Chanel: Το εντυπωσιακό Métiers D’ Αrt show με φόντο την πανέμορφη λίμνη Hangzhou
- 5 ΔΕΚ 2024
Αυτό που μου άρεσε πάντα στην Coco Chanel σαν σχεδιάστρια, ήταν οι αναφορές στις δημιουργίες της που είχαν πάντα ένα προσωπικό στοιχείο. Αυτό ήταν κάτι που και ο Karl Lagerfeld υιοθέτησε κατά τη θητεία του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του γαλλικού οίκου και που ήταν ένας βασικός λόγος για την αναβίωσή του brand που κατέληξε να είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους και αναγνωρισμένους στην ιστορία της μόδας. Υπάρχει πάντα η ανάγκη για συναισθηματική σύνδεση με το κοινό, είτε αυτό αφορά τις συλλογές ή τις καμπάνιες που κυκλοφορεί ο οίκος.
Αυτό είναι που καθόρισε και εν τέλει ξεχώρισε, τον πολυτελή οίκο από τους άλλους. Το γεγονός ότι οι σχεδιαστές του κατάφερναν να συνδέσουν τα βιώματά τους με τη μόδα του σήμερα και συχνά, με τη μόδα του μέλλοντος. Αυτή η μαγεία που προκύπτει από αυτό τον οίκο με την τόση ιστορία, ήταν «εκεί» και στη Métiers D’ Αrt συλλογή 2025, που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα. Μια συλλογή που αντλεί έμπνευση από την Coco Chanel και που, αν και δεν ζει, κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα. Η Coco θα ήταν περήφανη γι’ αυτό το show κι εγώ είμαι για την studio ομάδα του οίκου (που σχεδιάζει τις συλλογές μετά την απόσυρση της πρώην καλλιτεχνικής διευθύντριάς, Virginie Viard) που έχει καταφέρει να μεταφέρει το πνεύμα και τις αρχές του οίκου, με τέτοιο τρόπο που η Viard δεν κατάφερε ποτέ να κάνει. Η Métiers D’ Αrt συλλογή 2025, είχε έναν συναισθηματισμό που δυστυχώς έλειπε από τις δημιουργίες της τελευταίας, αλλά και άριστης δεξιοτεχνίας ρούχα που παλιοί και νέοι πελάτες, θα θέλουν να φορέσουν.
Η πανέμορφη λίμνη Hangzhou και το εντυπωσιακό show Chanel
Όσο λοιπόν, οι μουσικές καρέκλες για το ποιος θα ακολουθήσει τη Viard και θα αναλάβει αυτή την τόσο σημαντική δουλειά στον χώρο της μόδας συνεχίζονται, η ομάδα του ατελιέ του οίκου Chanel διαπρέπει στον σχεδιασμό συλλογών. Η Métiers D’ Αrt συλλογή 2025, εμπνέεται από το πανέμορφο σκηνικό της λίμνης Hangzhou (που αποτελεί Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO), ένα μέρος που λάτρευε, αλλά δεν επισκέφθηκε ποτέ. Στο διαμέρισμά της στη 31 rue Cambon στο Παρίσι, είχε μια κινέζικη αντίκα που απεικόνιζε την πόλη της Hangzhou στην Κίνα και τη θέα της λίμνης, που δεν κατάφερε να τελικά να δει ποτέ από κοντά. «Όταν κοιτάω την αντίκα κάθε βράδυ, βλέπω πύλες ν’ ανοίγουν και καβαλάρηδες στις ράχες αλόγων», είχε πει για την αντίκα. Αν και δεν επισκέφθηκε ποτέ την Κίνα, μέσα από τη Métiers D’ Αrt συλλογή 2025, είναι σαν να εκπληρώνονται τα όνειρά της.
Το εντυπωσιακό show που στήθηκε πάνω σε μια ξύλινη πασαρέλα που έκανε τα μοντέλα να δείχνουν σαν να περπατούσαν στο νερό, είναι σαν να τιμά τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της Coco. Μπορεί να μην επισκέφθηκε ποτέ την Hangzhou, αλλά αυτή η «ονειρική» πόλη που δεν είδε ποτέ, τώρα καταγράφεται στην κληρονομιά του οίκου μέσα απ’ αυτό το show. Με τις ambassadors του οίκου Lupita Nyong’o και Tilda Swinton στο front row, η παρουσίαση της Métiers D’ Αrt συλλογής για το 2025, τα είχε όλα: μαγικές στιγμές, πανέμορφα ρούχα και άριστη δεξιοτεχνία που τιμά την τέχνη του ενδύματος αλλά και την κινεζική τέχνη.
Τα highlights της συλλογής
Μπορεί η Coco Chanel να μην επισκέφθηκε ποτέ την Κίνα, αλλά μέσα απ’ αυτή τη συλλογή, είναι σαν να το έκανε. Η Métiers D’ Αrt συλλογή 2025, εκτός από την ιδρύτριά του, τιμά και την τέχνη του ενδύματος. Αυτός εξάλλου είναι και ο στόχος των Métiers D’ Αrt συλλογών που ο οίκος λάνσαρε το 2002. Οι συλλογές αυτές, τιμούν τη δεξιοτεχνία και παρουσιάζουν την καλλιτεχνία των ανθρώπων που δημιουργούν τα ρούχα. Για τις Métiers D’ Αrt συλλογές, ο οίκος συνεργάζεται με ειδικούς δεξιοτέχνες που ειδικεύονται σε συγκεκριμένες τεχνικές για τη δημιουργία ενός ενδύματος.
Με πάνω από 20 Maisons d’Art (ατελιέ) με τα οποία συνεργάζεται ο οίκος, που φτιάχνουν τα εκπληκτικά κεντήματα, τα φτερά, τα πλισέ, τα καπέλα, τα παπούτσια κ.ο.κ., γι’ αυτή τη συλλογή συνεργάζεται με 3: το Maison Lemarié που ιδρύθηκε το 1880 και ειδικεύεται στη δημιουργία κεντημάτων με φτερά και με λουλούδια. Έπειτα, είναι το Maison Lesage που ιδρύθηκε το 1924, που φτιάχνει υψηλής ποιότητας χειροποίητα κεντήματα, ενώ ευθύνεται για τη δημιουργία ενός νέου είδους tweed. Το 3ο ατελιέ με το οποίο συνεργάζεται, είναι το Maison Atelier Montex που άνοιξε τις πόρτες του το 1939 και ειδικεύεται κι αυτό στο κέντημα. Αφού λοιπόν, οι καλεσμένοι έφτασαν στο σημείο του show με βάρκα, είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την πολυσύνθετη δουλειά αυτών των ανθρώπων.
Από τα πρώτα κι όλας looks του show το βλέπουμε αυτό, με τα μαύρα σύνολα που περιλάμβαναν παλτό και jackets με εκπληκτικά, χειροποίητα κεντήματα, αλλά και floral μοτίβα που χρειάστηκαν 150 ώρες για να φτιαχτούν (σε όλη τη συλλογή χρησιμοποιήθηκαν 80 φτιαγμένα στο χέρι λουλούδια και 30.000 παγιέτες).
Τα πανωφόρια και διάφορα ακόμη ρούχα της συλλογής, παρουσίαζαν μέσα από τα κεντήματα τοπία από τις αντίκες της Chanel, δίνοντας αυτό το στοιχείο της συναισθηματικής σύνδεσης, που σου έλεγα παραπάνω. Εκπληκτικά μοτίβα της καμέλιας σε σύνολα με cool jackets και cropped παντελόνες, εκμοντερνίστηκαν και έδωσαν μια νεανική εσάνς στη συλλογή.
Κομψά πλεκτά σύνολα που δείχνουν τόσο άνετα και cozy αλλά και εκλεπτυσμένα, δείχνουν την ικανότητα του οίκου Chanel να συνδέει το παλιό με το καινούργιο. Όμορφα metallic χρυσά φορέματα και πανωφόρια, ήταν ένα ενδιαφέρον twist στον γνωστό «κλασικισμό» για τον οποίο είναι γνωστός ο οίκος, μαζί με τις άρτια φτιαγμένες πλισέ φούστες και τα γυαλιστερά leather jackets, που έκαναν τη συλλογή πιο φρέσκια.
Σίγουρα, σύνολα όπως τα φορέματα και total looks με τα micro florals, μπορεί να ήταν στα όρια του κιτς, αλλά η αβίαστα cool διάθεση των άνετων παντελονιών και των τόσο-όσο sexy σατέν φορεμάτων, έσωσαν την κατάσταση.
Αλλά αυτό που ξεχωρίζει αυτή την αρκετά ιδιαίτερη Métiers D’ Αrt συλλογή 2025 (μιας και είναι η 1η που δεν σχεδιάστηκε από κάποιον/α creative director), είναι ότι τιμά τη γενικότερη φιλοσοφία του οίκου Chanel. Ποια είναι αυτή; Να γεφυρώνει τη μόδα με τις τέχνες και διαφορετικές κουλτούρες.