Μαζί προχωράμε μπροστά: Φωτογραφηθήκαμε με 4 inspiring γυναίκες με αφορμή την καμπάνια της Tommy Hilfiger “Moving Forward Together”
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΕΛΛΥ ΝΟΒΑΚ
- 12 ΑΠΡ 2021
Νομίζω ότι έχω χαρακτηριστεί πολλές φορές ως η «νευριασμένη γυναίκα» που παραπονιέται συνέχεια για την ισότητα και για την εκπροσώπηση στη μόδα. Είμαι απ’ αυτές που όταν το άδικο την πνίγει, νιώθω την ανάγκη να υπερασπιστώ το δίκαιο, αλλά και τυχόν μειονότητες που περιθωριοποιούνται από την κοινωνία. Οι γυναίκες, στο σύνολό μας, ίσως να θεωρούμαστε μειονότητα -ιστορικά και μόνο αν το πάρουμε, οι γυναίκες πάντα υποβιβάζονταν με κάποιον τρόπο-, αλλά η γνώμη μου είναι ότι είμαστε τρομερά δυνατές.
Η καθεμία από εμάς, κάθε μέρα, παλεύει και για κάτι διαφορετικό. Αλλά αυτό που καταλαβαίνω σε προσωπικό επίπεδο, είναι ότι μαζί προχωράμε μπροστά. Όταν είμαστε ενωμένες καταφέρνουμε πολλά περισσότερα. Γιατί στο τέλος της ημέρας, κανείς άλλος δεν μπορεί να βιώσει αυτό που ζούμε και που αισθανόμαστε καθημερινά, από μια άλλη γυναίκα που βιώνει κι αυτή το ίδιο.
Στο LadyLike, σαν ομάδα έχουμε αυτή τη φιλοσοφία, εξού και αυτό το project το οποίο εμπνευστήκαμε από την εμψυχωτική καμπάνια της Tommy Hilfiger, “Moving Forward Together”. Οι λέξεις αυτές μόνο, σε κάνουν να θέλεις να κάνει κάτι. Να εμπνευστείς και να εμπνεύσεις. Να θέλεις να προχωρήσεις μπροστά, έχοντας στο πλευρό σου δυναμικές γυναίκες.
H Tommy Hilfiger θέλει να προχωρήσουμε μπροστά μαζί
Το μήνυμα της νέας καμπάνιας Tommy Hilfiger, για την Άνοιξη 2021, είναι ξεκάθαρο: “Moving Forward Together”. Αυτό που ουσιαστικά πρεσβεύει η καμπάνια είναι να χτίσει ένα καλύτερο αύριο, για όλες εμάς τις γυναίκες που μαχόμαστε καθημερινά για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Λόγω του ότι στην καμπάνια Tommy Hilfiger πρωταγωνιστεί ένα diverse cast ακτιβιστών που όλοι «μάχονται» υπέρ μιας κοινωνίας που «Δεν Σπαταλά Τίποτα και Καλωσορίζει τους Πάντες», έτσι και εμείς 4 συντάκτριες του LadyLike, φωτογραφηθήκαμε με 4 inspiring γυναίκες που κάνουν το ίδιο. Μάχονται για το diversity, το body positivity, την LGBTQI+ κοινότητα και το sustainablity.
Με την καμπάνια της Tommy Hilfiger, “Moving Forward Together” ως γνώμονα, οι 4 γυναίκες μοιράζονται τις προσωπικές τους ιστορίες και τι σημαίνει για την καθεμία αυτό που εκπροσωπούν. Έτσι μας εμπνέουν και μαζί τους βοηθάμε στο να χτιστεί ένα πιο θετικό κι αισιόδοξο μέλλον.
Όπως δήλωσε και ο Tommy Hilfiger για την καμπάνια, «Βρισκόμαστε σε ένα πολύ σημαντικό σημείο της ιστορίας μας και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να κινηθούμε μαζί για να αφήσουμε έναν καλύτερο κόσμο στις επόμενες γενιές».
Φορώντας, λοιπόν, τα ρούχα της Spring 2021 Tommy Hilfiger συλλογής που περιλαμβάνει μία ποικιλία sustainable υλικών και παραγωγικών μεθόδων, φωτογραφηθήκαμε μαζί με αυτές τις inspiring προσωπικότητες και μίλησα με την καθεμία ξεχωριστά για το τι σημαίνουν αυτές οι αξίες για τις ίδιες. Οι ιστορίες τους θα σε κάνουν να ταυτιστείς, να εμπνευστείς και να δεις ότι δεν είσαι μόνη. Προχωρώντας μαζί μπροστά, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα.
Diversity
H Tommy Hilfiger στηρίζει το diversity και μετά τις διαδηλώσεις του Black Lives Matter κινήματος, τον Μάιο του 2020, αποφάσισε να βοηθήσει ουσιαστικά. Χρηματοδότησε την πλατφόρμα “People’s Place”, δωρίζοντας 5 εκατομμύρια δολάρια. Η πλατφόρμα αποσκοπεί στην ανάδειξη της εκπροσώπησης των μειονοτήτων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της μόδας. H Lauretta Macauley μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία της και τον ρατσισμό που έχει αντιμετωπίσει, ανά τα χρόνια, αλλά και τον ακτιβισμό της που στοχεύει στο να βοηθήσει τις μειονότητες στην Ελλάδα.
Το 1998, όταν νομιμοποιήθηκε η μετανάστευση στην Ελλάδα, μπόρεσα να κάνω αίτηση για την άδεια παραμονής μου. Όταν μου αρνήθηκαν την άδεια, το 2004, κατάλαβα ότι έπρεπε να κάνω επιτέλους κάτι γι’ αυτό. Συνάντησα μια ακτιβίστρια από την Αλβανία, η οποία με παρότρυνε να μιλήσω σε γυναικείες οργανώσεις μεταναστών. Αν και φοβόμουν να μιλήσω, όταν πήγα σε μια συνάντηση, αποφάσισα ότι έπρεπε να μιλήσω και να πάρω την κατάσταση στα χέρια μου. Έτσι, με άλλες ακόμα γυναίκες από την Αφρική αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις και μας, και να οργανωθούμε. Το 2005, κάναμε την πρώτη μας συνάντηση και έτσι ίδρυσα την Οργάνωση Ενωμένων Γυναικών Αφρικής (United African Women Organization). Κουβεντιάζοντας καταλάβαμε ότι τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα από μετανάστες γονείς δεν παίρνουν ελληνική υπηκοότητα.
Ξεκινήσαμε τη δική μας καμπάνια, «Όχι στον ρατσισμό από την κούνια». Μας κάλεσαν στα κανάλια, μιλήσαμε στη Βουλή και η καμπάνια είχε επιτυχία. Ακόμα, τα παιδιά με αφρικανικές ρίζες δεύτερης γενιάς, άρχισαν να οργανώνονται και μέσα από τον δικό μας οργανισμό και να μάχονται κι αυτά για τα δικαιώματά τους. Έτσι κι εμείς, συνεχίζουμε να παλεύουμε για τα γυναικεία δικαιώματα, για την ενδοοικογενειακή βία, για το trafficking και έχουμε καταφέρει να σώσουμε γυναίκες που έρχονται από την Αφρική γι’ αυτό. Κάνουμε φεστιβάλ, workshops και γιορτάζουμε τον φεμινισμό καταπολεμώντας τον ρατσισμό».
Η Lauretta φοράει: Μπλούζα με ρίγα στις μανσέτες, παντελόνι με τσάκιση και μεταξωτό φλοράλ μαντήλι
Η Μαρία φοράει: Hoodie με φερμουάρ και μίντι φούστα με γεωμετρικό μοτίβο
Sustainability
Η Tommy Hilfiger παρουσιάζει το Make it Possible, μία τολμηρή περιβαλλοντική και κοινωνική προσέγγιση που ενισχύει τη δέσμευση του brand προς τη βιωσιμότητα. Σκοπός του είναι να δημιουργήσει μόδα που «Δεν σπαταλά τίποτα και καλωσορίζει τους πάντες». Με βάση τον πυλώνα της βιωσιμότητας, η Μαρία Αντέλα μας μιλάει για την βιωσιμότητα στην τέχνη και το design.
«Ακούμε συχνά τους όρους βιωσιμότητα στη μόδα & το design, βιωσιμότητα στην τέχνη – για μένα ο όρος του sustainability αποτελεί μια πρόσφατη τάση και φιλοσοφία που έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα αειφόρο και βιώσιμο σύστημα το οποίο θα επικεντρώνεται στον ανθρώπινο παράγοντα και στην περιβαλλοντολογική και κοινωνική ευθύνη της κάθε πρακτικής. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε πως είμαστε μέρος του κόσμου και οι πράξεις μας έχουν συνέπειες για τους ανθρώπους γύρω μας και το περιβάλλον.
Βασικό στοιχείο του sustainability είναι η ισορροπία μεταξύ παραγωγής αγαθών και κατανάλωσης αλλά και ο στόχος για παραγωγή διαχρονικών και ανθεκτικών αγαθών. Πιστεύω ότι αξίζουμε και χρειαζόμαστε μια καλύτερη, πιο έξυπνη και πιο κυκλική προσέγγιση στον τρόπο που καταναλώνουμε, σε αντίθεση με τη σχέση “make-take-consume-throw” που έχουμε με τα υλικά.
Και πάνω σε αυτή τη λογική η δική μου προσπάθεια για ευαισθητοποίηση σχετικά με την βιωσιμότητα στην καλλιτεχνική παραγωγή έρχεται μέσα από την πλατφόρμα του OnMaterials που λειτουργεί πιλοτικά εδώ και ένα χρόνο με στόχο την αναδιανομή και τη δημιουργική επαναχρησιμοποίηση υλικών που πετιούνται από θέατρα, γκαλερί, μουσεία κλπ.»
Η Μαρία Αντέλα φοράει: Πουκάμισο από βισκόζη και τζιν παντελόνι από 100% ανακυκλωμένο βαμβάκι
Η Τζώρτζια φοράει: Μεταξωτό φόρεμα με scarf print
ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα
Η Tommy Hilfiger παρουσιάζει τη νέα πλατφόρμα, FutureLearn, που μεταμορφώνει την εκπαίδευση ενώ παράλληλα καταφέρνει να κάνει τη διαδικτυακή μάθηση ευχάριστη αλλά και προσβάσιμη. Τα πέντε μαθήματα FutureLearn που σχεδιάστηκαν από τον Tommy Hilfiger επικεντρώνονται στην αειφορία, στη στήριξη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, στην αυτοπεποίθηση του σώματος μας αλλά και στην οικοδόμηση της κοινότητας. Μέσω της πλατφόρμας, οι χρήστες θα αποκτούν έναν ασφαλή χώρο με στόχο να διερευνήσουν τις διαφορετικές εμπειρίες, να μοιραστούν τα προσωπικά τους όνειρα και προκλήσεις. Η Μυρτώ, σαν μέλος της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, μάς μιλάει για την προσωπική της εμπειρία όταν έκανε coming out στην οικογένειά της και τις απόψεις της για την κοινότητα.
«Ανακοίνωσα στους δικούς μου ότι είμαι gay πριν από μία δεκαετία περίπου στην ηλικία των 18 χρόνων. Ήμουν τυχερή διότι με τη βοήθεια της μεγαλύτερης αδερφής μου, (στοιχειώδεις γνώσεις για την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, φίλοι που ανήκουν στην κοινότητα) με αγαπούν και είναι υπερήφανοι γι’ αυτό που είμαι. Δεν ισχύει όμως αυτό για όλους. Αν και πιστεύω ότι σήμερα τα πράγματα είναι καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν, η σύγχρονη κοινωνία είναι περισσότερο αποδεκτή ως προς τη διαφορετικότητα και έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε σχέση με το νομικό πλαίσιο προστασίας των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πέσει θύματα διακρίσεων ή περιστατικών βίας.
Ευτυχώς, έχουν δημιουργηθεί οργανώσεις, ομάδες και προγράμματα νομικής και ψυχολογικής στήριξης για τα ίδια τα άτομα και τις οικογένειές τους. Όμως, τα βήματα αποδοχής γίνονται με αργούς ρυθμούς κατ’ εμέ, αν σκεφτεί κανείς ότι ζούμε στο 2021 και υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό ανθρώπων που βράζει από μίσος, δεν συμφωνεί με το σύμφωνο συμβίωσης, θεωρεί το Pride πανηγύρι και γενικότερα βασίζεται σε παλαιολιθικές απόψεις. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που μπορώ και ζω ανοιχτά με τη στήριξη της οικογένειας μου και των φίλων μου και ελπίζω σε έναν κόσμο όπου το να είσαι ομοφυλόφιλος ή το να ανήκεις στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα θεωρείται φυσιολογικό και δεδομένο».
H Μυρτώ φοράει: Μεταξωτό scarf print πουκάμισο και τζιν παντελόνι Rome Heritage σε ίσια γραμμή
Η Κλέλια φοράει: Shirtdress σε ριγέ μοτίβο και oversized πλεκτό με φερμουάρ
Body Positivity
Η Tommy Hilfiger, για τη σεζόν Spring/Summer 2021, κυκλοφόρησε την καμπάνια Tommy Icons, η οποία παρουσιάζει τον χώρο της μόδας έτσι όπως θα έπρεπε να είναι. Με πρόσωπα που στηρίζουν την πραγματική έννοια της εκπροσώπησης. Η εθνικότητα, το μέγεθος, η ηλικία, το φύλο, η σεξουαλική ταυτότητα, όλα, είναι έχουν -ή θα έπρεπε να έχουν- μια θέση στον χώρο της μόδας. Η Αγγελική Κωνσταντοπούλου μας μιλάει για το body positivity, τη σημαντικότητα της εκπροσώπησης αλλά και της προσωπικής αποδοχής.
«Η ομορφιά δεν έχει μόνο ένα μέγεθος. Αυτή είναι η βασική αρχή, ύστερα έρχονται όλα τα υπόλοιπα. Δεν έχει σημασία τι νούμερο φοράς, σημασία έχει να νιώθεις όμορφη, sexy, άνετη και να λάμπεις μέσα από τα ρούχα που φοράς, γιατί αυτή η λάμψη εκπέμπεται και στους γύρω σου.
Σε έναν κόσμο που τα likes, η αποδοχή και το τι λένε οι άλλοι για εμάς, αποτελούν μετρητές διάθεσης, τα ρούχα μας πρέπει να επικοινωνούν ένα βασικό μήνυμα: «Πιστεύω στον εαυτό μου, νιώθω άνετα μέσα στο σώμα μου και το αγαπώ».
Σε έναν κόσμο, που τα σώματά μας αποτελούν το no.1 αντικείμενο κριτικής και διαπραγμάτευσης, πρέπει να πιστέψουμε σε αξίες, όπως να αγαπάμε το σώμα μας και να το φροντίζουμε, χωρίς να ζηλεύουμε τα σώματα των άλλων. Η προβολή ρεαλιστικών προτύπων σώματος, η ποικιλία μεγεθών που καλύπτουν πολλούς και διαφορετικούς σωματότυπους και η απενοχοποίηση του ίδιου του σώματος θα μας κάνει να νιώσουμε όλες πολύ καλύτερα. Να είστε σίγουρες.»
Η Αγγελική φοράει: Μάξι φόρεμα σε φλοράλ μοτίβο, T-shirt με λογότυπο και τσάντα χιαστή micro
Η Κέλλυ φοράει: Σακάκι με ρέλι σε χρωματική αντίθεση , παντελόνι σε tappered γραμμή και μεταξωτό φλοράλ μαντήλι
Ευχαριστούμε όλες τις γυναίκες που φωτογραφήθηκαν και που μοιράστηκαν μαζί μας τις προσωπικές τους ιστορίες. Μαζί σας προχωράμε μπροστά.
Ανακάλυψε την Spring 2021 Tommy Hilfiger συλλογή στο e-shop του brand.