FASHION NEWS

Coachtopia: Η Coach λανσάρει μια νέα, βιώσιμη σειρά βασισμένη στην κυκλική οικονομία

Launchmetrics Spotlight

Ένα από τα ερωτήματα που με απασχολούν συχνά, όσον αφορά τη βιωσιμότητα στη μόδα, είναι κατά πόσο μπορεί ο χώρος αυτός να είναι πραγματικά sustainable; Μια βιομηχανία που παράγει ρούχα σε τόνους (ανεξαρτήτως αν αυτά τα ρούχα είναι ακριβά ή όχι -και τα πολυτελή brands κάνουν μαζική παραγωγή ρούχων), μπορεί να αλλάξει τόσο ώστε να γίνει τελικά, η παραγωγή πιο φιλική προς το περιβάλλον; Γιατί ωραία όλα αυτά τα νέα, βιώσιμα για τα οποία διαβάζουμε καθημερινά (αυτό είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για μια πιο ηθική παραγωγή ρούχων), αλλά όταν δεν μειώνεται η παραγωγή, αυτό δεν σταματάει από τα εργοστάσια να συνεχίζουν να ρυπαίνουν το περιβάλλον.  

Αυτό, λοιπόν, που πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει είναι η φιλοσοφία με την οποία αντιμετωπίζουμε εμείς οι καταναλωτές τα ρούχα που βάζουμε στην ντουλάπα μας, αλλά και τον τρόπο που τα fashion brands σχεδιάζουν (και παράγουν) ρούχα. Η Coach όμως, σκέφτεται εναλλακτικά και εξελίσσει τον τρόπο που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της μόδας το sustainability.

H Coach έχει κάνει διάφορες ενέργειες τα τελευταία χρόνια που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα του brand. Τώρα όμως, το ρισκάρει με μια ακόμα πρωτοβουλία μέσω της οποίας ακολουθεί μια τελείως διαφορετική προσέγγιση, ως προς την πώληση και παραγωγή των προϊόντων της. Λανσάροντας ένα καινούργιο project, το Coachtopia, η Coach, βασιζόμενη στην κυκλική οικονομία, δημιουργεί μια σειρά που στοχεύει στο zero waste (στο να μην δημιουργούνται δηλαδή, απορρίμματα).

Τι είναι το Coachtopia, η νέα σειρά της Coach;

Το Coachtopia είναι η νέα ενέργεια της Coach και πρόκειται για μια νέα σειρά ρούχων και αξεσουάρ που έχουν φτιαχτεί ως επί το πλείστον, από ανακυκλώσιμα υλικά. Σε αυτό όμως που στοχεύει περισσότερο το brand με αυτή τη σειρά, είναι τα προϊόντα αυτά να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής ώστε να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους. Έτσι τα προϊόντα αυτά θα μπορούν να φτιαχτούν ξανά, παρουσιάζοντας κάτι καινούργιο κάθε φορά.

Με αυτό, ο σκοπός είναι να παρουσιάζουν καινούργια προϊόντα μεν, χωρίς όμως να χρησιμοποιούν καινούργια υλικά δε. Έτσι, τα υλικά αυτά επαναχρησιμοποιούνται και μεταμορφώνονται σε νέα προϊόντα μόδας. Μέσω του Coachtopia, μάλιστα, η Coach θέλει να δημιουργήσει ένα πρόσφορο έδαφος για μια νέα κοινότητα μέσω της οποίας, οι καταναλωτές (και μέλη της κοινότητας) θα μπορούν σε συνεργασία με το brand να σχεδιάσουν καινούργια προϊόντα με υλικά από τα ρούχα και τα αξεσουάρ που έχουν ήδη αγοράσει από τη σειρά.

«Στην Coach, έχουμε κάνει μερικές σημαντικές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια με σκοπό να βελτιώσουμε τη βιωσιμότητα από τις άκρη σε άκρη ενέργειές μας και μαζί με την μητρική μας εταιρία, Tapestry, έχουμε κάνει πολλές δεσμεύσεις γι’ αυτό», σχολιάζει η Joon Silverstein, head του Coachtopia.

Βασιζόμενη στο γραμμικό σύστημα με το οποίο λειτουργεί η βιομηχανία της μόδας, η Coach θέλει να βελτιώσει τον τρόπο που λειτουργεί η βιωσιμότητα στη μόδας, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε οποιαδήποτε ενέργεια κάνουν να έχει ουσιαστικά οφέλη στον πλανήτη. Με το να σχεδιάζουνται, λοιπόν, ρούχα και αξεσουάρ που μπορούν να μετατραπούν σε κάτι διαφορετικό χωρίς τη χρήση καινούργιων υλικών, είναι ένα τεράστιο βήμα. Έτσι, μια εταιρία μπορεί να έχει κέρδη χωρίς όμως, να χρησιμοποιεί όλες τις βλαβερές μεθόδους που απαιτούνται για την παραγωγή ρούχων και αξεσουάρ.

Τα υλικά που θα χρησιμοποιούνται

Ό,τι δέρμα χρησιμοποιείται για τα προϊόντα της σειράς Coachtopia, θα είναι είτε από δέρμα που έχει περισσεύει από την παραγωγή ρούχων και αξεσουάρ της Coach, είτε θα είναι ανακυκλώσιμα υλικά που έχουν βρει από βυρσοδεψία. Οι κλωστές για τις χειροποίητες τσάντες τους θα είναι από 100% ανακυκλώσιμο πολυεστέρα, ενώ για το εσωτερικό τους η Coach συνεργάζεται με μια εταιρία, η οποία σχεδιάζει ανθεκτικές φόδρες από ανακυκλώσιμα δέρματα. Γενικά, το 75% των υλικών στα προϊόντα του Coachtopia θα είναι από ανακυκλωμένα υλικά και υφάσματα.

Αυτό ισχύει και για τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται στις τσάντες (που θα είναι από ανακυκλωμένη ρητίνη), ενώ οι πάνινες tote bags και τα παπούτσια θα φτιάχνονται από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Τα ρούχα θα περιλαμβάνουν ανακυκλωμένο βαμβάκι και επαναχρησιμοποιούμενο τζιν από περισσευούμενα αποθέματα.

Απ’ ό,τι καταλαβαίνεις, ο στόχος της σειράς αυτής είναι να μην περισσεύουν υφάσματα και ό,τι περισσεύει να επαναχρησιμοποιείται στην παραγωγή των προϊόντων αυτών. «Προκαλούμε τους εαυτούς μας συνέχεια με καινούργιους τρόπους σκέψεις. Πώς μπορούμε να δουλεύουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να αυξήσουμε την χρήση ανακυκλωμένων υλικών αντί καινούργιων υλικών;», αναφέρει η Silverstein.

Αυτά είναι ερωτήματα που μας βοηθούν να πάμε μπροστά και που επιτρέπουν στους ανθρώπους πίσω από τα fashion brands να σκέφτονται out of the box. Είναι απαραίτητο να γίνονται τέτοιες ενέργειες που επαναπροσδιορίζουν μια βιομηχανία που οι αντιλήψεις της είναι βαθιά ριζωμένες και που έχουν προκαλέσει τεράστιο κακό στον πλανήτη. Η Coach όμως, θέλει να εξελίξει τον τρόπο που λειτουργεί ο χώρος της μόδας, ενώ, (φυσικά) οι εταιρίες μόδας συνεχίζουν να έχουν κέρδη (όλα γι’ αυτό γίνονται εξάλλου), χωρίς όμως να επιβαρύνουν την ισορροπία του πλανήτη.

Exit mobile version