Crocs x KFC: Τα viral παπούτσια με γεύση (;) τηγανητού κοτόπουλου
- 16 ΦΕΒ 2020
Αν νόμιζες ότι η βιομηχανία της μόδας δεν έχει θράσος, τότε έκανες λάθος. Έχει, και μάλιστα πολύ. Δηλαδή, σε τέτοιο βαθμό που για να γίνει κάτι viral ή να πουλήσει θα σκαρφιστούν ό,τι πιο περίεργο μπορείς να φανταστείς. Η πρόσφατη συνεργασία των Crocs με την αλυσίδα καταστημάτων KFC, είναι σίγουρα το viral fashion item που μας έκανε να σκεφτούμε, τι εστί μόδα τελικά.
Τα Crocs είναι άνετα. Αυτό δεν αρκεί;
Μια χαρά με τα Crocs, δεν λέω. Είναι άνετα παπούτσια τα οποία, αρχικά, σχεδιάστηκαν για έναν πολύ σημαντικό λόγο: για κρατούν τα πόδια των χειρούργων άνετα στις πολλές ώρες ορθοστασίας πάνω από το χειρουργικό τραπέζι. Παρ’ όλα αυτά, τα Crocs ξέφυγαν από τα δωμάτια των νοσοκομείων και τρύπωσαν στις ντουλάπες πολλών ανθρώπων, πο οποίοι θέλησαν να τα φορέσουν και εκτός σπιτιού.
https://www.instagram.com/p/B5n4o0ClzJg/
Ναι, η άνεση πάνω απ’ όλα, αλλά πέρα από το σπίτι ή την παραλία, η κοινότητα της μόδας δεν είχε δώσει το “approval” για να τα φοράμε στην καθημερινότητά μας; Δηλαδή, ποια η χρηστικότητα ούτως ή άλλως; Αν θες τη γνώμη μου, τα Crocs πρέπει να φοριούνται για τον σκοπό για τον οποίο αρχικά σχεδιάστηκαν. Για να προσφέρουν άνεση.
Οι αντισυμβατικές συνεργασίες με τα fashion brands
Παρ’ όλα αυτά, τα Crocs τα τελευταία χρόνια έχουν την τιμητική τους στα everyday looks αρκετών γυναικών και ανδρών. Αυτό όμως που απογείωσε τη φήμη τους είναι οι συνεργασίες τους με γνωστά fashion brands όπως τον οίκο Balenciaga ή τον Christopher Kane.
Για την ακρίβεια, πριν μερικές σεζόν, ο οίκος Balenciaga παρουσίασε τη δική του εκδοχή των Crocs στην πασαρέλα για τη Spring/Summer 2018 συλλογή: κίτρινες πλατφόρμες Crocs με στολίδια ήταν το hit παπούτσι της σεζόν που βγήκε sold out με το που να πεις «κίνδυνος». Είναι γεγονός ότι απορήσαμε με αυτή τη συνεργασία.
https://www.instagram.com/p/BZtU82dgf8U/?utm_source=ig_embed
Γιατί μια γυναίκα να θέλει να φορέσει, αυτά τα τόσο βαριά παπούτσια Balenciaga που κοστίζουν μάλιστα 500 δολάρια; Ψάχνουμε την πρακτικότητα στα παπούτσια αυτά που αρχικά σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν άνεση στα πόδια. Οι συνεργασίες συνεχίστηκαν, με πιο ρεαλιστικά φορέσιμες εκδοχές των παπουτσιών. Αυτά του Christopher Kane για παράδειγμα, έβγαζαν περισσότερο νόημα ώστε να σκεφτείς να τα φορέσεις και εκτός σπιτιού με περηφάνια.
https://www.instagram.com/p/BXA54xOBvAB/?utm_source=ig_embed
Έπειτα, ο Post Malone συνεργάστηκε με το label προσφέροντας μια πιο fun εκδοχή των υποδημάτων.
https://www.instagram.com/p/Bpo_lcjBWdy/?utm_source=ig_embed
Όλα καλά μέχρι τώρα, αλλά η τελευταία συνεργασία τους με τα KFC είναι σίγουρα μία που μας κάνει να αντιδρούμε κάπως έτσι:
H συνεργασία των Crocs με τα KFC
Σε ένα, οφείλουμε να ομολογήσουμε, fun βίντεο στο YouTube, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα νέα Crocs. Σε συνεργασία με την αλυσίδα εστιατορίων KFC, τα Crocs έχουν το γνωστό σχέδιο, plus ένα τύπωμα με φτερούγες τηγανητού κοτόπουλου και λευκή παχιά σόλα, ώστε να θυμίζει το χαρακτηριστικό κουβά που σερβίρονται τα KFC γεύματα.
Πέρα από το ήδη περίεργο σχέδιο, πάνω από τα παπούτσια υπάρχουν δυο 3D φτερούγες τηγανητού κοτόπουλου, οι οποίες, ΠΡΟΣΟΧΗ, δεν τρώγονται.
Τα παπούτσια, τα οποία πρόσφατα πρωταγωνίστησαν στο εξώφυλλο του νέους τεύχους του Paper Magazine έχουν σχεδιαστεί σίγουρα για δύο λόγους: πρώτον, για να προκαλέσουν και δεύτερον, γιατί είναι fun. Η αλήθεια είναι ότι, καμιά φορά, παίρνουμε τη μόδα και το στιλ μας λίγο πιο σοβαρά απ’ όσο θα έπρεπε.
Η ζωή είναι μικρή για να μην τολμάμε με το στιλ μας και ίσως υπό μια έννοια, τα Crocs x KFC να υπονοούν αυτό το πράγμα ακριβώς. Ή πολύ απλά χλευάζουν τη μόδα στα μούτρα και θέλουν να δουν σε τι βαθμό έχει φτάσει ο καπιταλισμός και η καταναλωτική μας μανία, ώστε να μην μπορούμε να ελέγξουμε τι να αγοράσουμε. Τα social media ή γρήγορη μόδα και η τόση πληροφορία από εικόνες που λαμβάνουμε καθημερινά, μήπως τελικά θολώνει την κρίση μας ως καταναλωτές. Το τον τρόπο δηλαδή, που κάνουμε τις αγορές μας, με βάση τι πρέπει να μας αρέσει και όχι τι μας αρέσει στην πραγματικότητα;
Αν και τα Crocs x KFC είναι ένα ζευγάρι παπούτσια που δεν θα φορούσαμε, ας πούμε, στο γραφείο, ίσως το μήνυμα που θέλει να περάσει μια συνεργασία σαν αυτή, να είναι πολύ πιο σημαντικό απ’ ότι περιμέναμε. Ή απλά το brand ήθελε να δημιουργήσει παπούτσια με φτερούγες από τηγανητά κοτόπουλα. No judging there.