ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ

Anna Bonny: Το brand εσωρούχων που μετατρέπει τα σουτιέν μαστεκτομής σε μίνι (φορέσιμα) έργα τέχνης

instagram.com/anna.bonny/

Το να κάνεις “couture” τα patches ή τα σουτιέν (με ένα cup) για τη μαστεκτομή, είναι μια ιδέα που μπορεί να προκύψει μόνο από ένα προσωπικό βίωμα. Δηλαδή, αν η Noelia Morales δεν είχε διαγνωστεί με καρκίνο του μαστού, αν δεν είχε βιώσει στο πετσί της αυτό που εκατομμύρια γυναίκες έχουν βιώσει στον κόσμο, ίσως να μην σκεφτόταν να δώσει ένα fashion twist στα patches για τη μαστεκτομή. Και είναι σημαντική η συμβολή της σχεδιάστριας. Γιατί προσφέροντας ένα ενδιαφέρον design στα εσώρουχα αυτά, ίσως λειτουργεί κάπως λυτρωτικά, όταν τα φοράς. Ίσως να κοιτιέσαι στον καθρέφτη και να είσαι πιο ικανοποιημένη με την εικόνα σου. Ίσως να γεμίζεις με αυτοπεποίθηση.

Κάπως έτσι μπορεί να αισθάνθηκε και η Noelia Morales, ιδρύτρια του brand εσωρούχων Anna Bonny. Η Ισπανίδα σχεδιάστρια, ξεκίνησε το brand εσωρούχων της το 2016, αφού διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού. Έτσι άρχισε να σχεδιάζει τα couture patches/σουτιέν μαστεκτομής. «Ήξερα από την αρχή της διάγνωσής μου ότι η διαδικασία της αποκατάστασης δεν ήταν για εμένα. Ήξερα ότι θα έβρισκα έναν τρόπο να έρθω σε συμφωνία με το σώμα μου και την νέα του όψη». Μετά την μαστεκτομή της και την έλλειψη επιλογών στην αγορά, η Morales αποφάσισε όταν έπρεπε να κάνει κάτι. Έτσι γεννήθηκε το Anna Bonny.

Το ξεκίνημα ενός διαφορετικού brand εσωρούχων

Με τις λίγες επιλογές που υπήρχαν στην αγορά, όσον αφορά τα εσώρουχα και μαγιό για γυναίκες που έχουν κάνει μαστεκτομή, η Morales αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. «Ο καρκίνος του μαστού σε φέρνει σε ένα κόσμο που δεν είναι σύγχρονος ή μοδάτος, αλλά που προσποιείται ότι έχεις κάτι που στην πραγματικότητα δεν έχεις», αναφέρει σχετικά η σχεδιάστρια. Για να φτάσει στο σημείο όπου ήταν ικανοποιημένη πραγματικά για τις δημιουργίες της, έπρεπε να πειραματιστεί πρώτα. Ξεκίνησε, λοιπόν, αγοράζοντας ένα La Perla σουτιέν. Έκοψε το ένα cup με δυο διαφορετικούς τρόπους. «Όταν το φόρεσα το υγιές στήθος μου ήταν έξω και το άλλο ήταν ‘καλυμμένο’ με το εκπληκτικό μεταξωτό σουτιέν». Για πρώτη φορά, η σχεδιάστρια κοιτάχτηκε στον καθρέφτη και της άρεσε αυτό που έβλεπε.

Η έμπνευση για τα couture patches

Εμπνέοντας από τα patches των πειρατών, ένα πορτραίτο της Paloma Picasso που είχε τραβήξει ο Helmut Newton το 1983 να φοράει ένα μονόκλ αλλά και από τη γυναίκα πειρατή, Anne Bonny (από την οποία προέκυψε το όνομα του brand εσωρούχων), γεννήθηκε το brand της Morales.

«Όταν έπρεπε να περιγράψω στο παιδί μου και την οικογένειά μου αυτό που περνάω, χρησιμοποίησα τη λέξη ‘περιπέτεια’. Η Anna Bonny ήταν εξερευνήτρια. Απλά τη φαντάστηκα με ένα στήθος αντί για ένα μάτι».

Η προσοχή στο design

Λόγω του ότι το δέρμα είναι αρκετά ευαίσθητο στην περιοχή του εγχειρισμένου στήθους, η Morales χρησιμοποιεί τα πιο ντελικάτα υλικά για τη δημιουργία των couture patches της. Μερικά από τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι αγγλικό μετάξι, οργανικό βαμβάκι και κασμίρ. Οι αποχρώσεις στις οποίες βγαίνουν τα σουτιέν μαστεκτομής, φροντίζει είναι είναι κομψά προσφέροντας αυτοπεποίθηση στη γυναίκα που τα φοράει.

Έχοντας βραβευτεί για τη δουλειά της, στόχος της Morales είναι να φτάσει τη δημιουργία των patches στη high end μόδα. Για τη νέα της κολεξιόν δουλεύει με τους coutouriers της Chanel. «Σε σύντομο χρονικό διάστημα έχω λάβει εξαιρετικά θετικά σχόλια», λέει σχετικά η σχεδιάστρια του brand εσωρούχων. «Χαίρομαι που ένα project σαν το Anna Bonny αναγνωρίζεται».