STYLE
SPONSORED

Μπορεί η πολυτέλεια να είναι sustainable; H Breitling λέει ναι και έχει πλάνο. Και εγώ καινούρια αγάπη

Τα πολυτελή brands σπάνια θα χρησιμοποιήσουν τη βιωσιμότητα στη λίστα με τα θέλγητρα να αποκτήσεις ένα αντικείμενο με την υπογραφή τους. Και ακόμα κι αν τη χρησιμοποιήσουν, δεν θα είναι στις πρώτες θέσεις.  Μια επίσκεψή μου στο αθηναϊκό κατάστημα της Breitling μού ανέτρεψε – ευχάριστα – αυτό το δεδομένο. 

Η αγορά ενός ακριβού ρολογιού θα μπορούσε από μόνη της με μια λογική να θεωρηθεί sustainable επένδυση, υπό την έννοια ότι πρόκειται για μια επένδυση σε ένα αντικείμενο που θα φοράς για πολλά χρόνια, θα εντάξεις στην καθημερινή ζωή σου και δεν θα αλλάζεις για ένα καινούριο κάθε λίγους μήνες (όπως συμβαίνει με το fast fashion). Προφανώς, αυτό πλέον δεν είναι αρκετό -και σίγουρα δεν θα είναι στο μέλλον.

 

 

Η επιλογή του ρολογιού είναι μια διαδικασία που σου παίρνει χρόνο. Ψάχνεις, δοκιμάζεις, ενημερώνεσαι και πάλι από την αρχή. Το πρώτο ακριβό ρολόι που αγόρασα είχε έναν συμβολισμό, αφορούσε ένα milestone της δικής μου ζωής, όπως συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους. Το αγόρασα στο τέλος του πρώτου χρόνου που εργάστηκα με αμοιβή.

Τότε, το μόνο κριτήριο που είχα ήταν να μου αρέσει, να μου ταιριάζει, να με οραματιστώ μαζί του για πολλά χρόνια. Οι έννοιες της βιωσιμότητας, της περιβαλλοντικής κρίσης, αποτυπώματος άνθρακα, υπεύθυνης προέλευσης δεν υπήρχαν στον χάρτη.

Το ρολόι που αγόρασα στα 22 μου, το φοράω ακόμα, 26 χρόνια μετά. Και ήρθε η στιγμή που θέλησα να αποκτήσω ένα νέο. Που θα μου κάνει παρέα τουλάχιστον άλλα τόσα. Μόνο που τώρα είχα και άλλα ζητούμενα. Κυρίως άλλα.

Όταν έμαθα για το Super Chronomat Automatic 38 Origins της Breitling, η επίσκεψή μου στην μπουτίκ της στη Βουκουρεστίου ήταν δεδομένη. Ένα ρολόι με απόλυτη ανιχνευσιμότητα στην εφοδιαστική του αλυσίδα αξίζει λίγο χρόνο μαζί του.

Ένα ρολόι με απαντήσεις στο από που προήλθαν τα πολύτιμα υλικά του, ποιος συμμετείχε στην παραγωγή του, ποιες ήταν οι συνθήκες που εργάστηκε και το ποιος επαληθεύει όλες τις παραπάνω απαντήσεις είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Το φλερτ με το επόμενο ρολόι της ζωής σου ξεκινάει οπτικά. Και εκεί είχαμε σχεδόν coup de foudre. Δεν με φανταζόμουν με λευκό λουράκι και ροζ χρυσές λάμψεις, αλλά έτσι διαχωρίζεις τις μεγάλες αγάπες από τις απλές συμπάθειες. Όταν βγαίνεις λίγο από το προβλέψιμο comfort zone σου και βλέπεις ξαφνικά καρδούλες.

 

Έμεινα αρκετή ώρα μέσα στο κατάστημα της Breitling. Δοκίμασα διάφορα χρώματα, πιο “εγώ”. Αλλά συνέχεια γύριζα και ξανακοιτούσα το Origins. Είχε μια καθαρότητα και λάμψη σαν μια ηλιόλουστη μέρα στο χιόνι. Και με έκανε με ευκολία να το φανταστώ με φόρμες, τζιν και sneakers, αλλά και με μαύρο κοστούμι ή party φόρεμα.

Δεν είναι τυχαίο ότι η ambassador του Super Chronomat Automatic 38 Origins είναι η δις χρυσή ολυμπιονίκης snowboarder Chloe Kim και ένιωσε ιδιαίτερο δέσιμο μαζί του λόγω ακριβώς αυτής της χρωματικής παλέτας, αλλά και λόγω της δέσμευσης του brand για βιωσιμότητα καθώς υποστηρίζει με πάθος την ανάγκη για sustainability. “Έχουμε όλοι ευθύνη να αναρωτιόμαστε από που προέρχονται τα προϊόντα που αγοράζουμε και να προτιμούμε εταιρείες που κάνουν την προσπάθεια να ελέγχουν την ηθική της προέλευσης των υλικών τους. Είμαι σίγουρη ότι αυτή η προσπάθεια θα θέσει το παράδειγμα για όλη την αγορά”.

Συζήτησα πολύ, δοκίμασα επίσης πολύ, έκατσα στο super cool lounge του καταστήματος (ίσως παραπάνω από όσο ήταν λογικό, αλλά έπινα το ποτό μου, περνούσα τέλεια, ψέματα δεν μπορώ να πω) και έκανα πολλές ερωτήσεις για όλα όσα μου είχαν κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Πήρα απαντήσεις – μην βγάζοντας το ρολόι από το χέρι μου (το δικό μου τεστ για να δω αν μετά από κάποια ώρα νιώθω σαν να το φοράω χρόνια ή το αισθάνομαι σαν ξένο σώμα -μάντεψε την ετυμηγορία).

Κάθε ένα Breitling Super Chronomat Automatic 38 Origins έχει αρχείο προέλευσης που συνδέεται με ένα NFT (στηριζόμενο από blockchain) που περιγράφει με λεπτομέρεια την προέλευση των πολύτιμων υλικών του και όλα τα μέτρα που λαμβάνονται κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού (η επαλήθευση των πληροφοριών γίνονται από την ανεξάρτητη Sourcemap). Με τον όρο πολύτιμα υλικά, εννοούμε τον χρυσό του ρολογιού και τα καλλιεργημένα διαμάντια σε εργαστήριο.

Για να σε προλάβω, τα lab-grown διαμάντια, είναι ακριβώς τα ίδια με τα άριστης ποιότητας ορυκτά και υπόκεινται στους ίδιους αυστηρούς ελέγχους με τα ορυκτά. Απλώς ξέρεις ακριβώς την προέλευσή του και τις συνθήκες δημιουργίας τους.

Όσο για τον χρυσό και την εξόρυξή του, η επιλογή ενός ορυχείου που πληροί προϋποθέσεις τόσο ως προς τις εργασιακές συνθήκες, όσο και ως προς τη διαδικασία που ακολουθείται (αλλά και η στήριξη της τοπικής κοινότητας και της ανάπτυξής της) είναι μια ακόμα δέσμευση της Breitling – που σκοπεύει ως το 2025 να έχει σε όλα της τα προϊόντα υπεύθυνη προμήθεια χρυσού και διαμαντιών από διαπιστευμένους προμηθευτές.

Στην ουσία μιλάμε για ένα μέλλον με βιοτεχνικό χρυσό, διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο και ιχνηλασιμότητα από την αρχή ως το τέλος.

Γνωρίζω (και γνωρίζεις), ότι παρά τις κραυγές και τις κορώνες, η διαδικασία ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος άνθρακα για κάθε εταιρεία είναι συνεχές ταξίδι και όχι κινήσεις – πυροτεχνήματα. Η βιωσιμότητα απαιτεί πλάνο, διαρκή προσπάθεια, καινοτομία και διαφάνεια.

Το πρωτοποριακό για τη βιομηχανία αυτή Sustainability Mission Report της Breitling μετράει την πρόοδο του brand στις πρωτοβουλίες που έχει λάβει με γνώμονα της βιωσιμότητα και θέτει τους στόχους του μέλλοντος – (μείωση χρήσης πλαστικού, όγκου συσκευασιών προς μεταφορά, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στα εργοστάσιά της).

Η Breitling είναι μια #SQUADONAMISSION to do better.

 

Και κάπως έτσι, το νέο μου object of desire είναι ένα ένα πρώτο βήμα σε ένα transformative ταξίδι.