική επιτροπή του show που περιλαμβάνει τον Στέλιο Ρόκκο, τον Χρήστο Μάστορα, τον Μιχάλη Κουινέλη και τη Μαρίζα Ρίζου. Η τελευταία δέχθηκε και πάλι τα σχόλια που μοίραζε αφειδώς ο Ηλίας Ψινάκης. Τουλάχιστον στην δική της περίπτωση τα σχόλια ήταν απλά λέξεις και όχι κινήσεις.
«Μια χαρά είστε. Εγώ σας περίμενα και είχα τρομάξει. Ε, κουλτουριάρα τώρα. Άπλυτη και άλουστη. Μια χαρά είστε, μια χαρά. Ειλικρινά πήγε η καρδιά μου στη θέση της», είπε κάποια στιγμή ο Ηλίας Ψινάκης στη Μαρίζα Ρίζου, που «παραπονιόταν» για τις «κοριτσάρες με φωνάρες, γυμνασμένες», μετά τη συμμετοχή της Ιόλης. Γέλασες εσύ με το στερεότυπο που αναπαράγεται και που για άλλη μια φορά συνδέει την ομορφιά με το πνεύμα μας (ή μάλλον τα αποσυνδέει τελείως); Ούτε κι εγώ. Για την Ιόλη πάλι είπε «Εγώ αν ήμουν στη θέση της θα τα είχα πετάξει όλα. Και νομίζω ότι όσο πιο σέξι, τόσο καλύτερα. Μην το κρατάτε».
Στην περίπτωση της Κατερίνας Λιόλιου η πλάκα χόντρυνε. Ο Ηλίας Ψινάκης βρέθηκε στον χώρο του παρασκηνίου όπου η Κατερίνα Λιόλιου και ο Ηλίας Μπόγδανος υποδέχονταν τους διαγωνιζόμενους του X- Factor και μετέφεραν τον παλμό στο προσκήνιο. Η Κατερίνα Λιόλιου φορούσε ένα strapless φόρεμα με έναν φιόγκο στο μπούστο. Ο Ηλίας Ψινάκης που πλέον δεν μπορούσε να σχολιάσει κάτι στην εμφάνιση του Ηλία Μπόγδανου (στο 1o Live στο «στόχαστρό» του είχε μπει η βερμούδα του παρουσιαστή), στράφηκε στην Κατερίνα Λιόλιου και το φόρεμά της.
Ο Ηλίας Ψινάκης είχε ζητήσει ήδη η Κατερίνα Λιόλιου να αφαιρέσει τον φιόγκο από το φόρεμά της. «Λύσε τον φιόγκο της Κατερίνας Λιόλιου να δεις τι θα γίνει στο Twitter» πρότεινε ο Ηλίας Ψινάκης στον Ηλία Μπόγδανο που βρισκόταν στο backstage του X-Factor. Ίσως εκεί του πρωτομπήκε η ιδέα.
Ο Ηλίας Ψινάκης μετά από ένα διαφημιστικό διάλειμμα του X- Factor εμφανίστηκε στο backstage. Πλησίασε την Κατερίνα Λιόλιου, τράβηξε λίγο το φόρεμά της και κοίταξε μέσα στο μπούστο της. «Είστε πάρα πολύ όμορφη», είπε ενώ κοιτούσε μέσα στο ντεκολτέ της. «Θα με πιάσουν οι ανωμαλίες» σημείωσε στη συνέχεια, έστρεψε την Κατερίνα Λιόλιου να δείχνει την πλάτη της στην κάμερα και τράβηξε το ρούχο της προς τα κάτω.
Αμηχανία; Ποια αμηχανία; Η Κατερίνα Λιόλιου είπε ένα «το έκανε για πλάκα» και το θέμα έληξε. Το Twitter από την άλλη εξοργίστηκε.
Δυστυχώς, είναι πολλά αυτά που βλέπουμε να καμουφλάρονται ως «αστεία» στην ελληνική τηλεόραση. Στην ελληνική τηλεόραση έχουν χωρέσει κατά καιρούς τα «αστεία» του Σεφερλή για τους βιασμούς σε μία εκπομπή μυθοπλασίας, ο Γιώργος Λιάγκας και η εκπομπή του που «κορόιδεψε» την υπόθεση της σεξουαλικής παρενόχλησης μίας φοιτήτριας στη Θεσσαλονίκη, ο παίκτης του Big Brother που για «πλάκα» έλεγε περί αδειάσματος πακέτων. Πολλά «αστεία» που έχει αποδειχθεί ξανά και ξανά πώς οι μόνοι που γελάνε είναι αυτοί που τα είπαν.
Εγώ ακόμα ψάχνω το αστείο. Δεν το βρήκα ούτε στον φιόγκο του φορέματος της Κατερίνας Λιόλιου, ούτε μέσα στο ντεκολτέ της. Δεν το βρήκα στις ατάκες του Ηλία Ψινάκη και δεν «σκανδαλίστηκα» με τις πράξεις του. Απλά βαρέθηκα και σίγουρα δεν γέλασα.
Αδυνατώ να βρω αυτό αστείο, σε μία εποχή που μιλάμε για το #MeToo και τα αυτονόητα περί δικαιωμάτων των γυναικών, περί αυτοδιάθεσης και συναίνεσης. Το να μεταχειρίζεται κάποιος μία γυναίκα σαν prop για το «νούμερό» του χωρίς να έχει τη σαφή συναίνεσή της, και να τη σεξουαλικοποιεί με τα σχόλιά του και τις κινήσεις του σε πανελλαδική εμβέλεια. Δεν μπορώ να γελάω με την αντικειμενοποίηση των γυναικών.
Δεν ξέρω αν αυτό ο Ηλίας Ψινάκης θα το χαρακτήριζε «πουριτανισμό» ή «συντηρητικό», αλλά στα δικά μου μάτια, δεν είναι χιούμορ το να κοιτάζεις μέσα στο ντεκολτέ κάποιου δημοσίως χωρίς να είσαι βέβαιος ότι συναινεί σε αυτό. Δεν γίνεται να του κατεβάζεις το φόρεμα για να κάνεις τι; Μεγαλύτερη εντύπωση; Σίγουρα κάνεις κάποια εντύπωση, αλλά αυτή μόνο θετική δεν είναι.
Είναι ένα ταξίδι στον χρόνο, πίσω στις εποχές όπου παρουσιάστριες δέχονταν σεξουαλικές παρενοχλήσεις on camera κι απλά γύρω τους ακούγονταν χάχανα από αμηχανία. Είναι ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, τότε που το #MeToo φάνταζε ένα κίνημα που «μόνο στην Αμερική μπορούν να γίνουν αυτά». Είναι η επιστροφή σε αχρείαστα στερεότυπα, αχρείαστες συμπεριφορές και σίγουρα «αστεία» που ανήκουν στο παρελθόν. Ένα παρελθόν που μας δίδασκε πως οτιδήποτε κι αν σου κάνουν, μπορείς να το αντιμετωπίσεις γελώντας αμήχανα. Ένα παρελθόν που έχει περάσει ανεπιστρεπτί.