FASHION SHOW

Balenciaga Couture Fall 2022: Γιατί τα μοντέλα δεν μπορούσαν να περπατήσουν στην πασαρέλα;

Imaxtree

Αναγνωρίζω αρκετά τη συμβολή του Demna Gvasalia (καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Balenciaga) στη μόδα. Δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί τη new age αισθητική του, που έχει κάνει τον οίκο τόσο διάσημο. Χωρίς να ξεχνάει τους βασικούς κώδικες του οίκου και της τεράστιας κληρονομιάς που άφησε ο Cristobal Balenciaga στη μόδα, κάνει τα δικά του. Έχει πάρει τις shapeless σιλουέτες του Cristobal, τις oversized γραμμές, τα ογκώδη και σχεδόν, spacey φορέματα από τα 60s και παρουσιάζει τη δική του exaggerated αισθητική, μέσα από τη δουλειά του για τον οίκο. Επαναλαμβάνεται συχνά; Ναι, 100%. Έχει σημασία αυτό; Όχι πάντα, εφόσον καταφέρνει να περάσει το μήνυμά του. Το μήνυμά του περάστηκε και στην Couture Fall 2022 συλλογή Balenciaga που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της Haute Couture Fashion Week.

Ο Demna παρουσίασε τη δεύτερη συλλογή Υψηλής Ραπτικής για τον οίκο και κατάφερε να δείξει πώς το παλιό και το καινούργιο μπορούν να επικοινωνήσουν. Πήρε τη φουτουριστική αισθητική του και την «πάντρεψε» με την ιστορία του οίκου και το αποτέλεσμα ήταν το λιγότερο ενδιαφέρον. Ήταν πετυχημένο όμως τελικά; Γι’ αυτό δεν είμαι σίγουρη, μιας και υπήρχε ένα ζήτημα με τη λειτουργικότητα ή το ύφος της συλλογής γενικότερα. Υπήρχε κάτι το άβολο σχεδόν σε αυτή την παρουσίαση. Να έφταιγε που έφερε διάσημες μαζί με τα μοντέλα να περπατήσουν στην πασαρέλα; Να ήταν η καθοδήγηση που τους έδωσε ο Demna; Να έφταιγαν τα ογκώδη ή στενά ρούχα (η συλλογή είχε και από τα δυο) και ο μικρός χώρος του show; Όποια κι αν ήταν η αφορμή, τα μοντέλα, για κάποιο λόγο, σαν να μην μπορούσαν να περπατήσουν καλά στην πασαρέλα.

Γιατί δεν μπορούσαν να περπατήσουν τα μοντέλα στην πασαρέλα;

Αυτή είναι η δεύτερη couture συλλογή του οίκου, μετά από 53 χρόνια. Ο Demna έκανε το ντεμπούτο του πέρσι, με μια συλλογή που έλαβε θριαμβευτικές κριτικές. Η φετινή ήταν λίγο διαφορετική από την περσινή, μιας και η προσοχή στράφηκε αλλού και όχι μόνο στα ρούχα.

Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τα λαμπερά ονόματα των A-listers στο front row του show, το καστ των μοντέλων συμπεριλάμβανε γνωστά ονόματα. Οι Kim Kardashian, Nicole Kidman και Dua Lipa, ήταν μερικά από τα non-models που συμμετείχαν στο show. Τις γυναίκες αυτές συνόδευσαν οι επαγγελματίες του είδους, Naomi Campbell και Bella Hadid, μεταξύ άλλων. Δεν ξέρω, λοιπόν, αν έπαιξε ρόλο η απειρία στην πασαρέλα των celebrities, αλλά υπήρχε μια δυσλειτουργικότητα στο show.

Αρχικά, εκτός της Dua Lipa και των δυο μοντέλων, οι Nicole Kidman και Kim Kardashian σαν να «ενσάρκωσαν» τις “The Stepford Wives” για το περπάτημά τους. Και οι δυο, είχαν ένα «παγωμένο» και κενό, σχεδόν, βλέμμα, θυμίζοντας ρομπότ. Το ίδιο όμως, ίσχυε και για κάποια από τα μοντέλα του show. Στην περίπτωση αυτών των μοντέλων, νομίζω ότι το θέμα είχε να κάνει με το μέγεθος και το στιλ των ρούχων.

Το μοντέλο που φόρεσε το ογκώδες λευκό νυφικό στο τέλος του show, αλλά και τα male models με τα δερμάτινα και σχεδόν ασφυκτικά κοστούμια, είχαν δυσκολία στο περπάτημα, λόγω των ρούχων. Να ήταν η πρόσθεση του σχεδιαστή; Σίγουρα, το αργό και πιο νωχελικό ύφος στο περπάτημά τους ήταν μια συνειδητή απόφαση του σχεδιαστή.

Αλλά δεν νομίζω ότι αυτό ίσχυε στην περίπτωση της Kidman ή της Kardashian. Και αν ήταν αυτή η πρόθεσή του, αναρωτιέμαι αν υπήρχε λόγος. Δεν ξέρω αν ταίριαζε στο sophistication της συλλογής, η οποία, κατά τη γνώμη μου, μπήκε σε δεύτερη μοίρα λόγω των celebrities στην πασαρέλα. Κατά τα άλλα, είδαμε ενδιαφέρουσες δημιουργίες στην πασαρέλα.

Το παλιό συναντάει το μέλλον: Το homage της Couture Fall 2022 συλλογής Balenciaga στην ιστορία του οίκου

Αν κάτι άξιζε πραγματικά από αυτή τη συλλογή, ήταν τα ίδια τα ρούχα. Όπως και με την πρώτη Couture συλλογή, έτσι και με αυτή, ο σχεδιαστής έκανε homage στην κληρονομιά του Balenciaga.

Παρουσίασε το show σε έναν χώρο που θύμιζε πολύ τα shows των 50s και των 60s του οίκου. Ένας χώρος με λευκές μοκέτες και λευκές κουρτίνες που είχαν κάτι το παλιακό, αλλά αυθεντικό για τη μόδα του παρελθόντος. Αυτό ήρθε σε αντιπαράθεση με τα φουτουριστικού ύφους looks της συλλογής και με τα μοντέλα που φορούσαν μαύρη κράνη που έκρυβαν το πρόσωπο.

Υπήρχε κάτι το μοντέρνο και αβίαστο σε αυτή την ανισορροπία, που λειτούργησε. Σε αυτό βοήθησαν και τα tailored ρούχα, αλλά και οι exaggerated και ογκώδεις σιλουέτες των ρούχων. Επηρεασμένος αρκετά από τα αρχεία του οίκου, είδαμε μερικά iconic σχέδια του Cristobal Balenciaga να επαναπροσδιορίζονται μέσα από τη ματιά του Demna. Το εμβληματικό Envelope dress απέκτησε μια νέα και πιο σύγχρονη μορφή.

Τα ογκώδη φορέματα από τα 60s που έκαναν τον οίκο γνωστό, έγιναν ακόμη μεγαλύτερα -εξ’ ού και η δυσκολία στο περπάτημα μερικών μοντέλων. Αυτές οι δραματικές σιλουέτες όμως, έκαναν τα ρούχα πραγματικά μοναδικά.

Φυσικά, από το show δεν έλειπαν και τα πιο παραδοσιακά Demna looks που επηρεάζονται από το streetwear, με τα oversized πανωφόρια και τα total denim looks να ξεχωρίζουν. Τα μαύρα και δερμάτινα looks δε, πρόσφεραν τη χαρακτηριστική S&M αισθητική που έχουν τα ρούχα Balenciaga σήμερα. Με το signature weirdness του σχεδιαστή, να επικρατεί από την αρχή ως το τέλος.

Λίγο τα ρούχα, λίγο το homage στον Cristobal Balenciaga, λίγο η εξαιρετική Naomi Campbell η οποία ήταν η μόνη που περπάτησε με τόσο ευκολία στην πασαρέλα και η παρουσίαση είχε πράγματα να πει. Τα υπόλοιπα δεν χρειάζονταν, αν θες τη γνώμη μου, αλλά it is what it is.

Exit mobile version