FASHION NEWS

Change Makers: Όταν ο Jean Paul Gaultier, ο Olivier Rousteing και ο Christian Louboutin βρέθηκαν όλοι μαζί στην Ελλάδα

Από τις πρώτες μου εμπειρίες με τη μόδα, ήταν όταν ξεφύλλιζα περιοδικά μόδας, στα 12 και 13 μου, και μου έκαναν εντύπωση, δυο σχεδιαστές: η νταρκίλα του Alexander McQueen και η ελευθερία του Jean Paul Gaultier. Θα μιλήσω για τον δεύτερο, για έναν άνθρωπο που προηγήθηκε του McQueen, έναν άνθρωπο που άνοιξε τον δρόμο για σχεδιαστές σαν αυτόν, με στόχο να έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν με απόλυτη ελευθερία. Ο Gaultier, αν και έχει αποσυρθεί από το σχεδιαστικό κομμάτι του ομώνυμου οίκου του, παραμένει ένας από τους πιο ριζοσπαστικούς σχεδιαστές στην ιστορία της μόδας. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που αντιμετώπισε τη μόδα ισότιμα και που επέτρεψε στους ακόλουθούς του να εμπνευστούν από αυτή την απελευθερωτική του ματιά που είχε και έχει απέναντι της.

Ο 12χρονος εαυτός μου, δεν θα μπορούσε να το διανοηθεί, ότι όταν ξεφύλλιζε τις γυαλιστερές σελίδες των περιοδικών μόδας, θα είχε την ευκαιρία να δει αυτόν τον σχεδιαστή από κοντά. Ούτε ότι θα έβλεπε τον άνθρωπο που, στα επόμενα χρόνια της ζωής της, την ενέπνευσε να ξεκινήσει να βάζει βάτες στα ρούχα της, τον Olivier Rousteing του οίκου Balmain, ούτε τον Christian Louboutin, έναν από τους πιο γνωστούς υποδηματοποιούς στον κόσμο. Όλες αυτές οι μεγάλες προσωπικότητες, και μερικές ακόμα, βρέθηκαν την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής, με αφορμή το συνέδριο της ελληνικής Vogue, Change Makers.

Τι είδαμε στο 2ο συνέδριο Vogue Change Makers

Μετά από ένα αναγκαστικό hiatus, λόγω πανδημίας, η Vogue Greece πραγματοποίησε το 2ο συνέδριο μόδας, Change Makers. Προσκαλώντας μεγάλα σημαντικά ονόματα της μόδας (και όχι μόνο), άνοιξε τον διάλογο για το πώς προβλέπεται το τοπίο της μόδας, στο μέλλον. Υπήρχαν 4 διαφορετικά panels, στα οποία συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη μόδα σήμερα: το Metaverse, τη βιωσιμότητα στη μόδα, την ελληνική μόδα, και την μεγάλη ενότητα των “Creative Voices” που ήταν αφιερωμένη σε όλες τις δημιουργικές «φωνές» της μόδας, που έχουν αφήσει το στίγμα τους στον χώρο.

Οι συμμετέχοντες και όλοι οι καλεσμένοι του 2ο συνεδρίου της Vogue Greece, Change Makers, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συζητήσεις για το πώς αναδιαμορφώνεται το τοπίο της μόδας στη σύγχρονη εποχή, με βάση το τι συμβαίνει στην κοινωνία του σήμερα. Το συνέδριο ξεκίνησε με την International Editor At Large της Vogue Greece και παρουσιάστρια του event, Sarah Bailey, να υποδέχεται το κοινό, καλώντας στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, την Publisher της Vogue Greece Αλεξία Κορωναίου και τον Managing Editor of Magazines and Special Editions, Γιώργο Τσίρο.

Αργότερα είδαμε ένα βίντεο της Anna Wintour όπου έδειχνε τη στήριξή της για το Vogue Change Makers συνέδριο στέλνοντας το μήνυμά της: «Η Vogue είναι πλέον μια παγκόσμια κοινότητα που παράγει ιστορίες για κάθε κοινό του πλανήτη. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η δέσμευση στις αξίες μας, όπως η δημιουργικότητα, το inclusivity, η ανεξαρτησία. Αν κάτι μας έμαθε η πανδημία, η κλιματική αλλαγή, η εισβολή στην Ουκρανία, είναι να στηρίζεις αυτό που κάνεις», ανέφερε σχετικά. Κάπως έτσι, ξεκίνησε το πρώτο panel που αφορούσε το μέλλον της μόδας, μέσω του Metaverse.

Είναι το μέλλον της μόδας τo Metaverse;

Σίγουρα, το μέλλον της μόδας δεν είναι μονάχα το Metaverse. Αλλά σίγουρα, θα αποτελέσει μεγάλο μέρος της και αυτό επιβεβαίωσε το πρώτο panel The Metaverse: Fashion’s New Frontier, με συντονίστρια την εκδότρια της Vogue Singapore, Bettiva Von Schlippe. Μιλώντας με τις Dr. Giovanna Graziosi Casimiro, Metaverse Producer στο Decentraland Foundation και Head of Metaverse Fashion Week, τη Leanne Young Elliott, CEO & Co-Founder του Institute of Digital Fashion.IoDF, τη Marjorie Hernandez, founder του LUKSO και co-founder στο The Dematerialised, την Andrea Abrams, Mentor στο Farfetch Dream Assembly Base Camp, συζητήθηκε η στροφή των πολυτελών brands προς την αγορά των NFTs, αλλά και για το inclusivity που υπάρχει στο εικονικό περιβάλλον του Metaverse.

«Δεν υπάρχει μια μόνο διάσταση, αλλά πολλές με απίστευτες δυνατότητες. Δεν χρειάζεται να μας μπερδεύει το που βρίσκεται κάτι, αλλά να μένουμε στις δυνατότητες», εξήγησε η Leanne Young Elliott.

«Αγόρασε λιγότερα, αγόρασε καλύτερα»: Πώς χτίζουμε μια πιο βιώσιμη βιομηχανία μόδας

Στο επίκεντρο του δεύτερου panel του συνεδρίου Vogue Change Makers, ήταν η βιωσιμότητα της μόδας και ο ρόλος των καταναλωτών. Την συζήτηση συντόνισε η Anne-Marie Curtis, founder of the digital platform The Calendar Magazine, ενώ μαζί της βρέθηκαν οι Fanny Moizant, Co-Founder & President του Vestiaire Collective. Eva Kruse, Group SVP, Global Engagement στο PANGAIA. Nina Stevenson, Head of Education (Sustainability) στο Centre for Sustainable Fashion.

Συζητήθηκε πώς η μεταπώληση ρούχων, είναι το μέλλον της κυκλικής μόδας, και πώς μέσα από καινοτόμα υλικά και τεχνικές, μπορούμε να προσφέρουμε μια πιο ηθική παραγωγή ρούχων. «Όλα όσα κάνουμε ατομικά, συνδέονται απόλυτα με τους γύρω μας».

«Είμαστε η γενιά που καταναλώνει πολύ, που αγοράζει πολύ. Πρέπει να αγοράζουμε λιγότερο και να αγοράζουμε καλύτερα. Είμαστε μέρος της λύσης»– Fanny Moizant

The Greek Factor: Τα ελληνικά ταλέντα

Ακολούθησε ένα panel με άρωμα Ελλάδας, όπου το ενδιαφέρον εστιάστηκε στους Έλληνες δημιουργούς, μεταφέροντας το όραμά τους για την ελληνική μόδα (και όχι μόνο), σε διεθνές επίπεδο. Moderator αυτής της συζήτησης ήταν η Sarah Mower, δημοσιογράφος και Chief Critic της Vogue.com. Μαζί της οι προσκεκλημένοι ήταν οι Ελβίρα Παναγιωτοπούλου, σχεδιάστρια παπουτσιών για τους οίκους Off White και Alanui, artistic director για το brand DI GAΪA και creative director της Callista Crafts, με τον Σταύρο Καρέλη, Founder & Buying Director του concept store MACHINE-A, την Isabelle Kountoure, Style Director των Financial Times και HTSI Magazine και τον Marios Schwab, Creative Director του ελληνικού fashion brand Zeus + Δione.

Τα creative voices

Η επόμενη μεγάλη ενότητα του Vogue Change Makers είχε τον τίτλο Creative Voices, ήταν αφιερωμένη σε ανθρώπους της μόδας και του θεάματος που έχουν διακριθεί στον τομέα τους, συγκεντρώνοντας όλα τα βασικά χαρακτηριστικά που ορίζουν κάποιον που έχει φέρει την αλλαγή στον χώρο της μόδας.

Η Editor-in-Chief της Vogue Greece, Θάλεια Καραφυλλίδου, από τη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, χαιρέτισε τους λαμπερούς προσκεκλημένους της και έδωσε τον λόγο στην ηθοποιό και ακτιβίστρια Sarah Rafferty, μια σταρ που ενδυναμώνει τις γυναίκες αποτελώντας ένα δυναμικό role model. «Υπάρχουν πλέον περισσότερες γυναίκες σκηνοθέτες, παραγωγοί, executives. Ακούμε πλέον περισσότερες ιστορίες γυναικών. Όσο για εμένα, δεν με ενδιαφέρει πια να αναλαμβάνω κουρασμένα σενάρια για γυναίκες. Ακόμα και στο Suits όταν υπήρχε σκηνή έντασης ανάμεσα σε γυναίκες, πάντα βεβαιωνόμουν πως δεν θα ήταν υποδεέστερο. Ως μητέρα πλέον σκέφτομαι αν είναι σωστό για τις μαμάδες και τα κορίτσια που μας παρακολουθούν. Έχουμε ευθύνη απέναντι στο κοινό», σχολίασε σχετικά.

Σειρά είχε ο εμβληματικός υποδηματοποιός Christian Louboutin. Ο οποίος έχει δημιουργήσει την φημισμένη κόκκινη σόλα και που αποτελεί ακόμα σήμερα πηγή έμπνευσης. Ο ίδιος μίλησε μαζί με τον Έλληνα καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά, με τον οποίο συνεργάστηκαν πρόσφατα, για τη δημιουργία της συλλογής Greekaba, εμπνευσμένη από την Ελλάδα φυσικά. Την συζήτηση συντόνισε η Emily Zak. «Η ευτυχία είναι ο οδηγός γιατί όταν σχεδιάζω, όλα ξεκινούν από την καρδιά, συνεχίζουν στο μυαλό και μετά καταλήγουν στο χαρτί», δήλωσε, αναφέροντας ότι ο ρόλος της μόδας είναι να μας κάνει να νιώθουμε καλά και αυτοπεποίθηση.

Στην συνέχεια, στην σκηνή του Vogue Change Makers, βρέθηκε το “L’enfant terrible” της μόδας, ένας πραγματικός καινοτόμος, ο JeanPaul Gaultier. Ο άνθρωπος που μας σύστησε στη genderless μόδα, στην συμπεριληψιμότητα σε όλα τα σώματα αλλά και στη χρήση βιώσιμων υλικών.

Τη συζήτηση συντόνισε η Fashion Feautures Director της Vogue Greece Έλις Κις. Ποιος δεν θυμάται τον iconic κωνικό στηθόδεσμο της Madonna με την υπογραφή του; Ο θρυλικός Γάλλος σχεδιαστής περιέγραψε στο κοινό για τις πρώτες του συλλογές, για τον πειραματισμό που απαιτείται με σκοπό να δημιουργήσει κανείς τελικά, πραγματικά πρωτοποριακό. Μίλησε επίσης, για τις επιρροές του από την Ελλάδα, όπως τη συλλογή του από το 2006 που εμπνεύστηκε από την φουστανέλα. Όταν δε, ρωτήθηκε για το τι λείπει αυτή τη στιγμή από τη μόδα, απάντησε «Εγώ!», με το γνωστό χιουμοριστικό τρόπο που αντιμετωπίζει πάντα τη μόδα.

Ο τελευταίος καλεσμένος του συνεδρίου Vogue Change Makers ήταν ο creative director του οίκου Balmain, Olivier Rousteing. Ένας άνθρωπος που εισέβαλε δυναμικά στον χώρο της μόδας, όντας ο νεότερος (μαύρος) σχεδιαστής που ανέλαβε μια τόση σημαντική θέση στον οίκο. O Rousteing ήταν 24 χρονών, όταν ανέλαβε τα ηνία του οίκου και μέσα σε 11 χρόνια, κατάφερε να χτίσει μια ολόκληρη αυτοκρατορία. Μίλησε για το πόσο σημαντικό είναι να είσαι ο εαυτός σου και να έχεις ανθρώπους γύρω σου που σε εμπιστεύονται και σε ανεβάζουν. Μίλησε φυσικά, και για τη σχέση του με τα social media, σαν ένας ενεργός χρήστης με ένα μεγάλο κοινό ακόλουθων.

«Ξέρετε τι είναι το όμορφο με τα social media; Το γεγονός πως ανοίγει μια πόρτα στον κόσμο. Και αυτή είναι η νέα πολυτέλεια, γιατί αποκλειστικότητα δεν σημαίνει πολυτέλεια», περιέγραψε για τη δύναμη των social media, ενω τράβηξε με το κινητό του video από το κοινό του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών που τον αποθέωσε. Ταυτόχρονα για τα 11 χρόνια του στο τιμόνι του οίκου Balmain σχολίασε: «Νομίζω πως είναι σαν μια σχέση. Όταν αρχίζεις να βαριέσαι έρχεται το διαζύγιο». Μιλήσε φυσικά, και για τις γυναίκες/icons που τον έχουν εμπνεύσει ανά τα χρόνια. Σχολίασε τη φιλία του με την Rihanna, τη Beyonce και την Cher με την οποία συνεργάστηκε πιο πρόσφατα. Φυσικά, η νέα του «μούσα» φαίνεται να είναι η Άννα Βίσση, αναφέροντας ότι έχει νέα αγάπη του.

Σημαντικό μέρος της συζήτησης, την οποία συντόνισε ο Editor-at-Large της Vogue Greece Filep Motwary, ήταν το diversity στη μόδα. «11 χρόνια πριν, κανένας στη μόδα δεν μιλούσε για το diversity». Ο Olivier Rousteing αποτέλεσε μεγάλο μέρος του πώς η μόδα άρχισε να αντιμετωπίζει το casting των μοντέλων, συμπεριλαμβάνοντας μοντέλα όλων των εθνικοτήτων. Τέλος, αναφέρθηκε και στο Metaverse.

«Το εικονικό είναι από τις αγαπημένες μου πλατφόρμες, το Metaverse είναι το επόμενο μέλλον του οίκου Balmain και όλων μας. Αλλά προσέξτε. Δεν είναι το μοναδικό μέλλον».

Όποιο κι αν είναι το μέλλον της μόδας, χαιρόμαστε που όλες αυτές οι προσωπικότητες είναι μέρος της. Μια σημαντική υπενθύμιση από το 2ο συνέδριο της Vogue Greece, Change Makers το οποίο στέφθηκε με επιτυχία.

Exit mobile version