5 fashion brands που έχουν σχεδιάσει sex toys. Η εμμονή της μόδας με το σεξ
- 12 ΟΚΤ 2023
Τη μόδα την έλκυε πάντα το σεξ και ακόμη περισσότερο το φετίχ. Πάρε για παράδειγμα, σχεδιαστές όπως τον Thierry Mugler, τον Alexander McQueen ή την Vivienne Westwood με τη φημισμένη “Cafe Society” συλλογή της. Θα παρατηρήσει κανείς ότι τα φετίχ και το σεξ αποτελούσε πάντα μέρος των concepts των shows τους, είτε αυτό προβαλλόταν με ξεκάθαρο ή με πιο έμμεσο τρόπο. Η σχέση της μόδας με το σεξ, μετράει πολλά χρόνια, λοιπόν, ακόμα και αν τελευταία το «σπορ» έχει γίνει πιο δημοφιλές λόγω της σεξουαλικής αναβίωσης που βιώνει η κοινωνία.
Αλλά εκεί είναι η λέξη κλειδί, κατά τη γνώμη μου. Η «κοινωνία». Η μόδα είναι σαν ένας ζωντανός οργανισμός που επηρεάζεται από το τι συμβαίνει κοινωνικά την εκάστοτε περίοδο, και μέσω αυτής βρίσκει τρόπους να εξετάζει τα κοινωνικά πρότυπα και να τα προκαλεί, απομυθοποιώντας τα μέσα από τα ρούχα. Όταν ο Gianni Versace, χρησιμοποίησε αλυσίδες και δερμάτινα harnesses στην θρυλική “Miss S&M” συλλογή του 1992, ο στόχος ήταν να προκαλέσει, αλλά και να προσκαλέσει τις γυναίκες να εξερευνήσουν τη σεξουαλικότητά τους, σε μια εποχή που το σεξ (ειδικά για τις γυναίκες), ήταν ακόμη ταμπού.
Το σεξ (και στη μόδα) πουλάει
Ταμπού μπορεί ακόμα και σήμερα να αποτελούν τα sex toys για πολλούς ανθρώπους, αλλά ακόμα και σε αυτό το κομμάτι, η μόδα έρχεται να υπερασπιστεί τη σεξουαλικότητα όλ@. Δεν έχει σημασία τι κάνεις στο κρεβάτι σου και με ποιον το κάνεις. Το σεξ πουλάει, το σεξ προκαλεί, το σεξ ικανοποιεί και όλα αυτά είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τη μόδα. Οπότε η «σύμπραξη» των δυο αυτών χώρων, ήταν εξαρχής αναπόφευκτη και κατά τη γνώμη μου αναγκαία. Γιατί έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να βλέπεις οίκους όπως ο Saint Laurent ή ο Louis Vuitton (ακόμα και τον οίκο Chanel), που έχουν καθορίσει μεν την πορεία της μόδας, αλλά από την άλλη, έχουν σχολιαστεί και για τον πουριτανισμό τους κατά καιρούς, να κυκλοφορούν προφυλακτικά. Δηλαδή, ΟΚ, από τον Rick Owens τον άνθρωπο που λατρεύει να φτάνει τη μόδα στα άκρα, μπορεί να το περιμένεις. Αλλά από τον Gucci ή τον Balmain, δεν θα περίμενες να δεις να κυκλοφορούν φετιχιστικές δερμάτινες μάσκες με καρφιά ή λατέξ catsuits που -μεταξύ μας τώρα- είναι σαν να φοράει κάποιος ένα τεράστιο προφυλακτικό.
Το κλείσιμο ματιού στον φετιχισμό, είτε γίνεται σωστά, είτε λανθασμένα (όπως έκανε ο οίκος Balenciaga σε καμπάνια του, το 2022), δείχνει την προτροπή της μόδας να επικοινωνήσουμε τις φυσικές ορμές που έχουν οι (περισσότεροι) άνθρωποι για σεξουαλική επαφή και πειραματισμό, μέσω της high-end μόδας. Γιατί; Γιατί έτσι είναι πιο fun.
Τα designer sex toys όμως, είτε πρόκειται για αξεσουάρ που χρησιμοποιεί κανείς στο σεξ, είτε για απλά προφυλακτικά, είναι μια μορφή σεξουαλικής απελευθέρωσης που αντιστέκονται στην παραδοσιοκρατία και την λογοκρισία και θέτουν ένα σωστό παράδειγμα.
Δέρματα, αλυσίδες, harnesses, καρφιά, βινίλ ρούχα και αξεσουάρ, όλα μας βγάζουν μια David Lynch-ική αισθητική που δεν μπορεί παρά να προκαλεί και να εξιτάρει. Αλλά όταν η μόδα εμπορευματοποιεί το σεξ, μέσα από sex toys και διάφορα άλλα αξεσουάρ, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: πειραματίσου στο κρεβάτι, μόνη σου, με άλλ@, αλλά αν το κάνεις κάν’ το με ένα designer sex toy ή προφυλακτικό. Παρακάτω, σου παρουσιάζω τα 5 πιο ενδιαφέροντα αξεσουάρ για το σεξ που φέρουν την υπογραφή πολυτελών fashion brands.
Το γυάλινο butt plug του οίκου Diesel
Τις πιο πρακτικές προσκλήσεις έλαβαν οι καλεσμένοι του οίκου Diesel, για το Spring/Summer 2023 show που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο. Ο Glenn Martens (καλλιτεχνικός διευθυντής), κηρύττει τη δική του σεξουαλική απελευθέρωση μέσω του οίκου, κυρίως για έναν λόγο: γιατί ξέρει καλά ότι το σεξ (και στη μόδα) πουλάει. Οι τελευταίες θεματικές των shows του για τον οίκο, περιλάμβαναν τεράστια φουσκωτά γλυπτά σε πόζες του σεξ, πασαρέλες γεμάτες χιλιάδες προφυλακτικά και φυσικά, butt plugs, γνωστά και ως πρωκτικές σφήνες. Μια γυάλινη πρωκτική σφήνα, έλαβαν, λοιπόν, οι καλεσμένοι μαζί με τις προσκλήσεις τους, προτρέποντάς τους (καθόλου εμμέσως) να τις δοκιμάσουν.
Ο δονητής του Christopher Kane
Ο Christopher Kane, αποφάσισε να περάσει το δικό του μήνυμα περί σεξουαλικής απελευθέρωσης, δείχνοντας πόσο sex positive είναι, κυκλοφορώντας το 2020, ένα δονητή με την υπογραφή του. Ένας κομψότατος μαύρος δονητής που αναγράφει τη φράση “More Joy” (περισσότερη απόλαυση), έγινε από τα best-seller items του σχεδιαστή. Η καλή τιμή του (30 λίρες), σε συνδυασμό με το sleek design, ταίριαξε πολύ με τη θεματική της συλλογής που είχε κυκλοφορήσει το 2018, με τον τίτλο “The Joy Of Sex”. Το σλόγκαν έμεινε, το ίδιο -φαντάζομαι- και οι δονητές οι οποίοι μάλιστα είχα τόση επιτυχία που ο σχεδιαστής χρειάστηκε να κυκλοφορήσει ένα δεύτερο drop για όσους δεν πρόλαβαν να τον αγοράσουν. Ελπίζω να άξιζε η αναμονή και να είχαν όντως περισσότερη απόλαυση στη ζωή τους μετά απ’ αυτή την αγορά.
Τα πολυτελή προφυλακτικά Saint Laurent
Αν θεωρείς ότι τα γεννητικά σου όργανα αξίζουν μόνο τα καλύτερα, τότε ίσως να πρέπει να δοκιμάσεις τα προφυλακτικά του οίκου Saint Laurent. Θα πίστευες ότι ένας σοβαρός οίκος σαν τον Saint Laurent δεν θα παρήγαγε ένα τέτοιο προϊόν, αλλά να που το γαλλικό label μάς εκπλήσσει θετικά. Αν και πλέον, δεν υπάρχουν στην αγορά τα συγκεκριμένα προφυλακτικά (μέχρι και πριν μερικά χρόνια πωλούνταν κανονικά στο site του οίκου για 2,5€/ανά τεμάχιο), το συγκεκριμένο προϊόν είχε πάει αρκετά καλά στις πωλήσεις. Το εσωτερικό του δεν το είδαμε ποτέ, αλλά η συσκευασία τους ήταν πολύ fun. Είχε σε χρυσό χρώμα μέχρι και σε animal prints κ.ά. Αν κάτι ξέρει να πουλάει καλά η μόδα, αυτό είναι στιλ. Και αυτά ήταν σίγουρα τα πιο στιλάτα προφυλακτικά.
Τα ξύλινα (;) butt plugs του Craig Green
Ο Craig Green έχει μια ιστορία με τα avant-garde γλυπτά που έχουν οι επιδείξεις μόδας του και μάλλον κάπως έτσι προέκυψαν και αυτές οι ξύλινες πρωκτικές σφήνες. Σε πρόσφατο post του, ο σχεδιαστής ανακοίνωσε την κυκλοφορία των jumbo (!) αυτών ξύλινων plugs, χωρίς να διευκρινίζει τη χρήση τους. Ίσως γιατί είναι προφανές. Ίσως γιατί ήθελε να διατηρήσει ένα μυστηριώδες ύφος που θα προκαλούσε το ενδιαφέρον του κόσμου. Ε, λοιπόν, τα κατάφερε και κάπως έτσι, τα ξύλινα butt plugs του Green πωλούνται στο αποκλειστικά, στο Dover Street Market London. Fancy a trip to London?
Το κολιέ/δονητής του Lovehoney
Κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας της Αυστραλίας, στο show του οίκου Karla Špetić για τη Spring 2024 συλλογή του, είδαμε να συνοδεύουν τα σύνολα των μοντέλων, τα πιο κομψά, μακρόστενα κολιέ. Στην πραγματικότητα όμως, αυτά τα κολιέ έχουν διττή χρήση. Από τη μία, μπορεί κανείς να τα φορέσει σαν απλά κολιέ, από την άλλη όμως, μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για μερικές στιγμές απόλαυσης. Τα «κολιέ» αυτά είναι στην πραγματικότητα δονητές, δημιουργία του brand Lovehoney, και ο στόχος του brand ήταν αυτός ακριβώς: να σχεδιάσουν ένα κομψό προϊόν που οι γυναίκες μπορούν να φορέσουν και ως κόσμημα. Ε, λοιπόν, τα κατάφεραν.